quote:Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
De perfecte basis voor een palletsorteerder in de toekomst.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:41 schreef Rydell het volgende:
Had ik maar zo'n vader. Chill zeg!Lekker ongedisciplineerd, en relaxed je dagen achter de computer slijten, en er nog geld voor krijgen ook. Wat een luizenleven! Ga zo door pa! Ik zeg : Goed bezig.
![]()
Daar moet je je basisschool toch voor hebben afgerond?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:
[..]
De perfecte basis voor een palletsorteerder in de toekomst.![]()
Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf welquote:Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.
En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).
O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.
Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.
Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.
En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.
Genesis
Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)quote:Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:
[..]
De perfecte basis voor een palletsorteerder in de toekomst.![]()
Laat de belhamel maar komen! Om de fameuze woorden van S. Squarepants te citeren: "Ik ben er klaar voor"!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef exup het volgende:
Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)
Genesis
Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)quote:Op zondag 19 februari 2006 18:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf welEn modaal is ¤29500 als ik het goed heb op dit moment.
Nou ja, ik ben bezig met HBO en heb dus niet meer dan VWO en sleep al modaal+ binnen hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:
[..]
Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)
Exup (sorry Genesis is mijn nickname in andere fora)
Pap wat doe je hierquote:Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:
[..]
Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)
Exup (sorry Genesis is mijn nickname in andere fora)
Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)quote:Op zondag 19 februari 2006 19:01 schreef Euronymous het volgende:
gokje, je bent een yamaha (fzr) fan?
mooie motors!
succes met je puber
quote:Op zondag 19 februari 2006 19:18 schreef Chriz2k het volgende:
Duidelijk dat je vastzit in het systeem, ik kan aanraden om de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
quote:Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef exup het volgende:
[..]
Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)
Exup
Wat nou sterf?! Omdat ik het niet goed doe, of omdat ik ondanks alle shit nog wat leuks uit het leven weet te halen?!quote:
\quote:Op zondag 19 februari 2006 19:58 schreef T3rr0r het volgende:
Gewoon erop los rammen, zowel moeder als kind. Geweld lost alles op, wel hard genoeg slaan zodat na de corrigerende tikken de angst regeert, dan zijn ze makkelijk onder controle te houden natuurlijk.
Wat zeik je nu dan, je geeft dat kind zelf toch die 200/400? Geef hem gewoon niks. Als ie het red zonder iets te doen, mooi, als ie het niet red doet ie er maar een jaartje langer over.quote:en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien
Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!quote:
En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef exup het volgende:
[..]
Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!
Nu een ouwe heer die er klaar mee is van alle tegenwerking die hij krijgt, en die denkt: "Waar doe ik het allemaal nog voor, laat ze allemaal de t#ering maar krijgen, ik begin gewoon op nieuw met een jonge d##s.
Want ik heb genoeg poen en levenservaring om het de volgende keer goed te doen!![]()
En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen. (nou ik wens ze succes als 75% van het inkomen en mijn input wegvalt)
Exup
Hoewel ik dit zelf nog maar gedeeltelijk heb meegemaakt, ben ik het hier wel volledig mee eens.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef Q. het volgende:
Bekend, maar dan van de andere kant, ik deed nooit ene kloot aan mijn studies maar uiteindelijk heb ik het toch gered. Na een jaar achter allerlei lopende banden te hebben gestaan dacht ik 'dit ga ik echt no way 40 jaar doen'. Daarna heb ik alsnog MBO en later HBO gehaald. Misschien moet hij dat ook maar eens doen, is erg goed voor je motivatie.
Ik wil juist geen gelijk krijgen, daar heb ik in deze situaties een hekel aan!!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dat jij als vader toch gelijk had en zal hij waarschijnlijk iets meer met zijn leven willen gaan doen.
Ik ben zelf aardig streetwise (ben zelf op mijn 17de op eigen benen komen te staan en heb 90% procent van de jongeren in mijn periode, die in dezelfe positie zaten naar de kloten zien gaan, die in dezelfde positie zaten, criminaliteit, drugs, prostitutie, alleenstaande moeders ect, ect)quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dan raad ik je aan eens een heel goed, maar HEEL vriendelijk gesprek met hem te hebben en hem te vragen wat zijn toekomstplannen zijn en hoe jij daar tegenover staat, dus wat jij hem toewenst (in postieve zin) in het leven. Dring echter jouw visie voor zijn leven niet bij hem op, want dat demotiveert hem nog meer.
Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)quote:Op zondag 19 februari 2006 20:13 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.
Dreig je thuis ook zo?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:
[..]
Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)
Exup
Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouwquote:
Ik denk dat ze liever een vader thuis hebben dan alle middelen die 1 of ander bazig mannetje verstrekt. En stellen ze het echt niet op prijs kies dan voor jezelf en laat ze lekker doodvallen.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:
[..]
Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)
Exup
Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:
[..]
Moet je wel een leven voor hebben.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ruik een mid-life crisis!
waar haal je dat in Godsnaam vandaan dan?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:
[..]
Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouw)
...
Exup
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.
Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geldDie zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.
Ik snap em nietquote:Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:
[..]
(het enige naadeel was dat je piemol in de regen dacht dat we onder de douche stondenmaargoed)
P.C. kapot!? Pa help! Problemen met medeleerlinge en docenten/ Pa help!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geldDie zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.
(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebtquote:
Seksueel gefrusteerdquote:Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef exup het volgende:
[..]
(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebt) en aangezien je piemol geen ogen heeft maar wel merkt wanneer die nat word denkt die dat we onder de douche staan, dus gaattie in de houding staan
Comprende!
Exup
Wat denk je wat er 3 kwartier geleden is voorgevallen hier thuis, hu!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:48 schreef Almere-Dude het volgende:
Als je alles wat je hier schrijft nou eens aan je vrouw en kind vertelt, maar dat durf je zeker niet.![]()
Op een forum kan je wel ff het mannetje met de grote bek gaan uithangen, dat kan iedereen.
Mij was ie ook al vrij snel kwijt....quote:Op zondag 19 februari 2006 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Waar gaat het over?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:51 schreef Chriz2k het volgende:
Zie de realiteit onder ogen: je hebt een kutleven.
Verlaat het land en begin opnieuw.
Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:58 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Mij was ie ook al vrij snel kwijt....
Nee, dat doe je nu namelijk zelf, door te wijzen van 'oh mijn kutpuber doet het niet goed'.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef exup het volgende:
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!
Euh, ik zie gewoon aan de linkerkant dat je het geschreven hebt hoor, je hoeft je naam er niet onder te zetten... scheelt weer tijd.quote:Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!
Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)
Exup
Hoe kom je daar nou wéér bij??quote:Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef exup het volgende:
....dom verhaal......
........volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)
Exup
Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!quote:Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Oksel het volgende:
Trek z'n internetstekker eruit, doe wat, en wees geen mietje. Het ligt aan jou, jij bent niet streng genoeg.
Je kan toch praten met je kind? Zonder te schreeuwen, scheldwoorden te gebruiken, liegen, verdraaien, bedreigen, onder druk zetten, stressen en / of schuimbekken? Dat schijnt trouwens tegenwoordig al moeilijk te zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:09 schreef exup het volgende:
[..]
Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!![]()
Jullie jongeren weten het allemaal toch zo goed?!, nou zo word het voor mij niet veel duidelijker!
Exup
Zulks een dijenkletser.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:
Eigenlijk was dit topic gestart om te kijken hoe het bij jongeren zou vallen.
Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.
Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!
Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!
Succes jongens, zo komen jullie er wel in het leven?!
P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Ik zeg je al een aantal keren dat je je met de term jongeren misschien wat verkeerd uitdrukt. Er is meer dan dat op dit forumquote:Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:
Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.
...lulverhaal....
Leer Nederlands. Woeha!quote:Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:
Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!
Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!
P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:
P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Ah inzet en liefde proberen te kopenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:
Johquote:
Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te makenquote:
Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:
[..]
Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te makenDat terwijl het eigenlijk om de boodschap gaat, zo wil jij natuurlijk zelf ook behandeld worden als het je hoog zit.
Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!quote:Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!![]()
Sta jij nou al in het speelveld, of ben je nog aan het meesturen vanaf de achterbank?!quote:Op zondag 19 februari 2006 21:34 schreef Yildiz het volgende:
Is het koud, in die ivoren toren?
Nee, je inkomen bepaalt je waarde als mens. 3x modaal is het minimumquote:Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:
[..]
Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!![]()
Goed gezegd!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.
En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).
O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.
Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.
Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.
En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.
Genesis
Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.
[..]
Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!
Ik hoop het!quote:Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:
[..]
Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.
En dat moet ik horen van "exup"?quote:Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name)
Nee hoor,quote:Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:
[..]
Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.
Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name)
Je zit aardig onder de plak geloof ik.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:54 schreef exup het volgende:
Tuurlijk moet je in deze humor hebben.
Maar 1 ding is helaas wel waar, en dat is dat vandaag de dag de jongeren de oorzaken en verantwoording voor wat er in hun leven plaatsvind (bijna) altijd buiten zichzelf leggen, dat is het ontlopen van hun verantwoord.
Want wat jou overkomt kan je per slot van rekening niets aan doen nietwaar?!
Dat kan je je hele leven volhouden als je wil.
Praten is makkelijk, wat inhoudelijk zeggen is al moelilijker om over daden maar te zwijgen.
quote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien![]()
En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!!![]()
Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.
Genesis
Verdomd betrapt, ik kan voor jouw scherpe geest ook niets geheim houden nietwaar?!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:02 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je zit aardig onder de plak geloof ik.
Vertel eerst maar eens wat voor beeld(vorming), dan zeg ik wel warm of koud!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:05 schreef PrinceLu het volgende:
Ik ben benieuwd naar een foto van de TS. Heb me ondertussen al een aardig beeld gevormd, en ben benieuwd of het klopt.
Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.
[..]
OpeningsPost.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:14 schreef exup het volgende:
[..]
Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!
Succesvol, nou nou. Als jij me je dubbele baan in totaal 3x modaal binnen brengt, heb je dus een salaris van 1,5x modaal.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.(..)
Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:10 schreef JMS00 het volgende:
Vermkelijk, een man van middelbare leeftijd die opschept over zijn "carrière", en zijn totale zelfbeeld ontleent aan zijn inkomen.
Denk even na, je bent er niet voor je gezin, want je wil veel werken en als je er bent commander je heel de boel bij elkaar en dit alles praat je goed met het feit dat je kostwinner bent.![]()
Met geld koop je geen verantwoording af.
Ik vind het niet gek dat je zoon no geworden is zoals hij nu is, zoals velen voor mij al zeiden: zoek de oorzaak eens bij jezelf.
volgens mij gebeuren er thuis sowieso weinig dingen van invloedquote:Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.
Je zoon vindt zijn weg wel, jij was vroeger waarschijnlijk ook geen koorknaap en terecht ben je daar ook op gewezen.
Zie alleen wel in dat niet iedereen een success story wenst te zijn. Hij moet zijn school doen, jij niet. Je kunt niet nog steeds zijn huiswerk controloren. Komt het niet van hemzelf dan zou ik daar niet al te veel op gaan hameren.
Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef exup het volgende:
[..]
Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
Jullie?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:
[..]
Dank, weer wat geleerd! (jullie ook altijd met je afkortingen)
Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef exup het volgende:
[..]
We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:
[..]
Dank, weer wat geleerd! (jullie die jongeren ook altijd met je hun afkortingen)
We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef cucemodre het volgende:
Je moet kijken: Kan de jongen zijn huidige opleiding wel goed aan maar doet hij niks of zit je hem te pushen met iets dat hij niet aan kan?
Zou je zelf ook eens moeten doen!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef exup het volgende:
[..]
We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.
Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef exup het volgende:
[..]
We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.
Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
Vroeger was ik voor mijn leeftijd altijd veel van huis (buitenland), maar zodra ik thuis was ging ik van alles met hem samen doen (hij was toen 4 jaar oud) dan belde ik school met de smoes: Mijn zoon moet voor peiodieke controle naar het ziekenhuis (hij was toen wel astmatisch) Als hij dan de schooldeur uitkwam en hij zag zijn Opa ook naast mij in de auto zitten, dan wist hij (hoera we gaan samen weer leuke dingen doen!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef JMS00 het volgende:
[..]
Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.
Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)quote:Op zondag 19 februari 2006 22:29 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.![]()
Dus nu dood?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:48 schreef exup het volgende:
[..]
Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)
Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".quote:Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zou je zelf ook eens moeten doen! [afbeelding]
Dan kun je er maar beter een einde aan maken.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:50 schreef exup het volgende:
[..]
Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".![]()
En dus zelf de verantwoordelijkheid nemen!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dan kun je er maar beter een einde aan maken.
Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)quote:Op zondag 19 februari 2006 22:36 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.![]()
En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef exup het volgende:
[..]
Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
Dat hoop ik niet voor je, want als dat zo is kan je een hele belangrijke periode samen met je vader niet afmakenquote:
Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef cucemodre het volgende:
[..]
En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.
Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:52 schreef exup het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)![]()
Zo slim ben dus niet!![]()
Ik denk eerder dat hij een echte vader nodig heeft.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef exup het volgende:
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!
Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!
Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)
Exup
En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:00 schreef exup het volgende:
[..]
Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!
Tuurlijk knul, eenrichtingsverkeer heet dat![]()
Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!quote:Op zondag 19 februari 2006 23:01 schreef PrinceLu het volgende:
[..]
Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.
En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!quote:Op zondag 19 februari 2006 23:02 schreef cucemodre het volgende:
[..]
En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.
Neem verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen. En dat is dus niet geld geven of afnemen.
Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:07 schreef exup het volgende:
[..]
En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!
Klopt, ik heb geen gezin gesticht, weet niet hoe dat is.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:04 schreef exup het volgende:
[..]
Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!
En ook denk ik dat je nog niet het traject hebt doorlopen waarin je nodige decepties hebt meegemaakt mbt je idealen.![]()
Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te reparerenquote:Op zondag 19 februari 2006 23:10 schreef cucemodre het volgende:
[..]
Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.
Maar het zal toch van hem zelf moeten komen, en misschien krijgt hij op zijn 25e peper in zijn reet en veegt hij door het HBO,
Zulke dingen hou je niet tegen en wat je moet doen is klaar voor het staan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:22 schreef exup het volgende:
[..]
Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te reparerenJe zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.
Dan word de realiteit pijnlijk zichtbaar, en komt de grote twijfel en besef dat je ouders misschien wel te soft of begripvol voor je zijn geweest, en misschien heel misschien komt het besef dat je nu begrijpt wat je ouders hebben bedoeld.
Dat ze het eigenlijk heel goed met je voorhadden, dat ze deze deceptie je graag hadden bespaard, en dan heel erg misschien komt het besef dat je het zelf verkloot hebt, en dat je met een (geforceerde)inhaal race begint, of zelfs moet beseffen dat het er voor jou niet meer inzet om de inhaalslag te maken en te accepteren dat dit het is en beter word het niet![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 23:39 schreef Dromer het volgende:
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.
En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken isquote:Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden!quote:Op maandag 20 februari 2006 00:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken is
Sinds wanneer is Fok een jongerenforum? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ruim 30 jaar.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef DJ-Maurits het volgende:
Als je vader op een jongerenforum rondhangt, kan het ook nooit wat worden...
Oh?....ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 19 februari 2006 21:03 schreef Djep het volgende:
[..]
Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.
Wat jank je dan in je OP. Wees wel een beetje consequent en pas niet de feiten aan aan wat je op dat moment het best uitkomt!quote:Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden!~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.
Ik ben 37... misschien moet je voor de 'jeugd' maar naar het kabouter plop forum of zo.quote:En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!
Hou jij wel van je eigen zoon?quote:Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
Yadda Yadda Yadda.
Als ouders moet je zorgen dat je kinderen die realiteit al veel eerder onder ogen zien.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:22 schreef exup het volgende:
Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren.
Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.
Hehe dalijk denkt de zoon van de TS inderdaad dat hij ook zo'n kutleven gaat krijgenquote:Op zondag 19 februari 2006 21:03 schreef Yildiz het volgende:
Als je nou eens minder gaat werken, meer rust neemt, en je wat meer gaat richten op je kind, in plaats van naar hem wijzen dat ie het niet goed doet, is dat een idee?
Of ben ik nu de 'te zachte pedagoog' ofzo?
Weet je wat slim is, iemand die zijn opleiding niet afgemaakt heeft (ik dus) maar zich zelf daarna wel te pletter gewerkt heeft, zichzelf opgewerkt heeft, een auto kan betalen, een huis gekocht heeft (op 1 salaris ja) en elke maand genoeg geld overhoudt om ook nog op vakantie ed te kunnen elk jaar.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:52 schreef exup het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)![]()
Zo slim ben dus niet!![]()
Tuurlijk niet. Die is er alleen ter meerdere glorie van pa.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hou jij wel van je eigen zoon?
quote:Op maandag 20 februari 2006 09:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Weet je wat slim is, iemand die zijn opleiding niet afgemaakt heeft (ik dus) maar zich zelf daarna wel te pletter gewerkt heeft, zichzelf opgewerkt heeft, een auto kan betalen, een huis gekocht heeft (op 1 salaris ja) en elke maand genoeg geld overhoudt om ook nog op vakantie ed te kunnen elk jaar.
Niet iedereen die zijn opleiding niet afmaakt is een loser of iemand die niet kan leren of lui is.
In mijn geval waren er gewoon totaal geen opleidingen die me leuk leken, en na 3 jaar HBO te hebben gedaan en nog altijd niet gevonden te hebben wat ik zocht ben ik gaan werken. En tja af en toe heb je daar spijt van omdat je nooit een topsalaris zal verdienen, maar als je tevreden kan zijn met wat minder (kleiner huis, oudere auto en niet elk jaar een nieuwe plasma TV) dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
Ik denk dat jij eens wat meer thuis moet zijn voor je zoon en op die manier wat respect krijgt van hem. Dat doe je niet door bakken met geld binnen te halen en hem gouden bergen te beloven als ie zijn studie haalt. Je moet hem laten inzien dat het wel verrot handig is, een opleiding.
en je mag best af en toe wat strenger zijn voor hem, gewoon zeggen van je gaat aan de studie of ik zet de geldkraan voor je studie dicht.
Of : je gaat studeren of je mag geen tv meer kijken (ik weet niet hoe oud die is) en een ochtendhumeur, hallo: JIJ bent de baas in huis, niet hij. Gewoon wat strenger optreden tegen zulks puber gedrag, niet over je heen laten lopen![]()
En @ gaia, inderdaad. Leer kinderen al van kleins af aan wat de waarde van geld is. Niet je kinderen vol stoppen met geld. Ik moest eigenlijk altijd al sparen als ik iets wilde. Best frustrerend als alle kinderen in je klas een kleurentv had en jij niet, en als de rest allemaal een gameboy kocht en jij alleen een supervision bij elkaar kon sparen (100 gulden toen! een half jaar ofzo voor moeten sparen!)
Je bent echter wel VEEL blijer als je dan iets kan kopenen je hebt later niet het probleem dat je erg gemakkelijk geld uitgeeft omdat het geen waarde voor je heeft. Dat is je vroeger dan nooit geleerd.
Ik vind dat mijn ouders het prima hebben gedaan vroeger. Leren met geld omgaan, motiveren waar dat kon maar me wel mijn eigen beslissingen laten maken en me gewoon een paar keer keihard op mijn bek laten gaan. Tja daar leer je wel van
Dat traject heb ik ook gelopen (was met 17 het huis uit) maar vanaf een achterstandspositie te gaan inlopen is een hele klus (zeker vandaag de dag), de maatschappij is niet meer zo vergevingsgezind als in mijn tijd (toen werd er gewoon nog een hele dure opleiding voor je betaald en werd je vrijgesteld van sollicitatieplicht voor die periode)quote:Op maandag 20 februari 2006 09:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Weet je wat slim is, iemand die zijn opleiding niet afgemaakt heeft (ik dus) maar zich zelf daarna wel te pletter gewerkt heeft, zichzelf opgewerkt heeft, een auto kan betalen, een huis gekocht heeft (op 1 salaris ja) en elke maand genoeg geld overhoudt om ook nog op vakantie ed te kunnen elk jaar.
yvonne trekt met haar leeftijd echt het gemiddelde van een jaar of 20 niet op naar ruim 30 jaar hoor!quote:Op maandag 20 februari 2006 08:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Fok een jongerenforum? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ruim 30 jaar.
Lekker belangrijk, jij tolkt zeker in het Nederlands en verdient daar je brood in, klasse hoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:08 schreef PDOA het volgende:
Help 'm maar niet met zijn Nederlandse lessen, anders blijft 'ie vast en zeker zitten.
Het is 'inhoud', niet 'inhoudt'.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:12 schreef exup het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, jij tolkt zeker in het Nederlands en verdient daar je brood in, klasse hoor.
Als je een (emotioneel) conflict hebt met iemand in je leven luister je ook niet naar de inhoudt van het verhaal maar ga je die persoon op zijn spraak corrigeren.
Daar zal je punten mee scoren in het leven!![]()
Ach, ik ben 22, afgestudeerd HBO-er en nu 3 maanden aan het werk.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef exup het volgende:
ja jullie worden allemaal een succestory zo, ik begrijp het is nix met me geworden met me slechte taalbeheersing (en dan toch 3 x modaal he, niet slecht voor een autochtoon met slegt Nederlants)
Je kent me nietquote:Op maandag 20 februari 2006 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
, maar ik had een iets andere vader (gelukkig).
Maar ik kan me wel iets voorstellen bij de verhalen die je hier neerzet.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:55 schreef exup het volgende:
[..]
Je kent me nietJe weet helemaal niet wat voor vader ik ben!
![]()
Hee Scorpie, wel bij de les blijvenquote:Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
[..]
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden!~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.
Ik comprimeer alleen een beetje meer en haal een hoger rendement uit het leven dan de meesten.
En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!
"Het zijn de ouders die nalatig zijn geweest, ze bemoeiden zich te veel, dan weer te weinig, de maatschappij is kut"Alle excuses komen voorbij als jongeren erzelf een kutzooitje van maken maar de schuld altijd buiten zichzelf leggen, tja stel je toch eens voor dat je tegen jezelf moet zeggen, Ik ben zelf verantwoordelijk voor de puinhoop in mijn leven en niemand anders!![]()
Als je dat niveau misschien ooit bereikt ga je eindelijk misschien eens iets afmaken en verantwoording nemen![]()
Ik neem het terug, je lijkt precies op mijn vader; er nooit zijn, en als hij er dan is dan de dienst uit gaan maken en lopen schelden op alles wat in zijn ogen mis gaat.quote:
Als je succes alleen in geld meet ben jij fantastisch geslaagd, ja...quote:Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef exup het volgende:
ja jullie worden allemaal een succestory zo, ik begrijp het is nix met me geworden met me slechte taalbeheersing (en dan toch 3 x modaal he, niet slecht voor een autochtoon met slegt Nederlants)
Succes koppelen aan 3x modaal. Ik begin steeds meer medelijden met je zoon te krijgenquote:Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef exup het volgende:
...de wattes??quote:Op maandag 20 februari 2006 14:15 schreef Kleine_Jelle het volgende:
......en herf een ongelukkige sood.
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef exup het volgende:
Stelletje stomme pubers, alles is bij jullie sexueel getint (hebben de "koters"wel eens van projectie gehoord?!) mennekes zoals jullie knijp ik fijn met 1 hand op mijn rug gebonden
, en nu oplijnen in rijen van 3, want dan ben ik gauw klaar!
![]()
ummm, k hoop voor je dat mams en/of die kutpuber niet weten welke username je hebt ofzoquote:Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:
heel verhaal
Deze kutpuber heeft alles verkloot, maar toch een vakopleiding gedaan, op een zeer prettige wijze/nul inzet..quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef exup het volgende:
Stelletje stomme pubers, alles is bij jullie sexueel getint (hebben de "koters"wel eens van projectie gehoord?!) mennekes zoals jullie knijp ik fijn met 1 hand op mijn rug gebonden
![]()
Ik heb echt superveel respect voor je.............................quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef exup het volgende:
![]()
En dan loop jij te zeggen dat wij vinden dat alles aan anderen ligtquote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef exup het volgende:
![]()
Jongen "IK " heb een leven, en wel 1 waar jij van droomt, veel reizen buitenland, business class vliegen, veel vrije tijd, de mooiste hotels, een goed salaris, een boeiende mooie vrouw, een fantastische dochter, 2 motorfietsen, sportauto, een wereldse audio instalatie, meer kleding dan een mens nodig heeft, prachtig huis, super survival uitrusting, machtige 12 tot 30 jaar oude malt whiskey's, reizen samen met mijn gezin naar Zuid Amerika en canada (misschien met mijn dochter in de nabije toekomst naar Egyptequote:Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Badmeester het volgende:
[..]
Ik heb echt superveel respect voor je.............................![]()
Get a life
Klinkt allemaal als leuk tijdverdrijf (oh en ik hoop niet dat die hyundai coupe je sport wagen is....want dan is zelfs een trabant nog sportieverquote:Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef exup het volgende:
)![]()
[..]
Jongen "IK " heb een leven, en wel 1 waar jij van droomt, veel reizen buitenland, business class vliegen, veel vrije tijd, de mooiste hotels, een goed salaris, een boeiende mooie vrouw, een fantastische dochter, 2 motorfietsen, sportauto, een wereldse audio instalatie, meer kleding dan een mens nodig heeft, prachtig huis, super survival uitrusting, machtige 12 tot 30 jaar oude malt whiskey's, reizen samen met mijn gezin naar Zuid Amerika en canada (misschien met mijn dochter in de nabije toekomst naar Egypte)en nog meer delen van de wereld ect ect ect.
![]()
![]()
O'ja en een k@tpuber momenteel die te lui is om uit zijn doppen te kijken, die alles weet van rechten en niets van plichten, zo'n beetje als de rest van de meeste figuren hier!![]()
Ik denk dat die puber maar een deel van het probleem is hier...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef exup het volgende:
[..]
-knip-
Ik begin gewoon op nieuw met een jonge dame.
-knip-
En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen.
Pleurt op met je k#t Koreaan Scoupe! Dat jij daar nou aandenkt bij een sportauto, zegt meer over jou dan over mij!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:33 schreef optifree het volgende:
[..]
Klinkt allemaal als leuk tijdverdrijf (oh en ik hoop niet dat die hyundai coupe je sport wagen is....want dan is zelfs een trabant nog sportiever).......maar vertel eens hoe zit het met je werkelijke sociale leven? De liefde die gedeelt word e.d.? Die zijn veel belangrijker voor een goed welzijn dan alle speeltjes en dure reizen die net zo goed kunnen dienen als tijdverdrijf om de ongelukkige man bezig te houden?
Mijn fout van de coupe...dacht dat ik het in één van jou reacties had gelezen...quote:Op maandag 20 februari 2006 20:40 schreef exup het volgende:
[..]
Pleurt op met je k#t Koreaan Scoupe! Dat jij daar nou aandenkt bij een sportauto, zegt meer over jou dan over mij!En wat de liefde betreft zit het wel oke bij mij zowel bij levenspartner alsook (volwassen)dochter, maar dat puberige k#tkereltje, daar word ik helemaal gek van: "weet alles kan nix, en o'jee wat is hij levenswijs, met de mond
, in de trand van "hij lult veel maar zegt inhoudelijk weinig"
![]()
volgens mij zit je op 't verkeerde forum hierzoquote:Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef exup het volgende:
[..]
Jongen "IK " heb een leven, en wel 1 waar jij van droomt, veel reizen buitenland, business class vliegen, veel vrije tijd, de mooiste hotels, een goed salaris, een boeiende mooie vrouw, een fantastische dochter, 2 motorfietsen, sportauto, een wereldse audio instalatie, meer kleding dan een mens nodig heeft, prachtig huis, super survival uitrusting, machtige 12 tot 30 jaar oude malt whiskey's, reizen samen met mijn gezin naar Zuid Amerika en canada (misschien met mijn dochter in de nabije toekomst naar Egypte)en nog meer delen van de wereld ect ect ect.
![]()
![]()
O'ja en een k@tpuber momenteel die te lui is om uit zijn doppen te kijken, die alles weet van rechten en niets van plichten, zo'n beetje als de rest van de meeste figuren hier!![]()
Doe er je voordeel mee, weet je tenminste wat je te wachten staat in de toekomstquote:Op maandag 20 februari 2006 20:39 schreef Blasphiem het volgende:
[..]
Ik denk dat die puber maar een deel van het probleem is hier...
MIDLIFECRISIS!![]()
Even Najib .......quote:
amhali of amali ofzo toch?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef exup het volgende:
[..]
Even Najib .......(hoe heettie ook al weer, nou ja je weet wel die grappige Marokaan) wezen kijken op een groot (thuis)scherm
Wahabi of zoquote:Op maandag 20 februari 2006 23:06 schreef t0y het volgende:
Most wanted. oh, je bedoeld zijn achternaam zeker
Die weet ik niet eens uit me hoofd, als je hem zegt (of typed) dan zeg ik oh ja
Bemerk ik hier een lichte vlaag van afgunst?!quote:Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef Dromer het volgende:
Werk je je nu wel of niet 'uit de naad'
Niet: aansteller!
Wel: binnenkort hartaanval? of heb je de eerste al gescoord?
Verder: veel plezier met je spulletjes
licht?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:19 schreef exup het volgende:
[..]
Bemerk ik hier een lichte vlaag van afgunst?!![]()
en veel spijbelde bij nederlands.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
neh.. anders deed ik wel net als jijquote:Op maandag 20 februari 2006 23:19 schreef exup het volgende:
[..]
Bemerk ik hier een lichte vlaag van afgunst?!![]()
Waar patst hij mee dan? Met zijn mislukte zoonquote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:55 schreef Kleine_Jelle het volgende:
exup, wat ben jij een zielig patsertje.
wat is in godsnaam het nut van het vermelden van dat grote thuisscherm? ik heb op mijn slaapkamer een tv'tje van 35 centimeter, maar ik kan er prima op volgen wat ik wil volgen hoorquote:Op maandag 20 februari 2006 23:03 schreef exup het volgende:
[..]
Even Najib .......(hoe heettie ook al weer, nou ja je weet wel die grappige Marokaan) wezen kijken op een groot (thuis)scherm
Zelfs Hitler had beter door hoe hij mensen aan het werk moest krijgenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:39 schreef cultheld het volgende:
Wat is je zoon een mietje TS, ik had je allang al je tanden uit je bek geslagen. Gelukkig heb ik wel een goede vader, die niet denkt dat ie Saddam Hoessein is.
Volgens mij meer 13 tot en met17quote:Op maandag 20 februari 2006 21:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
volgens mij zit je op 't verkeerde forum hierzoGemiddelde leeftijd rond 18/19?
![]()
![]()
Zo vroeg opquote:
Als hij dan eens innerlijk ontroerd is, dan werkt het totdat hij het gevoel weer kwijt is(soms een week maar ook heel vaak maar 1 dag!)quote:Op maandag 20 februari 2006 23:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Vaders maken zich zorgen,
Moeders maken zich zorgen want ze willen dat het goed gaat met hun kinderen, maar net zoals wij niet wilden luisteren naar onze ouders als ze kwaad werden, doen zij dit ook niet.
Weet je mijn oma kon het goed, ze werd altijd verdrietig als ze vond dat ik iets beter kon dan ik wilde.
En als zij de tranen in haar ogen had staan was ik om!
Dus misschien een tip voor pa, zorg ervoor dat je op zijn gemoed werkt en wordt niet boos dat werkt vreselijk averechts nml
<quote:Op maandag 20 februari 2006 23:24 schreef visionnaire het volgende:
[..]
en veel spijbelde bij nederlands.![]()
Mis je net de details, zoals niet passend vals gebitquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
wat is in godsnaam het nut van het vermelden van dat grote thuisscherm? ik heb op mijn slaapkamer een tv'tje van 35 centimeter, maar ik kan er prima op volgen wat ik wil volgen hoor
Met zo'n spelling anderen dombo's noemenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:47 schreef exup het volgende:
[..]
Mis je net de details, zoals niet passent vals gebit' Dombo
Ja ik moet zo beginnen, ga een nieuw platform commissionen en in bedrijfstellen de komende maandenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:37 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zo vroeg opOp naar baan nummer 4?
Geeft niets, op dit forum heb je doorlopende spellingscontrolequote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Met zo'n spelling anderen dombo's noemen
quote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien![]()
En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!!![]()
Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.
Genesis
Het is jou hand daar op die knip, hoor. Jij hebt het geld, dus de macht...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:06 schreef exup het volgende:
zit wat in, maar bij een jongen 18 valt dat niet mee!
Soms ben je wel grappigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:53 schreef exup het volgende:
[..]
Geeft niets, op dit forum heb je doorlopende spellingscontrole![]()
Heb je ook een goed passend design kunstgebit?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:47 schreef exup het volgende:
[..]
Mis je net de details, zoals niet passend vals gebit' Dombo
Ehm......nou en?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:44 schreef exup het volgende:
[..]
maar zal later wel gaan zeuren als hij voor zich zelf moet gaan zorgen, whewhewheik verdien zo weinig en alles is zo duur, ik kan me zo weinig veroorloven
'
je 'dingen kunnen veroorloven' is TS' enige criterium voor gelukquote:
pff, ik ben nog maar tot deze post gekomen, ik ga zo de rest lezen, maar ik moet eerst wat kwijt.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:
P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
joh dat zegt iedereen op die leeftijd pupertijd noemen ze datquote:Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef exup het volgende:
[..]
Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
púúper?...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:50 schreef maxamius het volgende:
[..]
joh dat zegt iedereen op die leeftijd pupertijd noemen ze dat
Nee maar wel handig om geen beperkingen te hebben van praktische zaken!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:49 schreef Dromer het volgende:
[..]
je 'dingen kunnen veroorloven' is TS' enige criterium voor geluk
Een beperking van praktische zaken hoeft geen beperking in geluk te betekenenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:20 schreef exup het volgende:
[..]
Nee maar wel handig om geen beperkingen te hebben van praktische zaken!![]()
Doe jij eigelijk wel iets met de hier gegeven tips?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:20 schreef exup het volgende:
[..]
Nee maar wel handig om geen beperkingen te hebben van praktische zaken!![]()
Ik ben regelmatig onregelmatig thuis, beetje verwarrend maar ik zal het uitleggen:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef Girlysprite het volgende:
Je bent wel onregelmatig thuis van wat ik zo lees. Ik neem aan dat je zoon een regelmatiger contact heeft met zijn moeder? Ga eens op een avond met een glas wijn proberen een gesprek te beginnen. Niet met verwijten (werkt toch niet) maar stel de vraag 'hoe zie jij de toekomst van onze zoon voor je' en 'Wat vind jij van waar hij zijn tijd mee vult?' en 'Wat voor rol hebben wij als ouders NU in zijn leven? Wat moeten we doen en niet doen?'
Je kunt nog zoveel je eigen plan trekken met wat je wilt omtrend je zoon, maar als de moeder haar eigen plan heeft krijg je ruzie, met zn drieen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan?
Blijkbaar heb je je nog niet genoeg verdiept en moet je toch een gaan kijken naar andere opties om iemand te gaan motiverenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:08 schreef exup het volgende:
-knip-
Ben ook met je eens dat dreigen met geld geen effect zal sorteren, z'n P.C. afsluiten wel, maar daar vind ik hem met zijn 18 jaar te oud voor hoor! (want dan word het een loopgraven oorlog en dan heb je alleen verliezers)
En als er 1 ouder is die heel erg veel met zijn kinderen heeft gedaan en zich echt heeft verdiept in de mens in het kind dan ben ik dat wel (kan mijn dochter van 26 lezen als een open boek, is een pracht mens geworden overigens)
Maar dit mannetje bezorgt me nog weleens slapeloze nachten!![]()
Precies laat hem gewoon een keer keihard met zijn hoofd op de grond stuiteren, zodat zijn schedel in duizend stukken spat de hersenen in de rondte vliegen....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef Zeurberus het volgende:
Als het met je dochter allemaal goedgekomen is waarom heb je dan niet het vertrouwen dat het met je zoon ook goed komt?
Stel , hij verprutst een jaar van school en komt een jaar later (maar wel beter ontwikkeld en een stukje volwasseren) dat vakgebied binnen , dat is toch ook geen ramp?
Wat inleven betreft: nooit eens een jongere wel eens horen zeggen: "Pa blijf aub uit mijn hoofd! need I say more!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:18 schreef optifree het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je je nog niet genoeg verdiept en moet je toch een gaan kijken naar andere opties om iemand te gaan motiveren
bv:
1. Inleven....het is maar een hint....en nee hij is echt nog geen 10 keer genoemd......
2. Hem één keer heel hard op zijn bek laten gaan (daar leren mensen toch het snelste van...de fouten die ze zelf maken en niet die een ander jaren geleden al voor hun heeft gemaakt)
3. Stoppen met de dreigenmenten en iets met een contract doen? (hij is 18 dus dat kan ook....om maar in dat leuke denk patroon van jouw vast te blijven zitten)
Zo genoeg? Ik hoop het wel, want je projecteerd jezelf als een slim, hard werkend, goed verdienend persoon die alleen het beste met zijn kinderen voor heeft....en met al zijn levenservaring er ook erg veel van weet!
Zo leer je misschien nog iets op je oude dag![]()
Deze opleiding accepteerd geen "trail en error" red jet het niet dit schooljaar dan is het einde wedstrijd, deze opleiding word (mede) betaald door het bedrijfsleven en is zeer kostbaar, de industrien die dit sponseren (Esso, Shell ect) redeneren dat je dan niet uit het juiste hout bent gesneden en dan ben je niet meer interessant!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef Zeurberus het volgende:
Als het met je dochter allemaal goedgekomen is waarom heb je dan niet het vertrouwen dat het met je zoon ook goed komt?
Stel , hij verprutst een jaar van school en komt een jaar later (maar wel beter ontwikkeld en een stukje volwasseren) dat vakgebied binnen , dat is toch ook geen ramp?
Tussen inleven en inleven zitten verschillenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:32 schreef exup het volgende:
[..]
Wat inleven betreft: nooit eens een jongere wel eens horen zeggen: "Pa blijf aub uit mijn hoofd! need I say more!
Hoe jonger de leeftijd hoe grotere klappen ze kunnen ontvangen zonder blijven de schadequote:Heel hard op zijn bek laten gaan: Het is een nogal gevoelige persoonlijkheid, we knijpen ém daar wat voor (blijvende schade........?) maar op zich kan dat wel eens heel goed werken. (werkte bij mij ook heel goed, maar ik ben uit een ander hout gesneden(
Sorry...ik had op mijn 15 al een contract lopen, zodat ik mijn leven niet nog verder overhoop zou gooien, deze ben ik ook nagekomen. Het is dus wel degelijk mogelijk, maar ik moet toegeven dat het niet voor iedereen geschikt isquote:Je bent nog niet op een leeftijd gekomen dat je kan weten dat met een knul in deze leeftijd met deze houding het contract wat we samen op zouden stellen hij zich daar niet aan houd!![]()
Mag je zoon geen eigen personen kiezen om vertrouwelijk mee te praten? Ik hoop het van wel, want als dit niet het geval is, dan kan ik hem wel beter begrijpen.quote:Ik heb een mentor in mijn leven, en die is als vertrouwens persoon voor mijn zoon, dus intermediair en vertrouwelijk voor mijn zoon, als hij eens met een ander wil praten.
Had je dit niet zelf met je zoon rustig kunnen oplossen inplaats met behulp van een "rechter". Zo komt het over alsof je zelf er niet geschikt genoeg voor was om dit aan te bieden. Volgende keer dus gewoon zelf doen, win je ook meer vertrouwen mee indien nodig!quote:In samenspraak met de mentor hebben mijn zoon en ik afspraken gemaakt wat betreft verantwoording nemen voor zijn leven.
Dat kan gebeuren, maar met de jaren komt er wel iets meer gevoel voor verantwoordelijkheid. Misschien kun je hem buiten de studie om ook meer verantwoording geven, door hem dingen te laten doen! (En dan juist iets minder in huis te laten doen, door daarvoor een schoonmaker te nemen, zodat hij die verantwoordelijkheid niet heeft)quote:Maar helaas is hij dat weer niet nagekomen![]()
Elk kind is anders en je kunt nog niet zeggen hoe het gaat lopenquote:Misschien heel misschienloopt het op dezelfde manier als met zijn zus (heeft ook giga gebotst, maar heeft daardoor wel als basis gedient voor de fantastisch relatie die we nu hebben, we doen heel vaak vader/dochter dagen![]()
)
Ze verteld ook dat ik het eigenlijk in die moeilijke jaren eigenlijk meestal bij het juiste eind had, maar ja dás wel fijn om te horen hoor, maar daar kon ik mbt het verleden weer niet veel mee.
Ik zit eigenlijk niet nog weer eens op zo'n traject te wachten met mijn zoon (god wat ben ik blij dat ik er maar 2 heb)
Je hebt gelijk, ik ga kijken of ik het bonnetje van de winkel nog heb dan ga ik ze terugbrengen?!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:39 schreef cultheld het volgende:
Exup, het is je eigen schuld allemaal. Je had gewoon geen kinderen moeten maken, want je kunt zo'n verantwoordelijkheid blijkbaar niet aan.
Geef het nou maar toe: Je hebt gefaald, ouwe.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:41 schreef exup het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga kijken of ik het bonnetje van de winkel nog heb dan ga ik ze terugbrengen?!![]()
Nee jij trekt volle zalen sukkel, je bent de successtory van de eeuw, ik zou een boek gaan schrijven : "de wereld volgens cutheld"!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geef het nou maar toe: Je hebt gefaald, ouwe.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef exup het volgende:
Jongens ik ga voor de komende 2 uur op mijn gigascherm (afstandbediend natuurlijk) van mijn thuisbioscoop met superspeakers heerlijk genieten van "4 brothers" actie film over 4 geadopteerde broers van wie hun (adoptie) moeder word vermoord
Daar heb ik al een uitgebreid plan voorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef Com.mentator het volgende:
Laten wij het nou allemaal maar eens beter zien te doen als we later groot zijn he jongens!!!!![]()
cool, ik heb ook een afstandsbediening.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef exup het volgende:
Jongens ik ga voor de komende 2 uur op mijn gigascherm (afstandbediend natuurlijk) van mijn thuisbioscoop met superspeakers heerlijk genieten van "4 brothers" actie film over 4 geadopteerde broers van wie hun (adoptie) moeder word vermoord
Daar had je aan moeten denken toen je lag te neuken.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Heel zeikverhaal...
daar denk ik nou eigenlijk nooit aan tijdens de sexquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:21 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar had je aan moeten denken toen je lag te neuken.
Misschien ís je zoon ook niet uit het juiste hout gesneden voor deze opleiding......? Aan z'n instelling schort het nogal als ik dit allemaal zo 's lees........quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:37 schreef exup het volgende:
[..]
Deze opleiding accepteerd geen "trail en error" red jet het niet dit schooljaar dan is het einde wedstrijd, deze opleiding word (mede) betaald door het bedrijfsleven en is zeer kostbaar, de industrien die dit sponseren (Esso, Shell ect) redeneren dat je dan niet uit het juiste hout bent gesneden en dan ben je niet meer interessant!
De mijne is 118" via 1280x720p HDMI. Kom maar op met je 60" via PAL 720 x 576 s-videoquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef exup het volgende:
Gaap. Die had ik 2 maanden geleden al gezien thuisquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef exup het volgende:
*....gooit er een los rondslingerende l tussen.....*quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:52 schreef exup het volgende:
[..]
Nee jij trekt volle zalen sukkel, je bent de successtory van de eeuw, ik zou een boek gaan schrijven : "de wereld volgens cutheld"!![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef exup het volgende:
[..]
60" Pff dás klein, ik heb 2.00 mtr x 1.22mtr![]()
Ik hoop wel 2 m bij 1,125 mquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef exup het volgende:
[..]
60" Pff dás klein, ik heb 2.00 mtr x 1.22mtr![]()
Ohjee.. daar gaat z'n avond! Helemaal verpest want die van hem is niet de grootste!quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:26 schreef optifree het volgende:
EDIT: ik las verkeerd...de ander had een 118 inch scherm en das een beeld diagonaal van een 2,95 meter....groter dan die van exup dus!
Wat dacht je van >PUB, vaders gedraagt zich immers alles behalve volwassen met zijn ''gepimp'' over zijn tv. Toch wel opmerkelijk dat hij het van de grootte van zijn TV moet hebbenquote:
Ja hallo ALLES wat hij bezit moet toch compenseren voor exup zijn kleine penis. Vandaar dat hij in een topic over zijn zoon melding maakt van:quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:02 schreef PrinceLu het volgende:
In plaats van dat ie nou eens gewoon een kleine klote tv koopt, hoeft ie ook geen twee banen te nemen.Wel zeiken op dat joch, maar zichzelf in de hand houden, ho maar.
Kheb ook een kleine tv en een middelgrote en een grote hoor!quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:02 schreef PrinceLu het volgende:
In plaats van dat ie nou eens gewoon een kleine klote tv koopt, hoeft ie ook geen twee banen te nemen.Wel zeiken op dat joch, maar zichzelf in de hand houden, ho maar.
Doe niet aan sexquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:06 schreef Wollige_Wolly het volgende:
[..]
Ja hallo ALLES wat hij bezit moet toch compenseren voor exup zijn kleine penis. Vandaar dat hij in een topic over zijn zoon melding maakt van:
A zijn voertuigen
B zijn grote tv
C zijn 84 x modaal inkomen.
![]()
Shit laat ik nou net een potje stevig geneukt hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef exup het volgende:
[..]
Doe niet aan sex(wil geen kut koters zoals jullie meer, was een tip van eem medeforummer hier
)
Ik dacht dat je het in dit topic over je zoon wilde hebben.......quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef exup het volgende:
[..]
Kheb ook een kleine tv en een middelgrote en een grote hoor!![]()
Sodeju......grote jongen heurr.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef exup het volgende:
[..]
Kheb ook een kleine tv en een middelgrote en een grote hoor!![]()
Geen geld voor condooms zekerquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef exup het volgende:
[..]
Doe niet aan sex(wil geen kut koters zoals jullie meer, was een tip van eem medeforummer hier
)
Stil!! Houd je kop zoon!!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Pap wat doe jij hier?
Hoop van nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:16 schreef Appellenflappen het volgende:
Nieuw topic!!
Ik ook niet bepaald meer.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:29 schreef exup het volgende:
Eind van het liedje blijft hetzelfde,alle koters hier hebben hun mening klaar en weten precies wat er fout is gegaan en gaan hetzelf veel beter doen, want julliegaan natuurlijk niet de fouten maken die de oudere generatie hebben gemaakt!
En natuurlijk hebben de koters nooit schuld aan hun situatie!![]()
Het is leuk te zien hoe jij alles op eigen manier interpreteerd! Er word ook een paar keer gezegt dat niet alles aan jou ligt, maar dat je wel meer kan doen om ook die koter te veranderen...maar goed daar zul je "toevallig" wel over heen lezen zo in je eigen wereldje...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:29 schreef exup het volgende:
Eind van het liedje blijft hetzelfde,alle koters hier hebben hun mening klaar en weten precies wat er fout is gegaan en gaan hetzelf veel beter doen, want julliegaan natuurlijk niet de fouten maken die de oudere generatie hebben gemaakt!
En natuurlijk hebben de koters nooit schuld aan hun situatie!![]()
Inderdaad; ik zal nooit de fout maken kinderen op de wereld te zetten...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:29 schreef exup het volgende:
Je hebtgelijk! Ik ga meteen aan m'n huiswerk!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Genesis
*...zucht...*quote:
Duh...iedereen is kind van zijn/haar ouders...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:11 schreef Make-Yourself het volgende:
*...zucht...*
--> http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek
Presto!
U hebt gezocht op koter:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ko·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] kind
...dus?...hij vroeg de definitie van koter.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:27 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Duh...iedereen is kind van zijn/haar ouders...
wacht maar tot ik klaar met je benquote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:50 schreef Geqxon het volgende:
Pap je zet me voor schut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |