abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:50:39 #176
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35635944
Ticootje wat klote zeg, dit is indd nog erger dan dat het niet lukt dikke knuf en
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:57:27 #177
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35636123
Ah nee Ticootje. Sterkte.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35639339
Dat ziet er wel goed uit, BE!

Gisteren bij de gyn geweest voor de uitslag van de baarmoederfoto. En, zoals verwacht is er niks aan de hand. Wel een beetje dubbel nu, want aan de ene kant lukt het niet en aan de andere kant is er geen (medische) reden om aan te nemen dat het niet zou lukken...

Ze hebben een computermodel waarin al onze gegevens zijn ingevoerd (leeftijden, 2e kind, tijd bezig, sperma-tests, baarmoederfoto, etc.) en daaruit komt de uiitslag dat we 40% kans hebben om het komende jaar zwanger te worden.
Tja, moeten we daar nu blij om zijn of juist niet (tenslotte is dat 60% kans op niet) Volgens de arts is dit een redelijk hoog percentage...

Oh ja - pas als we 3 jaar bezig zijn komen we in aanmerking tot vervolg-mogelijkheden (IVF, ICSI, etc.) maar ja, we zijn nu bezig vanaf (ongeveer) november 2004 ...

Oh ja nummer 2: BE, zet onze NOD mnet startdatum er maar bij: NOD=5 februari, bezig vanaf november 2004.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:10:32 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35639479
5 feb? Of 5 maart?
Wat vreemd trouwens dat jullie pas na 3 jaar door kunnen...
Er is toch tussen zelf proberen en IVF/ICIS/IUI toch nog wel het eea te doen?
Of is dat dan alleen als er cyclus problemen zijn?
pi_35642165
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
5 feb? Of 5 maart?
Wat vreemd trouwens dat jullie pas na 3 jaar door kunnen...
Er is toch tussen zelf proberen en IVF/ICIS/IUI toch nog wel het eea te doen?
Of is dat dan alleen als er cyclus problemen zijn?
uhmm ... tja, het schijnt dat we alweer in maart leven
Maak er maar 5 maart van

Er kan ook eerst nog een kijkoperatie plaatsvinden, maar dat gaat nu nog onder gehele narcose.
Ze zijn bezig met een pilot om een sneetje in de vagina te maken en onder plaatselijke verdoving de boel daarvandaan te bekijken. Dat kan over een half jaar misschien al algemeen worden toegepast, dus wie weer wachten we daarop.
Maar aan de andere kant, weinig kans dat er dan iets verkeerds uit komt.
En nee, er zijn geen cyclus-problemen en er vindt ook echt een eisprong plaats (volgens urineonderzoek)
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:43:36 #181
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_35642332
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:38 schreef Bright het volgende:

[..]

uhmm ... tja, het schijnt dat we alweer in maart leven
Maak er maar 5 maart van

Er kan ook eerst nog een kijkoperatie plaatsvinden, maar dat gaat nu nog onder gehele narcose.
Ze zijn bezig met een pilot om een sneetje in de vagina te maken en onder plaatselijke verdoving de boel daarvandaan te bekijken. Dat kan over een half jaar misschien al algemeen worden toegepast, dus wie weer wachten we daarop.
Maar aan de andere kant, weinig kans dat er dan iets verkeerds uit komt.
En nee, er zijn geen cyclus-problemen en er vindt ook echt een eisprong plaats (volgens urineonderzoek)
Bright dat is allemaal wel erg vaag en balen zeg. Maar ik weet van mijn gynaecoloog dat er ook preparaten zijn die ervoor zorgen dat je meerdere keren per maand een eisprong hebt.

Na de geboorte van Twan ben ik ook nog met mn ex "beziggeweest" voor een tweede wat niet lukte. Ook toen klopte alles bij mij en heb ik een kijkoperatie (laparoscopie) gehad, ook die was goed. Op een gegeven moment stelde de gyn voor om die medicijnen (om meerdere eisprongen te krijgen) te nemen, maar dat was toen echter niet meer nodig omdat ik in scheiding lag....
Make love, not war ☮
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:45:43 #182
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_35642406
Ik ben op 27 feb. ongesteld geworden. Zet mijn NOD maar op 30 maart.
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:50:08 #183
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_35642552
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:45 schreef elle_driver het volgende:
Ik ben op 27 feb. ongesteld geworden. Zet mijn NOD maar op 30 maart.
Dikke knuffel balen zeg. Heb jij ook een onregelmatige cyclus? omdat je NOD op 5 maart staat?
Make love, not war ☮
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:04:07 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35643016
elle_driver, wat onwijs balen zeg!
Had je toevallig mijn vraag iets terug gezien over het toevoegen van de datum wanneer je begonnen bent? Wil je dat er bij?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:08:44 #185
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_35643173
ticootje neen... ik wens het niemand toe... DIKKE knuffel meid...

elle-driver wat spijtig dat je ongi bent geworden...

hier bezig sinds 1/1/2004 voor 2de...

voor iedereen
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:09:23 #186
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_35643191
oh ja nieuwe nod op 1 april...
pi_35643625
Bright wat raar dat ze 3 jaar als grens trekken bij jullie. Misschien (als je dat zelf wilt) kun je eens wat rond bellen met andere ziekenhuizen wat hun beleid is. Elk ziekenhuis heeft weer een eigen beleid en dus ook een eigen werk wijze en behandel criteria.
pi_35647764
Ticootje heel veel sterkte meis

BE: we zijn sinds augustus 2005 bezig. In oktober miskraam gehad. In januari 2006 weer opnieuw begonnen. Dus weet niet welke datum nu er mag staan?
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:22:50 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35648378
Meimeltje, ik zou zeggen augustus 2005, maar je mag het zelf zeggen hoor. Er zijn geen vaste regels van 'dat telt niet en dat wel'.
Ik zet er nu even Augustus bij, als jij zelf liever Januari wil moet je het even zeggen.
pi_35648827
Het maakt mij niet uit hoor...dus vind het prima zo
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:47:42 #191
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_35653619
ik sinds september 2004...

Ticootje sterkte
pi_35653708
Ticootje, wat kl*te zeg! Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:12:19 #193
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_35654422
Hè Ticootje, nee he Sterkte hoor meis!

Elle_drijver ook weer ongesteld...

wij zijn bezig sinds september 2004
18-11-2008 Maarten Alexander
  Jubileum moderator donderdag 2 maart 2006 @ 20:15:25 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35654519
Ticootje wat naar veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35656813
Bright, vervelend, vreemd en had ik al gezegd dat het vervelend is. Ik dacht ook altijd dat de grens op 1 jaar proberen was, voor je ze naar een fertiliteitsarts/poli stuurden. Ik vind 3 jaar wel erg lang hoor. Dus nu moet je alleen maar afwachten, echt balen zeg.

Ik zie helaas, dat er al veel mensen vanaf 2004 al bezig zijn. Wat moet dat naar zijn. Bij deze druk ik jullie allen een hart onder de riem

Ik ben ergens 'bang', dat ik met de eerste cycli meteen zwanger zal zijn, en dat vind ik weer lullig tegenover degenen die al zo lang bezig zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?

Verder denk/hoop ik dat ik over 2 weken 'gewoon' ongesteld zal zijn (net als met de pil bedoel ik). Ik denk dat ik iets van steekjes bij iets boven mijn lies gevoeld heb en hoop nu natuurlijk dat dat samenhangt met een eisprong. Ik heb trouwens nog geen slijm-test kunnen doen. Wel heb ik veel meer last van 'vloed'. Komt dat ook bekent voor?

Pffff, ik voel me soms zo onzeker met wat ik kan verwachten, ik voel me soms net een klein kind dat alles wilt weten Sorry, als het vervelend is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:30:47 #196
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_35657335
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:17 schreef Mariposa het volgende:
.Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?
Ik heb dat gevoel ook altijd gehad en voorlopig schiet het nog niet erg op....maar we blijven moed houden.Heb gelukkig wel het gevoel dat het wél gaat lukken......some day
pi_35660732
Ticootje sterkte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_35668365
quote:
Bright, vervelend, vreemd en had ik al gezegd dat het vervelend is. Ik dacht ook altijd dat de grens op 1 jaar proberen was, voor je ze naar een fertiliteitsarts/poli stuurden. Ik vind 3 jaar wel erg lang hoor. Dus nu moet je alleen maar afwachten, echt balen zeg.
We zitten nu al bij zo'n arts hoor. (Sinds we bijna 1 jaar bezig zijn)
We hebben ook al allerlei testen gehad, maar in principe wordt pas bij 3 jaar verder gekeken naar ivf etc.
quote:
Ik zie helaas, dat er al veel mensen vanaf 2004 al bezig zijn. Wat moet dat naar zijn. Bij deze druk ik jullie allen een hart onder de riem
Dank!
quote:
Ik ben ergens 'bang', dat ik met de eerste cycli meteen zwanger zal zijn, en dat vind ik weer lullig tegenover degenen die al zo lang bezig zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?
Nou, laat ik het zo zeggen: we hebben nu eigenlijk wel spijt dat we na de geboorte van Elise eerst een tijd 'voorzichtig aan' hebben gedaan. Niet dat dat nu zoveel had uitgemaakt ivm borstvoeding etc. maar voor je idee heb je nu een kans gemist.
Dus: als jullie er klaar voor zijn: gewoon doen! Want als het de eerste keer niet raak is en de tweede ook niet, en ... wel, dan heb je wel spijt dat je daarvoor eerst een tijd 'kansen gemist hebt'.
quote:
Verder denk/hoop ik dat ik over 2 weken 'gewoon' ongesteld zal zijn (net als met de pil bedoel ik). Ik denk dat ik iets van steekjes bij iets boven mijn lies gevoeld heb en hoop nu natuurlijk dat dat samenhangt met een eisprong. Ik heb trouwens nog geen slijm-test kunnen doen. Wel heb ik veel meer last van 'vloed'. Komt dat ook bekentd voor?

Pffff, ik voel me soms zo onzeker met wat ik kan verwachten, ik voel me soms net een klein kind dat alles wilt weten Sorry, als het vervelend is.
Onzekerheid, ja. Je kunt je nog zo goed verdiepen in de materie, het blijft altijd een wonderlijk iets, iets ook waar je niet echt het idee hebt er controle op te hebben. Maar ook iets bijzonders, iets dat boven het vermogen van 'de mens' ligt. En daarom zo wonderbaarlijk dat er toch steeds weer kinderen worden geboren!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:20:09 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_35670480
quote:
(...)

Verder denk/hoop ik dat ik over 2 weken 'gewoon' ongesteld zal zijn (net als met de pil bedoel ik). Ik denk dat ik iets van steekjes bij iets boven mijn lies gevoeld heb en hoop nu natuurlijk dat dat samenhangt met een eisprong. Ik heb trouwens nog geen slijm-test kunnen doen. Wel heb ik veel meer last van 'vloed'. Komt dat ook bekent voor?

Zelf was ik ook bang dat het lang zou duren (omdat ik zo graag wilde), maar was al in de derde maand zwanger! Oftewijl: wees niet al te bang. Helaas zijn er veel vrouwen bij wie het langer duurt, maar ik geloof dat 90% in een jaar zwanger is.
Zelf was ik ook heel onzeker over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, ik heb daarom een soort "dagboekje" bijgehouden, wat mij opviel op een dag schreef ik op en als ik dan ongesteld werd kon ik terugrekenen wanneer ik mijn eisprong moest hebben gehad en wat ik toen voelde. Dat werkte heel goed voor mij! Maar ja, ik heb makkelijk praten, want zwanger worden bleek bij mij dus gelukkig heel makkelijk, ik had geen onregelmatige cyclus enzo.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Iedereen hier veel sterkte!

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 03-03-2006 10:26:18 (typo) ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:23:22 #200
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35670561
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:20 schreef cattie het volgende:

[..]

Zelf was ik ook bang dat het lang zou duren (omdat ik zo graag wilde), maar was al in de derde maand zwanger! Oftewijl: wees niet al te bang. Helaas zijn er veen vrouwen bij wie het langer duurt, maar ik geloof dat 90% in een jaar zwanger is.
Zelf was ik ook heel onzeker over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, ik heb daarom een soort "dagboekje" bijgehouden, wat mij opviel op een dag schreef ik op en als ik dan ongesteld werd kon ik terugrekenen wanneer ik mijn eisprong moest hebben gehad en wat ik toen voelde. Dat werkte heel goed voor mij! Maar ja, ik heb makkelijk praten, want zwanger worden bleek bij mij dus gelukkig heel makkelijk, ik had geen onregelmatige cyclus enzo.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Iedereen hier veel sterkte!
Voor mij een beetje hetzelfde verhaal, alleen dan de 5e maand. Ik had de angst heel erg dat het niet zou lukken, oa door familiegeschiedenissen.
Maar zoals Cattie het zegt, het kan heel vlug gaan (en helaas ook soms niet). Maar probeer gewoon te genieten (is makkelijker gezegd, weet ik)!
Sterkte allen die wachten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')