abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35261055
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien

En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!! Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.

Genesis
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:16:56 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 19 februari 2006 @ 18:20:14 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_35261397
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_35261428
Als je vader op een jongerenforum rondhangt, kan het ook nooit wat worden...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_35261492
Bekend, maar dan van de andere kant, ik deed nooit ene kloot aan mijn studies maar uiteindelijk heb ik het toch gered. Na een jaar achter allerlei lopende banden te hebben gestaan dacht ik 'dit ga ik echt no way 40 jaar doen'. Daarna heb ik alsnog MBO en later HBO gehaald. Misschien moet hij dat ook maar eens doen, is erg goed voor je motivatie.
For great justice!
  zondag 19 februari 2006 @ 18:25:30 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35261603
pappie hoopt dat zoontje het beter gaat doen en uiteindelijk wél een begrijpelijk verhaal in elkaar kan zetten?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_35261699
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij over een (licht) gefrustreerde vader, die zijn zoon dezelfde kant ziet uitschieten als waar hij zelf vroeger is geëindigd. Anders had hij nu niet twee banen moeten aanhouden om de studie van zijn zoon te bekostigen.
veel duidelijker als de TS.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:29:53 #8
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35261806
Moraal van het verhaal: minder FOK!'ken (dat geldt voor zowel de vader als de zoon!).
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 19 februari 2006 @ 18:32:42 #9
69994 seto
-|||--------|||-
pi_35261956
Pak gewoon zijn pc af en schop hem onder zijn reet, beetje streng zijn mag ook wel op zijn tijd
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 19 februari 2006 @ 18:41:13 #10
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35262418
Had ik maar zo'n vader. Chill zeg! Lekker ongedisciplineerd, en relaxed je dagen achter de computer slijten, en er nog geld voor krijgen ook. Wat een luizenleven! Ga zo door pa! Ik zeg : Goed bezig.
pi_35262659
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.

En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).

O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.

Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.

Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.

En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.

Genesis
  zondag 19 februari 2006 @ 18:46:05 #12
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35262663
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:41 schreef Rydell het volgende:
Had ik maar zo'n vader. Chill zeg! Lekker ongedisciplineerd, en relaxed je dagen achter de computer slijten, en er nog geld voor krijgen ook. Wat een luizenleven! Ga zo door pa! Ik zeg : Goed bezig.
De perfecte basis voor een palletsorteerder in de toekomst.
Sokkel Lolleromfg
  zondag 19 februari 2006 @ 18:47:36 #13
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_35262731
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Daar moet je je basisschool toch voor hebben afgerond?
  zondag 19 februari 2006 @ 18:48:46 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35262793
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:
Jaja, makkelijk praten, een schop onder de reet, is tegenwoordig niet meer "pedagogisch"verantwoord, de t#ring voor zo'n k#tkereltje, gaat hij toch lekker werken met alleen z'n VMBO zal hij het lekker ver mee schoppen, zo achter de lopende band.

En deze vader is wat gefrustreert, want het "menneke"is nog te iel om eens lekker door te "slaan" want dan gaat het brekebeentje mekkeren (en z'n moeder waarschijnlijk ook).

O'ja maak je geen illusie hoor de "gefrustreerde"ouweheer heeft wel 3 x modaal (tot zover iemand hier weet wat dat eigenlijk is?!) trekt hij toch lekker zijn eigen plan!! Laat hij het gezin het l#zerus krijgen, voldoe ik lekker niet aan mijn verplichtingen, neem een leuke dame van 10 a 15 jaar jonger uit Thailand, Zuid Amerika of Rusland.

Dan kan de rest van het weerbastige gezin dat alleen maar tegengas geeft toch lekker in een achterstandswijk gaan wonen tussen de all#chtonen en de losers, eens kijken wat er dan van terechtkomt.

Want witte jonge jongetjes hebben wel een grote smoel tegen hun ouwe heer, maar o'jee als ze opeens tussen de pubers van een andere "culturele afkomst"komen te staan in zo'n wijk, dan is het uit met het praten, dan mag je je fysiek gaan bewijzen, want praten is een teken van zwakte.

En dan lukt het opeens niet meer zo best in het leven, en studeren is op dat moment ook einde wedstrijd want er is geen geld meer voor, want Pa heeft zijn betalenverplichtingen geheel gestopt.

Genesis
Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf wel En modaal is ¤29500 als ik het goed heb op dit moment.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35262823
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)

Genesis
  zondag 19 februari 2006 @ 18:53:26 #16
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35263037
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef exup het volgende:

Ksal zeggen dat hij jouw advies moet lezen! (wil jij hem misschien in een fysiek gesprek wat wijsheid bijbrengen?!)

Genesis
Laat de belhamel maar komen! Om de fameuze woorden van S. Squarepants te citeren: "Ik ben er klaar voor"!
Sokkel Lolleromfg
pi_35263179
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:48 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Laat hem maar lekker op zijn bek gaan, hij merkt het vanzelf wel En modaal is ¤29500 als ik het goed heb op dit moment.
Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)

Exup (sorry Genesis is mijn nickname in andere fora)
  zondag 19 februari 2006 @ 18:58:02 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35263255
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:

[..]

Hmm, oke je bent goed bij de pinken! (o'ja met een simpele opleiding sleep je dit inkomen niet binnen hoor, dus deze "ouwe"heer kan wel iets, is niet de wereld maar je kan er leuke dingen van doen)

Nou ja, ik ben bezig met HBO en heb dus niet meer dan VWO en sleep al modaal+ binnen hoor

Maar ik snap wat je bedoeld. Is er geen manier dat je hem kan stimuleren? Zodat hij wel gaat leren of iets nuttigs doen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_35263354
Familiedrama's gaan het helemaal maken in 2006, doe er je voordeel mee.
pi_35263406
gokje, je bent een yamaha (fzr) fan?
mooie motors!

succes met je puber
pi_35264058
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef exup het volgende:

[..]

Pap wat doe je hier

LOL, kansloze vader
Zelf lopen zeiken dat ze zoon het kut doet, en zelf hier rond dwalen

Pak je zoon aan, ontneem hem zijn pc (alhoewel dat heiligschennis is )
[10/05 Joe Satriani] [11/05 Roger Waters] [29/05 Flogging Molly] [30/05 Pinkpop] [11/06 Airbourne] [27/06 Graspop] [15/08 Lowlands]
Oops!
pi_35264086
Duidelijk dat je vastzit in het systeem, ik kan aanraden om de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
pi_35264922
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:01 schreef Euronymous het volgende:
gokje, je bent een yamaha (fzr) fan?
mooie motors!

succes met je puber
Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)

Exup
pi_35264925
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:18 schreef Chriz2k het volgende:
Duidelijk dat je vastzit in het systeem, ik kan aanraden om de film ''Fight Club'' eens te bekijken.
There you go..
pi_35264947
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:40 schreef exup het volgende:

[..]

Goed gezien, ik heb een hele mooie Getunede en gepimpte FZR 1000 Exup Genesis, 150 pk, van 0 - 100 in 3,0 secs, van 0 - 200 in 9,0 secs en een (echte top) van 278 km/p.u. (kheb ook een snelle Honda Coupe!)

Exup
!

Sterf.
pi_35265258
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:41 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

!

Sterf.

Laat die jongen even..
There you go..
pi_35265377
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:41 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

!

Sterf.
Wat nou sterf?! Omdat ik het niet goed doe, of omdat ik ondanks alle shit nog wat leuks uit het leven weet te halen?!

Ik hoef daar niemand voor te bedanken hoor, heb ik allemaal zelf bereikt

Maar de kar trekken voor 3 personen, waarvan er dan 2 op de rem gaan staan, ja doei daar heb ik geen zin in, zoeken ze het allemaal zelf toch uit!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 19:58:33 #28
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_35265552
Gewoon erop los rammen, zowel moeder als kind. Geweld lost alles op, wel hard genoeg slaan zodat na de corrigerende tikken de angst regeert, dan zijn ze makkelijk onder controle te houden natuurlijk.
It's about being boss, not being the boss...
pi_35265804
ts loopt binnenkort weg van huis
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_35265950
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:58 schreef T3rr0r het volgende:
Gewoon erop los rammen, zowel moeder als kind. Geweld lost alles op, wel hard genoeg slaan zodat na de corrigerende tikken de angst regeert, dan zijn ze makkelijk onder controle te houden natuurlijk.
\

If brute force doesn't solve your problem, you're not using enough.
pi_35265985
quote:
en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien
Wat zeik je nu dan, je geeft dat kind zelf toch die 200/400? Geef hem gewoon niks. Als ie het red zonder iets te doen, mooi, als ie het niet red doet ie er maar een jaartje langer over.
pi_35266137
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef sjeppert het volgende:
ts loopt binnenkort weg van huis
Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!

Nu een ouwe heer die er klaar mee is van alle tegenwerking die hij krijgt, en die denkt: "Waar doe ik het allemaal nog voor, laat ze allemaal de t#ering maar krijgen, ik begin gewoon op nieuw met een jonge d##s.

Want ik heb genoeg poen en levenservaring om het de volgende keer goed te doen!

En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen. (nou ik wens ze succes als 75% van het inkomen en mijn input wegvalt )

Exup
pi_35266158
Een aanrader: Ga je zoon absoluut niet lopen pushen. Dat werkt averechts, in ALLE gevallen, geen enkele uitzondering. Ik doe VWO, maar omdat mensen mij zo begonnen te pushen dat ik echt waar VWO af moest gaan maken, ben ik er bijna mee gestopt (ik was zelf te gemotiveerd om te stoppen).

Zoals eerder is gezegd, laat hem er lekker zelf achterkomen wat de resultaten zijn als hij zo doorgaat. Als ie achter de lopende band terechtkomt vergaart hij zelf de kennis dat jij als vader toch gelijk had en zal hij waarschijnlijk iets meer met zijn leven willen gaan doen.

Ik snap dat je als vader zijnde ongelooflijk geirriteerd raakt door een kind dat zich zo gedraagt (ik zou het zelf dan ook nooit doen), maar aan de andere kant ben je de verplichting aangegaan om voor jouw kind te zorgen toen je een kind kreeg, dus je moet het niet als bijzonder beschouwen dat je dit voor je kind doet. Ik snap wel dat je er graag wat voor terug wilt zien...

Mocht je je niet tevreden stellen met het advies dat ik heb gegeven, dus dat je je kind eerst in de goot laat belanden voordat hij tot 'inzicht' komt, dan raad ik je aan eens een heel goed, maar HEEL vriendelijk gesprek met hem te hebben en hem te vragen wat zijn toekomstplannen zijn en hoe jij daar tegenover staat, dus wat jij hem toewenst (in postieve zin) in het leven. Dring echter jouw visie voor zijn leven niet bij hem op, want dat demotiveert hem nog meer.
pi_35266187
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef exup het volgende:

[..]

Ja, is weer eens wat anders dan zo'n (k#t) puber die wegloopt voor zijn verantwoording he!

Nu een ouwe heer die er klaar mee is van alle tegenwerking die hij krijgt, en die denkt: "Waar doe ik het allemaal nog voor, laat ze allemaal de t#ering maar krijgen, ik begin gewoon op nieuw met een jonge d##s.

Want ik heb genoeg poen en levenservaring om het de volgende keer goed te doen!

En het ouwe gezin zoekt het maar lekker zelf uit, wat ze overigens toch al een hele tijd lopen te roepen, dat ze het zonder mij ook goed kunnen. (nou ik wens ze succes als 75% van het inkomen en mijn input wegvalt )

Exup
En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.
pi_35266284
Trouwens, heb je er ooit bij nagedacht dat jouw kind op de rem is gaan staan door de situatie thuis? Ik denk dat jij al veel eerder had moeten scheiden als je niet met moeder overweg kan, zoals ik uit jouw verhalen op mag maken.
pi_35266361
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:22 schreef Q. het volgende:
Bekend, maar dan van de andere kant, ik deed nooit ene kloot aan mijn studies maar uiteindelijk heb ik het toch gered. Na een jaar achter allerlei lopende banden te hebben gestaan dacht ik 'dit ga ik echt no way 40 jaar doen'. Daarna heb ik alsnog MBO en later HBO gehaald. Misschien moet hij dat ook maar eens doen, is erg goed voor je motivatie.
Hoewel ik dit zelf nog maar gedeeltelijk heb meegemaakt, ben ik het hier wel volledig mee eens.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_35266516
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dat jij als vader toch gelijk had en zal hij waarschijnlijk iets meer met zijn leven willen gaan doen.

Ik wil juist geen gelijk krijgen, daar heb ik in deze situaties een hekel aan!!

Exup

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 20:38:17 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 20:20:42 #38
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_35266520
Schopje naar R&P misschien niet beter
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_35266784
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:12 schreef BullitChick het volgende:
dan raad ik je aan eens een heel goed, maar HEEL vriendelijk gesprek met hem te hebben en hem te vragen wat zijn toekomstplannen zijn en hoe jij daar tegenover staat, dus wat jij hem toewenst (in postieve zin) in het leven. Dring echter jouw visie voor zijn leven niet bij hem op, want dat demotiveert hem nog meer.
Ik ben zelf aardig streetwise (ben zelf op mijn 17de op eigen benen komen te staan en heb 90% procent van de jongeren in mijn periode, die in dezelfe positie zaten naar de kloten zien gaan, die in dezelfde positie zaten, criminaliteit, drugs, prostitutie, alleenstaande moeders ect, ect)

En dat wens je je eigen kinderen niet toe, mede omdat in tegenstelling tot mijn tijd, de tolerantie en de opvangmogelijkheden van overheidswege nagenoeg geheel verdwenen is!

Exup
pi_35266807
Ik ruik een mid-life crisis!
pi_35266873
Ts is seksueel gefrusteerd, volgens mij
pi_35266876
met de riem erop
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35266940
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:13 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

En zij de grootste lol hebben omdat die ouwe zeikerd eindelijk weg is, whehehe.
Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)

Exup
pi_35267046
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:30 schreef exup het volgende:

[..]

Die "ouwe zeikerd" heeft wel alle middelen verstrekt (en nog steeds) die het "gezin"zo graag heeft in hun leven, als dat wegvalt dan is dat allemaal wel in 1 keer naar bijstands niveau in een achterstandswijk! (en niet alleen financieel, maar ook qua weerbaarheid, want deze "ouwe" kan fysiek nog heel goed uit de voeten!)

Exup
Dreig je thuis ook zo?
pi_35267097
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:28 schreef Djep het volgende:
Ts is seksueel gefrusteerd, volgens mij
Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouw )

Zat laatst voor 3 maanden voor mijn werk in het buitenland, en geen vrouw aangeraakt! (het enige naadeel was dat je piemol in de regen dacht dat we onder de douche stonden maargoed)

Exup
pi_35267188
quote:

[..]

Exup
Ik denk dat ze liever een vader thuis hebben dan alle middelen die 1 of ander bazig mannetje verstrekt. En stellen ze het echt niet op prijs kies dan voor jezelf en laat ze lekker doodvallen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_35267235
quote:

[..]

Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.

Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geld Die zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.
pi_35267252
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ruik een mid-life crisis!
Moet je wel een leven voor hebben.
pi_35267267
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:

[..]

Nee, op mijn leeftijd is sexualiteit geen "issue" meer en laat je je niet meer lijden door je "gereedschap"(in tegenstelling tot jouw )

...
Exup
waar haal je dat in Godsnaam vandaan dan?
pi_35267353
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik met zo'n machtswellusteling als jij opgescheept zou zitten, geld het laatste zou zijn waar ik me zorgen om zou maken als je wegging. Mijn grootste zorg zou zijn waar ik in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk vrienden, bier en frituur vandaan zou kunnen halen om het te vieren.
Absolute gehoorzaamheid afdwingen met geld Die zoon van jou is meer mans dan jij, hij hoeft het geld niet voor hem te laten spreken, hij maakt zijn eigen keuzes.

wat SlaadjeBla zegt
pi_35267381
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:34 schreef exup het volgende:

[..]
(het enige naadeel was dat je piemol in de regen dacht dat we onder de douche stonden maargoed)
Ik snap em niet
pi_35267677
Als je alles wat je hier schrijft nou eens aan je vrouw en kind vertelt, maar dat durf je zeker niet.
Op een forum kan je wel ff het mannetje met de grote bek gaan uithangen, dat kan iedereen.
pi_35267729
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

P.C. kapot!? Pa help! Problemen met medeleerlinge en docenten/ Pa help!

Pa werk toch niet zoveel, want daar word je sacho van! (want daar heeft zoonlief last van!)

Pa als je thuis ben van je werk (14 dagen 12 uur per dag) Kunnen we dan mijn kamer opknappen, (maar dan wel in 3 dagen, alles verwijderen, dan verven, behangen, tapijt leggen en alles terug plaatsen en het gat wat met boren in de muur is ontstaan, zal zoonlief repareren, tuurlijk heb ik na tig keer vragen na 3 maanden zelf maar gedaan!)

Exup
pi_35267752
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik snap em niet
Nee? Echt niet? Denk eens door dan(zoals ze dat noemden)
pi_35267801
Zie de realiteit onder ogen: je hebt een kutleven.

Verlaat het land en begin opnieuw.
pi_35267846
je topic loopt goed, exup ehh genesis

Djep
pi_35267997
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik snap em niet
(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebt ) en aangezien je piemol geen ogen heeft maar wel merkt wanneer die nat word denkt die dat we onder de douche staan, dus gaattie in de houding staan Comprende!

Exup
pi_35268054
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef exup het volgende:

[..]

(luister Dombo) Als je bij langere periode werken in het buitenland (3 maanden) geen vrouw aanraakt, dan word het handwerk en meestal onder de douche (omdat dat het in apenlanden de enige plek is waar je privacy hebt ) en aangezien je piemol geen ogen heeft maar wel merkt wanneer die nat word denkt die dat we onder de douche staan, dus gaattie in de houding staan Comprende!

Exup
Seksueel gefrusteerd
pi_35268096
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:48 schreef Almere-Dude het volgende:
Als je alles wat je hier schrijft nou eens aan je vrouw en kind vertelt, maar dat durf je zeker niet.
Op een forum kan je wel ff het mannetje met de grote bek gaan uithangen, dat kan iedereen.
Wat denk je wat er 3 kwartier geleden is voorgevallen hier thuis, hu!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 20:58:35 #60
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35268103
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Waar gaat het over?
Mij was ie ook al vrij snel kwijt....
Causaliteit....dat is 't.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:59:40 #61
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_35268146
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:51 schreef Chriz2k het volgende:
Zie de realiteit onder ogen: je hebt een kutleven.

Verlaat het land en begin opnieuw.
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:03:27 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268331
Als je nou eens minder gaat werken, meer rust neemt, en je wat meer gaat richten op je kind, in plaats van naar hem wijzen dat ie het niet goed doet, is dat een idee?

Of ben ik nu de 'te zachte pedagoog' ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35268345
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:58 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Mij was ie ook al vrij snel kwijt....
Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.
pi_35268402
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!

Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!

Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
pi_35268412
Zit hij ook op Fok!?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35268464
Trek z'n internetstekker eruit, doe wat, en wees geen mietje. Het ligt aan jou, jij bent niet streng genoeg.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:07:16 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268507
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:04 schreef exup het volgende:
Begrijp ik uit al jullie reacties nu goed, dat ik me nergens mee moet bemoeien en dat ik het hem zelf moet laten uitzoeken?!
Nee, dat doe je nu namelijk zelf, door te wijzen van 'oh mijn kutpuber doet het niet goed'.
Ga hem eens opvoeden dan, in plaats van 12 uur per dag werken voor 1 of andere pauper welke vast alleen maar je baas is, en niet je vriend.
quote:
Dat hij het huis uit moet gaan en zelf verantwoording voor zijn leven moet nemen zonder op zijn ouwe lui terug te vallen!

Word dan wel een stuk makkleijker voor me, zal ém straks vertellen dat dat de beste oplossing is volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
Euh, ik zie gewoon aan de linkerkant dat je het geschreven hebt hoor, je hoeft je naam er niet onder te zetten... scheelt weer tijd.
pi_35268527
quote:
....dom verhaal......
........volgens zijn leeftijds genoten en dat mijn taak er als opvoeder opzit (nooit gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn, heb ik daar nu zo vaak voor wakker geleden!!)

Exup
Hoe kom je daar nou wéér bij??
pi_35268568
Beste TS.

Je patst lekker met je 3x modaal, prima, zou ik ook mee patsen.
Het patsen met je opleiding is een beetje jammer, je kennis van de Nederlandse taal lijkt namelijk echt zwaar te zuigen.

Succes met je leven!

Groetjes,

veldmuis
pi_35268600
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Oksel het volgende:
Trek z'n internetstekker eruit, doe wat, en wees geen mietje. Het ligt aan jou, jij bent niet streng genoeg.
Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!

Jullie jongeren weten het allemaal toch zo goed?!, nou zo word het voor mij niet veel duidelijker!

Exup
  zondag 19 februari 2006 @ 21:10:10 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268644
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:09 schreef exup het volgende:

[..]

Ja zo word het lekker duidelijk, de ene partij zegt dat ikém met rust moet laten en de andere partij zegt juist dat ikém strenger moet aanpakken?!

Jullie jongeren weten het allemaal toch zo goed?!, nou zo word het voor mij niet veel duidelijker!

Exup
Je kan toch praten met je kind? Zonder te schreeuwen, scheldwoorden te gebruiken, liegen, verdraaien, bedreigen, onder druk zetten, stressen en / of schuimbekken? Dat schijnt trouwens tegenwoordig al moeilijk te zijn.
pi_35268775
Ja man, je wist het zelf toch allemaal zo goed!!!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:14:41 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35268821
Laat hem anders dit topic lezen.
pi_35269051
Eigenlijk was dit topic gestart om te kijken hoe het bij jongeren zou vallen.

Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.

Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!

Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!

Succes jongens, zo komen jullie er wel in het leven?!

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 21:26:02 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 21:20:36 #75
14795 socko
"Have a nice day"
pi_35269064
Begrijp ik het goed is je vrouw het met je zoon eens?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:21:51 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269123
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef exup het volgende:

Je betrekkeljkheid, gebrek aan relatieveringsvermogen, reflectie, de beperking tot verplaatsing is schokkend, het geeft precies aan waar de jongeren mee bezig zijn.

Juist zichzelf, weten alles van hun rechten, weinig tot niets van hun plichten en wijzen alles wat hun tegenstaat af, o'ja en weten voor alles een pasklaar antwoord!

Enige twijfel bij je zelf word direct bij de ander geplaatst, want stel je voor dat je niet zeker van jezelf ben, dat je er naast zou kunnen zitten?! Dat willen we toch niet!

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Zulks een dijenkletser.
pi_35269196
quote:

...lulverhaal....
Ik zeg je al een aantal keren dat je je met de term jongeren misschien wat verkeerd uitdrukt. Er is meer dan dat op dit forum
pi_35269237
quote:

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quates"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
Leer Nederlands. Woeha!
pi_35269263

[ Bericht 49% gewijzigd door exup op 19-02-2006 21:27:10 ]
pi_35269275
En dan achteraf zeggen dat het gestart is om te kijken hoe het bij jongeren zou vallen....
  zondag 19 februari 2006 @ 21:26:00 #81
107521 Furia
snoopy weer
pi_35269301
Tering, heb je nog meer kinderen nodig? Ik haal al mijn tentamens en helemaal als ik er zo royaal voor betaald word!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:27:19 #82
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_35269355
Ja, quote jezelf eens .

Kurk
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
pi_35269392
quote:

P.s.: Woeha, word lachen als je later zelf in de positie van "ouder" komt te zitten, ik hoop dat er dan wat oude "quotes"van jullie zelf worden geplaatst, zullen jullie het dan even slecht naar de zin hebben!
pi_35269469
TS lult gewoon een eind weg
  zondag 19 februari 2006 @ 21:31:32 #85
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35269517
quote:
Ah inzet en liefde proberen te kopen
Fout numero uno. Je zegt ruggengraat te hebben maar blijkbaar niet tegenover je kids. Ergens help je ze zelf de vernieling in. En als je zo hard moet werken voor wat schoolgeld dan heb mijn pa het toch stukken beter gedaan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:31:49 #86
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35269525
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:30 schreef Djep het volgende:
TS lult gewoon een eind weg
Joh
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_35269557
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Leer Nederlands. Woeha!
Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te maken Dat terwijl het eigenlijk om de boodschap gaat, zo wil jij natuurlijk zelf ook behandeld worden als het je hoog zit.

Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:34:15 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269630
Is het koud, in die ivoren toren?
pi_35269681
Je bent zo onzeker dat als je zoon en vrouw het niet met je eens zijn ze dwarsliggers zijn, terwijl het hele probleem zich rond jou concentreert. Misschien moet je de problemen oplossen waar ze zich bevinden.
pi_35269696
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:

[..]

Typisch iets voor jongeren, om iemand in zijn taalgebruik in het schrift belachelijk te maken Dat terwijl het eigenlijk om de boodschap gaat, zo wil jij natuurlijk zelf ook behandeld worden als het je hoog zit.
Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.
quote:
Iemand die je taalkundig terechtwijst, om je op je (te) lage I.Q. te wijzen, want dat bepaald per slot van rekening wel 99% van je waarde als mens, niet waar!
Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!
pi_35269733
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:34 schreef Yildiz het volgende:
Is het koud, in die ivoren toren?
Sta jij nou al in het speelveld, of ben je nog aan het meesturen vanaf de achterbank?!

Lekker makkelijk lullen zo!
pi_35269852
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:32 schreef exup het volgende:

[..]
Nee, je inkomen bepaalt je waarde als mens. 3x modaal is het minimum
  zondag 19 februari 2006 @ 21:40:08 #93
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_35269860
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:46 schreef exup het volgende:

Genesis
Goed gezegd!
pi_35270044
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, als het me hoog zit ren ik gelijk naar een forum. Ik heb immers geen leven.
[..]

Bepaalt. Maar dat maak jij ervan, niet ik!
Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.

Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name )
pi_35270185
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:

[..]

Jij gaat het helemaal maken in het leven, je krijgt een fantastische cariere en nog mooier gezin, en jij zal nooit de fouten maken die de "oudere"generatie maakt.
Ik hoop het!
Wie weet kan ik dan ooit op een forum dingetjes vertellen over 3x modaal enzo!
En huilen over het feit dat m'n kinderen de baas over mij zijn, in plaats van andersom.
quote:
Als ik jou was zou ik een boek schrijven, met de titel: "Het evangelie volgens Veldmuis" (Woeha Veldmuis, nouja Whats in a name )
En dat moet ik horen van "exup"?
Je begrijpt dat ik me zwaar aangevallen voel?

Succes met je leven.

Groetjes,

veldmuis
pi_35270232
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef exup het volgende:

[..]

Nee hoor, Hij heeft nog humor ook.......Ik kom niet meer bij
pi_35270455
Tuurlijk moet je in deze humor hebben.

Maar 1 ding is helaas wel waar, en dat is dat vandaag de dag de jongeren de oorzaken en verantwoording voor wat er in hun leven plaatsvind (bijna) altijd buiten zichzelf leggen, dat is het ontlopen van hun verantwoord.

Want wat jou overkomt kan je per slot van rekening niets aan doen nietwaar?!

Dat kan je je hele leven volhouden als je wil.

Praten is makkelijk, wat inhoudelijk zeggen is al moelilijker om over daden maar te zwijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exup op 19-02-2006 22:07:08 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 21:58:03 #98
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35270571
Als de TS mijn vader was zou ik ook niet luisteren hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door PrinceLu op 19-02-2006 22:04:33 ]
Nee jij bent lekker. =X
pi_35270697
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
pi_35270723
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
Je kan je hier lekker uitleven op alle jongeren hier, doordat ze allemaal reageren, zo heeft het ten minste geen gevolgen voor thuis.
Je zit aardig onder de plak geloof ik.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:05:24 #101
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35270802
Ik ben benieuwd naar een foto van de TS. Heb me ondertussen al een aardig beeld gevormd, en ben benieuwd of het klopt.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35270836
Zoek hulp, TS.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:08:16 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35270900
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:54 schreef exup het volgende:
Tuurlijk moet je in deze humor hebben.

Maar 1 ding is helaas wel waar, en dat is dat vandaag de dag de jongeren de oorzaken en verantwoording voor wat er in hun leven plaatsvind (bijna) altijd buiten zichzelf leggen, dat is het ontlopen van hun verantwoord.

Want wat jou overkomt kan je per slot van rekening niets aan doen nietwaar?!

Dat kan je je hele leven volhouden als je wil.

Praten is makkelijk, wat inhoudelijk zeggen is al moelilijker om over daden maar te zwijgen.
Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien

En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!! Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.

Genesis
pi_35270964
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:02 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Je zit aardig onder de plak geloof ik.
Verdomd betrapt, ik kan voor jouw scherpe geest ook niets geheim houden nietwaar?!
pi_35271021
Vermkelijk, een man van middelbare leeftijd die opschept over zijn "carrière", en zijn totale zelfbeeld ontleent aan zijn inkomen .

Denk even na, je bent er niet voor je gezin, want je wil veel werken en als je er bent commander je heel de boel bij elkaar en dit alles praat je goed met het feit dat je kostwinner bent.

Met geld koop je geen verantwoording af.
Ik vind het niet gek dat je zoon no geworden is zoals hij nu is, zoals velen voor mij al zeiden: zoek de oorzaak eens bij jezelf.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35271119
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:05 schreef PrinceLu het volgende:
Ik ben benieuwd naar een foto van de TS. Heb me ondertussen al een aardig beeld gevormd, en ben benieuwd of het klopt.
Vertel eerst maar eens wat voor beeld(vorming), dan zeg ik wel warm of koud!
pi_35271164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, in je OP deed je ook niet hetzelfde hé.
[..]
Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!
  zondag 19 februari 2006 @ 22:15:19 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35271194
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:14 schreef exup het volgende:

[..]

Even helpen, want ik ben al op leeftijd, wat betekent "OP" ?!
OpeningsPost.
pi_35271264
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.

Je zoon vindt zijn weg wel, jij was vroeger waarschijnlijk ook geen koorknaap en terecht ben je daar ook op gewezen.

Zie alleen wel in dat niet iedereen een success story wenst te zijn. Hij moet zijn school doen, jij niet. Je kunt niet nog steeds zijn huiswerk controloren. Komt het niet van hemzelf dan zou ik daar niet al te veel op gaan hameren.
pi_35271450
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.(..)
Succesvol, nou nou. Als jij me je dubbele baan in totaal 3x modaal binnen brengt, heb je dus een salaris van 1,5x modaal.
Het is wel te hopen dat je op dat niveau zit op de leeftijd van TS.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:22:48 #111
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35271487
Zoals in het Everybody's Free liedje: the most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds I know, still don't.

Dus laat dat joch ook een beetje met rust. Teveel hameren werkt alleen maar averechts. En je mag best trots zijn op jezelf dat je de voorziener bent in het gezin, maar dat betekent niet dat je dingen mag terug verwachten. Probeer eerst eens een beetje liefde te tonen aan je gezin, sukkel. Liefde. Dus geen geld.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35271500
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:10 schreef JMS00 het volgende:
Vermkelijk, een man van middelbare leeftijd die opschept over zijn "carrière", en zijn totale zelfbeeld ontleent aan zijn inkomen .

Denk even na, je bent er niet voor je gezin, want je wil veel werken en als je er bent commander je heel de boel bij elkaar en dit alles praat je goed met het feit dat je kostwinner bent.

Met geld koop je geen verantwoording af.
Ik vind het niet gek dat je zoon no geworden is zoals hij nu is, zoals velen voor mij al zeiden: zoek de oorzaak eens bij jezelf.
Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
pi_35271570
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:01 schreef exup het volgende:
volgens mij gebeuren er thuis sowieso weinig dingen van invloed

[ Bericht 8% gewijzigd door Djep op 19-02-2006 22:26:04 (exup) ]
pi_35271596
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

OpeningsPost.
Dank, weer wat geleerd! (jullie ook altijd met je afkortingen)
pi_35271650
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef cucemodre het volgende:
Ik haat succesvolle mensen met hun illusies van gelukkig leven terwijl ze alleen slachtoffer zijn van hun bestaan.

Je zoon vindt zijn weg wel, jij was vroeger waarschijnlijk ook geen koorknaap en terecht ben je daar ook op gewezen.

Zie alleen wel in dat niet iedereen een success story wenst te zijn. Hij moet zijn school doen, jij niet. Je kunt niet nog steeds zijn huiswerk controloren. Komt het niet van hemzelf dan zou ik daar niet al te veel op gaan hameren.
We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!
pi_35271660
Je moet kijken: Kan de jongen zijn huidige opleiding wel goed aan maar doet hij niks of zit je hem te pushen met iets dat hij niet aan kan?
pi_35271665
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:23 schreef exup het volgende:

[..]

Als ik je nu eens vertel dat mijn dochter zei op haar 16de: Pa nu hebben genoeg samen gedaan, winkelen, uitgaan, vakantie, motorrijden ect ect. Ik ben nu op een leeftijd dat ik liever meer tijd ga besteden aan mijn leeftijds genoten?!
Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:27:41 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35271669
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:

[..]

Dank, weer wat geleerd! (jullie ook altijd met je afkortingen)
Jullie?
  zondag 19 februari 2006 @ 22:29:06 #119
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35271712
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef exup het volgende:

[..]

We hadden een gezamelijke afspraak dat hij als jong volwassene zijn eigen verantwoording zou nemen, en die komt hij niet erg na!
Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35271714
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:25 schreef exup het volgende:

[..]

Dank, weer wat geleerd! (jullie die jongeren ook altijd met je hun afkortingen)
pi_35271890
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef cucemodre het volgende:
Je moet kijken: Kan de jongen zijn huidige opleiding wel goed aan maar doet hij niks of zit je hem te pushen met iets dat hij niet aan kan?
We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.

Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
pi_35271914
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef exup het volgende:

[..]

We hebben hem voorheen op een prive instituut een inteligentie test laten doen, hij kan zelfs beter dan dit.
Zou je zelf ook eens moeten doen!
  zondag 19 februari 2006 @ 22:36:59 #123
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35272002
quote:

[..]

Maar ja zoals bij veel jongeren, ze willen van alles maar willen er niet veel voor doen. (of laten!)
Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35272270
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef JMS00 het volgende:

[..]

Dan denk ik: blijkbaar heb je haar wel de aandacht gegeven die ze nodig had, en je zoon niet.
Vroeger was ik voor mijn leeftijd altijd veel van huis (buitenland), maar zodra ik thuis was ging ik van alles met hem samen doen (hij was toen 4 jaar oud) dan belde ik school met de smoes: Mijn zoon moet voor peiodieke controle naar het ziekenhuis (hij was toen wel astmatisch) Als hij dan de schooldeur uitkwam en hij zag zijn Opa ook naast mij in de auto zitten, dan wist hij (hoera we gaan samen weer leuke dingen doen! ) En nee zijn school resultaten hebben er op de lagere school nooit onder geleden (advies na groep 8 was HAVO) Toen hij 15 werd zijn wij na jaren trainen (vanaf zijn derde jaar) voor een maand na Canada gegaan met de rugzak en een kano door de natuur (Beren, Elanden, bevers, wolven, Amerikaanse visarenden gezien ect!)

Dus hoezo alleen met zijn zus?!, hoezo alleen maar gewerkt?! Welnee gewoon 120% gegeven (zoals waarschijnlijk de meeste van jullie ouders, alleen zien jullie dat niet en kunnen je de oudere generatie alleen maar becritiseren op hun tekortkomingenen niet hun "merits")
pi_35272429
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:29 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Dus jij vind dat 'zijn eigen verantwoording nemen' betekent dat hij de keuzes maakt die JIJ juist vind? Ik bedoel, als hij zijn eigen verantwoording neemt, betekent dat in mijn wereld, dat de fouten die je maakt, volledig voor jezelf zijn. Dus dat betekent niet dat jij naderhand kan gaan lopen zeiken. Je bent een vreselijke hufter. Lijkt mijn vader wel.
Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)
pi_35272476
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:48 schreef exup het volgende:

[..]

Denk eens aan deze uitspraak terug over een jaar 10, kijken of je er dan nog zo ver denkt, over dat je het ziet als bezorgtheid of bemoeizucht (zorgzaamheid is ook een uiting van leefde, mocht je het niet weten overigens!)
Dus nu dood?
pi_35272498
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zou je zelf ook eens moeten doen! [afbeelding]
Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".
pi_35272517
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:50 schreef exup het volgende:

[..]

Is op deze leeftijd hopeloos (je kent het spreekwoord toch wel: Een oude hond leer je geen nieuwe kunstjes".
Dan kun je er maar beter een einde aan maken.
pi_35272543
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:51 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dan kun je er maar beter een einde aan maken.
En dus zelf de verantwoordelijkheid nemen!
pi_35272563
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:36 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Ach man, ik ben zelf ook razend intelligent, maar heb niet eens m'n middelbare school afgemaakt. M'n interesses liggen gewoon ergens anders. Leer eens buiten die hokjes te denken.
Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)

Zo slim ben dus niet!
pi_35272628
quote:

[..]
En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.
pi_35272676
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dus nu dood?
Dat hoop ik niet voor je, want als dat zo is kan je een hele belangrijke periode samen met je vader niet afmaken

Mijn neef is dat vroeger ook overkomen en de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar
pi_35272781
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef cucemodre het volgende:

[..]

En zoals bij veel oudere mensen alleen maar zeiken.
Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!

Tuurlijk knul, eenrichtingsverkeer heet dat
  zondag 19 februari 2006 @ 23:01:32 #134
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35272808
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:52 schreef exup het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen de instanties die je een herinnering sturen van een nog te betalen rekening! (sukkel)

Zo slim ben dus niet!
Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35272855
quote:

Exup
Ik denk eerder dat hij een echte vader nodig heeft.
pi_35272856
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:00 schreef exup het volgende:

[..]

Jaja, als jullie op je verantwoordelijkheid word gewezen, heet dat ineens "zeiken"?!

Tuurlijk knul, eenrichtingsverkeer heet dat
En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.

Neem verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen. En dat is dus niet geld geven of afnemen.
pi_35272896
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:01 schreef PrinceLu het volgende:

[..]

Ik zou beter moeten weten dan hierop in te gaan, maar goed. Ik verdien net iets boven modaal, en kom niks tekort. Heb ook geen openstaande rekeningen. Je hebt geen opleiding nodig om succesvol te zijn in je leven. Ik zal nooit miljonair worden, nooit een succesvolle advocaat of chriurg, maar ik ben wel gelukkig.
Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!

En ook denk ik dat je nog niet het traject hebt doorlopen waarin je nodige decepties hebt meegemaakt mbt je idealen.
pi_35272969
Ik moet toegeven dat ik een kutkind ben, maar dat mijn ouders er wel voor me zijn. En dat moet jij ook doen! Laat hem niet vallena ls hij zijn school niet af maakt.

Maar het leven draait niet om school en werk, dan kun je net zo goed meteen dood gaan.

En dat hij op zijn 23e ontdekt dat hij liever WEL zijn best had gedaan houd je toch niet tegen.
pi_35272983
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:02 schreef cucemodre het volgende:

[..]

En het is jouw verantwoordelijkheid je zoon te sturen en het enige wat je doet is een topic aanmaken op FoK.

Neem verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen. En dat is dus niet geld geven of afnemen.
En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!
pi_35273066
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:07 schreef exup het volgende:

[..]

En wat houd die verantwoordelijk in volgens jou?!
Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.

Maar het zal toch van hem zelf moeten komen, en misschien krijgt hij op zijn 25e peper in zijn reet en veegt hij door het HBO,

Zulke dingen hou je niet tegen en wat je moet doen is klaar voor het staan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:16:22 #141
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_35273251
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:04 schreef exup het volgende:

[..]

Jij hebt (totnutoe) wel door waar het omgaat, maar ik schat in dat je nog niet de verantwoording draagt voor een gezin?!

En ook denk ik dat je nog niet het traject hebt doorlopen waarin je nodige decepties hebt meegemaakt mbt je idealen.
Klopt, ik heb geen gezin gesticht, weet niet hoe dat is. En ik loop al jaren m'n idealen achterna, maar decepties ken ik wat dat betreft niet. Komt waarschijnlijk omdat ik er niet te veel van verwacht.

Maar da's geen excuus om kwaad te zijn op je zoon. Kijk eens in de spiegel man.. Je bent ontiegelijk gefrustreerd en oneerlijk bezig.
Nee jij bent lekker. =X
pi_35273509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:10 schreef cucemodre het volgende:

[..]

Dat je je echt verdiept in wat je zoon doet op school, niet alleen afkeurend zijn rapport bekijken en verder niet. En je mag je er best wat mee bemoeien. Pas alleen wel op dat je geen zeikerd wordt.

Maar het zal toch van hem zelf moeten komen, en misschien krijgt hij op zijn 25e peper in zijn reet en veegt hij door het HBO,

Zulke dingen hou je niet tegen en wat je moet doen is klaar voor het staan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen.
Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.

Dan word de realiteit pijnlijk zichtbaar, en komt de grote twijfel en besef dat je ouders misschien wel te soft of begripvol voor je zijn geweest, en misschien heel misschien komt het besef dat je nu begrijpt wat je ouders hebben bedoeld.

Dat ze het eigenlijk heel goed met je voorhadden, dat ze deze deceptie je graag hadden bespaard, en dan heel erg misschien komt het besef dat je het zelf verkloot hebt, en dat je met een (geforceerde)inhaal race begint, of zelfs moet beseffen dat het er voor jou niet meer inzet om de inhaalslag te maken en te accepteren dat dit het is en beter word het niet
  zondag 19 februari 2006 @ 23:39:45 #143
45722 Dromer
pi_35274120
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:22 schreef exup het volgende:

[..]

Het kinkt vaak leuker dan het is, op het moment dat je als jong volwassene voor jezelf moet gaan zorgen en je merkt dat het leefniveau wat je bij je ouders had, nu door jezelf compleet anders ingevuld moet worden, omdat je maar net genoeg verdient om de rekeningen te betalen, en de P.C. waar je meer dan 5 uur per achter doorbrengt kapot is en je hebt eigenlijk niet genoeg geld om hem te repareren Je zit in het weekend op een verjaardagsfeestje met kennissen, die je vragen waar jij dit jaar op vakantie naar toe gaat, en je antwoord dat je daar geen geld voor hebt. Er word gesproken over een nw auto of motor die is gekocht na het behalen van het rijbewijs.

Dan word de realiteit pijnlijk zichtbaar, en komt de grote twijfel en besef dat je ouders misschien wel te soft of begripvol voor je zijn geweest, en misschien heel misschien komt het besef dat je nu begrijpt wat je ouders hebben bedoeld.

Dat ze het eigenlijk heel goed met je voorhadden, dat ze deze deceptie je graag hadden bespaard, en dan heel erg misschien komt het besef dat je het zelf verkloot hebt, en dat je met een (geforceerde)inhaal race begint, of zelfs moet beseffen dat het er voor jou niet meer inzet om de inhaalslag te maken en te accepteren dat dit het is en beter word het niet
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.
pi_35275073
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:39 schreef Dromer het volgende:
Aha.. dus dit bedoelen ze met materialistisch ingesteld en op statussymbolen gefixeerd zijn.
quote:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit
En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken is
pi_35278828
quote:
Op maandag 20 februari 2006 00:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

En dan klagen dat het zo slecht met zijn zoon gaat, als zijn pa altijd aan het werken is
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden! ~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.

Ik comprimeer alleen een beetje meer en haal een hoger rendement uit het leven dan de meesten.

En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!

"Het zijn de ouders die nalatig zijn geweest, ze bemoeiden zich te veel, dan weer te weinig, de maatschappij is kut"Alle excuses komen voorbij als jongeren erzelf een kutzooitje van maken maar de schuld altijd buiten zichzelf leggen, tja stel je toch eens voor dat je tegen jezelf moet zeggen, Ik ben zelf verantwoordelijk voor de puinhoop in mijn leven en niemand anders!

Als je dat niveau misschien ooit bereikt ga je eindelijk misschien eens iets afmaken en verantwoording nemen
  maandag 20 februari 2006 @ 08:48:07 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_35279038
Gewoon de geldkraan dichtdraaien. Als ie niet wil studeren dan studeert ie ook maar niet ook. Dan gaat ie maar een sloeberbaantje zoeken.

Ik heb er zelf ook spijt van dat ik mijn opleiding niet heb afgemaakt maarja, dat is achteraf.
Ben gelukkig nog wel goed terecht gekomen maar toch, echt een topsalaris zal ik nooit verdienen en dat houdt gewoon simpelweg in dat je niet alles kan doen wat je leuk vindt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 20 februari 2006 @ 08:57:57 #147
3542 Gia
User under construction
pi_35279154
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef DJ-Maurits het volgende:
Als je vader op een jongerenforum rondhangt, kan het ook nooit wat worden...
Sinds wanneer is Fok een jongerenforum? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd ruim 30 jaar.

Voor TS. Ik zou in plaats van motiveren met geld, eens gaan straffen met geen geld.

Mijn schoonouders hadden hier ook zo'n handje van met mijn schoonbroertje vroeger.
Als hij zou overgaan, kreeg hij een nieuwe computer. Schoonbroertje bleef zitten en kreeg toch die nieuwe computer, als motivatie.

Daarbij moet je dat studiegeld als studiegeld zien. Geef hem zakgeld of laat hem een bijbaantje zoeken, maar steek het studiegeld gewoon terug in je eigen portemonnee. Jij heb het toch ook betaald!

En als meneertje dan helemaal niks meer doet, haal je de computer van zijn kamer. Computerverbod werkt hier altijd prima. Ook al zijn die van mij nog wel wat jonger. (Oudste zit in 2de klas VO, laatste rapport gemiddeld 7,5 en niets onder de 6,8)
  maandag 20 februari 2006 @ 08:59:01 #148
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35279167
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:03 schreef Djep het volgende:

[..]

Nee, mij niet. Dit soort mannetjes ken ik door en door.
Oh?....ervaringsdeskundige?
Causaliteit....dat is 't.
  maandag 20 februari 2006 @ 09:02:18 #149
45722 Dromer
pi_35279198
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
Deze "pa"werkt 2 weken aan 1 stuk en is dan 3 weken vrij (waarin ik wel free-lance, maar ik ben wel eigen baas en bepaal dan mijn eigen werktijden! ~) dus ik heb meer vrij dan de meeste van jullie ouders, zelfs meer vrije tijd dan de meesten van jullie die nog op school zitten.
Wat jank je dan in je OP. Wees wel een beetje consequent en pas niet de feiten aan aan wat je op dat moment het best uitkomt!
quote:
En jongens de rollen niet omdraaien, als jullie het verklootten dan ligt volgens jullie altijd aan wat anders als jullie zelf!
Ik ben 37... misschien moet je voor de 'jeugd' maar naar het kabouter plop forum of zo.
pi_35279217
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:27 schreef exup het volgende:
Yadda Yadda Yadda.
Hou jij wel van je eigen zoon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')