quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:50 schreef Tobbes het volgende:
Dit topic is vooral bestemd voor mensen die normaliter wat 'rechtser' denken.
Tuurlijk, en dat voor een partij die tot voor kort leden die besloten in een gemeente als wethouder te gaan zitten om een armoedebestrijding portefeuille te gaan beheren er pardoes uit de partij flikkerden want men wou alleen maar oppositie voeren en vooral geen beleid maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:21 schreef maertz het volgende:
het irritantse is dat ze, zeker in dit spotje, enorm de regering de schuld van ALLES geven.
Hebben we het over hetzelfde spotje?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:21 schreef maertz het volgende:
het irritantse is dat ze, zeker in dit spotje, enorm de regering de schuld van ALLES geven.
Huh? Bron?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tuurlijk, en dat voor een partij die tot voor kort leden die besloten in een gemeente als wethouder te gaan zitten om een armoedebestrijding portefeuille te gaan beheren er pardoes uit de partij flikkerden want men wou alleen maar oppositie voeren en vooral geen beleid maken.
Een link naar het spotje kan ik niet vinden; maar het komt erop neer dat deze brief door allerlei mensen wordt voorgelezen.quote:]Lelystad, 10 september 2004
Geachte Heer Marijnissen,
Betr: Ouderenbeleid en de binnenkort te houden begrotingsdebatten
Ik ben alleenstaand, 71 jaar en vrij goed gezond, zodat ik me alleen kan redden. Ik heb lang getwijfeld om U eens een brief te schrijven. Maar toen ik laatst hoorde dat de minima er volgend jaar weer op achteruit zouden gaan, kreeg ik hem toch wel goed zitten.
Ik heb van mijn 16e jaar tot en met mijn 58ste jaar gewerkt, dus heb ik mijn steentje wel bijgedragen. Ik was blij dat ik 65 werd en AOW kreeg, want bij de bijstand denken ze dat iedereen een fraudeur is en als zodanig word je ook behandeld. Ik vroeg geld voor een wasmachine want de mijne was stuk. Die kreeg ik niet. Ze vroegen of ik niet met de hand kon wassen. Ik had een half jaar daarvoor net een open hartoperatie gehad. Ik moest bij de bank geld lenen om een 2e handswasmachine te kopen.
(-)
De huursubsidie ging met 4 euro achteruit, de huur werd 16 euro meer, weer 20 euro. Ik moet nu 25% van mijn tandartsenrekening betalen, gedeeltelijk medicijnen. Als je een plaatje moet hebben bij de tandarts…zelf betalen, 300- 700 euro. Kan je dat niet, moet je alles laten trekken, want een gebit krijg je gratis. het is de wereld op zijn kop. Wat houdt dit alles in: Geen krant, concert, schouwburg of vakantie. Je vakantiegeld gebruik je voor cadeautjes voor kinderen en kleinkinderen, iets nieuws voor jezelf of onverwachte rekeningen b.v. de tandarts.
(-)
De ouderen hebben hard gewerkt om het land weer op te bouwen, zodat de jeugd nu kan leren. Wij konden dat niet, wij moesten overdag werken en ’s avonds leren en thuis alles afgeven anders konden ze niet rond komen.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik nog alles op de fiets kan doen, een auto heb ik 14 jaar geleden weg moeten doen, geen geld. ’s Avonds ga ik niet meer weg, want dat is niet vertrouwd een vrouw alleen. Een cursus in het buurthuis is te duur en zo ga je maar door er blijft zo niet veel meer over. (-) Ik ga alleen één maal per week naar fitness en zwemmen, om maar lang fit te blijven, samen 30 euro. p. mnd.
Ik wil niet klagen, want ik red het nog wel, dan eet je toch vaker een boterham, dat doen zoveel ouderen, hoor ik zo om me heen. Ik vind het alleen zo onrechtvaardig, om ouderen te pakken, die protesteren niet, dat hebben we toch nooit gedaan.
Wij zijn arm groot geworden, dus we redden het nu ook wel. Maar er is niet veel respect meer voor ons, je schrikt als je in een winkel een keer met U wordt aangesproken.
(-)
Dan nog iets, die 30% loonsverhoging die het kabinet voor hun zelf bij de volgende verkiezingen er door wil drukken. Omdat men in het buitenland meer zou verdienen, dat kan toch niet. Je volk armoede laten lijden en jezelf op hun kosten verrijken?
Hebben deze mensen het beste met ons of met zichzelf voor? Als ik Balkenende was zou ik de bijbel nog maar eens lezen, daar staat wel iets anders. Samen delen in voor- èn tegenspoed.
Meneer Marijnissen, ik weet dat U aan dit alles niet veel kunt doen, maar al brengt U het maar onder de aandacht bij collega’s en kabinet, dan ben ik al dik tevreden.
Mijn dank voor het lezen. Ik hoop dat U er wat mee doet. Ik heb in ieder geval mijn hart een keer gelucht.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Griffioen
Oh, die is al ouder.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Een link naar het spotje kan ik niet vinden; maar het komt erop neer dat deze brief door allerlei mensen wordt voorgelezen.
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2004/12/04/tv-spot/
Dan ben jij ook niet veel gewend. Iets dergelijks is tegenwoordig heel normaal...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik moest bijna huilen toen ik de brief las.
Euh, wist je dat niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jouw bewering, malle, dat de SP wethouders royeerde.
ik moest huilen van wege het feit mensen zo geïndoctineerd zijn dat ze denken dat het huidige kabinet van alles de schuld is. overigens twijfel ik aan de echtheid van de brief.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ben jij ook niet veel gewend. Iets dergelijks is tegenwoordig heel normaal...![]()
die is van 2004, we leven al in 2006. Dit was een praktijkvoorbeeld. Mogen we dat niet weten ofzoquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Een link naar het spotje kan ik niet vinden; maar het komt erop neer dat deze brief door allerlei mensen wordt voorgelezen.
Die brief is naar Jan Marijnissen opgestuurd. Waarom zou het niet integer zijn?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef Tobbes het volgende:
Maar is het integer om op deze manier jezelf te promoten?
Begin 2005, dunkt me. Doet dat er toe?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
die is van 2004, we leven al in 2006. Dit was een praktijkvoorbeeld. Mogen we dat niet weten ofzo
Nee, daar heb ik helemaal niet van meegekregen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, wist je dat niet?
Was een aantal jaar geleden een hele rel. Bleek op verschillende plaatsen in NL gebeurt te zijn, toen het ergens in het noorden gebeurde, ik meen in Assen als ik me goed herinner, is die man stennis gaan schoppen in de pers en heeft de SP de middenvinger laten zien. SP heeft het toe enorm zwaar te vorduren gehad en enorme klappen gekregen.
Zou daar zo snel even een bron op internet voor hebben, maar was destijds een rel in alle kranten, bij NOVA en in de bladen.
Die mevrouw heeft dus nooit een aanvullend pensioenverzekering genomen of geld weggezet voor de ouwe dag, maar helemaal op de staat vertrouwt. En Jan is de Man van dat er meer staat moet komen..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het staat in de link. http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2004/12/04/tv-spot/quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:36 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Begin 2005, dunkt me. Doet dat er toe?
Wijs eens iets aanm in de brief waarvan ze het kabinet de schuld geeft waaraan het kabinet geen schuld heeft?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik moest huilen van wege het feit mensen zo geïndoctineerd zijn dat ze denken dat het huidige kabinet van alles de schuld is.
Waarom? Er zijn talloze van dit soort gevallen.quote:overigens twijfel ik aan de echtheid van de brief.
Misschien was ze wel huisvrouw.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die mevrouw heeft dus nooit een aanvullend pensioenverzekering genomen of geld weggezet voor de ouwe dag, maar helemaal op de staat vertrouwt. En Jan is de Man van dat er meer staat moet komen..
Het geval toont toch aan dat je je eigen verantwoordelijkheid moet nemen, en zelf moet zorgen dat je niet in de kou komt te staan.
ik vind de hele brief een sp epistel, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wijs eens iets aanm in de brief waarvan ze het kabinet de schuld geeft waaraan het kabinet geen schuld heeft?
[..]
Waarom? Er zijn talloze van dit soort gevallen.
Hoe oud ben je?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik helemaal niet van meegekregen.
Fijn, maar ik heb geen knipselmap voor je online.quote:Ik zou wel graag een bron zien voor een dergelijke boude bewering.
December 2004 werd de clip gemaakt ja.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het staat in de link. http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2004/12/04/tv-spot/
Begin 2006 zei Zalm dat armoede relatief was. Hoeveel beter aan relativerend materiaal had je gehad willen hebben?
Wat is integer? Een spotje wat een andere partij belachelijk maakt. Een spotje tegen de regering? Denk niet dat de politiek zo integer is dat ze zich daar druk over maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef Tobbes het volgende:
Maar is het integer om op deze manier jezelf te promoten?
Vanaf toen is het uitgezonden. Maar wat maakt het voor verschil of dat begin 2005 of eind 2004 zou zijn gepubliceerd? Mogen we niet weten dat er mensen bestaan die het steeds moeilijker hebben doordat de sociale zekerheid die zij hebben opgebouwd afgebroken wordt?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:43 schreef Tobbes het volgende:
[..]
December 2004 werd de clip gemaakt ja.
het wordt tijd dat links weer eens een puinhoop kan maken als regering, kijken of ze het dan wel begrijpen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is integer? Een spotje wat een andere partij belachelijk maakt. Een spotje tegen de regering? Denk niet dat de politiek zo integer is dat ze zich daar druk over maken.
Aan de verkeerde kant van de 25.quote:
Maar beweer dan ook niet iets dat je niet hard kunt maken.quote:[..]
Fijn, maar ik heb geen knipselmap voor je online.
Wanneer maakten ze er voor het laatst een puinhoop van?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het wordt tijd dat links weer eens een puinhoop kan maken als regering, kijken of ze het dan wel begrijpen.
zeg snotaap (gezien je leeftijdquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aan de verkeerde kant van de 25.
[..]
Maar beweer dan ook niet iets dat je niet hard kunt maken.
zie vorige post...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wanneer maakten ze er voor het laatst een puinhoop van?
Natuurlijk. Van de duizenden brieven die de SP krijgt kiezen ze niet voor niets deze.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de hele brief een sp epistel, maar dat terzijde.
weer eens. ga eens kijken hoe vaak er een linkse regering is geweest. VVD zit al jaren in de rgeeirng. D66 zat er ook tijdnes paars. Ze ruimen dus hun eigen rommel op, die nep liberalen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het wordt tijd dat links weer eens een puinhoop kan maken als regering, kijken of ze het dan wel begrijpen.
in deze tijd zou ik zeggen pvda, gl en sp, be my fucking guest.
voert de rest wel oppositie.
kan je je die andere nog herinneren die het online wat minder deed? ach ik zou zeggen, kom maar regeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk. Van de duizenden brieven die de SP krijgt kiezen ze niet voor niets deze.
Hee!!!!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg snotaap (gezien je leeftijd) ga jij eens googelen.
Die was van later datum dan deze.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je je die andere nog herinneren die het online wat minder deed?
ze zaten daar meestal omdat ze het geil vonden om te regeren, veel invloed hadden ze niet en wat ze hadden deden ze fout. ik wil nu wel eens die enorme mond van links waarheid zien worden. laat hen maar regeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
weer eens. ga eens kijken hoe vaak er een linkse regering is geweest. VVD zit al jaren in de rgeeirng. D66 zat er ook tijdnes paars. Ze ruimen dus hun eigen rommel op, die nep liberalen.
Jij bent hier degene die loopt te hoeren over de gedateerdheid van het onderwerp.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Vanaf toen is het uitgezonden. Maar wat maakt het voor verschil of dat begin 2005 of eind 2004 zou zijn gepubliceerd? Mogen we niet weten dat er mensen bestaan die het steeds moeilijker hebben doordat de sociale zekerheid die zij hebben opgebouwd afgebroken wordt?
We zullen voorzichtig met je zijn, lieve.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zaten daar meestal omdat ze het geil vonden om te regeren, veel invloed hadden ze niet en wat ze hadden deden ze fout. ik wil nu wel eens die enorme mond van links waarheid zien worden. laat hen maar regeren.
Vindt het een beetje teveel eer om alles van paars, goede en slechte dinge, op de PvdA te schuiven. net alsof ze een monopolie hadden. het is een nieuwe, maar denk je werkelijk dat de VVd 8 jaar gaat regering, omdat ze wel grappig vonden om die posities te hebben en er dan niks mee te doen?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zaten daar meestal omdat ze het geil vonden om te regeren, veel invloed hadden ze niet en wat ze hadden deden ze fout. ik wil nu wel eens die enorme mond van links waarheid zien worden. laat hen maar regeren.
grappig zeg ik niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Vindt het een beetje teveel eer om alles van paars, goede en slechte dinge, op de PvdA te schuiven. net alsof ze een monopolie hadden. het is een nieuwe, maar denk je werkelijk dat de VVd 8 jaar gaat regering, omdat ze wel grappig vonden om die posities te hebben en er dan niks mee te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |