uhmm ... tja, het schijnt dat we alweer in maart levenquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
5 feb? Of 5 maart?
Wat vreemd trouwens dat jullie pas na 3 jaar door kunnen...
Er is toch tussen zelf proberen en IVF/ICIS/IUI toch nog wel het eea te doen?
Of is dat dan alleen als er cyclus problemen zijn?
Bright dat is allemaal wel erg vaag en balen zeg. Maar ik weet van mijn gynaecoloog dat er ook preparaten zijn die ervoor zorgen dat je meerdere keren per maand een eisprong hebt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:38 schreef Bright het volgende:
[..]
uhmm ... tja, het schijnt dat we alweer in maart leven![]()
Maak er maar 5 maart van
Er kan ook eerst nog een kijkoperatie plaatsvinden, maar dat gaat nu nog onder gehele narcose.
Ze zijn bezig met een pilot om een sneetje in de vagina te maken en onder plaatselijke verdoving de boel daarvandaan te bekijken. Dat kan over een half jaar misschien al algemeen worden toegepast, dus wie weer wachten we daarop.
Maar aan de andere kant, weinig kans dat er dan iets verkeerds uit komt.
En nee, er zijn geen cyclus-problemen en er vindt ook echt een eisprong plaats (volgens urineonderzoek)
Dikke knuffelquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:45 schreef elle_driver het volgende:
Ik ben op 27 feb. ongesteld geworden. Zet mijn NOD maar op 30 maart.
Ik heb dat gevoel ook altijd gehad en voorlopig schiet het nog niet erg op....maar we blijven moed houden.Heb gelukkig wel het gevoel dat het wél gaat lukken......some dayquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:17 schreef Mariposa het volgende:
.Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?
We zitten nu al bij zo'n arts hoor. (Sinds we bijna 1 jaar bezig zijn)quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:17 schreef Mariposa het volgende:
Bright, vervelend, vreemd en had ik al gezegd dat het vervelend is. Ik dacht ook altijd dat de grens op 1 jaar proberen was, voor je ze naar een fertiliteitsarts/poli stuurden. Ik vind 3 jaar wel erg lang hoor. Dus nu moet je alleen maar afwachten, echt balen zeg.
Dank!quote:Ik zie helaas, dat er al veel mensen vanaf 2004 al bezig zijn. Wat moet dat naar zijn. Bij deze druk ik jullie allen een hart onder de riem
Nou, laat ik het zo zeggen: we hebben nu eigenlijk wel spijt dat we na de geboorte van Elise eerst een tijd 'voorzichtig aan' hebben gedaan. Niet dat dat nu zoveel had uitgemaakt ivm borstvoeding etc. maar voor je idee heb je nu een kans gemist.quote:Ik ben ergens 'bang', dat ik met de eerste cycli meteen zwanger zal zijn, en dat vind ik weer lullig tegenover degenen die al zo lang bezig zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?
Onzekerheid, ja. Je kunt je nog zo goed verdiepen in de materie, het blijft altijd een wonderlijk iets, iets ook waar je niet echt het idee hebt er controle op te hebben. Maar ook iets bijzonders, iets dat boven het vermogen van 'de mens' ligt. En daarom zo wonderbaarlijk dat er toch steeds weer kinderen worden geboren!quote:Verder denk/hoop ik dat ik over 2 weken 'gewoon' ongesteld zal zijn (net als met de pil bedoel ik). Ik denk dat ik iets van steekjes bij iets boven mijn lies gevoeld heb en hoop nu natuurlijk dat dat samenhangt met een eisprong. Ik heb trouwens nog geen slijm-test kunnen doen. Wel heb ik veel meer last van 'vloed'. Komt dat ook bekentd voor?
Pffff, ik voel me soms zo onzeker met wat ik kan verwachten, ik voel me soms net een klein kind dat alles wilt wetenSorry, als het vervelend is.
Zelf was ik ook bang dat het lang zou duren (omdat ik zo graag wilde), maar was al in de derde maand zwanger! Oftewijl: wees niet al te bang. Helaas zijn er veel vrouwen bij wie het langer duurt, maar ik geloof dat 90% in een jaar zwanger is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:17 schreef Mariposa het volgende:
(...)
Ik ben ergens 'bang', dat ik met de eerste cycli meteen zwanger zal zijn, en dat vind ik weer lullig tegenover degenen die al zo lang bezig zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat het bij ons ook lang kan gaan duren. Dat gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan. Hebben anderen dat ook gehad?
Verder denk/hoop ik dat ik over 2 weken 'gewoon' ongesteld zal zijn (net als met de pil bedoel ik). Ik denk dat ik iets van steekjes bij iets boven mijn lies gevoeld heb en hoop nu natuurlijk dat dat samenhangt met een eisprong. Ik heb trouwens nog geen slijm-test kunnen doen. Wel heb ik veel meer last van 'vloed'. Komt dat ook bekent voor?
Pffff, ik voel me soms zo onzeker met wat ik kan verwachten, ik voel me soms net een klein kind dat alles wilt wetenSorry, als het vervelend is.
Voor mij een beetje hetzelfde verhaal, alleen dan de 5e maand. Ik had de angst heel erg dat het niet zou lukken, oa door familiegeschiedenissen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:20 schreef cattie het volgende:
[..]
Zelf was ik ook bang dat het lang zou duren (omdat ik zo graag wilde), maar was al in de derde maand zwanger! Oftewijl: wees niet al te bang. Helaas zijn er veen vrouwen bij wie het langer duurt, maar ik geloof dat 90% in een jaar zwanger is.
Zelf was ik ook heel onzeker over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, ik heb daarom een soort "dagboekje" bijgehouden, wat mij opviel op een dag schreef ik op en als ik dan ongesteld werd kon ik terugrekenen wanneer ik mijn eisprong moest hebben gehad en wat ik toen voelde. Dat werkte heel goed voor mij! Maar ja, ik heb makkelijk praten, want zwanger worden bleek bij mij dus gelukkig heel makkelijk, ik had geen onregelmatige cyclus enzo.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Iedereen hier veel sterkte!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |