Achter een dierenwinkelmuis aanhollen in een flat, dat moet zeker aanvoelen als de natuur!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef Litso het volgende:
Ik wil haar gewoon eens een echt plezier doen en een stukje van de natuur laten voelen waar ze vandaan komt
precies, hij gaat er alleen mee spelen, wat dus ook met een opwindmuis kan.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef Alicey het volgende:
Het bezwaar wat ik er tegen heb is dat een kat tegenwoordig niet meer jaagt om zijn prooi op te eten. Het muisje wat je dus bij de kat los laat zal door de kat gemarteld worden, want de kat ziet het als een leuk speeltje ipv iets eetbaars.
Precies, maar ik hoop dat de TS dat sowieso al snapt.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef Alicey het volgende:
Het bezwaar wat ik er tegen heb is dat een kat tegenwoordig niet meer jaagt om zijn prooi op te eten. Het muisje wat je dus bij de kat los laat zal door de kat gemarteld worden, want de kat ziet het als een leuk speeltje ipv iets eetbaars.
Wie 1 muis redt, redt de muisheid.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:58 schreef Flurry het volgende:
[..]
De slang is pijnlozer en het is een drogreden... er wordt één muisje minder verkocht, dus één minder ingekocht en dus één muisje gered, snap je?
nou, met een echte muis is er iets meer interactie, maakt het toch net effe spannenderquote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef Alicey het volgende:
Sorry, ik verwarde huismuis met huisdier-muis-in-een-kooitjequote:Op zondag 19 februari 2006 20:06 schreef milagro het volgende:
[..]
dat was ook echt mijn intentie, zorgen voor een muis
mijn katten vermaakten zich overigens ook met vogels, die ze dan als kadootje mee naar huis namen.
dacht ik een keer een rondslingerend knuffelbeest van mijn kids op te rapen, was het een gruwelijke dood gestorven hebbende spreeuw
maar denk jij dat je kat zijn prooi ook daadwerkelijk gaat opeten?
volgens mij doen ze dat niet, hoor.
mijn katten trof ik bij thuiskomst van werk niet zelden aan, destijds wonend in een oud huis met tuin, met een muisstil zittende muis in het midden, God weet hoe lang dat beest dan al zo gezeten had
een snelle muis dacht soms slim te zijn om onder de koelkast te vluchten, waar mijn katten dan met alle geduld van de wereld voor gingen zitten, wachten, uren desnoods, en als de muis dan eindelijk het erop waagde...... KLENG![]()
precies!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:08 schreef SPK het volgende:
Waarom schop je de kat niet de veluwe op?
Voor het ultieme natuurgevoel
Voor. Nouja, eigenlijk tegelijk. Maar ik had het niet voorzien zoals het gelopen is.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef MrBean het volgende:
Litso, heb je je kat nou ná of vóór je op die flat woont?
Die dooie kraai verpest hetquote:Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
precies!
Laat hem de hele zomer lekker genieten van de natuur!
En begin herfst haal je hem een keertje op,
spreek gewoon wat af weet je, op de hoek bij de paarse hei, bij het paaltje waar je een dooie kraai aan hangt ofzo, dan weet ie het heus wel![]()
nee, dat zou pas wreed zijn, muizen horen niet in een kooitje, maar in de natuur, en de enkele muis die denkt dat hij in mijn flat hoort, die is de zooooooooooooo de sjaak, hèquote:Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef Litso het volgende:
[..]
Sorry, ik verwarde huismuis met huisdier-muis-in-een-kooitje
Als je al in zulke nuances verdiept, dan moet je geeneens een kat willen nemen.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, met een echte muis is er iets meer interactie, maakt het toch net effe spannender
precies, daarom had ik er ook 2quote:Op zondag 19 februari 2006 20:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als je al in zulke nuances verdiept, dan moet je geeneens een kat willen nemen.
Je kan ook een keer je huis schoonmakenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:11 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat zou pas wreed zijn, muizen horen niet in een kooitje, maar in de natuur, en de enkele muis die denkt dat hij in mijn flat hoort, die is de zooooooooooooo de sjaak, hè![]()
Want anders heb ik geen recht van spreken?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef Litso het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de felle pro-muis strijdsters hier ook allemaal vegetarisch zijn
neuh, ik gun mijn kat ook wat lolquote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef SPK het volgende:
[..]
Je kan ook een keer je huis schoonmaken![]()
precies, en dus kan het net zo goed een levende muis zijnquote:Op zondag 19 februari 2006 20:14 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik bedoel dat die kat het worst zal wezen wat voor speelgoed hij heeft.
ah, die hadden we nog niet gehoordquote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef Litso het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de felle pro-muis strijdsters hier ook allemaal vegetarisch zijn
Nee, want dat is sielug.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:15 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en dus kan het net zo goed een levende muis zijn
wat een heaumeauquote:Op zondag 19 februari 2006 20:13 schreef Slarioux het volgende:
Het is cute, maar volgens mij wordt het niks.
Onze kat weet nog weleens een muis in huis te betrappen maar ze weet bij god niet wat ze met zo'n beest aanmoet. Ze vindt touwtjes, pennen en vingers veel leuker dan echte beesten.
Ik vind het ene leed niet toestaan en het ander wel anders behoorlijk hypocriet.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want anders heb ik geen recht van spreken?
Gut, waar heb ik die drogreden eerder gehoord.![]()
pff ja Loesje is een arrogant zeikwijf. Maar wel zacht en aaibaar. Als ze het toelaat.quote:
Nee.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef Litso het volgende:
Ja echt stom. Staat er een kist in de gang. Aan de ene kant de kat, aan de andere kant een muis. En dan zit de kat gewoon te wachten tot die stomme muis tevoorschijn komt. En bij elke piep van dat gestresste beest wel helemaal opschrikken.quote:
Ik vind het anders helemaal van God los om te denken: ach, ik eet zelf ook vlees dus nog wat extra dierenleed erbij maakt dan toch niet meer uit.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:17 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik vind het ene leed niet toestaan en het ander wel anders behoorlijk hypocriet.
Het topic is serieusquote:Op zondag 19 februari 2006 20:16 schreef SPK het volgende:
Ach een mod die grappig probeert te zijn is altijd leuk toch
Dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 19 februari 2006 20:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ah, die hadden we nog niet gehoord![]()
fyi: ik eet geen vlees of eieren afkomstig uit de bio-industrie.
Als jij niet wil horen dat ik het voor mijn kat doe ga ik bij deze niet meer in op jouw posts.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben er aan gewend vlees te eten.
Hypocriet? Zekers
Maar ik kan er niet goed tegen wanneer mensen op basis van leedvermaak nieuwe dingen verzinnen om dieren express pijn te doen.
Want dat je het voor de kat doet, daar geloof ik dus nog steeds geen ene hol van.
Je kat reageert ook niet op een stukje vlees of een blokje die je aan een touwtje bindt en voor z'n neus wegtrekt?
en...hoe ga je dat doen als je een slang hebt? (welke vaak levend gevoerd moeten krijgen)quote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je schept er genoegen in om te zien hoe je kat zich vermaakt met een in doodsnood verkerend muisje. Dat is wreed en smakeloos. Dat past niet in een forum voor dierenliefhebbers.
Je zou bij de FBI moeten werken. Kan je profiler worden. Dat je zoveel van Litso weet nav zijn posts op FOK! is behoorlijk goed. Jammer dat je er compleet naast zit, maar de halsstarrigheid waarmee je er aan vasthoudt is een goede pliesie-eigenschap.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben er aan gewend vlees te eten.
Hypocriet? Zekers
Maar ik kan er niet goed tegen wanneer mensen op basis van leedvermaak nieuwe dingen verzinnen om dieren express pijn te doen.
Want dat je het voor de kat doet, daar geloof ik dus nog steeds geen ene hol van.
Je kat reageert ook niet op een stukje vlees of een blokje die je aan een touwtje bindt en voor z'n neus wegtrekt?
Dan verschillen wij daarover in meningquote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het anders helemaal van God los om te denken: ach, ik eet zelf ook vlees dus nog wat extra dierenleed erbij maakt dan toch niet meer uit.
Balk, splinter, oog.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het anders helemaal van God los om te denken: ach, ik eet zelf ook vlees dus nog wat extra dierenleed erbij maakt dan toch niet meer uit.
Heel simpel, ik heb geen slang.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef vamos1 het volgende:
[..]
en...hoe ga je dat doen als je een slang hebt? (welke vaak levend gevoerd moeten krijgen)
boomknuffelaar
Nee, ik ga er nog eens goed over nadenken. Maar ookal is het wat offtopic, op zich is er nog steeds wel een discussie gaande. Dat is toch ook okay?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:21 schreef inkie1010 het volgende:
TS Ben je er nu al uit wat je gaat doen?? Ipv al het offtopic gediscussieer..
muisknuffelaarquote:Op zondag 19 februari 2006 20:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel simpel, ik heb geen slang.
En ben ik ineens een boomknuffelaar omdat ik TS' idee smakeloos en wreed vind? Nou, dan ben ik maar een boomknuffelaar.
ow ja, Neilquote:Op zondag 19 februari 2006 20:21 schreef milagro het volgende:
TS opent een topic om te vragen naar meningen over het voeren van een levende muis aan zijn kat.quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS opent een topic om te vragen naar meningen over het voeren van een levende muis aan zijn kat.
Als ik jouw mening wil over mijn al dan niet vleesch-eten, dan open ik daar wel een topic over, ok?
Zo hoort het!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:25 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, en nu moet jouw reactie weer verwijderd worden
en deze ook weer, tenzij ik er een toepasselijk plaatje bij post
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |