Ja dat dacht ik ook inderdaad. Moet wel te vinden zijn dusquote:Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef Robin__ het volgende:
Een dieren winkel die ook reptielen heeft zal ze vast verkopenslangen enzo krijgen volgens mij alleen maar levend voer (die eten niet zo vaak, maar toch)
Ik zal kijken of ik er wat van kan filmenquote:Op zondag 19 februari 2006 18:43 schreef Herkauwer het volgende:
Moet kunnenGewoon kopen bij de dierenwinkel! Wel de resultaten vastleggen en hier posten he
Ik heb genoeg ervaring met vorige katten, alleen die vingen de muizen zelfquote:Op zondag 19 februari 2006 18:47 schreef HassieBassie het volgende:
Das cool ! Het enige jammere is dat je kat die muis uiteindelijk wel dood maakt, maar niet voordat ie em alle hoeken van je huis heeft laten zien. Daar moet je wel tegenkunnen..
Ik denk dat die muis ongeveer 5 cm ver en dat die kat het dan wel door heeftquote:Op zondag 19 februari 2006 18:52 schreef marcb1974 het volgende:
Het ligt eraan of je voor de kat of voor de muis ben. En de vraag is of je kat snapt dat ie de muis pakken moet.
Want?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dit meer een topic voor ONZ dan voor F&F.
Je schept er genoegen in om te zien hoe je kat zich vermaakt met een in doodsnood verkerend muisje. Dat is wreed en smakeloos. Dat past niet in een forum voor dierenliefhebbers.quote:
Heb dat beest ook eens een verzetje zegquote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je schept er genoegen in om te zien hoe je kat zich vermaakt met een in doodsnood verkerend muisje. Dat is wreed en smakeloos. Dat past niet in een topic voor dierenliefhebbers.
Hij doet niks anders dan de kat een beetje teruggeven van waar ie voor bedoeld is: nl muizen vangen.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je schept er genoegen in om te zien hoe je kat zich vermaakt met een in doodsnood verkerend muisje. Dat is wreed en smakeloos. Dat past niet in een topic voor dierenliefhebbers.
O ja, en omdat het 'de natuur' is, 'moet het kunnen'? Hou toch op.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hij doet niks anders dan de kat een beetje teruggeven van waar ie voor bedoeld is: nl muizen vangen.
Ik zou het zelf nooit doen, maar het is wel de natuur, natuurlijk, hé?
Net als de spelen van de Romeinen... mensen met leeuwen laten vechten, da's ook natuur op die manier.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hij doet niks anders dan de kat een beetje teruggeven van waar ie voor bedoeld is: nl muizen vangen.
Ik zou het zelf nooit doen, maar het is wel de natuur, natuurlijk, hé?
Mee eens. TS, doe normaal zegquote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's wel spannend inderdaad. Jammer dat ze onder normale omstandigheden ruiken dat er een kat in huis is.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:13 schreef jpzegthallo het volgende:
Je moet ff een wildere muis vangen. Das leuker om naar te kijken.
Ach kom op, zeg.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:13 schreef Lienekien het volgende:
O ja, en omdat het 'de natuur' is, 'moet het kunnen'? Hou toch op.
Als je een kat zijn natuur gunt, dan sluit je je kat niet in huis op. Mag 'ie buiten zelf bepalen of 'ie een vogeltje of een muis wil vangen.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ach kom op, zeg.
Wie is hier nou de dierenbeul?
De kattenbezitter die z'n kat gore meuk vol zout en water uit een blik geeft 'omdat de fabriek zegt dat het zo goed is voor de poes', of de kattenbezitter die het beestje laat zijn wie het is, nl een dier met jachtinstinct.
Ik hoef er niet bij te zijn als iemand dit z'n kat geeft, maar die selectieve verontwaardiging is echt om je te bescheuren, hoor.
Ik vind het een lief gebaar.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je een kat zijn natuur gunt, dan sluit je je kat niet in huis op. Mag 'ie buiten zelf bepalen of 'ie een vogeltje of een muis wil vangen.
Om een kat 'voor zijn verjaardag'een levende muis voor te zetten en er dan zelf ook nog leuk bij gaan staan kijken vind ik echt smakeloos.
Ja, lief gebaar. En het jachtinstinct in de kat wordt wakker. Die mag vervolgens weer alleen vanaf het balkon naar de vogeltjes kijken. Tot zijn volgende verjaardag. Dan krijgt 'ie een levende kanarie.:')quote:Op zondag 19 februari 2006 19:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik vind het een lief gebaar.
Erg kut voor de muis, maar wel leuk voor de kat, en daar gaat het nou net om, want die is jarig.
Dieren eten dieren, it's a dog eat dog world out there!![]()
Dus van jou mogen illegale hondengevechten tussen pitbulls (mits ze de honden niet volspuiten met anabolen enz) ook?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ach kom op, zeg.
De kattenbezitter die z'n kat gore meuk vol zout en water uit een blik geeft 'omdat de fabriek zegt dat het zo goed is voor de poes', of de kattenbezitter die het beestje laat zijn wie het is, nl een dier met jachtinstinct.
Ik hoef er niet bij te zijn als iemand dit z'n kat geeft, maar die selectieve verontwaardiging is echt om je te bescheuren, hoor.
Maak van dat 'dood en bloedend' maar 'halfdood en bloedend'.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:28 schreef Molluck het volgende:
Die muis die wordt toch wel opgevreten, als TS zo ethisch is dat beest niet aan zijn kat te voeren dan komt de volgende dag iemand anders om hem aan zijn slang te voeren...
De vraag is alleen of je kat fit genoeg is om die muis te vangen, maar niet elke kat vreet die beesten op toch? Ik hoor ook vaak verhalen over een kat die muizen vangt, maar ze daarna dood en bloedend ergens in een hoekje van de kamer achter te laten.
Kom nou, doe niet zo naief. Dan had het baasje wel een speeltje gekocht. Hij wil gewoon lachen om het leed van de muis.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik vind het een lief gebaar.
Erg kut voor de muis, maar wel leuk voor de kat, en daar gaat het nou net om, want die is jarig.
Dieren eten dieren, it's a dog eat dog world out there!![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 19:31 schreef MoChe het volgende:
tis de natuur dus moet zeker kunnen dunkt mij
quote:Op zondag 19 februari 2006 19:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een kat op een flat houden en 'm dan een dierenwinkelmuisje geven is alles behalve 'de natuur'.
Waar jij het over hebt is een kat op een boerderij.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ach kom op, zeg.
Precies. Poes is net zo blij met een leuke speelgoedmuis. Dit lijkt meer een reltopic, als ts dit meent is ie niet helemaal goed bij z'n hoofd.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kom nou, doe niet zo naief. Dan had het baasje wel een speeltje gekocht. Hij wil gewoon lachen om het leed van de muis.
Als ie dat doet is ie een lul natuurlijkquote:Op zondag 19 februari 2006 19:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt is een kat op een boerderij.![]()
Waar de TS het over heeft is een arena met een kat en een muis er in, waar hij samen met z'n vrienden al bierdrinkend bij kan lachen.![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 19:33 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Precies. Poes is net zo blij met een leuke speelgoedmuis. Dit lijkt meer een reltopic, als ts dit meent is ie niet helemaal goed bij z'n hoofd.![]()
beetje jammer.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:35 schreef inkie1010 het volgende:
Topic kan best blijven mijns inziens. ...............
Anders oordeel je even over dingen waar je geen weet van hebt.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt is een kat op een boerderij.![]()
Waar de TS het over heeft is een arena met een kat en een muis er in, waar hij samen met z'n vrienden al bierdrinkend bij kan lachen.![]()
quote:Ja, lief gebaar. En het jachtinstinct in de kat wordt wakker. Die mag vervolgens weer alleen vanaf het balkon naar de vogeltjes kijken. Tot zijn volgende verjaardag. Dan krijgt 'ie een levende kanarie.:')
Een speelgoedmuis vindt de kat ook leuk. Heeft 'ie langer plezier van.
Tja. Ik vind dat geen excuus om het te doen eigenlijk. Eerder om misstanden in de veeteelt aan te pakken.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:36 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Als ie dat doet is ie een lul natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat de verontwaardiging hier echt selectief is.
Denk aan al die dieren die op elkaar gepakt in te kleine hokken elkaar half opvretend uiteindelijk moeten sterven voor dat kattenvoer!
Daar is nou echt helemaal niks natuurlijks aan.
JA!quote:Op zondag 19 februari 2006 19:38 schreef Litso het volgende:
[..]
Daarom wil ik haar graag alsnog kennis laten maken met het fenomeen 'muis'. Is dat nou zo schandalig?
Je wil gewoon de muis zien lijden.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:38 schreef Litso het volgende:
[..]
Anders oordeel je even over dingen waar je geen weet van hebt.
Ik doe het niet om het leed van de muis, ik doe het om het plezier van mijn kat. Ik vind het zielig dat ze altijd binnen zit maar het kan op dit moment even niet anders. Ik laat haar af en toe uit (ja zonder lijntje) en dan wandel ik gezellig met haar mee, maar ik heb niet het idee dat dit genoeg buiten is voor een dier dat uit de vrij natuur komt. Nogmaals: ik weet het, dan had ik maar geen kat moeten nemen maar het is nu eenmaal niet anders. In de zomer ga ik verhuizen, met een beetje geluk naar een plek waar ze wel naar buiten kan.
Maar daar gaat dit topic niet over... ik wil gewoon eenmalig die kat eens een pleziertje doen door haar jachtinstinct aan te spreken en haar eens een echte muis op te laten eten. Had ik haar naar buiten kunnen laten dan zou ze er zelf ook wel een keer een hebben gevangen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Daarom wil ik haar graag alsnog kennis laten maken met het fenomeen 'muis'. Is dat nou zo schandalig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |