abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:10:08 #51
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35333688
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:08 schreef Zeurberus het volgende:
Blood + heeft zeker te maken met Blood : the last vampire , zover ik begrepen heb is het gewoon de pre-quel naar de film toe.

Het verhaal is iig wel op dezelfde karakter gebaseerd alleen is het nu ietsjes uitgebreider (wat wil je met een 'film' van 45 min )

Hoop btw dat je geen zwakke maag hebt want er zit genoeg gore in

*edit , zie net dat je elfen lied hebt gezien , qua gore ben je dus wel wat gewend
Gore en geen mecha? da's een must see
De film was wel erg kort ja, maar was het opzich wel waard
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:10:57 #52
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35333717
En we zitten op pagina 2

Kijkt hier iemand mushishi ? die loopt sinds dit jaar dacht ik, en heeft een vermakelijk verhaal (van dat ik hoor)
pi_35334010
hmmz , zegt me helemaal niets.

Maar ik heb besloten om geen nieuwe serie meer erbij te nemen voorlopig , want naast een anime verslaving heb ik ook een normale serie verslaving

- Greys Anatomy
- Lost
- Malcolm in the middle (gister begonnen met se02 van de 7)
- Veronica Mars

Tel daarbij de anime nog op en je snapt dat ik het voorlopig 'druk' genoeg heb

Heb hier ook nog Read Or Die TV liggen die ik nog moet kijken en ik heb 'ergens' ook nog Hikaru No Go liggen waar ik maar niet doorheen kom. Daarbij komt nog dat ik op mijn koffermod nog Shingetsutan Tsukihime heb staan alleen die is gesubt in het wit en kleine letters , praktisch onleesbaar dus. Het is maar 12 eps maar ik doe er 2x zolang over als GITS

Hoe/waar kijken jullie eigelijk je anime? Ik op mijn projectje van vorig jaar : de koffermod

edit: linkje fixed

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeurberus op 21-02-2006 17:25:42 ]
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:20:40 #54
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35334100
Je pagina werkt niet.

Maar ik heb hier een omgebouwde xbox staan, en ftp de bestanden daarheen, en kijk op de televisie
pi_35336212
Vergeet ik me eigen lijst

Uhmm...

Dit volg ik nu:
Naruto
Bleach
Blood+
One Piece
Rurouni Kenshin - Reminiscence

Films bekeken:
Akira
Ghost In The Shell
Blood the last Vampire
Cardcaptor Sakura 1
Cardcaptor Sakura 2

Series uitgekeken:
Cardcaptor Sakura
Chobits
Lain
Midori no Hibi
Tenjou Tenge
Noir
Ebichu
Elfen Lied
GTO - Great Teacher Onizuka
Mai HiME

Series gestopt:
Mai HiME - Otome

Series die ik nog moet kijken:
AIR TV

Zullen er wel meer zijn maar dit is wat er in me hoofd kwam.

[ Bericht 4% gewijzigd door Qunix op 21-02-2006 18:16:16 ]
pi_35336364
Tenjou Tenge heb ik ook nog een tijd gevolgd , maar uiteindelijk mee gestopt omdat de desbetreffende subgroep er ook mee stopte of iig flink wat vertraging opliepen.

Vond de serie niet interessant genoeg om weer op te pikken.

oeh , natuurlijk ook nog een film lijstje , degene met een * heb ik legaal in mijn bezit

-Urutsokidoji (ja sue me ) *
- Akira (* uitgeleend maar nooit terug gehad dus
- Ghost In The Shell (* uitgeleend maar nooit terug gehad dus )
- Ghost In The Shell 2
- Streetfigher Alpha *
- Streetfighter 2 : The Animated Movie *
- Castle In The Sky
- Spirited Away *
- Princess Mononoke (Mononoke Hime)
- Grave Of The Fireflies (serieus...de meeste deprimerende film ooit maar wel ontzettend mooi )
- Appleseed *
- A Chinese Ghost Story (niet echt anime maargoed) *
- Steamboy
- Metropolis *
- Ninja Scroll (waarvan ik de serie ook nog heb)
- Vampire Hunter D: Bloodlust *

vergeet er vast weer een zooi , maar dit is toch ook wel een redelijk lijstje

[ Bericht 74% gewijzigd door Zeurberus op 21-02-2006 18:18:41 ]
pi_35336826
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:11 schreef Zeurberus het volgende:
- Grave Of The Fireflies (serieus...de meeste deprimerende film ooit maar wel ontzettend mooi )

Zal ff meer info erover zoeken
pi_35336939
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:24 schreef Qunix het volgende:

Zal ff meer info erover zoeken
- Description
In the latter part of World War II, a boy and his sister, orphaned when their mother is killed in the firebombing of Tokyo, are left to survive on their own in what remains of civilian life in Japan. The plot follows this boy and his sister as they do their best to survive in the Japanese countryside, battling hunger, prejudice, and pride in their own quiet, personal battle.

Title Grave of the Fireflies
Japanese Title 火垂るの墓
Category Movie
Genres Drama, Novel, War
Year Published 1988
Studio Studio Ghibli

En staat op #30 van de 200 @ AnimeNFO top 200.

http://www.animenfo.com/a(...)grave_of_the_fi.html
pi_35337105
gewoon ff zoeken op de bekende torrent sites.

Er is sinds kort ook een real-life versie maar die schijnt iets minder erg te zijn. De anime is een van de weinige films waarbij ik op het punt stond om te huilen. Echt alles aan die film is zoooooooo ontzettend zielig en naargeestig.

Ideale film om met kerst met de familie te kijken
pi_35337550
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:31 schreef Zeurberus het volgende:
Er is sinds kort ook een real-life versie maar die schijnt iets minder erg te zijn. De anime is een van de weinige films waarbij ik op het punt stond om te huilen. Echt alles aan die film is zoooooooo ontzettend zielig en naargeestig.

Ideale film om met kerst met de familie te kijken
Vet!
Ik download het nu

Op een torrent site staat er een reactie erbij:

On Jan 11 2006 @ 00:59 MarkProphet wrote:
This is the most depressing movie ever maybe.
It's really really good. In the IMDB top 250 ever!!!
pi_35338003
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:44 schreef Qunix het volgende:

[..]

Vet!
Ik download het nu

Op een torrent site staat er een reactie erbij:

On Jan 11 2006 @ 00:59 MarkProphet wrote:
This is the most depressing movie ever maybe.
It's really really good. In the IMDB top 250 ever!!!
Ik haal nu de real life versie binnen , toch ook wel benieuwd naar

Mocht iemand trouwens nog de dvd tegen komen van GOTF laat het me even weten. De divx versie ben ik nu wel zat

Play.com

argh...wat veel releases die ik nog orgineel moet hebben op die site.

Stop denk ik maar met me studie en ga fultime werken , wie heeft er nou hbo niveau nodig als er anime is

[ Bericht 12% gewijzigd door Zeurberus op 21-02-2006 19:08:57 ]
pi_35343484
Damn, even een weekendje zonder internet gezeten en we zitten gelijk alweer 2 pagina's in het nieuwe topic Tevens maar eens mijn ava gefixt. Verder ben ik nog steeds bezig met de serie Shaman King, aangezien die 64 eps is en ik het eventjes druk heb in deze tijd gaat dat nog niet zo hard, zit nu bij episode 43.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:45:19 #63
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_35344978
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:02 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hehe ik ga 'm zeker nog een keer kijken, hij's heel tof geacteerd ook
En hij was chinees gesproken?
Hoort dat?
Volgens een japanse vriend waren ze koreaans
[..]

Blood+ moet ik ook maar eens gaan kijken, hoor ik goeie dingen over
Het is geen mecha gebeuren toch?
En heeft het te maken met de film Blood : The Last Vampire?
Hey de film is helemaal Koreaans, heb je een dubbed versie gezien in Chinees? The horror!!!
Je moet echt de gewone Koreanse orginele versie zien. I luv Gyun-Woo

Blood + Is ergl leuk. Jordy, had nog wat screenies geplaatst in deel 4 ofzo. En is idd een beetje gore-achtig, maar vind minder erg dan elfen-lied. Vind wel leuk, doet me een beetje denken aan Trinity Blood.

Even kijken wat ik gezien heb:

series:
Air, ElfenLied, Mai Hime, Trigun, Trinity Blood, Full Metal Alchemist, Guyver, Chobits, Neon Genesis Evangelion

films:
Ghost In The Shell, Apleseed, Akira, Ninja Scroll, Spirited Away, Mononoke Hime, Tonari No Totoro, Howl's Moving Castle, Laputa Castle In The Sky, Nausicaa of The Valley of Wind, Grave Of The Fireflies, The Cat Returns, Voices from A Distant Star

Lopende series
Bleach, Kyou Kara Mauo, Noein, Blood +, Hikaru No Go, Ichigo Mashimaro
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_35346025
Tsk tsk tsk, een ieder die Cowboy Bebop nog niet gezien heeft... SCHAAM JE
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_35347929
cow boy bah bah snap die ophef niet.

en heej je hebt een avatar. is beter als een kruisje!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:50:17 #66
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_35350758
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:10 schreef Orealo het volgende:
Kijkt hier iemand mushishi ? die loopt sinds dit jaar dacht ik, en heeft een vermakelijk verhaal (van dat ik hoor)
ben nog net ermee begonnen ik wou al vragen of het de moeite waard was om verder te gaan???
ben ook begonnen aan karin volgt iemand deze serie?
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 00:06:29 #67
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_35351549
hallo ik ben een beetje begonnen met anime kijken, ik heb gister de laatste aflevering van Hunter X Hunter gekeken, en dit was écht de moeite waard, heel mooie serie .

ik wou nou aan een nieuwe gaan beginnen, maar ik vroeg me af welke jullie aanraden, vergelijkbaar met hunter x hunter, aangezien hier zoveel doorgewinterde anime-freaks zitten
:')
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:07:58 #68
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35351618
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hallo ik ben een beetje begonnen met anime kijken, ik heb gister de laatste aflevering van Hunter X Hunter gekeken, en dit was écht de moeite waard, heel mooie serie .

ik wou nou aan een nieuwe gaan beginnen, maar ik vroeg me af welke jullie aanraden, vergelijkbaar met hunter x hunter, aangezien hier zoveel doorgewinterde anime-freaks zitten
Chobits, perfect voor de beginnende anime kijker
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 00:11:54 #69
pi_35351797
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:07 schreef Orealo het volgende:

[..]

Chobits, perfect voor de beginnende anime kijker
wat is het precies voor een serie? en hoeveel afleveringen telt 'ie?

en hoe hoog is het ingewikkeldheidsgehalte?
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:14:15 #70
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35351891
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het is geen mecha serie, maar het gaat wel over 'robots'
de zogenaamde 'persocons' moeten mensen 'voorstellen' , soort 'vrienden' die je kan kopen
Maar mensen worden verliefd op de robots.

Het main verhaal gaat over een jongen die van de stad komt, en zo'n persocon wilt kopen (hij gaat in tokyo wonen omdat ie daar naar school gaat)

Op een dag vind hij een persocon bij het vuilnis, en vanaf daar

Welkom in de anime wereld btw
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 00:20:39 #71
pi_35352170
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:14 schreef Orealo het volgende:

[..]

Het is geen mecha serie, maar het gaat wel over 'robots'
de zogenaamde 'persocons' moeten mensen 'voorstellen' , soort 'vrienden' die je kan kopen
Maar mensen worden verliefd op de robots.

Het main verhaal gaat over een jongen die van de stad komt, en zo'n persocon wilt kopen (hij gaat in tokyo wonen omdat ie daar naar school gaat)

Op een dag vind hij een persocon bij het vuilnis, en vanaf daar

Welkom in de anime wereld btw
ik haal vanavond de eerste afleveringen binnen en ik zie morgen wel wat ik er van vind.

ik hield me eerder trouwens ook wel bezig met anime, ik heb bijna alles van dragonball gelezen in het duits (omdat de tv serie me veeel te sloom ging) en de serie gewoon niet mooi en soepel liep, er er veel is weggelaten en veel onzin is toegevoegd.

ook haalde ik vaak het duitse magazine BANZAI! waar ook gewoon comics instonden die je verder kon volgen, en de gene die me heel erg aansprak was hunter x hunter dus die ging ik maar downloaden, en ik vind het eigenlijk wel erg vet allemaal
pi_35352301
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De serie telt 26 afleveringen , waarvan er twee samenvattingen zijn.

Het ingewikkeldheidsgehalte ligt extreem laag en daarom is de serie zo goed voor een begin serie.

Het verhaal gaat over een boerenjongen die in de grote stad gaat wonen waar in de toekomst ook robots genaamd 'persocons' te koop zijn. Deze zijn extreem duur en kan je behandelen zoals je zelf wilt (vriend/vriendin , slaaf , eigelijk alles).

De hoofdrolspeler vind er een bij het grofvuil die geen geheugen meer heeft en compleet opnieuw opgevoed moet worden volgens de japanse traditities en gebruiken.

DIT maakt de serie zo goed , werkelijk waar elk gebruik wordt uitgelegd en de meeste dingen worden flink herhaald (bijvoorbeeld het zeggen van eet smakelijk of de vermelding dat je weggaat). Zodoende snap je waarom ze dit zeggen in japan en krijg je een duidelijk beeld van wat de standaard woorden (die in bijna elke anime voorkomen) betekenen.

Om het geheel af te maken zit de serie ook nog eens boordevol humor en de nodige drama waardoor je hem in een ruk af wilt kijken.

Even over HxH , heb je tot aflevering 62 gezien of heb je ook nog de 3 OVA's die daarna komen. Daar wordt het verhaal namelijk echt afgemaakt in tegenstelling tot de serie zelf.

Als je nou na het zien van Chobits denkt dat je heer en meester bent qua anime dan mag je wat mij betreft gelijk doorgaan met Neon Genesis Evangelion om je even terug op je plaats te zetten. Een klassieke serie die je eigelijk gezien moet hebben maar waar vanaf een bepaald moment (zelfs met nieuwe eindes) geen touw aan vast te knopen is.

Dus hup , ga aan de slag , zoek even naar chobits (een klein hintje , zoek eens naar KickAssAnime via google) en vermaak u.

Welkom in de wondere wereld van anime
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:24:16 #73
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35352304
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ik haal vanavond de eerste afleveringen binnen en ik zie morgen wel wat ik er van vind.

ik hield me eerder trouwens ook wel bezig met anime, ik heb bijna alles van dragonball gelezen in het duits (omdat de tv serie me veeel te sloom ging) en de serie gewoon niet mooi en soepel liep, er er veel is weggelaten en veel onzin is toegevoegd.

ook haalde ik vaak het duitse magazine BANZAI! waar ook gewoon comics instonden die je verder kon volgen, en de gene die me heel erg aansprak was hunter x hunter dus die ging ik maar downloaden, en ik vind het eigenlijk wel erg vet allemaal
Het is een apart, maar mooi wereldje inderdaad
Ik duik er nu in, laat ons weten wat je ervan vindt
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 00:27:02 #74
pi_35352396
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:24 schreef Orealo het volgende:

[..]

Het is een apart, maar mooi wereldje inderdaad
Ik duik er nu in, laat ons weten wat je ervan vindt
wat me opvalt is dat er veel psychologie en denkwerk aan te pas komt, bij een groot gevecht (bijvoorbeeld) is het de zaak om de tegenstander te slim af te zijn, op een manier die de kijker meestal niet verwacht

en er is volgens mij ook veel met "keuzes" de spanning van de juiste keuze maken
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 00:31:25 #75
pi_35352524
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:24 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Even over HxH , heb je tot aflevering 62 gezien of heb je ook nog de 3 OVA's die daarna komen. Daar wordt het verhaal namelijk echt afgemaakt in tegenstelling tot de serie zelf.

Als je nou na het zien van Chobits denkt dat je heer en meester bent qua anime dan mag je wat mij betreft gelijk doorgaan met Neon Genesis Evangelion om je even terug op je plaats te zetten. Een klassieke serie die je eigelijk gezien moet hebben maar waar vanaf een bepaald moment (zelfs met nieuwe eindes) geen touw aan vast te knopen is.
zou je misschien héél even kunnen uitleggen wat een OVA precies is? ik was al verbaasd van het extreem open eind ( alle 10 de spiders leefden nog, gon en killua hebben nooit greed island gevonden en gon heeft ook zijn vader nog nooit ontmoet, waarmee de serie eigenlijk begon)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')