Tussen het verhaal van Yasmin en het moment dat je Kristel ziet inpakken zullen wel een aantal dagen/weken hebben gezeten.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:15 schreef Hihat het volgende:
Op basis waarvan is Peer nu veroordeeld?
verhaal
Ik neem aan dat er in de tussentijd wel een onderzoek is geweest naar het verhaal van Yasmin, anders zou Peer nooit die straf kunnen krijgen he.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:20 schreef Hihat het volgende:
Maar hij kan toch alleen maar veroordeeld worden als er sprake is van schuldbekentenis of indien er voldoende bewijs is? Schuld bekennen wegens verkrachting heeft hij in de serie niet gedaan. Dan zou er alleen sprake zijn van veroordeling als bewezen kan worden dat onomstotelijk is vast komen te staan dat hij inderdaad sex met Yasmin heeft gehad tegen haar zin. En dat blijft zijn verhaal tegen het hare. Moeilijk te bewijzen. Zeker gezien het verhaal van Yasmin.
De enigen die in de serie strafbare feiten pleegden zijn Ferdi (mishandeling Sander) en Yasmin (auto-inbraak en vervalsing bewijsmateriaal). En die gaan gewoon vrijuit?
Ik zat er niet ver naast hè.. ;-)quote:Op zondag 12 februari 2006 21:36 schreef Pearlbitch het volgende:
Yasmin is helemaal niet dood, maar gewoon weggelopen van huis. In de laatste aflevering komt ze doodleuk weer opdagen. Het blijkt allemaal "muchadoaboutnothing", maar daarmee heeft ze ironisch genoeg wel de hele dorpsgemeenschap onherstelbaar op z'n kop gezet.
Misschien wisten ze van binnen wel dat hun lieftallige gezinslid loog, maar zijn verhaal klonk catchy in de rechtzaal, en daar wilden ze denk ik niet tegenin gaan.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:38 schreef Agrippina het volgende:
Sander kwam ook niet al te snugger over met die vraag over ontmaagding en hoeveelheid bloed, terwijl hij blijkbaar de eerste was bij Yasmin. Hij had toch in de vorige aflevering gelijk kunnen zeggen "Pa, dat verhaal van je deugt niet". En ook Kristel zal geweten hebben dat Peer loog, omdat Yasmin al veel eerder een keer bij haar op consult was gekomen voor de pil.
Ik ontdek steeds meer dingen die niet kloppen. Waardeloos!![]()
Geen enkele Nederlandse serie haalt het bij Unit 13.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:01 schreef Bruce117 het volgende:
Mooie serie weer van de Vara, maar haalt het niet bij Unit 13
En in ons Nederlands rechtssysteem is dat nog geloofwaardig ook ;-)quote:Op zondag 19 februari 2006 01:20 schreef Hihat het volgende:
De enigen die in de serie strafbare feiten pleegden zijn Ferdi (mishandeling Sander) en Yasmin (auto-inbraak en vervalsing bewijsmateriaal). En die gaan gewoon vrijuit?
Nee, idd, daar vielen nog eens fatsoenlijk dodenquote:Op zondag 19 februari 2006 02:07 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Geen enkele Nederlandse serie haalt het bij Unit 13.
Op de site staan nog meer foto's.quote:IJMUIDER REDDINGSBRIGADE
De IJmuider Reddingsbrigade was samen met reddingsbrigade Wijk aan Zee, de KNRM en een Search and Rescue-helikopter aanwezig bij de opnames. De reddingsorganisaties werden gefilmd tijdens een zoekactie op zee, in scène gezet voor de serie.
bron
Dat laatste is dus niet waarquote:Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef MrBean het volgende:
Ik heb net mn opgenomen Vuurzee gezien.
Wel typisch overigens dat Sonja gelijk Peer om de hals vliegt in de gevangenis (voor het verkrachtingverhaal), terwijl ze wist dat haar vader haar vriendin en de vriendin van haar broer ontmaagd heeft.
Inderdaad, niet ontmaagd. Maar wel aangerand, dat maakt het niet minder erg.quote:
Nee, daarom zeg ik: vóór het verkrachtingsverhaal. Toen wisten ze nog niet dat het geen ontmaagding was.quote:
En na die rechtszaak wilde ze hem opeens nooit meer zien, terwijl ze daarvoor in feite alles al wist.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:00 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee, daarom zeg ik: vóór het verkrachtingsverhaal. Toen wisten ze nog niet dat het geen ontmaagding was.
Dat is toch raar. Wanneer je vader het vriendinnetje van je broer afpakt en dat blijkt ook nog je beste vriendin te zijn .... dan ga je toch niet zo blij lopen doen.
Dat maakt het zeker niet minder ergquote:Op zondag 19 februari 2006 11:59 schreef Chowi het volgende:
[..]
Inderdaad, niet ontmaagd. Maar wel aangerand, dat maakt het niet minder erg.
Sorry lezen is nooit mijn sterkte punt geweestquote:Op zondag 19 februari 2006 12:00 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee, daarom zeg ik: vóór het verkrachtingsverhaal. Toen wisten ze nog niet dat het geen ontmaagding was.
Dat is toch raar. Wanneer je vader het vriendinnetje van je broer afpakt en dat blijkt ook nog je beste vriendin te zijn .... dan ga je toch niet zo blij lopen doen.
Ja. En dat Merel er dan achter was gekomen en dat die omgebracht werd door Yasmine en Ferdi.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:03 schreef eveline24 het volgende:
Mooie spanningsboog, maar een slap einde. ik kan na 12 afleveringen, door het slechte einde, niet langer zeggen dat ik naar een goede serie heb gekeken. Zo'n serie is afhankelijk van het plot en het plot van Vuurzee was ongeloofwaardig. Peer zou vrijgesproken moeten zijn (ook al zou dat misschien niet terrecht zijn geweest). Ik had halverwege de aflevering nog het idee dat Yasmin en Ferdi een pact hadden gesloten met de Turkse maffia om Peer er in te luizen om zodoende iets met die grond te kunnen doen, uiteraard voor flinke betaling. Zo'n staartje waarbij het "slachtoffer" Yasmine uiteindelijk een duivels figuur blijkt te zijn zou ik vele malen beter hehapstukt hebben dan dit softe gedoe.
Dat is slecht idd.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:05 schreef Chowi het volgende:
"Waarom heeft u uw ouders nooit opgebeld om te vertellen dat u nog in leven was?"
"Ik kon het gewoon niet.".
Mja ...quote:Op zondag 19 februari 2006 12:03 schreef Airelle het volgende:
[..]
Sorry lezen is nooit mijn sterkte punt geweest.
Ja ik vond het ook een beetje apart, aan de andere kant... het blijft toch je vader.
aanranden = met oneerbare bedoelingen aantastenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:59 schreef Chowi het volgende:
[..]
Inderdaad, niet ontmaagd. Maar wel aangerand, dat maakt het niet minder erg.
In principe wel, maar ik denk dat ze daar te onnozel voor is. Suffe muts.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:
Qua bewijs kan Yasmin trouwens net zo goed liegen ...
zag ik het dus toch goedquote:Op zondag 19 februari 2006 13:12 schreef Ome_Cor het volgende:
<Dat geld jatten was overigens zó knullig dat ik het niet meer geniaal kon vinden: je kon duidelijk zien dat Deniz een briefje van 1000 uit de kassa pakte.... Wat? Heeft hij 100 teruggelegd ofzo, als wisselgeld?!??!>
Briefjes van 1000 euro bestaan niet.
dat dacht ik ook, maar ik heb 'm op pauze gezet en dacht echt én maar 1 briefje én 3 nullen te zienquote:Op zondag 19 februari 2006 13:12 schreef Ome_Cor het volgende:
<Dat geld jatten was overigens zó knullig dat ik het niet meer geniaal kon vinden: je kon duidelijk zien dat Deniz een briefje van 1000 uit de kassa pakte.... Wat? Heeft hij 100 teruggelegd ofzo, als wisselgeld?!??!>
Briefjes van 1000 euro bestaan niet.
Als laatste scene Merel die de pier afloopt en dat je allerlei scenes ziet hoe het ECHT gebeurd is.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:04 schreef booo het volgende:
Waren het 11 zulke mooie afleveringen.. En dan zo'n einde![]()
Mij valt het tegen hoor! Wel mooi vond ik het dat Deniz dat geld had gestolen.. Maar voorderest had er meer aandacht aan Merel besteed mogen worden en aan de vrouw in het filmpje. Ook met Ferdi zou nog iets moeten gebeuren, hij heeft wel Sander in elkaar geslagen! Ik zou het ook mooier gevonden hebben als Yasmin de hele tijd in de buurt was geweest en stiekem contact zou hebben met iemand ofzo. En het anonieme smsje? Kan dat?
Die dvd komt er in ieder geval niet, of ik ga alleen de eerste 11 afleveringen kijken![]()
1000 euro bestaat nietquote:Op zondag 19 februari 2006 13:15 schreef PeRi het volgende:
Briefjes van 1000 bestaan wel hoor. Ik zie ze vaak zat. En dan heeft ie die 100 euro nog gehouden, want er was 1000 weg en geen 900.
ik had ook constant dat idee, zo van "ze lult de hele boel bij elkaar, zul je straks zo'n mini-hint krijgen waarbij je als kijker denkt: dus tóch". Maar helaas... Het was zoveel leuker geweest als je als kijker in de laatste seconden door krijgt dat Yasmin idd het secreet is, en Peertje onschuldig de bak indraait...quote:Op zondag 19 februari 2006 12:28 schreef MrBean het volgende:
Qua bewijs kan Yasmin trouwens net zo goed liegen ...
nog een keer edit [quote:Op zondag 19 februari 2006 13:16 schreef DeTolk het volgende:
Als laatste scene Merel die de pier afloopt en dat je allerlei scenes ziet hoe het ECHT gebeurd is.
HAHA ja dat was idd veel beter geweest. Als laatste shot zo'n evil blik van Yasmin.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:17 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik had ook constant dat idee, zo van "ze lult de hele boel bij elkaar, zul je straks zo'n mini-hint krijgen waarbij je als kijker denkt: dus tóch". Maar helaas... Het was zoveel leuker geweest als je als kijker in de laatste seconden door krijgt dat Yasmin idd het secreet is, en Peertje onschuldig de bak indraait...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |