abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35261055
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien

En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!! Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.

Genesis
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:16:56 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 19 februari 2006 @ 18:20:14 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_35261397
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_35261428
Als je vader op een jongerenforum rondhangt, kan het ook nooit wat worden...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_35261492
Bekend, maar dan van de andere kant, ik deed nooit ene kloot aan mijn studies maar uiteindelijk heb ik het toch gered. Na een jaar achter allerlei lopende banden te hebben gestaan dacht ik 'dit ga ik echt no way 40 jaar doen'. Daarna heb ik alsnog MBO en later HBO gehaald. Misschien moet hij dat ook maar eens doen, is erg goed voor je motivatie.
For great justice!
  zondag 19 februari 2006 @ 18:25:30 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35261603
pappie hoopt dat zoontje het beter gaat doen en uiteindelijk wél een begrijpelijk verhaal in elkaar kan zetten?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_35261699
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
veel duidelijker als de TS.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:29:53 #8
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35261806
Moraal van het verhaal: minder FOK!'ken (dat geldt voor zowel de vader als de zoon!).
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 19 februari 2006 @ 18:32:42 #9
69994 seto
-|||--------|||-
pi_35261956
Pak gewoon zijn pc af en schop hem onder zijn reet, beetje streng zijn mag ook wel op zijn tijd
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 19 februari 2006 @ 18:41:13 #10
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35262418
Had ik maar zo'n vader. Chill zeg! Lekker ongedisciplineerd, en relaxed je dagen achter de computer slijten, en er nog geld voor krijgen ook. Wat een luizenleven! Ga zo door pa! Ik zeg : Goed bezig.
pi_35262659
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.

En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).

O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.

Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.

Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.

En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.

Genesis
  zondag 19 februari 2006 @ 18:46:05 #12
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35262663
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:41 schreef Rydell het volgende:
Had ik maar zo'n vader. Chill zeg! Lekker ongedisciplineerd, en relaxed je dagen achter de computer slijten, en er nog geld voor krijgen ook. Wat een luizenleven! Ga zo door pa! Ik zeg : Goed bezig.
De perfecte basis voor een palletsorteerder in de toekomst.
Sokkel Lolleromfg
  zondag 19 februari 2006 @ 18:47:36 #13
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35262731
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Daar moet je je basisschool toch voor hebben afgerond?
  zondag 19 februari 2006 @ 18:48:46 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35262793
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.

En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).

O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.

Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.

Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.

En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.

Genesis
Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf wel En modaal is ¤29500 als ik het goed heb op dit moment.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35262823
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)

Genesis
  zondag 19 februari 2006 @ 18:53:26 #16
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35263037
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef exup het volgende:

Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)

Genesis
Laat de belhamel maar komen! Om de fameuze woorden van S. Squarepants te citeren: "Ik ben er klaar voor"!
Sokkel Lolleromfg
pi_35263179
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:48 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf wel En modaal is ¤29500 als ik het goed heb op dit moment.
Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)

Exup (sorry Genesis is mijn nickname in andere fora)
  zondag 19 februari 2006 @ 18:58:02 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35263255
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:

[..]

Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)

Nou ja, ik ben bezig met HBO en heb dus niet meer dan VWO en sleep al modaal+ binnen hoor

Maar ik snap wat je bedoeld. Is er geen manier dat je hem kan stimuleren? Zodat hij wel gaat leren of iets nuttigs doen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35263354
Familiedrama's gaan het helemaal maken in 2006, doe er je voordeel mee.
pi_35263406
gokje, je bent een yamaha (fzr) fan?
mooie motors!

succes met je puber
pi_35264058
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:

[..]

Pap wat doe je hier

LOL, kansloze vader
Zelf lopen zeiken dat ze zoon het kut doet, en zelf hier rond dwalen

Pak je zoon aan, ontneem hem zijn pc (alhoewel dat heiligschennis is )
[10/05 Joe Satriani] [11/05 Roger Waters] [29/05 Flogging Molly] [30/05 Pinkpop] [11/06 Airbourne] [27/06 Graspop] [15/08 Lowlands]
Oops!
pi_35264086
Duidelijk dat je vastzit in het systeem, ik kan aanraden om de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
pi_35264922
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:01 schreef Euronymous het volgende:
gokje, je bent een yamaha (fzr) fan?
mooie motors!

succes met je puber
Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)

Exup
pi_35264925
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:18 schreef Chriz2k het volgende:
Duidelijk dat je vastzit in het systeem, ik kan aanraden om de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
There you go..
pi_35264947
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef exup het volgende:

[..]

Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)

Exup
!

Sterf.
pi_35265258
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:41 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

!

Sterf.

Laat die jongen even..
There you go..
pi_35265377
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:41 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

!

Sterf.
Wat nou sterf?! Omdat ik het niet goed doe, of omdat ik ondanks alle shit nog wat leuks uit het leven weet te halen?!

Ik hoef daar niemand voor te bedanken hoor, heb ik allemaal zelf bereikt

Maar de kar trekken voor 3 personen, waarvan er dan 2 op de rem gaan staan, ja doei daar heb ik geen zin in, zoeken ze het allemaal zelf toch uit!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 19:58:33 #28
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_35265552
Gewoon erop los rammen, zowel moeder als kind. Geweld lost alles op, wel hard genoeg slaan zodat na de corrigerende tikken de angst regeert, dan zijn ze makkelijk onder controle te houden natuurlijk.
It's about being boss, not being the boss...
pi_35265804
ts loopt binnenkort weg van huis
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_35265950
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:58 schreef T3rr0r het volgende:
Gewoon erop los rammen, zowel moeder als kind. Geweld lost alles op, wel hard genoeg slaan zodat na de corrigerende tikken de angst regeert, dan zijn ze makkelijk onder controle te houden natuurlijk.
\

If brute force doesn't solve your problem, you're not using enough.
pi_35265985
quote:
en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien
Wat zeik je nu dan, je geeft dat kind zelf toch die 200/400? Geef hem gewoon niks. Als ie het red zonder iets te doen, mooi, als ie het niet red doet ie er maar een jaartje langer over.
pi_35266137
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef sjeppert het volgende:
ts loopt binnenkort weg van huis
Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!

Nu een ouwe heer die er klaar mee is van alle tegenwerking die hij krijgt, en die denkt: "Waar doe ik het allemaal nog voor, laat ze allemaal de t#ering maar krijgen, ik begin gewoon op nieuw met een jonge d##s.

Want ik heb genoeg poen en levenservaring om het de volgende keer goed te doen!

En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen. (nou ik wens ze succes als 75% van het inkomen en mijn input wegvalt )

Exup
pi_35266158
Een aanrader: Ga je zoon absoluut niet lopen pushen. Dat werkt averechts, in ALLE gevallen, geen enkele uitzondering. Ik doe VWO, maar omdat mensen mij zo begonnen te pushen dat ik echt waar VWO af moest gaan maken, ben ik er bijna mee gestopt (ik was zelf te gemotiveerd om te stoppen).

Zoals eerder is gezegd, laat hem er lekker zelf achterkomen wat de resultaten zijn als hij zo doorgaat. Als ie achter de lopende band terechtkomt vergaart hij zelf de kennis dat jij als vader toch gelijk had en zal hij waarschijnlijk iets meer met zijn leven willen gaan doen.

Ik snap dat je als vader zijnde ongelooflijk geirriteerd raakt door een kind dat zich zo gedraagt (ik zou het zelf dan ook nooit doen), maar aan de andere kant ben je de verplichting aangegaan om voor jouw kind te zorgen toen je een kind kreeg, dus je moet het niet als bijzonder beschouwen dat je dit voor je kind doet. Ik snap wel dat je er graag wat voor terug wilt zien...

Mocht je je niet tevreden stellen met het advies dat ik heb gegeven, dus dat je je kind eerst in de goot laat belanden voordat hij tot 'inzicht' komt, dan raad ik je aan eens een heel goed, maar HEEL vriendelijk gesprek met hem te hebben en hem te vragen wat zijn toekomstplannen zijn en hoe jij daar tegenover staat, dus wat jij hem toewenst (in postieve zin) in het leven. Dring echter jouw visie voor zijn leven niet bij hem op, want dat demotiveert hem nog meer.
pi_35266187
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef exup het volgende:

[..]

Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!

Nu een ouwe heer die er klaar mee is van alle tegenwerking die hij krijgt, en die denkt: "Waar doe ik het allemaal nog voor, laat ze allemaal de t#ering maar krijgen, ik begin gewoon op nieuw met een jonge d##s.

Want ik heb genoeg poen en levenservaring om het de volgende keer goed te doen!

En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen. (nou ik wens ze succes als 75% van het inkomen en mijn input wegvalt )

Exup
En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.
pi_35266284
Trouwens, heb je er ooit bij nagedacht dat jouw kind op de rem is gaan staan door de situatie thuis? Ik denk dat jij al veel eerder had moeten scheiden als je niet met moeder overweg kan, zoals ik uit jouw verhalen op mag maken.
pi_35266361
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef Q. het volgende:
Bekend, maar dan van de andere kant, ik deed nooit ene kloot aan mijn studies maar uiteindelijk heb ik het toch gered. Na een jaar achter allerlei lopende banden te hebben gestaan dacht ik 'dit ga ik echt no way 40 jaar doen'. Daarna heb ik alsnog MBO en later HBO gehaald. Misschien moet hij dat ook maar eens doen, is erg goed voor je motivatie.
Hoewel ik dit zelf nog maar gedeeltelijk heb meegemaakt, ben ik het hier wel volledig mee eens.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35266516
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dat jij als vader toch gelijk had en zal hij waarschijnlijk iets meer met zijn leven willen gaan doen.

Ik wil juist geen gelijk krijgen, daar heb ik in deze situaties een hekel aan!!

Exup

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 20:38:17 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 20:20:42 #38
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_35266520
Schopje naar R&P misschien niet beter
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_35266784
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dan raad ik je aan eens een heel goed, maar HEEL vriendelijk gesprek met hem te hebben en hem te vragen wat zijn toekomstplannen zijn en hoe jij daar tegenover staat, dus wat jij hem toewenst (in postieve zin) in het leven. Dring echter jouw visie voor zijn leven niet bij hem op, want dat demotiveert hem nog meer.
Ik ben zelf aardig streetwise (ben zelf op mijn 17de op eigen benen komen te staan en heb 90% procent van de jongeren in mijn periode, die in dezelfe positie zaten naar de kloten zien gaan, die in dezelfde positie zaten, criminaliteit, drugs, prostitutie, alleenstaande moeders ect, ect)

En dat wens je je eigen kinderen niet toe, mede omdat in tegenstelling tot mijn tijd, de tolerantie en de opvangmogelijkheden van overheidswege nagenoeg geheel verdwenen is!

Exup
pi_35266807
Ik ruik een mid-life crisis!
pi_35266873
Ts is seksueel gefrusteerd, volgens mij
pi_35266876
met de riem erop
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35266940
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:13 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.
Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)

Exup
pi_35267046
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:

[..]

Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)

Exup
Dreig je thuis ook zo?
pi_35267097
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:28 schreef Djep het volgende:
Ts is seksueel gefrusteerd, volgens mij
Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouw )

Zat laatst voor 3 maanden voor mijn werk in het buitenland, en geen vrouw aangeraakt! (het enige naadeel was dat je piemol in de regen dacht dat we onder de douche stonden maargoed)

Exup
pi_35267188
quote:

[..]

Exup
Ik denk dat ze liever een vader thuis hebben dan alle middelen die 1 of ander bazig mannetje verstrekt. En stellen ze het echt niet op prijs kies dan voor jezelf en laat ze lekker doodvallen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_35267235
quote:

[..]

Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.

Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geld Die zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.
pi_35267252
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ruik een mid-life crisis!
Moet je wel een leven voor hebben.
pi_35267267
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:

[..]

Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouw )

...
Exup
waar haal je dat in Godsnaam vandaan dan?
pi_35267353
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.
Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geld Die zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.

wat SlaadjeBla zegt
pi_35267381
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:

[..]
(het enige naadeel was dat je piemol in de regen dacht dat we onder de douche stonden maargoed)
Ik snap em niet
pi_35267677
Als je alles wat je hier schrijft nou eens aan je vrouw en kind vertelt, maar dat durf je zeker niet.
Op een forum kan je wel ff het mannetje met de grote bek gaan uithangen, dat kan iedereen.
pi_35267729
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

P.C. kapot!? Pa help! Problemen met medeleerlinge en docenten/ Pa help!

Pa werk toch niet zoveel, want daar word je sacho van! (want daar heeft zoonlief last van!)

Pa als je thuis ben van je werk (14 dagen 12 uur per dag) Kunnen we dan mijn kamer opknappen, (maar dan wel in 3 dagen, alles verwijderen, dan verven, behangen, tapijt leggen en alles terug plaatsen en het gat wat met boren in de muur is ontstaan, zal zoonlief repareren, tuurlijk heb ik na tig keer vragen na 3 maanden zelf maar gedaan!)

Exup
pi_35267752
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik snap em niet
Nee? Echt niet? Denk eens door dan(zoals ze dat noemden)
pi_35267801
Zie de realiteit onder ogen: je hebt een kutleven.

Verlaat het land en begin opnieuw.
pi_35267846
je topic loopt goed, exup ehh genesis

Djep
pi_35267997
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik snap em niet
(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebt ) en aangezien je piemol geen ogen heeft maar wel merkt wanneer die nat word denkt die dat we onder de douche staan, dus gaattie in de houding staan Comprende!

Exup
pi_35268054
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef exup het volgende:

[..]

(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebt ) en aangezien je piemol geen ogen heeft maar wel merkt wanneer die nat word denkt die dat we onder de douche staan, dus gaattie in de houding staan Comprende!

Exup
Seksueel gefrusteerd
pi_35268096
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:48 schreef Almere-Dude het volgende:
Als je alles wat je hier schrijft nou eens aan je vrouw en kind vertelt, maar dat durf je zeker niet.
Op een forum kan je wel ff het mannetje met de grote bek gaan uithangen, dat kan iedereen.
Wat denk je wat er 3 kwartier geleden is voorgevallen hier thuis, hu!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 20:58:35 #60
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35268103
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Waar gaat het over?
Mij was ie ook al vrij snel kwijt....
Causaliteit....dat is 't.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:59:40 #61
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_35268146
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:51 schreef Chriz2k het volgende:
Zie de realiteit onder ogen: je hebt een kutleven.

Verlaat het land en begin opnieuw.
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:03:27 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268331
Als je nou eens minder gaat werken, meer rust neemt, en je wat meer gaat richten op je kind, in plaats van naar hem wijzen dat ie het niet goed doet, is dat een idee?

Of ben ik nu de 'te zachte pedagoog' ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35268345
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:58 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Mij was ie ook al vrij snel kwijt....
Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.
pi_35268402
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!

Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!

Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
pi_35268412
Zit hij ook op Fok!?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35268464
Trek z'n internetstekker eruit, doe wat, en wees geen mietje. Het ligt aan jou, jij bent niet streng genoeg.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:07:16 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268507
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef exup het volgende:
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!
Nee, dat doe je nu namelijk zelf, door te wijzen van 'oh mijn kutpuber doet het niet goed'.
Ga hem eens opvoeden dan, in plaats van 12 uur per dag werken voor 1 of andere pauper welke vast alleen maar je baas is, en niet je vriend.
quote:
Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!

Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
Euh, ik zie gewoon aan de linkerkant dat je het geschreven hebt hoor, je hoeft je naam er niet onder te zetten... scheelt weer tijd.
pi_35268527
quote:
....dom verhaal......
........volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
Hoe kom je daar nou wéér bij??
pi_35268568
Beste TS.

Je patst lekker met je 3x modaal, prima, zou ik ook mee patsen.
Het patsen met je opleiding is een beetje jammer, je kennis van de Nederlandse taal lijkt namelijk echt zwaar te zuigen.

Succes met je leven!

Groetjes,

veldmuis
pi_35268600
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Oksel het volgende:
Trek z'n internetstekker eruit, doe wat, en wees geen mietje. Het ligt aan jou, jij bent niet streng genoeg.
Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!

Jullie jongeren weten het allemaal toch zo goed?!, nou zo word het voor mij niet veel duidelijker!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 21:10:10 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268644
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:09 schreef exup het volgende:

[..]

Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!

Jullie jongeren weten het allemaal toch zo goed?!, nou zo word het voor mij niet veel duidelijker!

Exup
Je kan toch praten met je kind? Zonder te schreeuwen, scheldwoorden te gebruiken, liegen, verdraaien, bedreigen, onder druk zetten, stressen en / of schuimbekken? Dat schijnt trouwens tegenwoordig al moeilijk te zijn.
pi_35268775
Ja man, je wist het zelf toch allemaal zo goed!!!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:14:41 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268821
Laat hem anders dit topic lezen.
pi_35269051
Eigenlijk was dit topic gestart om te kijken hoe het bij jongeren zou vallen.

Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.

Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!

Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!

Succes jongens, zo komen jullie er wel in het leven?!

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 21:26:02 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 21:20:36 #75
14795 socko
"Have a nice day"
pi_35269064
Begrijp ik het goed is je vrouw het met je zoon eens?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:21:51 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269123
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:

Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.

Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!

Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Zulks een dijenkletser.
pi_35269196
quote:

...lulverhaal....
Ik zeg je al een aantal keren dat je je met de term jongeren misschien wat verkeerd uitdrukt. Er is meer dan dat op dit forum
pi_35269237
quote:

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Leer Nederlands. Woeha!
pi_35269263

[ Bericht 49% gewijzigd door exup op 19-02-2006 21:27:10 ]
pi_35269275
En dan achteraf zeggen dat het gestart is om te kijken hoe het bij jongeren zou vallen....
  zondag 19 februari 2006 @ 21:26:00 #81
107521 Furia
snoopy weer
pi_35269301
Tering, heb je nog meer kinderen nodig? Ik haal al mijn tentamens en helemaal als ik er zo royaal voor betaald word!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:27:19 #82
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_35269355
Ja, quote jezelf eens .

Kurk
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
pi_35269392
quote:

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
pi_35269469
TS lult gewoon een eind weg
  zondag 19 februari 2006 @ 21:31:32 #85
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35269517
quote:
Ah inzet en liefde proberen te kopen
Fout numero uno. Je zegt ruggengraat te hebben maar blijkbaar niet tegenover je kids. Ergens help je ze zelf de vernieling in. En als je zo hard moet werken voor wat schoolgeld dan heb mijn pa het toch stukken beter gedaan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:31:49 #86
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35269525
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:30 schreef Djep het volgende:
TS lult gewoon een eind weg
Joh
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_35269557
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Leer Nederlands. Woeha!
Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te maken Dat terwijl het eigenlijk om de boodschap gaat, zo wil jij natuurlijk zelf ook behandeld worden als het je hoog zit.

Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:34:15 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269630
Is het koud, in die ivoren toren?
pi_35269681
Je bent zo onzeker dat als je zoon en vrouw het niet met je eens zijn ze dwarsliggers zijn, terwijl het hele probleem zich rond jou concentreert. Misschien moet je de problemen oplossen waar ze zich bevinden.
pi_35269696
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:

[..]

Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te maken Dat terwijl het eigenlijk om de boodschap gaat, zo wil jij natuurlijk zelf ook behandeld worden als het je hoog zit.
Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.
quote:
Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!
Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!
pi_35269733
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:34 schreef Yildiz het volgende:
Is het koud, in die ivoren toren?
Sta jij nou al in het speelveld, of ben je nog aan het meesturen vanaf de achterbank?!

Lekker makkelijk lullen zo!
pi_35269852
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:

[..]
Nee, je inkomen bepaalt je waarde als mens. 3x modaal is het minimum
  zondag 19 februari 2006 @ 21:40:08 #93
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35269860
quote:

Genesis
Goed gezegd!
pi_35270044
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.
[..]

Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!
Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.

Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name )
pi_35270185
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:

[..]

Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.
Ik hoop het!
Wie weet kan ik dan ooit op een forum dingetjes vertellen over 3x modaal enzo!
En huilen over het feit dat m'n kinderen de baas over mij zijn, in plaats van andersom.
quote:
Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name )
En dat moet ik horen van "exup"?
Je begrijpt dat ik me zwaar aangevallen voel?

Succes met je leven.

Groetjes,

veldmuis
pi_35270232
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:

[..]

Nee hoor, Hij heeft nog humor ook.......Ik kom niet meer bij
pi_35270455
Tuurlijk moet je in deze humor hebben.

Maar 1 ding is helaas wel waar, en dat is dat vandaag de dag de jongeren de oorzaken en verantwoording voor wat er in hun leven plaatsvind (bijna) altijd buiten zichzelf leggen, dat is het ontlopen van hun verantwoord.

Want wat jou overkomt kan je per slot van rekening niets aan doen nietwaar?!

Dat kan je je hele leven volhouden als je wil.

Praten is makkelijk, wat inhoudelijk zeggen is al moelilijker om over daden maar te zwijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 22:07:08 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 21:58:03 #98
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35270571
Als de TS mijn vader was zou ik ook niet luisteren hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door PrinceLu op 19-02-2006 22:04:33 ]
Nee jij bent lekker. =X
pi_35270697
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
pi_35270723
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
Je zit aardig onder de plak geloof ik.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:05:24 #101
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35270802
Ik ben benieuwd naar een foto van de TS. Heb me ondertussen al een aardig beeld gevormd, en ben benieuwd of het klopt.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35270836
Zoek hulp, TS.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:08:16 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35270900
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:54 schreef exup het volgende:
Tuurlijk moet je in deze humor hebben.

Maar 1 ding is helaas wel waar, en dat is dat vandaag de dag de jongeren de oorzaken en verantwoording voor wat er in hun leven plaatsvind (bijna) altijd buiten zichzelf leggen, dat is het ontlopen van hun verantwoord.

Want wat jou overkomt kan je per slot van rekening niets aan doen nietwaar?!

Dat kan je je hele leven volhouden als je wil.

Praten is makkelijk, wat inhoudelijk zeggen is al moelilijker om over daden maar te zwijgen.
Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien

En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!! Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.

Genesis
pi_35270964
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:02 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Je zit aardig onder de plak geloof ik.
Verdomd betrapt, ik kan voor jouw scherpe geest ook niets geheim houden nietwaar?!
pi_35271021
Vermkelijk, een man van middelbare leeftijd die opschept over zijn "carrière", en zijn totale zelfbeeld ontleent aan zijn inkomen .

Denk even na, je bent er niet voor je gezin, want je wil veel werken en als je er bent commander je heel de boel bij elkaar en dit alles praat je goed met het feit dat je kostwinner bent.

Met geld koop je geen verantwoording af.
Ik vind het niet gek dat je zoon no geworden is zoals hij nu is, zoals velen voor mij al zeiden: zoek de oorzaak eens bij jezelf.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35271119
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:05 schreef PrinceLu het volgende:
Ik ben benieuwd naar een foto van de TS. Heb me ondertussen al een aardig beeld gevormd, en ben benieuwd of het klopt.
Vertel eerst maar eens wat voor beeld(vorming), dan zeg ik wel warm of koud!
pi_35271164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.
[..]
Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!
  zondag 19 februari 2006 @ 22:15:19 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35271194
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:14 schreef exup het volgende:

[..]

Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!
OpeningsPost.
pi_35271264
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.

Je zoon vindt zijn weg wel, jij was vroeger waarschijnlijk ook geen koorknaap en terecht ben je daar ook op gewezen.

Zie alleen wel in dat niet iedereen een success story wenst te zijn. Hij moet zijn school doen, jij niet. Je kunt niet nog steeds zijn huiswerk controloren. Komt het niet van hemzelf dan zou ik daar niet al te veel op gaan hameren.
pi_35271450
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.(..)
Succesvol, nou nou. Als jij me je dubbele baan in totaal 3x modaal binnen brengt, heb je dus een salaris van 1,5x modaal.
Het is wel te hopen dat je op dat niveau zit op de leeftijd van TS.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:22:48 #111
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35271487
Zoals in het Everybody's Free liedje: the most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds I know, still don't.

Dus laat dat joch ook een beetje met rust. Teveel hameren werkt alleen maar averechts. En je mag best trots zijn op jezelf dat je de voorziener bent in het gezin, maar dat betekent niet dat je dingen mag terug verwachten. Probeer eerst eens een beetje liefde te tonen aan je gezin, sukkel. Liefde. Dus geen geld.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35271500
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:10 schreef JMS00 het volgende:
Vermkelijk, een man van middelbare leeftijd die opschept over zijn "carrière", en zijn totale zelfbeeld ontleent aan zijn inkomen .

Denk even na, je bent er niet voor je gezin, want je wil veel werken en als je er bent commander je heel de boel bij elkaar en dit alles praat je goed met het feit dat je kostwinner bent.

Met geld koop je geen verantwoording af.
Ik vind het niet gek dat je zoon no geworden is zoals hij nu is, zoals velen voor mij al zeiden: zoek de oorzaak eens bij jezelf.
Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
pi_35271570
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
volgens mij gebeuren er thuis sowieso weinig dingen van invloed

[ Bericht 8% gewijzigd door Djep op 19-02-2006 22:26:04 (exup) ]
pi_35271596
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

OpeningsPost.
Dank, weer wat geleerd! (jullie ook altijd met je afkortingen)
pi_35271650
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.

Je zoon vindt zijn weg wel, jij was vroeger waarschijnlijk ook geen koorknaap en terecht ben je daar ook op gewezen.

Zie alleen wel in dat niet iedereen een success story wenst te zijn. Hij moet zijn school doen, jij niet. Je kunt niet nog steeds zijn huiswerk controloren. Komt het niet van hemzelf dan zou ik daar niet al te veel op gaan hameren.
We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!
pi_35271660
Je moet kijken: Kan de jongen zijn huidige opleiding wel goed aan maar doet hij niks of zit je hem te pushen met iets dat hij niet aan kan?
pi_35271665
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef exup het volgende:

[..]

Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:27:41 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35271669
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:

[..]

Dank, weer wat geleerd! (jullie ook altijd met je afkortingen)
Jullie?
  zondag 19 februari 2006 @ 22:29:06 #119
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35271712
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef exup het volgende:

[..]

We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!
Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35271714
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:

[..]

Dank, weer wat geleerd! (jullie die jongeren ook altijd met je hun afkortingen)
pi_35271890
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef cucemodre het volgende:
Je moet kijken: Kan de jongen zijn huidige opleiding wel goed aan maar doet hij niks of zit je hem te pushen met iets dat hij niet aan kan?
We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.

Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
pi_35271914
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef exup het volgende:

[..]

We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.
Zou je zelf ook eens moeten doen!
  zondag 19 februari 2006 @ 22:36:59 #123
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35272002
quote:

[..]

Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35272270
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef JMS00 het volgende:

[..]

Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.
Vroeger was ik voor mijn leeftijd altijd veel van huis (buitenland), maar zodra ik thuis was ging ik van alles met hem samen doen (hij was toen 4 jaar oud) dan belde ik school met de smoes: Mijn zoon moet voor peiodieke controle naar het ziekenhuis (hij was toen wel astmatisch) Als hij dan de schooldeur uitkwam en hij zag zijn Opa ook naast mij in de auto zitten, dan wist hij (hoera we gaan samen weer leuke dingen doen! ) En nee zijn school resultaten hebben er op de lagere school nooit onder geleden (advies na groep 8 was HAVO) Toen hij 15 werd zijn wij na jaren trainen (vanaf zijn derde jaar) voor een maand na Canada gegaan met de rugzak en een kano door de natuur (Beren, Elanden, bevers, wolven, Amerikaanse visarenden gezien ect!)

Dus hoezo alleen met zijn zus?!, hoezo alleen maar gewerkt?! Welnee gewoon 120% gegeven (zoals waarschijnlijk de meeste van jullie ouders, alleen zien jullie dat niet en kunnen je de oudere generatie alleen maar becritiseren op hun tekortkomingenen niet hun "merits")
pi_35272429
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:29 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.
Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)
pi_35272476
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:48 schreef exup het volgende:

[..]

Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)
Dus nu dood?
pi_35272498
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zou je zelf ook eens moeten doen! [afbeelding]
Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".
pi_35272517
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:50 schreef exup het volgende:

[..]

Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".
Dan kun je er maar beter een einde aan maken.
pi_35272543
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:51 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dan kun je er maar beter een einde aan maken.
En dus zelf de verantwoordelijkheid nemen!
pi_35272563
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:36 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.
Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)

Zo slim ben dus niet!
pi_35272628
quote:

[..]
En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.
pi_35272676
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dus nu dood?
Dat hoop ik niet voor je, want als dat zo is kan je een hele belangrijke periode samen met je vader niet afmaken

Mijn neef is dat vroeger ook overkomen en de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar
pi_35272781
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef cucemodre het volgende:

[..]

En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.
Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!

Tuurlijk knul, eenrichtingsverkeer heet dat
  zondag 19 februari 2006 @ 23:01:32 #134
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35272808
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:52 schreef exup het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)

Zo slim ben dus niet!
Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35272855
quote:

Exup
Ik denk eerder dat hij een echte vader nodig heeft.
pi_35272856
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:00 schreef exup het volgende:

[..]

Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!

Tuurlijk knul, eenrichtingsverkeer heet dat
En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.

Neem verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen. En dat is dus niet geld geven of afnemen.
pi_35272896
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:01 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.
Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!

En ook denk ik dat je nog niet het traject hebt doorlopen waarin je nodige decepties hebt meegemaakt mbt je idealen.
pi_35272969
Ik moet toegeven dat ik een kutkind ben, maar dat mijn ouders er wel voor me zijn. En dat moet jij ook doen! Laat hem niet vallena ls hij zijn school niet af maakt.

Maar het leven draait niet om school en werk, dan kun je net zo goed meteen dood gaan.

En dat hij op zijn 23e ontdekt dat hij liever WEL zijn best had gedaan houd je toch niet tegen.
pi_35272983
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:02 schreef cucemodre het volgende:

[..]

En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.

Neem verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen. En dat is dus niet geld geven of afnemen.
En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!
pi_35273066
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:07 schreef exup het volgende:

[..]

En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!
Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.

Maar het zal toch van hem zelf moeten komen, en misschien krijgt hij op zijn 25e peper in zijn reet en veegt hij door het HBO,

Zulke dingen hou je niet tegen en wat je moet doen is klaar voor het staan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:16:22 #141
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35273251
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:04 schreef exup het volgende:

[..]

Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!

En ook denk ik dat je nog niet het traject hebt doorlopen waarin je nodige decepties hebt meegemaakt mbt je idealen.
Klopt, ik heb geen gezin gesticht, weet niet hoe dat is. En ik loop al jaren m'n idealen achterna, maar decepties ken ik wat dat betreft niet. Komt waarschijnlijk omdat ik er niet te veel van verwacht.

Maar da's geen excuus om kwaad te zijn op je zoon. Kijk eens in de spiegel man.. Je bent ontiegelijk gefrustreerd en oneerlijk bezig.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35273509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:10 schreef cucemodre het volgende:

[..]

Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.

Maar het zal toch van hem zelf moeten komen, en misschien krijgt hij op zijn 25e peper in zijn reet en veegt hij door het HBO,

Zulke dingen hou je niet tegen en wat je moet doen is klaar voor het staan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.
Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.

Dan word de realiteit pijnlijk zichtbaar, en komt de grote twijfel en besef dat je ouders misschien wel te soft of begripvol voor je zijn geweest, en misschien heel misschien komt het besef dat je nu begrijpt wat je ouders hebben bedoeld.

Dat ze het eigenlijk heel goed met je voorhadden, dat ze deze deceptie je graag hadden bespaard, en dan heel erg misschien komt het besef dat je het zelf verkloot hebt, en dat je met een (geforceerde)inhaal race begint, of zelfs moet beseffen dat het er voor jou niet meer inzet om de inhaalslag te maken en te accepteren dat dit het is en beter word het niet
  zondag 19 februari 2006 @ 23:39:45 #143
45722 Dromer
pi_35274120
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:22 schreef exup het volgende:

[..]

Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.

Dan word de realiteit pijnlijk zichtbaar, en komt de grote twijfel en besef dat je ouders misschien wel te soft of begripvol voor je zijn geweest, en misschien heel misschien komt het besef dat je nu begrijpt wat je ouders hebben bedoeld.

Dat ze het eigenlijk heel goed met je voorhadden, dat ze deze deceptie je graag hadden bespaard, en dan heel erg misschien komt het besef dat je het zelf verkloot hebt, en dat je met een (geforceerde)inhaal race begint, of zelfs moet beseffen dat het er voor jou niet meer inzet om de inhaalslag te maken en te accepteren dat dit het is en beter word het niet
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.
pi_35275073
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:39 schreef Dromer het volgende:
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.
quote:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit
En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken is
pi_35278828
quote:
Op maandag 20 februari 2006 00:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken is
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden! ~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.

Ik comprimeer alleen een beetje meer en haal een hoger rendement uit het leven dan de meesten.

En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!

"Het zijn de ouders die nalatig zijn geweest, ze bemoeiden zich te veel, dan weer te weinig, de maatschappij is kut"Alle excuses komen voorbij als jongeren erzelf een kutzooitje van maken maar de schuld altijd buiten zichzelf leggen, tja stel je toch eens voor dat je tegen jezelf moet zeggen, Ik ben zelf verantwoordelijk voor de puinhoop in mijn leven en niemand anders!

Als je dat niveau misschien ooit bereikt ga je eindelijk misschien eens iets afmaken en verantwoording nemen
  maandag 20 februari 2006 @ 08:48:07 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_35279038
Gewoon de geldkraan dichtdraaien. Als ie niet wil studeren dan studeert ie ook maar niet ook. Dan gaat ie maar een sloeberbaantje zoeken.

Ik heb er zelf ook spijt van dat ik mijn opleiding niet heb afgemaakt maarja, dat is achteraf.
Ben gelukkig nog wel goed terecht gekomen maar toch, echt een topsalaris zal ik nooit verdienen en dat houdt gewoon simpelweg in dat je niet alles kan doen wat je leuk vindt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 20 februari 2006 @ 08:57:57 #147
3542 Gia
User under construction
pi_35279154
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef DJ-Maurits het volgende:
Als je vader op een jongerenforum rondhangt, kan het ook nooit wat worden...
Sinds wanneer is Fok een jongerenforum? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ruim 30 jaar.

Voor TS. Ik zou in plaats van motiveren met geld, eens gaan straffen met geen geld.

Mijn schoonouders hadden hier ook zo'n handje van met mijn schoonbroertje vroeger.
Als hij zou overgaan, kreeg hij een nieuwe computer. Schoonbroertje bleef zitten en kreeg toch die nieuwe computer, als motivatie.

Daarbij moet je dat studiegeld als studiegeld zien. Geef hem zakgeld of laat hem een bijbaantje zoeken, maar steek het studiegeld gewoon terug in je eigen portemonnee. Jij heb het toch ook betaald!

En als meneertje dan helemaal niks meer doet, haal je de computer van zijn kamer. Computerverbod werkt hier altijd prima. Ook al zijn die van mij nog wel wat jonger. (Oudste zit in 2de klas VO, laatste rapport gemiddeld 7,5 en niets onder de 6,8)
  maandag 20 februari 2006 @ 08:59:01 #148
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35279167
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:03 schreef Djep het volgende:

[..]

Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.
Oh?....ervaringsdeskundige?
  maandag 20 februari 2006 @ 09:02:18 #149
45722 Dromer
pi_35279198
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden! ~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.
Wat jank je dan in je OP. Wees wel een beetje consequent en pas niet de feiten aan aan wat je op dat moment het best uitkomt!
quote:
En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!
Ik ben 37... misschien moet je voor de 'jeugd' maar naar het kabouter plop forum of zo.
pi_35279217
quote:
Yadda Yadda Yadda.
Hou jij wel van je eigen zoon?
  maandag 20 februari 2006 @ 09:07:48 #151
3542 Gia
User under construction
pi_35279258
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:22 schreef exup het volgende:

Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren.

Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.
Als ouders moet je zorgen dat je kinderen die realiteit al veel eerder onder ogen zien.

Veel ouders zorgen volledig voor hun kinderen tot een jaar of 23. Nieuwe broek nodig, pa geeft wel geld. Ma doet de was en strijkt de kleding. En ook voor het natje en droogje kunnen ze thuis terecht. Studiegeld wordt door de kids gezien als iets waar ze 'recht' op hebben.
Als je je kinderen op jongere leeftijd leert dat het leven niet "lang leve de lol" is, door ze mee te laten helpen in het huishouden, kleedgeld te geven en niet meer dan dat, studiegeld te gebruiken voor de studie en niet als zakgeld en ze zelf geld te laten verdienen middels vakkenvullen of folderwijk, dan beseffen ze veel beter wat alles kost.
Dan hoeven ze hier niet ineens mee geconfronteerd te worden als ze 23 zijn.
  maandag 20 februari 2006 @ 09:08:22 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_35279265
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:03 schreef Yildiz het volgende:
Als je nou eens minder gaat werken, meer rust neemt, en je wat meer gaat richten op je kind, in plaats van naar hem wijzen dat ie het niet goed doet, is dat een idee?

Of ben ik nu de 'te zachte pedagoog' ofzo?
Hehe dalijk denkt de zoon van de TS inderdaad dat hij ook zo'n kutleven gaat krijgen
enorm veel werken enzo.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 20 februari 2006 @ 09:17:57 #153
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_35279367
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:52 schreef exup het volgende:

[..]

Zo slim ben dus niet!
Weet je wat slim is, iemand die zijn opleiding niet afgemaakt heeft (ik dus) maar zich zelf daarna wel te pletter gewerkt heeft, zichzelf opgewerkt heeft, een auto kan betalen, een huis gekocht heeft (op 1 salaris ja) en elke maand genoeg geld overhoudt om ook nog op vakantie ed te kunnen elk jaar.

Niet iedereen die zijn opleiding niet afmaakt is een loser of iemand die niet kan leren of lui is.
In mijn geval waren er gewoon totaal geen opleidingen die me leuk leken, en na 3 jaar HBO te hebben gedaan en nog altijd niet gevonden te hebben wat ik zocht ben ik gaan werken. En tja af en toe heb je daar spijt van omdat je nooit een topsalaris zal verdienen, maar als je tevreden kan zijn met wat minder (kleiner huis, oudere auto en niet elk jaar een nieuwe plasma TV) dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Ik denk dat jij eens wat meer thuis moet zijn voor je zoon en op die manier wat respect krijgt van hem. Dat doe je niet door bakken met geld binnen te halen en hem gouden bergen te beloven als ie zijn studie haalt. Je moet hem laten inzien dat het wel verrot handig is, een opleiding.

en je mag best af en toe wat strenger zijn voor hem, gewoon zeggen van je gaat aan de studie of ik zet de geldkraan voor je studie dicht.
Of : je gaat studeren of je mag geen tv meer kijken (ik weet niet hoe oud die is) en een ochtendhumeur, hallo: JIJ bent de baas in huis, niet hij. Gewoon wat strenger optreden tegen zulks puber gedrag, niet over je heen laten lopen

En @ gaia, inderdaad. Leer kinderen al van kleins af aan wat de waarde van geld is. Niet je kinderen vol stoppen met geld. Ik moest eigenlijk altijd al sparen als ik iets wilde. Best frustrerend als alle kinderen in je klas een kleurentv had en jij niet, en als de rest allemaal een gameboy kocht en jij alleen een supervision bij elkaar kon sparen (100 gulden toen! een half jaar ofzo voor moeten sparen!)
Je bent echter wel VEEL blijer als je dan iets kan kopen en je hebt later niet het probleem dat je erg gemakkelijk geld uitgeeft omdat het geen waarde voor je heeft. Dat is je vroeger dan nooit geleerd.

Ik vind dat mijn ouders het prima hebben gedaan vroeger. Leren met geld omgaan, motiveren waar dat kon maar me wel mijn eigen beslissingen laten maken en me gewoon een paar keer keihard op mijn bek laten gaan. Tja daar leer je wel van

[ Bericht 20% gewijzigd door Metro2005 op 20-02-2006 09:23:17 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 09:20:10 #154
45722 Dromer
pi_35279398
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hou jij wel van je eigen zoon?
Tuurlijk niet. Die is er alleen ter meerdere glorie van pa.
pi_35279414
Grappig dit topic, ff in de gaten houden
  maandag 20 februari 2006 @ 09:24:55 #156
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_35279457
TS wat ben jij een verschrikkelijke hufter. Een beetje dreigen om weg te gaan, omdat mensen "zogenaamd" tegenwerken en dat noemt zich een goede vader

Het was je eigen keuze om kinderen te nemen en daar moet je nu de consequenties van dragen. Kinderen dienen hun eigen keuzes te maken en als jouw zoon zijn keuze niet jouw keuze is, dan heb je dat maar te accepteren.

Ik kan het snappen dat je wilt dat je kinderen niet dezelfde fouten maken als jij ooit hebt gedaan, maar vergeet niet dat jij er uiteindelijk ook bent gekomen. Ik geef toe dat de tijden inmiddels wat veranderd zijn, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het niet meer mogelijk is.

In plaats van je zoon om te kopen, zou je ook kunnen proberen hem anders te stimuleren. Ontneem hem bepaalde privileges en hij kan deze terug verdienen. Misschien komt het juist doordat jij hem alles hebt gegeven wat zijn hartje wenst en daarom mag je, je hand ook wel eens in je eigen boezem steken.

Misschien is het eens een goed idee om eens te praten met je zoon. Wat wil hij en hoe sta jij er tegenover. Hem pushen dat werkt alleen maar averechts.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_35280018
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Weet je wat slim is, iemand die zijn opleiding niet afgemaakt heeft (ik dus) maar zich zelf daarna wel te pletter gewerkt heeft, zichzelf opgewerkt heeft, een auto kan betalen, een huis gekocht heeft (op 1 salaris ja) en elke maand genoeg geld overhoudt om ook nog op vakantie ed te kunnen elk jaar.

Niet iedereen die zijn opleiding niet afmaakt is een loser of iemand die niet kan leren of lui is.
In mijn geval waren er gewoon totaal geen opleidingen die me leuk leken, en na 3 jaar HBO te hebben gedaan en nog altijd niet gevonden te hebben wat ik zocht ben ik gaan werken. En tja af en toe heb je daar spijt van omdat je nooit een topsalaris zal verdienen, maar als je tevreden kan zijn met wat minder (kleiner huis, oudere auto en niet elk jaar een nieuwe plasma TV) dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Ik denk dat jij eens wat meer thuis moet zijn voor je zoon en op die manier wat respect krijgt van hem. Dat doe je niet door bakken met geld binnen te halen en hem gouden bergen te beloven als ie zijn studie haalt. Je moet hem laten inzien dat het wel verrot handig is, een opleiding.

en je mag best af en toe wat strenger zijn voor hem, gewoon zeggen van je gaat aan de studie of ik zet de geldkraan voor je studie dicht.
Of : je gaat studeren of je mag geen tv meer kijken (ik weet niet hoe oud die is) en een ochtendhumeur, hallo: JIJ bent de baas in huis, niet hij. Gewoon wat strenger optreden tegen zulks puber gedrag, niet over je heen laten lopen

En @ gaia, inderdaad. Leer kinderen al van kleins af aan wat de waarde van geld is. Niet je kinderen vol stoppen met geld. Ik moest eigenlijk altijd al sparen als ik iets wilde. Best frustrerend als alle kinderen in je klas een kleurentv had en jij niet, en als de rest allemaal een gameboy kocht en jij alleen een supervision bij elkaar kon sparen (100 gulden toen! een half jaar ofzo voor moeten sparen!)
Je bent echter wel VEEL blijer als je dan iets kan kopen en je hebt later niet het probleem dat je erg gemakkelijk geld uitgeeft omdat het geen waarde voor je heeft. Dat is je vroeger dan nooit geleerd.

Ik vind dat mijn ouders het prima hebben gedaan vroeger. Leren met geld omgaan, motiveren waar dat kon maar me wel mijn eigen beslissingen laten maken en me gewoon een paar keer keihard op mijn bek laten gaan. Tja daar leer je wel van
pi_35280194
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat traject heb ik ook gelopen (was met 17 het huis uit) maar vanaf een achterstandspositie te gaan inlopen is een hele klus (zeker vandaag de dag), de maatschappij is niet meer zo vergevingsgezind als in mijn tijd (toen werd er gewoon nog een hele dure opleiding voor je betaald en werd je vrijgesteld van sollicitatieplicht voor die periode)

Het is allemaal goed gekomen later maar het was een h#erenklus, en ik was doordat ik op zo jonge leeftijd me broek op de straat moest ophouden , vroeg "streetwise", dus ik weet wat er te koop is vandaag de dag.

Om kort te gaan dat wil je als ouder niet voor je kinderen (en ik heb ook geen zin om als bezemwagen voor volwassen kinderen te gaan zorgen later )
pi_35280200
Help 'm maar niet met zijn Nederlandse lessen, anders blijft 'ie vast en zeker zitten.
pi_35280221
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Fok een jongerenforum? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ruim 30 jaar.
yvonne trekt met haar leeftijd echt het gemiddelde van een jaar of 20 niet op naar ruim 30 jaar hoor!
pi_35280294
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:08 schreef PDOA het volgende:
Help 'm maar niet met zijn Nederlandse lessen, anders blijft 'ie vast en zeker zitten.
Lekker belangrijk, jij tolkt zeker in het Nederlands en verdient daar je brood in, klasse hoor.

Als je een (emotioneel) conflict hebt met iemand in je leven luister je ook niet naar de inhoudt van het verhaal maar ga je die persoon op zijn spraak corrigeren.

Daar zal je punten mee scoren in het leven!
pi_35280623
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:12 schreef exup het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, jij tolkt zeker in het Nederlands en verdient daar je brood in, klasse hoor.

Als je een (emotioneel) conflict hebt met iemand in je leven luister je ook niet naar de inhoudt van het verhaal maar ga je die persoon op zijn spraak corrigeren.

Daar zal je punten mee scoren in het leven!
Het is 'inhoud', niet 'inhoudt'.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:37:56 #163
45722 Dromer
pi_35280819
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:29 schreef PDOA het volgende:

[..]

Het is 'inhoud', niet 'inhoudt'.
Hij schrijft vast ook hond met dt
pi_35280903
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:37 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hij schrijft vast ook hond met dt
En toch 3x modaal
pi_35281086
ja jullie worden allemaal een succestory zo, ik begrijp het is nix met me geworden met me slechte taalbeheersing (en dan toch 3 x modaal he, niet slecht voor een autochtoon met slegt Nederlants)
pi_35281155
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef exup het volgende:
ja jullie worden allemaal een succestory zo, ik begrijp het is nix met me geworden met me slechte taalbeheersing (en dan toch 3 x modaal he, niet slecht voor een autochtoon met slegt Nederlants)
Ach, ik ben 22, afgestudeerd HBO-er en nu 3 maanden aan het werk.
Vroeger was ik net als jouw zoon, maar ik had een iets andere vader (gelukkig). Volgens mij gaat het met mij wel goed komen
pi_35281294
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

, maar ik had een iets andere vader (gelukkig).
Je kent me niet Je weet helemaal niet wat voor vader ik ben!
pi_35281325
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:55 schreef exup het volgende:

[..]

Je kent me niet Je weet helemaal niet wat voor vader ik ben!
Maar ik kan me wel iets voorstellen bij de verhalen die je hier neerzet.
Je bent er nooit, en als je er bent, ga je tekeer tegen je zoon. Zo zie ik het.
pi_35281499
quote:

[..]

Ik comprimeer alleen een beetje meer en haal een hoger rendement uit het leven dan de meesten.

"Het zijn de ouders die nalatig zijn geweest, ze bemoeiden zich te veel, dan weer te weinig, de maatschappij is kut"Alle excuses komen voorbij als jongeren erzelf een kutzooitje van maken maar de schuld altijd buiten zichzelf leggen, tja stel je toch eens voor dat je tegen jezelf moet zeggen, Ik ben zelf verantwoordelijk voor de puinhoop in mijn leven en niemand anders!

Als je dat niveau misschien ooit bereikt ga je eindelijk misschien eens iets afmaken en verantwoording nemen
Hee Scorpie, wel bij de les blijven
pi_35281725
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:02 schreef exup het volgende:

[..]

Hee Scorpie, wel bij de les blijven
Ik neem het terug, je lijkt precies op mijn vader; er nooit zijn, en als hij er dan is dan de dienst uit gaan maken en lopen schelden op alles wat in zijn ogen mis gaat.
Vindt jij ook dat je zoon geen echte vent is? Mijn vader vond dat namelijk wel, omdat ik op vrijdagavond niet de kroeg indook en mezelf als een echte vent gedroeg.

Verschrikkelijk, iedere keer als hij 3 weken vakantie had was ik blij als hij weer naar zn werk ging, dan hadden we tenminste rust thuis! Ik ga niks goedpraten voor je zoon, maar denk je niet dat het voor hem heel verwarrend is; 2 weken kan hij zijn eigen plan trekken, en opeens ben jij er weer en ga jij hem effe vertellen wat hij wel en niet moet doen......zo`n change of regime wordt erg verwarrend denk!

Heb jij je wel eens verdiept in wat hij echt wil? En waar hij misschien mee zit? Mijn vader namelijk nooit, die liep alleen maar te zeiken toen ik bijna me HBO moest afbreken omdat ik niet genoeg punten had.....hoeveel geld hem dat gekost had. Maar hij zag niet in dat ik in een dipje zat door allerlei andere problemen, en dat weet hij nog steeds niet.

Ga eens normaal met hem praten, vraag hem wat hij wil en dat er dingen moeten veranderen wil hij echt slagen. Ik weet namelijk ook dat mijn vader het achteraf niet zo bedoelde en het beste met mij voor had, hij wilde niet dat ik net zoals hem zou eindigen, en daar ben ik hem ook dankbaar voor!
  maandag 20 februari 2006 @ 11:36:31 #171
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_35282418
quote:
*knip*

Genesis
Furby´s zijn de oplossing!
  maandag 20 februari 2006 @ 12:38:56 #172
45722 Dromer
pi_35284291
quote:
Als je succes alleen in geld meet ben jij fantastisch geslaagd, ja...
pi_35284341
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:36 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Furby´s zijn de oplossing!
Waar te verkrijgen?!
pi_35284530
quote:
Succes koppelen aan 3x modaal. Ik begin steeds meer medelijden met je zoon te krijgen
pi_35287381
Zo, de ts heeft er zin in!
Het feit dat je veel werkt betekend nog niet dat je boven je familieleden staat.
Wat ik denk, is dat de TS een paar keer te vaak uitgeluld is door z'n zoon, mijn tip aan jou: ga vreemd tot je 60ste, en herf een ongelukkige sood.

opdringerig ventje
pi_35287545
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:15 schreef Kleine_Jelle het volgende:
◄------- is Grote Jelle
  maandag 20 februari 2006 @ 15:08:48 #177
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35289145
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:15 schreef Kleine_Jelle het volgende:
......en herf een ongelukkige sood.
...de wattes??
pi_35291061
Als mijn vader er nooit zou zijn er door het lint zou gaan als ie we wél was, zou ik me ook zo gedragen

Serieus: ga eens praten met een psych. Die haalt het onderste boven.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:38:46 #179
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_35292484
Whaha je klinkt net zoals mijn vader. Ik zit in 6 VWO, ben een brave leerling, krijg bijna geen zakgeld (heb immers studentenvergoeding want ik ben 18) en heb een bijbaantje. Ik betaal bijna al mijn eigen dingen, maar stel dat ik een boekverslag wil uitprinten dan gaat meneer mekkeren hoor. Want uitprinten is duur. En hij heeft zijn hele leven al moeten werken. Maar je mag er niets van zeggen dat hij net 10 fotos op A4 formaat heeft uitgeprint, en dat daardoor de inkt bijna op is.
En denk maar niet dat ik ooit iets doe wat goed genoeg naar de zin van meneer is want er is altijd wel iets waar hij een opmerking over kan maken. Want hij is tenslotte de "Baas" want hij betaalt alles (mijn moeder heeft ook een bovenmodaal inkomen maar die betaalt zogenaamd niets ) Ja de kortzichtigheid van vaders is niet leuk meer. Je begint je af te vragen of ze de verantwoordelijkheid wel aankunnen. Reageer je seksuele frustratie op iemand anders, en face it: je kunt de werkdruk niet aan. Maar val je familie daarmee niet lastig want die zullen je eerder zien vertrekken dan blijven.
pi_35298167
Ik ben het met TS eens!!!
Wat blijkbaar niemand wil zien is dat hij beste wilt voor zijn zoon,niet alleen nu maar ook in de toekomst.En dat zoonlief er een potje van maakt en het hem allemaal niet zo interesseert.Dat is leuk als ouders zijnde dat je een goed leven hebt en je je kind in een achterstandswijk ziet zitten met geen cent om aan z'n kont te krabben!!! En moet zoonlief dan maar weer bij papa en mama aan komen kloppen omdat hij de rekeningen niet kan betalen of geen boodschappen kan halen, ik dacht het niet!!!
Je krijgt niks meer cadeau in het leven en je moet er hard voor werken, alleen dat zien de meeste jongeren niet,zeker niet als je nog bij papa en mama woont!
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_35298253
Stelletje stomme pubers , alles is bij jullie sexueel getint (hebben de "koters"wel eens van projectie gehoord?!) mennekes zoals jullie knijp ik fijn met 1 hand op mijn rug gebonden , en nu oplijnen in rijen van 3, want dan ben ik gauw klaar!
pi_35299102
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef exup het volgende:
Stelletje stomme pubers , alles is bij jullie sexueel getint (hebben de "koters"wel eens van projectie gehoord?!) mennekes zoals jullie knijp ik fijn met 1 hand op mijn rug gebonden , en nu oplijnen in rijen van 3, want dan ben ik gauw klaar!
Er is keuze genoeg....
  maandag 20 februari 2006 @ 19:42:25 #183
71115 Rnej
I walk the line
pi_35299202
quote:
heel verhaal
ummm, k hoop voor je dat mams en/of die kutpuber niet weten welke username je hebt ofzo
pi_35300074
dás de lol juist, we weten allemaal van elkaar je user-names, alleen zeggen we dat niet tegen elkaar! (soort loopgraven oorlog dus, maar dan zonder ernstige wonden
pi_35300318
Ik denk dat z'n zoon en de ts beide problemen hebben....de ts omdat hij zo heftig reageerd en alles wat hij zegt het juiste is.....en zijn zoon omdat die niet weet wat hij daarmee aanmoet....

Ga zoals er al gezegt eens met hem praten, want ik vind niet dat je compleet ongelijk hebt, maar je moet je niet gedragen als een oude vastgeroeste lul.....er zijn meer wegen om iets te bereiken
pi_35300543
quote:
Deze kutpuber heeft alles verkloot, maar toch een vakopleiding gedaan, op een zeer prettige wijze/nul inzet..
Na 15 jaar werken op een uiterst luizige manier HBO gehaald (dank U werkgever).
Ik sta voor in de rij.
Oh ja, puber heeft niets met leeftijd te maken, maar is eerder een leef/zienswijze....
  maandag 20 februari 2006 @ 20:17:13 #187
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_35300909
quote:
Ik heb echt superveel respect voor je.............................
Get a life
pi_35301262
quote:
En dan loop jij te zeggen dat wij vinden dat alles aan anderen ligt
Ga je eens heel snel wat aan zelfreflectie doen

Voor je het gaat vragen, ik kan weet wat zelfrelfectie is, heb een goede kans op meer dan 3x modaal (zonder 2 banen), heb nooit wat aan mijn ouders gehad (het enige wat ze deden was juist betalen....voor alles wat ze konden verkloten), weet dat pubers ook juist een goede sfeer in huis nodig hebben en niet het eeuwige gezeik (en zo klink jij wel.....ohhh wacht....zo klink jij natuurlijk niet want het ligt aan ons....NOT!, dat was deel 1, van de cursus zelfreflectie)...

En nu niet verder gaan patsen met hoe geweldig jij wel niet bent en wat je wel allemaal niet kon betalen met je ohh zo geweldige baan....MAAR GA GVD IETS DOEN AAN JE DENKWIJZE EN GA KIJKEN WAT ER WERKELIJK FOUT ZIT EN NIET ALLE SCHULD OP ANDERE AFSCHUIVEN ZOALS JE NU DOET.

ps....ik ben voor een test om te kijken wie er wel of geen kinderen mag....en indien ze goedgekeurd zijn ook nog een opvoed cursus erbij......
pi_35301340
Het vorige bericht is eigelijk ook totaal nutteloos he exup......je hebt toch wel een plank voor die kop van je....of heb ik er geen verstand van omdat ik een adoloscent zou zijn en jij de met veel levenservaring alwetende exup.....
pi_35301456
)
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Badmeester het volgende:

[..]

Ik heb echt superveel respect voor je.............................
Get a life
Jongen "IK " heb een leven, en wel 1 waar jij van droomt, veel reizen buitenland, business class vliegen, veel vrije tijd, de mooiste hotels, een goed salaris, een boeiende mooie vrouw, een fantastische dochter, 2 motorfietsen, sportauto, een wereldse audio instalatie, meer kleding dan een mens nodig heeft, prachtig huis, super survival uitrusting, machtige 12 tot 30 jaar oude malt whiskey's, reizen samen met mijn gezin naar Zuid Amerika en canada (misschien met mijn dochter in de nabije toekomst naar Egypte )en nog meer delen van de wereld ect ect ect.

O'ja en een k@tpuber momenteel die te lui is om uit zijn doppen te kijken, die alles weet van rechten en niets van plichten, zo'n beetje als de rest van de meeste figuren hier!
pi_35301676
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef exup het volgende:
)
[..]

Jongen "IK " heb een leven, en wel 1 waar jij van droomt, veel reizen buitenland, business class vliegen, veel vrije tijd, de mooiste hotels, een goed salaris, een boeiende mooie vrouw, een fantastische dochter, 2 motorfietsen, sportauto, een wereldse audio instalatie, meer kleding dan een mens nodig heeft, prachtig huis, super survival uitrusting, machtige 12 tot 30 jaar oude malt whiskey's, reizen samen met mijn gezin naar Zuid Amerika en canada (misschien met mijn dochter in de nabije toekomst naar Egypte )en nog meer delen van de wereld ect ect ect.

O'ja en een k@tpuber momenteel die te lui is om uit zijn doppen te kijken, die alles weet van rechten en niets van plichten, zo'n beetje als de rest van de meeste figuren hier!
Klinkt allemaal als leuk tijdverdrijf (oh en ik hoop niet dat die hyundai coupe je sport wagen is....want dan is zelfs een trabant nog sportiever ).......maar vertel eens hoe zit het met je werkelijke sociale leven? De liefde die gedeelt word e.d.? Die zijn veel belangrijker voor een goed welzijn dan alle speeltjes en dure reizen die net zo goed kunnen dienen als tijdverdrijf om de ongelukkige man bezig te houden?
pi_35301997
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef exup het volgende:

[..]
-knip-

Ik begin gewoon op nieuw met een jonge dame.

-knip-

En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen.
Ik denk dat die puber maar een deel van het probleem is hier...

MIDLIFECRISIS!
Een mooie kloon verdient geen hoon!
pi_35302052
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:33 schreef optifree het volgende:

[..]

Klinkt allemaal als leuk tijdverdrijf (oh en ik hoop niet dat die hyundai coupe je sport wagen is....want dan is zelfs een trabant nog sportiever ).......maar vertel eens hoe zit het met je werkelijke sociale leven? De liefde die gedeelt word e.d.? Die zijn veel belangrijker voor een goed welzijn dan alle speeltjes en dure reizen die net zo goed kunnen dienen als tijdverdrijf om de ongelukkige man bezig te houden?
Pleurt op met je k#t Koreaan Scoupe! Dat jij daar nou aandenkt bij een sportauto, zegt meer over jou dan over mij! En wat de liefde betreft zit het wel oke bij mij zowel bij levenspartner alsook (volwassen)dochter, maar dat puberige k#tkereltje, daar word ik helemaal gek van: "weet alles kan nix, en o'jee wat is hij levenswijs, met de mond , in de trand van "hij lult veel maar zegt inhoudelijk weinig"
pi_35302342
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:40 schreef exup het volgende:

[..]

Pleurt op met je k#t Koreaan Scoupe! Dat jij daar nou aandenkt bij een sportauto, zegt meer over jou dan over mij! En wat de liefde betreft zit het wel oke bij mij zowel bij levenspartner alsook (volwassen)dochter, maar dat puberige k#tkereltje, daar word ik helemaal gek van: "weet alles kan nix, en o'jee wat is hij levenswijs, met de mond , in de trand van "hij lult veel maar zegt inhoudelijk weinig"
Mijn fout van de coupe...dacht dat ik het in één van jou reacties had gelezen...

Maar over je zoon....als jij het niet met hem eens bent en je huidige aanpakt werkt niet....is het dan niet tijd om een keer je aanpak te veranderen?

Hoe zeiden ze dat ook alweer? "Beter iets nieuws proberen dan terug te vallen in de molen die ons den dood in drijft"?

ps..het is wel duidelijk dat je alleen op bepaalde dingen reageert....aangezien ik je al meerdere malen tips heb gegeven...en kritiek op je hebt geuit...evenals iets positiefs heb gezegt

[ Bericht 4% gewijzigd door optifree op 20-02-2006 20:49:57 (quote dinges aangepast) ]
pi_35304653
En toen bleef het erg stil exup!
  maandag 20 februari 2006 @ 21:58:59 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35306163
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef exup het volgende:

[..]

volgens mij zit je op 't verkeerde forum hierzo Gemiddelde leeftijd rond 18/19?
Huilen dan.
pi_35308950
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:39 schreef Blasphiem het volgende:

[..]

Ik denk dat die puber maar een deel van het probleem is hier...

MIDLIFECRISIS!
Doe er je voordeel mee, weet je tenminste wat je te wachten staat in de toekomst
pi_35309152
Kan ik een helpende hand bieden, mensen. Ik ben per slot van rekening ook een beetje pedagoog!
pi_35309469
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:30 schreef optifree het volgende:
En toen bleef het erg stil exup!
Even Najib ....... (hoe heettie ook al weer, nou ja je weet wel die grappige Marokaan) wezen kijken op een groot (thuis)scherm
pi_35309628
Most wanted. oh, je bedoeld zijn achternaam zeker

Die weet ik niet eens uit me hoofd, als je hem zegt (of typed ) dan zeg ik oh ja
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
  maandag 20 februari 2006 @ 23:09:04 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35309746
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef exup het volgende:

[..]

Even Najib ....... (hoe heettie ook al weer, nou ja je weet wel die grappige Marokaan) wezen kijken op een groot (thuis)scherm
amhali of amali ofzo toch?
Huilen dan.
pi_35310141
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef t0y het volgende:
Most wanted. oh, je bedoeld zijn achternaam zeker

Die weet ik niet eens uit me hoofd, als je hem zegt (of typed ) dan zeg ik oh ja
Wahabi of zo in ieder geval die "scheefneukende politieagent"in Choufchouf Habibi (of was het nou Zoefzoef )
  maandag 20 februari 2006 @ 23:18:28 #203
45722 Dromer
pi_35310228
Werk je je nu wel of niet 'uit de naad'

Niet: aansteller!
Wel: binnenkort hartaanval? of heb je de eerste al gescoord?

Verder: veel plezier met je spulletjes
pi_35310287
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef Dromer het volgende:
Werk je je nu wel of niet 'uit de naad'

Niet: aansteller!
Wel: binnenkort hartaanval? of heb je de eerste al gescoord?

Verder: veel plezier met je spulletjes
Bemerk ik hier een lichte vlaag van afgunst?!
  maandag 20 februari 2006 @ 23:21:17 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35310354
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:19 schreef exup het volgende:

[..]

licht?
Huilen dan.
pi_35310411
Vaders maken zich zorgen,
Moeders maken zich zorgen want ze willen dat het goed gaat met hun kinderen, maar net zoals wij niet wilden luisteren naar onze ouders als ze kwaad werden, doen zij dit ook niet.

Weet je mijn oma kon het goed, ze werd altijd verdrietig als ze vond dat ik iets beter kon dan ik wilde.
En als zij de tranen in haar ogen had staan was ik om!
Dus misschien een tip voor pa, zorg ervoor dat je op zijn gemoed werkt en wordt niet boos dat werkt vreselijk averechts nml
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 20 februari 2006 @ 23:24:51 #207
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35310527
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Adelante het volgende:
en veel spijbelde bij nederlands.
of was het nou met ij? :?
  maandag 20 februari 2006 @ 23:33:51 #208
45722 Dromer
pi_35311003
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:19 schreef exup het volgende:

[..]

neh.. anders deed ik wel net als jij
pi_35316429
exup, wat ben jij een zielig patsertje.
pi_35316434
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 02:55 schreef Kleine_Jelle het volgende:
exup, wat ben jij een zielig patsertje.
Waar patst hij mee dan? Met zijn mislukte zoon
pi_35316731
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef exup het volgende:

[..]

wat is in godsnaam het nut van het vermelden van dat grote thuisscherm? ik heb op mijn slaapkamer een tv'tje van 35 centimeter, maar ik kan er prima op volgen wat ik wil volgen hoor
pi_35316789
Wat is je zoon een mietje TS, ik had je allang al je tanden uit je bek geslagen. Gelukkig heb ik wel een goede vader, die niet denkt dat ie Saddam Hoessein is.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35317120
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:39 schreef cultheld het volgende:
Wat is je zoon een mietje TS, ik had je allang al je tanden uit je bek geslagen. Gelukkig heb ik wel een goede vader, die niet denkt dat ie Saddam Hoessein is.
Zelfs Hitler had beter door hoe hij mensen aan het werk moest krijgen
pi_35317124
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

volgens mij zit je op 't verkeerde forum hierzo Gemiddelde leeftijd rond 18/19?
Volgens mij meer 13 tot en met17
  dinsdag 21 februari 2006 @ 06:37:19 #215
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35317126
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:35 schreef exup het volgende:
Volgens mij meer 13 tot en met17
Zo vroeg op Op naar baan nummer 4?
pi_35317133
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Vaders maken zich zorgen,
Moeders maken zich zorgen want ze willen dat het goed gaat met hun kinderen, maar net zoals wij niet wilden luisteren naar onze ouders als ze kwaad werden, doen zij dit ook niet.

Weet je mijn oma kon het goed, ze werd altijd verdrietig als ze vond dat ik iets beter kon dan ik wilde.
En als zij de tranen in haar ogen had staan was ik om!
Dus misschien een tip voor pa, zorg ervoor dat je op zijn gemoed werkt en wordt niet boos dat werkt vreselijk averechts nml
Als hij dan eens innerlijk ontroerd is, dan werkt het totdat hij het gevoel weer kwijt is(soms een week maar ook heel vaak maar 1 dag!)

En dan gaat het "kereltje" weer vrolijk verder opdezelfde voet, leve de lol (meer dan 5 uur p. dag achter de P.C. nog geen 1 uur p. dag aan zijn studie, dat terwijl hij maar 4 dagen school heeft met een kort rooster '

Doet alles wat hij wil en neemt geen verantwoording oor zijn naderende zelfstandige toekomst, maar zal later wel gaan zeuren als hij voor zich zelf moet gaan zorgen, whewhewhe ik verdien zo weinig en alles is zo duur, ik kan me zo weinig veroorloven '

[ Bericht 1% gewijzigd door exup op 21-02-2006 06:52:16 ]
pi_35317135
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:24 schreef visionnaire het volgende:

[..]

en veel spijbelde bij nederlands.
<

Nee dat klopt niet, hij heeft goede cijfers voor zijn Nederlands!
pi_35317139
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:32 schreef erikkll het volgende:

[..]

wat is in godsnaam het nut van het vermelden van dat grote thuisscherm? ik heb op mijn slaapkamer een tv'tje van 35 centimeter, maar ik kan er prima op volgen wat ik wil volgen hoor
Mis je net de details, zoals niet passend vals gebit ' Dombo
pi_35317140
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:47 schreef exup het volgende:

[..]

Mis je net de details, zoals niet passent vals gebit ' Dombo
Met zo'n spelling anderen dombo's noemen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35317142
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:37 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Zo vroeg op Op naar baan nummer 4?
Ja ik moet zo beginnen, ga een nieuw platform commissionen en in bedrijfstellen de komende maanden
pi_35317147
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met zo'n spelling anderen dombo's noemen
Geeft niets, op dit forum heb je doorlopende spellingscontrole

[ Bericht 2% gewijzigd door exup op 21-02-2006 07:03:35 ]
pi_35317158
quote:

Genesis

Laat hem maar eens zweten. Geen geld meer geven, evt met de opleiding regelen dat hij wat onprettige "dreigementen" krijgt m.b.t. zijn studievoortgang en geen centimeter toegeven als hij komt klagen/smeken. Laat die luie hond maar eens leren dankbaar te zijn.

Zolang jij hem geeft wat hij wil en hij weet dat jij altijd zijn schulden indekt, dan blijft het dweilen met de kraan open.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35317176
zit wat in, maar bij een jongen 18 valt dat niet mee!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:12:14 #224
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_35317447
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:06 schreef exup het volgende:
zit wat in, maar bij een jongen 18 valt dat niet mee!
Het is jou hand daar op die knip, hoor. Jij hebt het geld, dus de macht...
Of moeders moet het geld alsnog geven, maar dan heb jij je best gedaan en kun jij je handen er verder vanaf trekken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:18:24 #225
45722 Dromer
pi_35318228
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:53 schreef exup het volgende:

[..]

Geeft niets, op dit forum heb je doorlopende spellingscontrole
Soms ben je wel grappig
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:19:37 #226
45722 Dromer
pi_35318236
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:47 schreef exup het volgende:

[..]

Mis je net de details, zoals niet passend vals gebit ' Dombo
Heb je ook een goed passend design kunstgebit?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:27:16 #227
139452 gaai
zwarte poes
pi_35319337
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:44 schreef exup het volgende:

[..]

maar zal later wel gaan zeuren als hij voor zich zelf moet gaan zorgen, whewhewhe ik verdien zo weinig en alles is zo duur, ik kan me zo weinig veroorloven '
Ehm......nou en?
*I just realized.....i don't care*
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:49:47 #228
45722 Dromer
pi_35321534
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:27 schreef gaai het volgende:

[..]

Ehm......nou en?
je 'dingen kunnen veroorloven' is TS' enige criterium voor geluk
pi_35321931
quote:

pff, ik ben nog maar tot deze post gekomen, ik ga zo de rest lezen, maar ik moet eerst wat kwijt.

Ben je zelf nooit jong geweest?
Ik werk hele dagen met jongeren (van 5 tot 50 zeg maar ). Het beste wapen is je te verplaatsen in die pubers. Ze doen niet zo moeilijk omdat ze ruzie oid willen, ze doen zo moeilijk omdat ze het met zichzelf moeilijk hebben. De veranderingen die op die leeftijd in een lichaam plaats vinden zorgen vaak voor moeilijk gedrag wat volwassenen dan opvatten alsof die kids klojo's zijn.

Uiteindelijk willen ze later ook gewoon een lekker leven. En als je je dat realiseert en dan een gesprek met ze aangaat kun je best tot ze doordringen. Lukt dit niet dan zou het inderdaad misschien een idee zijn dat je hem niet meer zoveel spekt met geld, maar hem zijn eigen boontjes laat doppen, dan komt hij er vanzelf achter. (dit hoeft trouwens niet meteen te betekenen dat ie op zichzelf gaat, kan ook in de vorm van kostgeld oid)

edit; pubers hebben mensen die geld met liefde en zorg verwarren snel door hoor, en dan gooien ze hun spreekwoordelijke kont tegen de krib (eigen ervaring)
pi_35322161
Hoewel de meeste users ertegen zijn dat door geld druk wordt uitgeoefend, komen ze met oplossingen als 'dreig met het wegnemen van het geld'. Werkt niet écht denk ik. Niet op langere termijn in ieder geval.
Echt loslaten? Kan werken. Maar ja, je bent een vader. Ik geloof ook wel dat je van je zoon houdt, maar je gewoon ontzettend aan hem irriteert.
Het probleem is dat je zoon een PUBER is natuurlijk Hij wil dan gewoon veel minder van ouders weten. Het aloude probleem van pubers. En dat de school er bij inschiet is ook een bekend probleem.
Je bent wel onregelmatig thuis van wat ik zo lees. Ik neem aan dat je zoon een regelmatiger contact heeft met zijn moeder? Ga eens op een avond met een glas wijn proberen een gesprek te beginnen. Niet met verwijten (werkt toch niet) maar stel de vraag 'hoe zie jij de toekomst van onze zoon voor je' en 'Wat vind jij van waar hij zijn tijd mee vult?' en 'Wat voor rol hebben wij als ouders NU in zijn leven? Wat moeten we doen en niet doen?'
Je kunt nog zoveel je eigen plan trekken met wat je wilt omtrend je zoon, maar als de moeder haar eigen plan heeft krijg je ruzie, met zn drieen.
Als jullie tweeen een beetje op een lijn zitten, probeer onder het eten eens wat te zeggen erover...(weer, niet verwijtend, ook al is het zo moeilijk). Probeer eens te praten met je zoon over wat hij wil met zijn toekomst. Wat voor baan wilt hij? Wat voor toekomst? Waar wil hij gaan leven?
Ik gaf aan dit bijvoorbeeld onder het eten te doen omdat zoiets van 'kom een zitten, wij moeten praten' afschrikkend kan werken. Het eten kan een soort van afleiding geven waardoor het niet te zwaar wordt.
Als hij afsotend is (wat ik wil is jou zaak niet) probeer rustig uit te leggen dat je wel interesse hebt als ouder (niet vanwege controle, maar uit ouderliefde) wat hij wilt met zijn leven. Jullie zijn onderdeel van elkaar leven, je kunt elkaar niet helemaal uitsluiten.

Ik hoop dat je hier wat mee kan?
pi_35322770
Ik ben geen psycholoog of iets in die trend maar kan het niet zo zijn dat hij gewoon niet hoger op WIL.

Hij ziet nu iemand voor zich die 3x modaal verdiend en daar zo fucking trots op is dat geld alles voor hem is en zijn familie komt maar op de tweede plaats (zo kom je nu iig over). Als die trotse geldkraan dan eens thuis is dan zeurt hij alleen maar en werkt hij zijn frustaties eruit.

Bij mij zou dan een belletje gaan rinkelen dat ik NOOIT zo'n iemand zou willen worden en dus lekker tegengas geef bij alles wat die persoon zegt of van mij verwacht.

Uit eigen ervaring weet ik dat als je een opleiding volgt die niet bij je past dat dan snel laks wordt en gedemotiveerd als je dan ook nog eens thuis problemen hebt dan zie je het echt niet meer zitten. Ik weet ook uit eigen ervaring dat als je het einde van je opleiding binnen hand bereik hebt dat je er dan toch wel voor gaat en daarna NOG een opleiding kan doen die wellicht geschikter voor je is.

Leeftijd maakt in dat opzicht weinig uit. Ik had ook verwacht dat ik met mijn huidige opleiding een van de oudere zou zijn (22) maar dat is juist de gemiddelde leeftijd. Het is een fase waar jullie je doorheen moeten worstelen maar hij trekt later wel bij , mits jij je ook anders opstelt.
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_35327908
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef exup het volgende:

[..]

joh dat zegt iedereen op die leeftijd pupertijd noemen ze dat
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:11:13 #233
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35328741
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:50 schreef maxamius het volgende:

[..]

joh dat zegt iedereen op die leeftijd pupertijd noemen ze dat
púúper?...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:40:02 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35329826
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

púúper?...
*pauper
Huilen dan.
pi_35336664
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:49 schreef Dromer het volgende:

[..]

je 'dingen kunnen veroorloven' is TS' enige criterium voor geluk
Nee maar wel handig om geen beperkingen te hebben van praktische zaken!
pi_35337919
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:20 schreef exup het volgende:

[..]

Een beperking van praktische zaken hoeft geen beperking in geluk te betekenen
pi_35337967
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:20 schreef exup het volgende:

[..]

Doe jij eigelijk wel iets met de hier gegeven tips? Het komt namelijk nog al over alsof je maar op dezelfde manier doorblijft gaan...
pi_35338381
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef Girlysprite het volgende:
Je bent wel onregelmatig thuis van wat ik zo lees. Ik neem aan dat je zoon een regelmatiger contact heeft met zijn moeder? Ga eens op een avond met een glas wijn proberen een gesprek te beginnen. Niet met verwijten (werkt toch niet) maar stel de vraag 'hoe zie jij de toekomst van onze zoon voor je' en 'Wat vind jij van waar hij zijn tijd mee vult?' en 'Wat voor rol hebben wij als ouders NU in zijn leven? Wat moeten we doen en niet doen?'

Je kunt nog zoveel je eigen plan trekken met wat je wilt omtrend je zoon, maar als de moeder haar eigen plan heeft krijg je ruzie, met zn drieen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan?
Ik ben regelmatig onregelmatig thuis, beetje verwarrend maar ik zal het uitleggen:

Ben 14 dagen van huis, dan vervolgens 21 dagen thuis, in die periode Free-lance ik +/- 35 a 50 uur dit in 3 a 5 dagdelen, meestal s'avonds het meest s'nachts (als het gezin dus ligt te slapen ) ik heb maar weinig slaap nodig dus overdag ben ik er ook voor mijn gezin.

Wat 1 lijn betreft tussen mijn vrouw en mij, een klassiek geval Ik werk in de techniek Olie-industrie, keiharde mannewereld), mijn partner in de (kraam)zorg de sociaal menseljke kant dus.

Je voelt hem al aankomen he, we staan op dit punt dus als we weer eens een spannende tijd krijgen in de opvoeding mbt in dit geval onze zoon, vaak heel verschillend in onze opvoedkundige visie.

Je moet weten dat onze zoon in de zelfde industriewereld wil gaan werken als ik, heeft uitdaging, afwisseling en mooie perspectieven en goede betalingen, maar dat vraagt ook veel inzet en dicipline en doorzettingsvermogen. En daar schort het wat aan met dit mannetje.

Mijn partner denk dat alles altijd vanzelf goed komt en dat we zachter met hem om moeten gaan op de punten van verantwoording en zelfdicipline, ja dás goed als je een sociaal beroep wil gaan uitoefenen, ik zeg dan ook wel eens (ik weet het het is frustatie) laat hem maar vast een jurkje aantrekken! (dit soort gesprekken tussen ons is hij uiteraard niet bij)

Wat ik heel duidelijk zie bij mijn zoon (18jr) wil van alles maar heeft er niets voor over, komt structureel zijn afspraken en verplichtingen mbt zijn studie niet na (terwijl hij zegt dat hij juist deze opleiding zo graag wil!) Sinds mijn vrouw al heel lang ziek is, doet hij de zorg in het huishouden voor haar, en als ik thuis kom van 2 weken heeft hij ook doorgekregen (na 3 jaar ) dat ik soms toch ook wel een heel klein beetje moe ben na 14 dagen van 12 uur werken, dus ook op dit punt ontlast hij me wat.

Dus zoals je hoort is het echt niet allemaal kommer en kwel, maar op het punt van het toeleven naar zelfstandigheid en een volwassen leven is deze knaap een regelrechte ramp!

Ben ook met je eens dat dreigen met geld geen effect zal sorteren, z'n P.C. afsluiten wel, maar daar vind ik hem met zijn 18 jaar te oud voor hoor! (want dan word het een loopgraven oorlog en dan heb je alleen verliezers )

En als er 1 ouder is die heel erg veel met zijn kinderen heeft gedaan en zich echt heeft verdiept in de mens in het kind dan ben ik dat wel (kan mijn dochter van 26 lezen als een open boek, is een pracht mens geworden overigens )

Maar dit mannetje bezorgt me nog weleens slapeloze nachten!
pi_35338775
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:08 schreef exup het volgende:
-knip-

Ben ook met je eens dat dreigen met geld geen effect zal sorteren, z'n P.C. afsluiten wel, maar daar vind ik hem met zijn 18 jaar te oud voor hoor! (want dan word het een loopgraven oorlog en dan heb je alleen verliezers )

En als er 1 ouder is die heel erg veel met zijn kinderen heeft gedaan en zich echt heeft verdiept in de mens in het kind dan ben ik dat wel (kan mijn dochter van 26 lezen als een open boek, is een pracht mens geworden overigens )

Maar dit mannetje bezorgt me nog weleens slapeloze nachten!
Blijkbaar heb je je nog niet genoeg verdiept en moet je toch een gaan kijken naar andere opties om iemand te gaan motiveren

bv:
1. Inleven....het is maar een hint....en nee hij is echt nog geen 10 keer genoemd......
2. Hem één keer heel hard op zijn bek laten gaan (daar leren mensen toch het snelste van...de fouten die ze zelf maken en niet die een ander jaren geleden al voor hun heeft gemaakt)
3. Stoppen met de dreigenmenten en iets met een contract doen? (hij is 18 dus dat kan ook....om maar in dat leuke denk patroon van jouw vast te blijven zitten)

Zo genoeg? Ik hoop het wel, want je projecteerd jezelf als een slim, hard werkend, goed verdienend persoon die alleen het beste met zijn kinderen voor heeft....en met al zijn levenservaring er ook erg veel van weet!

Zo leer je misschien nog iets op je oude dag
pi_35338894
Als het met je dochter allemaal goedgekomen is waarom heb je dan niet het vertrouwen dat het met je zoon ook goed komt?

Stel , hij verprutst een jaar van school en komt een jaar later (maar wel beter ontwikkeld en een stukje volwasseren) dat vakgebied binnen , dat is toch ook geen ramp?
pi_35339006
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef Zeurberus het volgende:
Als het met je dochter allemaal goedgekomen is waarom heb je dan niet het vertrouwen dat het met je zoon ook goed komt?

Stel , hij verprutst een jaar van school en komt een jaar later (maar wel beter ontwikkeld en een stukje volwasseren) dat vakgebied binnen , dat is toch ook geen ramp?
Precies laat hem gewoon een keer keihard met zijn hoofd op de grond stuiteren, zodat zijn schedel in duizend stukken spat de hersenen in de rondte vliegen....
pi_35339440
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:18 schreef optifree het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je je nog niet genoeg verdiept en moet je toch een gaan kijken naar andere opties om iemand te gaan motiveren

bv:
1. Inleven....het is maar een hint....en nee hij is echt nog geen 10 keer genoemd......
2. Hem één keer heel hard op zijn bek laten gaan (daar leren mensen toch het snelste van...de fouten die ze zelf maken en niet die een ander jaren geleden al voor hun heeft gemaakt)
3. Stoppen met de dreigenmenten en iets met een contract doen? (hij is 18 dus dat kan ook....om maar in dat leuke denk patroon van jouw vast te blijven zitten)

Zo genoeg? Ik hoop het wel, want je projecteerd jezelf als een slim, hard werkend, goed verdienend persoon die alleen het beste met zijn kinderen voor heeft....en met al zijn levenservaring er ook erg veel van weet!

Zo leer je misschien nog iets op je oude dag
Wat inleven betreft: nooit eens een jongere wel eens horen zeggen: "Pa blijf aub uit mijn hoofd! need I say more!

Heel hard op zijn bek laten gaan: Het is een nogal gevoelige persoonlijkheid, we knijpen ém daar wat voor (blijvende schade........?) maar op zich kan dat wel eens heel goed werken. (werkte bij mij ook heel goed, maar ik ben uit een ander hout gesneden(

Je bent nog niet op een leeftijd gekomen dat je kan weten dat met een knul in deze leeftijd met deze houding het contract wat we samen op zouden stellen hij zich daar niet aan houd!

Ik heb een mentor in mijn leven, en die is als vertrouwens persoon voor mijn zoon, dus intermediair en vertrouwelijk voor mijn zoon, als hij eens met een ander wil praten.

In samenspraak met de mentor hebben mijn zoon en ik afspraken gemaakt wat betreft verantwoording nemen voor zijn leven.

Maar helaas is hij dat weer niet nagekomen

Misschien heel misschienloopt het op dezelfde manier als met zijn zus (heeft ook giga gebotst, maar heeft daardoor wel als basis gedient voor de fantastisch relatie die we nu hebben, we doen heel vaak vader/dochter dagen )

Ze verteld ook dat ik het eigenlijk in die moeilijke jaren eigenlijk meestal bij het juiste eind had, maar ja dás wel fijn om te horen hoor, maar daar kon ik mbt het verleden weer niet veel mee.

Ik zit eigenlijk niet nog weer eens op zo'n traject te wachten met mijn zoon (god wat ben ik blij dat ik er maar 2 heb )
pi_35339653
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef Zeurberus het volgende:

Deze opleiding accepteerd geen "trail en error" red jet het niet dit schooljaar dan is het einde wedstrijd, deze opleiding word (mede) betaald door het bedrijfsleven en is zeer kostbaar, de industrien die dit sponseren (Esso, Shell ect) redeneren dat je dan niet uit het juiste hout bent gesneden en dan ben je niet meer interessant!
pi_35339731
Exup, het is je eigen schuld allemaal. Je had gewoon geen kinderen moeten maken, want je kunt zo'n verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan.
pi_35339830
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:32 schreef exup het volgende:

[..]

Wat inleven betreft: nooit eens een jongere wel eens horen zeggen: "Pa blijf aub uit mijn hoofd! need I say more!
Tussen inleven en inleven zitten verschillen er is ook een tussen weg!
quote:
Heel hard op zijn bek laten gaan: Het is een nogal gevoelige persoonlijkheid, we knijpen ém daar wat voor (blijvende schade........?) maar op zich kan dat wel eens heel goed werken. (werkte bij mij ook heel goed, maar ik ben uit een ander hout gesneden(
Hoe jonger de leeftijd hoe grotere klappen ze kunnen ontvangen zonder blijven de schade . Dus gewoon op zijn bek laten gaan, zorgen dat hij door heeft dat alles misloopt en hem dan pas weer gaan ondersteunen, maar alleen op de punten die hij zelf aangeeft.
quote:
Je bent nog niet op een leeftijd gekomen dat je kan weten dat met een knul in deze leeftijd met deze houding het contract wat we samen op zouden stellen hij zich daar niet aan houd!
Sorry...ik had op mijn 15 al een contract lopen, zodat ik mijn leven niet nog verder overhoop zou gooien, deze ben ik ook nagekomen. Het is dus wel degelijk mogelijk, maar ik moet toegeven dat het niet voor iedereen geschikt is
quote:
Ik heb een mentor in mijn leven, en die is als vertrouwens persoon voor mijn zoon, dus intermediair en vertrouwelijk voor mijn zoon, als hij eens met een ander wil praten.
Mag je zoon geen eigen personen kiezen om vertrouwelijk mee te praten? Ik hoop het van wel, want als dit niet het geval is, dan kan ik hem wel beter begrijpen.
quote:
In samenspraak met de mentor hebben mijn zoon en ik afspraken gemaakt wat betreft verantwoording nemen voor zijn leven.
Had je dit niet zelf met je zoon rustig kunnen oplossen inplaats met behulp van een "rechter". Zo komt het over alsof je zelf er niet geschikt genoeg voor was om dit aan te bieden. Volgende keer dus gewoon zelf doen, win je ook meer vertrouwen mee indien nodig!
quote:
Maar helaas is hij dat weer niet nagekomen
Dat kan gebeuren, maar met de jaren komt er wel iets meer gevoel voor verantwoordelijkheid. Misschien kun je hem buiten de studie om ook meer verantwoording geven, door hem dingen te laten doen! (En dan juist iets minder in huis te laten doen, door daarvoor een schoonmaker te nemen, zodat hij die verantwoordelijkheid niet heeft)
quote:
Misschien heel misschienloopt het op dezelfde manier als met zijn zus (heeft ook giga gebotst, maar heeft daardoor wel als basis gedient voor de fantastisch relatie die we nu hebben, we doen heel vaak vader/dochter dagen )

Ze verteld ook dat ik het eigenlijk in die moeilijke jaren eigenlijk meestal bij het juiste eind had, maar ja dás wel fijn om te horen hoor, maar daar kon ik mbt het verleden weer niet veel mee.

Ik zit eigenlijk niet nog weer eens op zo'n traject te wachten met mijn zoon (god wat ben ik blij dat ik er maar 2 heb )
Elk kind is anders en je kunt nog niet zeggen hoe het gaat lopen . Gewoon de maximale inzet geven, en openstaan voor nieuwe ideeen, dan komt het goed.
pi_35339832
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:39 schreef cultheld het volgende:
Exup, het is je eigen schuld allemaal. Je had gewoon geen kinderen moeten maken, want je kunt zo'n verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan.
Je hebt gelijk, ik ga kijken of ik het bonnetje van de winkel nog heb dan ga ik ze terugbrengen?!
pi_35339893
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:41 schreef exup het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ga kijken of ik het bonnetje van de winkel nog heb dan ga ik ze terugbrengen?!
Geef het nou maar toe: Je hebt gefaald, ouwe.
pi_35340272
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Geef het nou maar toe: Je hebt gefaald, ouwe.
Nee jij trekt volle zalen sukkel, je bent de successtory van de eeuw, ik zou een boek gaan schrijven : "de wereld volgens cutheld"!

[ Bericht 1% gewijzigd door exup op 21-02-2006 19:59:42 ]
pi_35340603
Jongens ik ga voor de komende 2 uur op mijn gigascherm (afstandbediend natuurlijk ) van mijn thuisbioscoop met superspeakers heerlijk genieten van "4 brothers" actie film over 4 geadopteerde broers van wie hun (adoptie) moeder word vermoord
pi_35340624
Laten wij het nou allemaal maar eens beter zien te doen als we later groot zijn he jongens!!!!
Er is keuze genoeg....
pi_35340860
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef exup het volgende:
Jongens ik ga voor de komende 2 uur op mijn gigascherm (afstandbediend natuurlijk ) van mijn thuisbioscoop met superspeakers heerlijk genieten van "4 brothers" actie film over 4 geadopteerde broers van wie hun (adoptie) moeder word vermoord
Nog wat nieuws te melden?

Oh en voor als je het nog niet door had, dit was nou opscheppen!
pi_35340997
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef Com.mentator het volgende:
Laten wij het nou allemaal maar eens beter zien te doen als we later groot zijn he jongens!!!!
Daar heb ik al een uitgebreid plan voor :

Plan A:
Ik neem geen kinderen.

Plan B, voor als plan A faalt :
De kinderen worden geaborteerd of de emmer gaat er bij de geboorte onder.

Plan C, voor als A&B gefaald hebben :
De kinderen laten dumpen vanaf een oceaanstomer, verpatsen in een derde wereld land (genoeg fabrieken die ze kunnen gebruiken) of laten adopteren!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:17:10 #253
45722 Dromer
pi_35341398
quote:
cool, ik heb ook een afstandsbediening.
pi_35341442
Bijna alweer tijd voor deeltje 2

'Kansloze pa met gezonde puber 2'

pi_35341578
quote:
Heel zeikverhaal...
Daar had je aan moeten denken toen je lag te neuken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:22:15 #256
45722 Dromer
pi_35341615
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:21 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Daar had je aan moeten denken toen je lag te neuken.
daar denk ik nou eigenlijk nooit aan tijdens de sex
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:44:59 #257
139452 gaai
zwarte poes
pi_35344957
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:37 schreef exup het volgende:

[..]

Deze opleiding accepteerd geen "trail en error" red jet het niet dit schooljaar dan is het einde wedstrijd, deze opleiding word (mede) betaald door het bedrijfsleven en is zeer kostbaar, de industrien die dit sponseren (Esso, Shell ect) redeneren dat je dan niet uit het juiste hout bent gesneden en dan ben je niet meer interessant!
Misschien ís je zoon ook niet uit het juiste hout gesneden voor deze opleiding......? Aan z'n instelling schort het nogal als ik dit allemaal zo 's lees........
Face it.......je hebt 'm tot op het bot verwend en nu ben je niet blij met het resultaat.....
Dus ofwel je neemt 'm voor de rest van z'n/jouw leven op sleeptouw óf je laat 'm een keer op z'n bek gaan........

ik vínd dit vermakelijk, vooral ook hoe TS niet in wil zien hoe zijn methode niet werkt en weigert het over een andere boeg te gooien......

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden."
pi_35346973
Ik ben blij dat dit topic nog steeds loopt. En naar mijn tevredenheid, zo te zien.
pi_35354931
quote:
De mijne is 118" via 1280x720p HDMI. Kom maar op met je 60" via PAL 720 x 576 s-video
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35356311
quote:
Gaap. Die had ik 2 maanden geleden al gezien thuis
pi_35360699
sorry dat ik het zeg TS maar ik vind je een lul je zoon is 18 hij wil nog even lol maken en begint dan met ze echte seriouse leven hij weet zelf ook wel dat het eigeljk niet goed is maar zal dat natuurlijk nooit tegen jou zeggen maar ut gaat wel over.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:45:52 #262
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35361639
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:52 schreef exup het volgende:

[..]

Nee jij trekt volle zalen sukkel, je bent de successtory van de eeuw, ik zou een boek gaan schrijven : "de wereld volgens cutheld"!
*....gooit er een los rondslingerende l tussen.....*
pi_35373267
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 03:14 schreef StefanP het volgende:

[..]

Kom maar op met je 60"
60" Pff dás klein, ik heb 2.00 mtr x 1.22mtr
pi_35374120
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef exup het volgende:

[..]

woensdag 22 februari 2006 @ 18:28:04 #265
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_35374246
Beamer anyone ?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1113227 <== kan je lekker verder patsen
pi_35376871
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef exup het volgende:

[..]

Ik hoop wel 2 m bij 1,125 m ...want je wil toch wel je 16:9 verhouding behouden...

Door die twee getallen in de stelling van pytagoras (of hoe je dat ook spelt ) te gooien kom je op een beeld diagonaal van 2,29 m uit, dat is ongeveer 90 inch..

Maar laten we eerlijk wezen, zul je zulk verschil merken? en had hij ook niet iets gezegt over het aantal pixel dat hij had? Want ik heb wel een 16 m bij 9 m scherm (ok dan is het wel 16 pixel bij 9 pixel, maar het is zo groot! )

EDIT: ik las verkeerd...de ander had een 118 inch scherm en das een beeld diagonaal van een 2,95 meter....groter dan die van exup dus!
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:12:57 #267
45722 Dromer
pi_35381970
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:26 schreef optifree het volgende:
EDIT: ik las verkeerd...de ander had een 118 inch scherm en das een beeld diagonaal van een 2,95 meter....groter dan die van exup dus!
Ohjee.. daar gaat z'n avond! Helemaal verpest want die van hem is niet de grootste!
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:44:13 #268
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35383676
-> R&P of DIG? Wat word het?
Nee jij bent lekker. =X
pi_35384023
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:44 schreef PrinceLu het volgende:
-> R&P of DIG? Wat word het?
Wat dacht je van >PUB, vaders gedraagt zich immers alles behalve volwassen met zijn ''gepimp'' over zijn tv. Toch wel opmerkelijk dat hij het van de grootte van zijn TV moet hebben
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:02:34 #270
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35384628
In plaats van dat ie nou eens gewoon een kleine klote tv koopt, hoeft ie ook geen twee banen te nemen. Wel zeiken op dat joch, maar zichzelf in de hand houden, ho maar.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35384852
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:02 schreef PrinceLu het volgende:
In plaats van dat ie nou eens gewoon een kleine klote tv koopt, hoeft ie ook geen twee banen te nemen. Wel zeiken op dat joch, maar zichzelf in de hand houden, ho maar.
Ja hallo ALLES wat hij bezit moet toch compenseren voor exup zijn kleine penis. Vandaar dat hij in een topic over zijn zoon melding maakt van:

A zijn voertuigen
B zijn grote tv
C zijn 84 x modaal inkomen.

woensdag 22 februari 2006 @ 22:06:58 #272
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_35384857
Exup
Maak een afsrpaak met je zoon om eens een keer te gaan praten. Zet een kopje thee of maak een bakje koffie en vertel hem dan open en eerlijk wat je dwars zit. Blijf vooral rustig en wordt absoluut niet boos. Laat je zoon ook dingen zeggen. Als je zoon bijvoorbeeld pijnlijke dingen zegt van "pa je bent er nooit en al dat geld boeit me vrij weinig, ik wil aandachten en die opleiding vind eigenlijk helemaal niet leuk"
Kortom zorg voor een open sfeer en wordt niet boos, praat alles uit, wat julie over en weer dwars zit.
Daarna maak je afsrpaken met elkaar. Zorg er voor dat afspraken realistisch en haalbaar zijn .
Belangrijkste wordt vooral niet boos ! en accepteer dat jij zelf ook wat dingen zal moeten veranderen en luister daarom serieus naar je zoon!
Succes ermee
Als je er echt open voor staat dan kom je er zeker wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shadowlyse op 22-02-2006 23:13:34 ]
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:56:20 #273
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_35387567
TS, als jij mijn vader was geweest, had ik uit pure wanhoop allang zelfmoord gepleegd.

Jezus... In plaats van je zoon te steunen in het doen en laten van hem, zit je hem ordinair te vernederen op een openbaar forum, al weten wij niet hoe je zoon heet. Besef je wel dat als je zoon dit leest, hij zich zwaar op zijn pik getrapt gaat voelen?

En vertel mij eens... Heb jij een van bovenstaande tips uitgevoerd?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:18:30 #274
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_35388623
Wees blij dat je zoon niet zo'n loser wil worden die alleen maar denkt aan hard werken.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_35417716
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:02 schreef PrinceLu het volgende:
Kheb ook een kleine tv en een middelgrote en een grote hoor!
pi_35417776
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:06 schreef Wollige_Wolly het volgende:

[..]

Ja hallo ALLES wat hij bezit moet toch compenseren voor exup zijn kleine penis. Vandaar dat hij in een topic over zijn zoon melding maakt van:

A zijn voertuigen
B zijn grote tv
C zijn 84 x modaal inkomen.

Doe niet aan sex (wil geen kut koters zoals jullie meer, was een tip van eem medeforummer hier )
pi_35421397
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef exup het volgende:

[..]

Doe niet aan sex (wil geen kut koters zoals jullie meer, was een tip van eem medeforummer hier )
Shit laat ik nou net een potje stevig geneukt hebben
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:04:35 #278
139452 gaai
zwarte poes
pi_35436489
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef exup het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het in dit topic over je zoon wilde hebben.......
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:06:04 #279
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35436537
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef exup het volgende:

[..]

Sodeju......grote jongen heurr.....

...gelukkig ben je niet materialistisch ingesteld...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:52:14 #280
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_35439775
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef exup het volgende:

[..]

Geen geld voor condooms zeker .
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:54:20 #281
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35439832
Pap wat doe jij hier?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_35441528
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Pap wat doe jij hier?
Stil!! Houd je kop zoon!!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:16:24 #283
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_35442365
Nieuw topic!!
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:16:55 #284
45722 Dromer
pi_35444737
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:16 schreef Appellenflappen het volgende:
Nieuw topic!!
Hoop van niet
pi_35445269
Eind van het liedje blijft hetzelfde,alle koters hier hebben hun mening klaar en weten precies wat er fout is gegaan en gaan hetzelf veel beter doen, want julliegaan natuurlijk niet de fouten maken die de oudere generatie hebben gemaakt!

En natuurlijk hebben de koters nooit schuld aan hun situatie!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:42:16 #286
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_35445763
Correctie: ik ben geen koter meer.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:54:51 #287
45722 Dromer
pi_35446185
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:29 schreef exup het volgende:
Eind van het liedje blijft hetzelfde,alle koters hier hebben hun mening klaar en weten precies wat er fout is gegaan en gaan hetzelf veel beter doen, want julliegaan natuurlijk niet de fouten maken die de oudere generatie hebben gemaakt!

Ik ook niet bepaald meer.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:33:36 #288
139452 gaai
zwarte poes
pi_35447742
Ik ook niet.

Maar had TS nou serieus op bijval gerekend dan?
pi_35447770
Ik ben ook geen koter meer, dus
pi_35447948
quote:

Het is leuk te zien hoe jij alles op eigen manier interpreteerd! Er word ook een paar keer gezegt dat niet alles aan jou ligt, maar dat je wel meer kan doen om ook die koter te veranderen...maar goed daar zul je "toevallig" wel over heen lezen zo in je eigen wereldje...

Deze post zul je waarschijnlijk ook wel over het hoofd zien omdat hij niet in jou straatje past

ps. wat zou jij in werkelijkheid een vastgeroeste materialistische persoonlijkheid zijn (zo kom je over )
pi_35451461
quote:
Inderdaad; ik zal nooit de fout maken kinderen op de wereld te zetten...
pi_35451621
quote:

Genesis
Je hebtgelijk! Ik ga meteen aan m'n huiswerk!
Na het eten oké?
pi_35454682
wat is de definitie van een "koter"?!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:11:23 #294
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35455524
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef exup het volgende:
*...zucht...*

--> http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek

Presto!

U hebt gezocht op koter:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ko·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] kind
pi_35458173
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:11 schreef Make-Yourself het volgende:
*...zucht...*

--> http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek

Presto!

U hebt gezocht op koter:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ko·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] kind
Duh...iedereen is kind van zijn/haar ouders...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:40:20 #296
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35460627
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Duh...iedereen is kind van zijn/haar ouders...
...dus?...hij vroeg de definitie van koter.....

*...u vraagt...wij draaien...*
pi_35462941
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef exup het volgende:
wat is jouw definitie van koter dan?
pi_35468477
Pap je zet me voor schut.
pi_35486423
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 03:50 schreef Geqxon het volgende:
Pap je zet me voor schut.
wacht maar tot ik klaar met je ben
pi_35519624
Knul gaat als hij dit jaar niet over gaat, gewoon werken, betaald dan ook de werkelijke kosten van zijn (thuis)verblijf, dit om te leren wat het inhoudt om te leven van het inkomen wat je verdient op dit niveau wat bij een vroegtijdig afgebroken (verzaakte) opleiding hoord,zolang hij thuis woomt bij zijn ouders mag hij (alleen als hij echt gemotiveerd is) weer gaan studeren op onze kosten.

Woont hij tegen die tijd op zich zelf en komt dan pas tot de concusie, dan word het avondstudie na werktijd voor hem, want volwassen kinderen weer in het ouderlijk huis nemen nadat ze al een periode op zichzelf hebben gewoont is als vergif voor de verdere relatie in de toekomst.

Amen (niet leuk wel de realiteit )
pi_35519705
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef exup het volgende:

[..]

wacht maar tot ik klaar met je ben
Papa je doet me pijn!

Mijn aarsje doet zo pijn dat ik amper meer kan lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: