abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35310698
ik had het over de tekst die jij neerplempte, wijsneus
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35310868
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik had het over de tekst die jij neerplempte, wijsneus
Ja dat weet ik, maar jij vond dus wel
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:13 schreef SocialDisorder het volgende:
het klinkt eerder als een stelletje rif-mongolen van het eerste uur die net de uitgang van hun grot ontdekt hebben anders.
van hoog opgeleid niveau?
Laat me kiezen en ik weet wel welke het wordt.
pi_35311280
ik vond hem persoonlijk wel aardig gevonden
pi_35311442
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vond hem persoonlijk wel aardig gevonden
pi_35315527
Wederom dodelijk geweld in Nigeria. En het aantal doden van afgelopen zaterdag is opgelopen tot 24:
quote:
Bij gevechten tussen moslims en christenen zijn gisteren in het noorden van Nigeria zeker tien mensen omgekomen. De moslims hadden wel een prima reden voor hun woede tegen de christenen. Het gerucht ging namelijk dat een lerares een exemplaar van de koran had beledigd. Volgens een functionaris van het Rode Kruis had het geweld niets te maken met de cartoonrellen die zaterdag in het gebied waren uitgebroken. Toen kwamen zeker 24 mensen om het leven toen moslims de christenminderheid te lijf gingen.
Bron: http://www.nieuwnieuws.nl(...)w_religieus_gew.html

En in Pakistan is men voorlopig niet van plan op te houden of te minderen:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4732710.stm
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35317165
En na de doden in Nigeria waarbij christenen in de kerk vermoord werden door moslims, is het wel duidelijk dat met respect voor religie, alleen de Islam werd bedoeld.

Maar dat wisten we toch al?
Denk aan de opgeblazen Boedhabeelden van 2000 jaar oud in Afghanistan, ook respect voor andermans godsdienst toch?

Het is erg eenzijdig weer.
je mag best boos zijn om een spotprent, maar mensen vermoorden die er NIETS mee te maken hebben is barbaars.
De tekenaar was een Atheïst. Geen christen uit Nigeria,,,,
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_35317564
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:00 schreef Balthar het volgende:
En na de doden in Nigeria waarbij christenen in de kerk vermoord werden door moslims, is het wel duidelijk dat met respect voor religie, alleen de Islam werd bedoeld.

Maar dat wisten we toch al?
Denk aan de opgeblazen Boedhabeelden van 2000 jaar oud in Afghanistan, ook respect voor andermans godsdienst toch?

Het is erg eenzijdig weer.
je mag best boos zijn om een spotprent, maar mensen vermoorden die er NIETS mee te maken hebben is barbaars.
De tekenaar was een Atheïst. Geen christen uit Nigeria,,,,
De cartoons zijn inmiddels alweer vergeten. Ze rellen nu omdat ze onderdrukt worden door het westen, omdat hun religie niet genoeg respect verdient, of gewoon omdat ze geen voetbalhooligans hebben.

Het is een beetje triest volk, die relschoppers.
pi_35318196
Het is erg jammer dat ze daar nog zo ver achterlopen en dat ze weer terug moeten vallen op hun religie om te rellen. Als niemand zou geloven zou er nog steeds gevochten worden, maar dan moest er tenminste een keer goed nagedacht worden waaróm ze zouden gaan vechten. Doen ze het nog steeds uit volstrekte willekeur dan beledig je niet meteen een hele religieuze bevolkingsgroep als je ze met een raket van de aardbodem vaagt.
pi_35321628
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Meki het volgende:
In Rusland is opnieuw een krant gesloten wegens het afdrukken van een cartoon met de profeet Mohammed. Het blad Onze Regio in de stad Vologda drukte vorige week een Deense cartoon af bij een blokje meningen over de ‘cartoonoorlog’. Het lokale bestuur sloot daarop dit weekeind de krant, het openbaar ministerie opende een strafzaak tegen de hoofdredactrice wegens het aanzetten tot haat jegens bevolkingsgroepen. Vorige week sloot de burgemeester van Volgograd zijn eigen krant Gorodskije Novosti (Stadsberichten). President Poetin koos begin februari de kant van de moslims in de cartoonoorlog. (Reuters, AP, AFP)

En zo hoort het
Ja want de schrik zit er in met die Tsjetsenen ......Vrouwen in Burka's die scholen bezetten etc

Zo hoort dat Meki
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35321797
Volgens mij weet het gross van de bevolking geeneens wáárom het gaat. Ze rellen om te rellen. Agressiviteit zit bij hun in de genen.
Niet voor de poes
pi_35321841
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Fok heeft deze beslissing inmiddels op een nette manier teruggedraaid, waarvoor hulde, bij monde van Yvonne. Zie Geen fokking vrijheid, deel 3
oftewel:
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:01 schreef yvonne het volgende:
Zoooooooooo, even alles tot de essentie van gisteren terugbrengen.
Er zijn topics zat geweest over de spotprenten en er zijn ook topics zat geweest met die prenten en over die prenten die dus heel simpelweg wel uit de klauw liepen.
Oké, prima, daar is moderatie voor en en daar zijn de FA's voor om een ban, indien nodig, te geven.
Gisteren was er een stel users die het wel moppig vonden de prent als avatar te nemen.
Op dat moment werd er besloten die avatars maar eens even niet te doen.
Ik was bij het overleg op IRC aanwezig en heb daarin ingestemd, om de ons om de oren springende avatars tegen te gaan.
Echter!!!! Dit is niet des FOK!s dit te verbieden, het is een tijdelijke hype die wel weer overwaait.
We zijn hierin geen partij.
Let wel, degeen die een MED tikt is NIET degeen die een beslissing neemt!
Kortom, hand>> eigen boezem, we draaien de MED terug, we hebben in ieder geval weer eens 3 FB topics gehad en moeten jullie opschieten met verder ruzieën want ik ben er maar heel even>> vroeg naar bed>> morgen Verdun.
Ik ga "die hoofdje" onder mijn Avatar terugtekenen,

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:03:17 #192
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35321948
Wat is een MED?
pi_35322430
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:03 schreef Klummie het volgende:
Wat is een MED?
Mohammed En Dergelijke
Niet voor de poes
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:16:59 #194
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35322461
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:16 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Mohammed En Dergelijke
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:11:23 #195
3542 Gia
User under construction
pi_35324218
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef desiredbard het volgende:

[afbeelding]
Geweldig spotprent. Die is tenminste wel grappig.
pi_35328893
quote:
Imams: cartoons belemmeren integratie
DEN HAAG - De Deense spotprenten over de profeet Mohammed zijn een belediging voor alle gelovigen, zowel moslims als niet-moslims, en kunnen de integratie van moslims in Europa belemmeren. Dat stelde de Vereniging van Imams Nederland dinsdag in een verklaring.

De cartoons zijn volgens de voornamelijk Marokkaanse imams gepubliceerd om moslims te beledigen. „Dit onrecht zou negatieve gevolgen kunnen hebben voor de tolerantie en samenwerking tussen moslims en Europeanen in het algemeen, en tussen moslims en niet-moslims in Nederland”. De imams roepen de Europese moslims op om zonder geweld te verdedigen wat hun heilig is.

De imams zeggen zelf juist de integratie te bevorderen door de fatwa's en de adviezen die ze uitbrengen. Ze zien als hun taak „het versterken van de betrokkenheid van moslims bij de Nederlandse samenleving”.
bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article33951751.ece?rss

Ik denk dat de cartoons de integratie JUIST bevordert hebben. Waar moslims en westerlingen jaren tegenover elkaar stonden, wordt er nu gesproken over de verschillen en wordt er om wederzijds respect en begrip gevraagd (soms geëist met harde hand). Het feit dat in Europa geen heftige rellen (behalve die schoolpleingangsta's op de dam en hoog-catharijne) zjin geweest, is voor mijn gevoel een teken dat we dichter bij elkaar staan dan menigeen denkt.

En ter uwer vermaak:
Zei hier iemand dubbele moraal?

http://www.geenstijl.nl/paginas/undercoverinsyrie.html
pi_35329151
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:14 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article33951751.ece?rss

Ik denk dat de cartoons de integratie JUIST bevordert hebben. Waar moslims en westerlingen jaren tegenover elkaar stonden, wordt er nu gesproken over de verschillen en wordt er om wederzijds respect en begrip gevraagd (soms geëist met harde hand). Het feit dat in Europa geen heftige rellen (behalve die schoolpleingangsta's op de dam en hoog-catharijne) zjin geweest, is voor mijn gevoel een teken dat we dichter bij elkaar staan dan menigeen denkt.

En ter uwer vermaak:
Zei hier iemand dubbele moraal?

http://www.geenstijl.nl/paginas/undercoverinsyrie.html
Ik vind het ook vreemd dat zij willen dat het Westen en de Westerse burgers zich gaan aanpassen, zodat hun achterban zich hier beter kan aanpassen. Een groot gedeelte van hun achterban maakt trouwens in het algemeen, gezien hun verwerpelijke gedrag in het dagelijkse leven, niet echt een religieuze indruk.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_35333716
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd dat zij willen dat het Westen en de Westerse burgers zich gaan aanpassen, zodat hun achterban zich hier beter kan aanpassen. Een groot gedeelte van hun achterban maakt trouwens in het algemeen, gezien hun verwerpelijke gedrag in het dagelijkse leven, niet echt een religieuze indruk.
Dat betekent dus gewoon dat het Westen zich maar aan moet passen aan de Islamitische waarden, zodat moslims zich meer thuis gaan voelen.

Ik ben net zo blij dat we in het Westen seculiere staten hebben en dat de Inquisitie en Dictaturen hier tot het verleden behoren. Zit niet echt te wachten op een nieuwe vorm van gedachtenpolitie.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_35333821
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:10 schreef Balthar het volgende:

[..]

Dat betekent dus gewoon dat het Westen zich maar aan moet passen aan de Islamitische waarden, zodat moslims zich meer thuis gaan voelen.

Ik ben net zo blij dat we in het Westen seculiere staten hebben en dat de Inquisitie en Dictaturen hier tot het verleden behoren. Zit niet echt te wachten op een nieuwe vorm van gedachtenpolitie.
ik vond die 5 jaar, 60 jaar geleden, wel genoeg voor de komende 20 eeuwen idd.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:00:08 #200
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35335869
Senegal shows tolerant face of Islam

By Diadie Ba
Mon Feb 13, 8:51 AM ET

DAKAR, Senegal (Reuters) - Maria Victoria Correa is a Catholic but she keeps a prayer mat in her house for Muslim visitors, one of the everyday kindnesses which underpin Senegal's religious tolerance.

ADVERTISEMENT

At a time when cartoons of the Prophet Mohammad have triggered violent protests in several Muslim countries, the respect between faiths in Senegal remains unshaken.

While the overwhelming majority of its people are Muslim, the West African country has made religious harmony a point of pride. Many families, like Correa's, mix different religions.

Two of her sisters are Muslims, while one of her nephews -- whose father is Catholic and mother Muslim -- has chosen to follow the Islamic faith.

"There is always a prayer mat in my house for my Muslim nephew and other Muslims who visit us," said Correa, 52. "We all worship the same God, irrespective of being Muslim or Christian."

During the holy month of Ramadan, during which Muslims fast from dawn until sunset, Correa cooks her nephew the "iftar" -- the first meal to end the day of fasting.

It is common for Muslims to invite Christian friends and neighbors to their homes to celebrate the main feast of Tabaski, commemorating Abraham's proof of his dedication to God.

Although 95 percent of its 11 million people are Muslim, Senegal has a secular constitution and the government celebrates both Christian and Muslim holidays. The authorities assist Muslim pilgrims who wish to make the annual journey to Mecca as well as Catholics traveling to the Vatican.

Other religions are not represented in significant numbers, aside from traditional animist beliefs.

Accustomed to the respect of Senegal's Muslim community, many Christians have been among the most outspoken critics of the controversial caricatures of the Prophet, one of which depicted him with a turban resembling a bomb.

"Every single religion needs total respect from others," said Catholic priest Jacques Seck, 72. "Islam deserves respect, so does the Prophet ... It's Western countries that challenge Islam."

TROUBLE NEARBY

Neighboring West African nations have witnessed more acrimonious demonstrations against the cartoons, first published in Denmark and reprinted in more than 20 nations.

Muslims have complained bitterly at what they consider a religious insult under the guise of freedom of speech.

Tens of thousands of protesters packed the streets of Niger's capital Niamey this week, while in Nigeria's Muslim North members of the Kano state assembly burned Danish flags in protest and called for a boycott of Danish goods.

By contrast, popular protests in Senegal have not gone beyond a campaign of SMS text messages. Muslim community leaders also presented a letter of complaint to the Danish consulate.

An exhibition soccer match between Denmark and Senegal to raise money for charity remains scheduled for next month.

Senegal's modern history has been marked by tolerance. Its first president was a Catholic, the poet and politician Leopold Sedar Senghor, who ruled the former French colony for more than 20 years after independence.

Senegal's distinctive form of Islam is marked by Islamic brotherhoods and spiritual leaders known as marabouts, who are revered by disciples and organized in elaborate hierarchies. The leaders have traditionally preached respect for the rules of secular society.

"People here are tolerant not because they are Senegalese or African but because we have a secular society," said university professor Abdoulaye Cisse.

"UNIVERSAL PEOPLE"

Like many mixed-religion couples in Senegal, Muslim Moustapha Ndoye and his wife Diatou Camara were married in a mosque and then a church.

"I believe in my wife's religion and she believes in mine. We are simply on two different paths that both lead to God," said Ndoye, 72. "We are universal people."

After 35 years of marriage, Ndoye and his wife have grown accustomed to one another's faith. Their Dakar home is adorned with pictures of Jesus Christ and of local Muslim leaders.

"The difference of religion has never been a problem for us," said Camara, 65.

This peaceful co-existence runs through Senegalese society. The majority of children attending Catholic schools are Muslims, as many Islamic families recognize educational standards are higher there.

In the city of Ziguinchor, in the southern region of Casamance which is home to many of Senegal's Christians, Muslims and Christians are buried in the same cemetery.

President Abdoulaye Wade has volunteered to host an international summit on Muslim-Christian cooperation.

"Between Muslim and Christians the only thing that should prevail is peace," he said.

http://news.yahoo.com/s/n(...)_senegal_cartoons_dc
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')