als het maar droog blijftquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het zou vandaag ook baggerweer worden hoor
Hoi!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:31 schreef HMaster-II het volgende:
Hiephoi voor een zaterdag.
Gisteren onderwaterfoto's gemaakt tijdens een introductieduik.Moet nu alleen wachten tot ik ze aangeleverd krijg. Mischien morgne nog een binnen shoot doen van een basketbaltoernooi.
Verder is het hier niet echt weer om buiten te fotograferen.![]()
Gaaf!!!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:33 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hoi!
Hier is het ook rottig weer.
Hoe was je introductieduik??
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:50 schreef Subhuman het volgende:
Dit is niet aardig...Heb ik net, na maanden zoeken, voor ¤ 100 een motordrive gekocht, wat niet duur is voor zo'n ding, komen ze ineens op Marktplaats voor ¤ 75 en ¤ 50!
Ik troost me maar aan het feit dat de mijne er als nieuw uitziet en nog in de originele doos zit, wat je van die anderen misschien niet kunt zeggen.
Mooi dat je het leuk vond.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:39 schreef HMaster-II het volgende:
Gaaf!!!We kregen eerst een korte uitleg en daarna moesten we zelf de uitrusting bijelkaar pakken en duikklaar maken. Daarna het water in en oefenen met de apparatuur. Het laatste deel kon iedereen lekker rond zwemmen op 1,5 meter diepte. En daarbij op de bodem zitten en poseren voor de foto's.
![]()
Had wel moeite om die gasten van Greenpeace uit de buurt te houden![]()
Die site is echt irritant. Wat ik altijd heb is: ik zie iets leuks, ik denk goh dat is niet duur, maar dan denk ik hmmm eigenlijk heb ik al veel te veel geld uitgegeven deze maand, maar wie weet wanneer er weer zo'n goed aanbod komt, misschien wel nooit, tsja en zo gaat dat dan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Jij hebt een marktplaats-verslaving
![]()
Misschien moet je die site ff blocken of zo
Ik was van de week even bij een bevriende fotograaf, en die had er één liggen. Machtig spul, maar GVD wat is het duur!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:18 schreef Mauro het volgende:
Zie net weer wat leuks:
[afbeelding]
Een onderwaterhuis voor de D70![]()
Daar koop je inderdaad een heel erg mooie top of the line dSLR voorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was van de week even bij een bevriende fotograaf, en die had er één liggen. Machtig spul, maar GVD wat is het duur!
er zit dan ook een flinke garantie tegen lekkage op mag ik aannemen?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was van de week even bij een bevriende fotograaf, en die had er één liggen. Machtig spul, maar GVD wat is het duur!
Ik kan me zo'n ding gewoon niet veroorloven voor wat ik er mee zou gaan doen. Maar ik stel me voor dat ik inderdaad eerst eens voorzichtig ga proberen in een badkuip, en dan in een zwembad of zo. Gecontroleerd steeds wat dieper, zeg maar.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:40 schreef lostminds het volgende:
[..]
er zit dan ook een flinke garantie tegen lekkage op mag ik aannemen?
lijkt me best eng namelijk
ik kan me ook niet voorstellen dat je je camera er in propt en meteen het water in springt
eerst voorzichtig een paar seconden proberen in de wasbak ofzo
Er zit wel degelijk verschil tussen onderdompelen in een bad en de druk op een paar meter diepte. Waterdruk kan heel vervelende dingen doen met zo'n behuizing en de afdichtringen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
Uhm...het maakt natuurlijk geen zak uit of je nou een paar cm onder water gaat of een meterAls er water in de hoes zit, dan is je camera kapot zeg maar
Je kan beter eerst ff kijken zonder hoes en zo
Wat zeg je?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
Uhm...het maakt natuurlijk geen zak uit of je nou een paar cm onder water gaat of een meterAls er water in de hoes zit, dan is je camera kapot zeg maar
quote:
eerst alleen de hoes zou ik waarschijnlijk ook proberenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
niet alleen plaatjes kijken hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:22 schreef Kleintje het volgende:
Zo,.. ik leef weer een beetje.
Dat van Sara is besmettelijk, ik blijf ook slecht slapen en veel hoofdpijn houden.
Zo even verder met mijn fotosite, dingen regelen voor de Ardennen en daarna... lezen.
Boek over naaktfotografie is binnen. Erg mooi ook.
ik bedoelde dat je ook de text moet lezenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:43 schreef Kleintje het volgende:
Dat zelf schieten komt nog wel lostminds. Eerst goed leren werken met de camera, een paar keer een model fotograferen (portret) en daarna naaktfotografie.......
Laptop beeldschermen zijn altijd een beetje anders, voor fotobewerking kun je nog steeds het beste een ouderwetse CRT nemen. Maar ik sluit niet uit dat de HEMA ook iets de mist in is gegaan. Bij elkaar opgeteld kun je dan aan een aardige afwijking komenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:23 schreef Quinazoline het volgende:
hoihoi
Ik heb een aantal van mijn eerste foto's laten afdrukken bij de HEMA, maar vooral de echt blauwe dingen zijn veel blauwer dan ik verwacht had/op mijn monitor had gezien. Nu gaat het om onder andere een jas, en die kleur is echt veel te fel als ik die naast de jas houdt. Kan het liggen aan de kleurinstelling van mijn laptop, of is het zo dat de HEMA wat moeite heeft met het juist afdrukken van blauw?
PhotoShop heeft zo'n programma waarmee je de kleuren van je monitor nagenoeg perfect kunt afstellen. Of het nou een CRT of een TFT is.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:30 schreef Quinazoline het volgende:
Kun je ergens checken hoe goed je beeldscherm instelling is? Ik zit nu niet op mn laptop maar achter een 'echt' scherm, en wil wel eens checken hoe goed deze is ingesteld.
Met welke afdrukcentrale hebben jullie goede ervaringen?
ik heb het tegenovergestelde gehadquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:23 schreef Quinazoline het volgende:
hoihoi
Ik heb een aantal van mijn eerste foto's laten afdrukken bij de HEMA, maar vooral de echt blauwe dingen zijn veel blauwer dan ik verwacht had/op mijn monitor had gezien. Nu gaat het om onder andere een jas, en die kleur is echt veel te fel als ik die naast de jas houdt. Kan het liggen aan de kleurinstelling van mijn laptop, of is het zo dat de HEMA wat moeite heeft met het juist afdrukken van blauw?
adobe gamma, staat ergens in je configuratie scherm denk ikquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:32 schreef Mauro het volgende:
[..]
PhotoShop heeft zo'n programma waarmee je de kleuren van je monitor nagenoeg perfect kunt afstellen. Of het nou een CRT of een TFT is.
Alleen weet ik niet hoe dat moet want dat is voor mij gedaan hier
Dat is bullshit, een goede TFT (mits goed afgesteld) is net zo goed als een CRT.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Laptop beeldschermen zijn altijd een beetje anders, voor fotobewerking kun je nog steeds het beste een ouderwetse CRT nemen. Maar ik sluit niet uit dat de HEMA ook iets de mist in is gegaan. Bij elkaar opgeteld kun je dan aan een aardige afwijking komen
Dan heb je het over high-end TFTs, niet over de spullen die de meeste mensen thuis hebben. Hoe dan ook: een laptop-beeldscherm blijft bij dergelijke schermen nog steeds achter.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat is bullshit, een goede TFT (mits goed afgesteld) is net zo goed als een CRT.
Doorschieten dusquote:Mn rolletje die er eind december is in gegaan is nog niet vol, net op de helft![]()
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:32 schreef Man_Made_God het volgende:
Hey PdeHoog! Ja, dat verwacht je niet hè!
Dat ik hier met Dark Tranquillity en meer van die 'teringherrie' op de achtergrond mooie foto's probeer te maken!
klop maar die kun je dan ook niet uit zetten.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Idd
Enneh....Er zijn ergere dingen om naar te luisteren
![]()
Je hebt het vast niet over Prupke nuquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
klop maar die kun je dan ook niet uit zetten.
zou soms wel fijn wezen als dat wel zou kunnen
nope.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt het vast niet over Prupke nu
True, true. Rustgevend voor een mooie shoot lijkt het me echter niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Idd
Enneh....Er zijn ergere dingen om naar te luisteren
![]()
Boeiequote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:09 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
True, true. Rustgevend voor een mooie shoot lijkt het me echter niet.![]()
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:32 schreef Man_Made_God het volgende:
Alsik op zie muziek foto's ga maken van mijn vriendin, moet de sluitertijd wel heeeeeeel kort zijn. Voordat ik het weet hangt ze aan de volumeknop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |