Dat spreek je anders nogal tegen om tot abortus van dat kind te besluiten.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:31 schreef SHE het volgende:
Nou, in mijn optiek al de meest gezonde instelling...kind eerst
Ik dacht het, jij post hetquote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En daarrrrrrrrrrrr istie weer dames en heren, de Reductio ad Hitlerum. Bravo. Geweldig argument. Je hebt de hele discussie in een klap overbodig gemaakt hiermee.![]()
Als je je een beetje verdiept in ouderschap, dan weet je dat een kind niet zichzelf opvoed, maar zelfs vanaf foetus afhankelijk is van zijn ouderquote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat spreek je anders nogal tegen om tot abortus van dat kind te besluiten.
Ah, de slachtofferrol. Het aborteren van "minderwaardige mensen" als tienermoeders en junks zijn gewoon nazipraktijken en dus is een vergelijking met het nazi-regime heel legitiem.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En daarrrrrrrrrrrr istie weer dames en heren, de Reductio ad Hitlerum. Bravo. Geweldig argument. Je hebt de hele discussie in een klap overbodig gemaakt hiermee.![]()
Ja, aangezien de ouders niet in staat zijn het op te voeden. Er bestaat in mijn optiek niet zoiets als een "sanctity of life" als het over een stel cellen gaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat spreek je anders nogal tegen om tot abortus van dat kind te besluiten.
Het is het meest zwakke argument wat je kan aandragen. Hitler deed het, dús is het slecht.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, de slachtofferrol. Het aborteren van "minderwaardige mensen" als tienermoeders en junks zijn gewoon nazipraktijken en dus is een vergelijking met het nazi-regime heel legitiem.
Vertel jij dat ook het meisje van Nulde?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, de slachtofferrol. Het aborteren van "minderwaardige mensen" als tienermoeders en junks zijn gewoon nazipraktijken en dus is een vergelijking met het nazi-regime heel legitiem.
Juist. Laat toekomstige ouders maar een opvoedcursus volgen voor ze aan kinderen beginnen of weetikveel wat. Maar dat ongebreidelde voortplanten en maar wat rondkloten met de opvoeding gaat echt helemaal nergens over. Zie alleen maar van die programma's als de opvoedpolitie. Volwassen mensen die niet in staat om overmacht te hebben over een kind van vier (4!!!) jaar oud, dat is toch compleet van de gekke.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:38 schreef SHE het volgende:
Overigens besluit ik niets...ik vind alleen dat we niet meer de focus moeten leggen op de verwekkers. maar vooral op educatie...LEER de mensen wat.
Voortplanten doen vliegen ook, is geen kunst!
Grootbrengen en productief en eervol maken wel...
Then again, dat hoop ik voor mijn kinderen en alle andere kinderen op deze planeet
Precies, een verantwoordelijkheid die niet bij de overheid hoort te liggen aangezien de overheid vaker een onbetrouwbare instantie is gebleken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Je beslist over een mensenleven en bent derhalve goddelijk...Ik vind dat nogal een verantwoordelijkheid
Tegen die tijd krijgen dat soort mensen een verplicht spuitje. Er is momenteel weinig ruimte voor anders denkenden. Of mensen die anders zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, een verantwoordelijkheid die niet bij de overheid hoort te liggen aangezien de overheid vaker een onbetrouwbare instantie is gebleken.
Stel dat je dit invoert, over 10 jaar is er een regering die vindt dat mensen met een rechtse mening ongeschikt zijn kinderen op te voeden. Een regering die vindt dat ouders met een IQ onder de 100 ongeschikt zijn.
Ik vraag me af of de voorstanders verder nadenken dan hun eigen onderbuik.
Hehe, mja. Ongeveer het eerste wat je ingestampt krijgt bij een studie geschiedenis: niet anderen be-/veroordelen naar je eigen moraal en ethiek. Altijd proberen in te leven in de ander en van daaruit te oordelen. Goed of fout bestaan eigenlijk niet, het is slechts een kwestie van perspectief.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:44 schreef Megumi het volgende:
Hehe had eens een geschiedenis leraar die mij uitlegde dat Adolf Hitler niet fout was. Maar slechts een mens met een ander soort van geweten en hij heeft gelijk.
Noem eens een voorbeeld waar 't werkt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:47 schreef SHE het volgende:
Tja, je moet theorie en praktijk afleggen om te kunnen autorijden...maar niemand die vind dat je ook aan iets essentieels als een kind krijgen eisen moet stellen. I beg to differ...en de wereld spreekt voor zichzelf wat dat betreft
Je denkt dat er 1 methode is om kinderen op te voeden ? Je vergelijking met autorijden is nogal wereldvreemd.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:47 schreef SHE het volgende:
Tja, je moet theorie en praktijk afleggen om te kunnen autorijden...maar niemand die vind dat je ook aan iets essentieels als een kind krijgen eisen moet stellen. I beg to differ...en de wereld spreekt voor zichzelf wat dat betreft
Ik begrijp je punt hoor, dat even terzijde...maar hoe weet jij dat? Noem concrete voorbeelden van zulks wangedrag?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, een verantwoordelijkheid die niet bij de overheid hoort te liggen aangezien de overheid vaker een onbetrouwbare instantie is gebleken.
Stel dat je dit invoert, over 10 jaar is er een regering die vindt dat mensen met een rechtse mening ongeschikt zijn kinderen op te voeden. Een regering die vindt dat ouders met een IQ onder de 100 ongeschikt zijn.
Ik vraag me af of de voorstanders verder nadenken dan hun eigen onderbuik.
Precies.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hehe, mja. Ongeveer het eerste wat je ingestampt krijgt bij een studie geschiedenis: niet anderen be-/veroordelen naar je eigen moraal en ethiek. Altijd proberen in te leven in de ander en van daaruit te oordelen. Goed of fout bestaan eigenlijk niet, het is slechts een kwestie van perspectief.![]()
Hoezo vreemd?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt dat er 1 methode is om kinderen op te voeden ? Je vergelijking met autorijden is nogal wereldvreemd.
Ik vind het ook een rare vergelijking hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoezo vreemd?
Iets simpels als dagelijks gebruik van een motorisch voertuig is voor veel minder mensen weggelegd dan het baren van kinderen.
Wil je nu serieus beweren dat je het punt niet ziet?
Dat is toch belachelijk? Geef die aandacht alsjeblieft aan aanstaande ouders...
Voor de meeste banen moet je bepaalde kwalificaties hebben om het te mogen uitvoeren. De hele wereld draait zo'n beetje op mensen die met de juiste vaardigheden op de juiste plek zitten. Lijkt me dan ook totaal niet onredelijk om te eisen dat ouders ook bepaalde kwalificaties en eigenschappen hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld waar 't werkt.
dank, scheelt me weer een relaasquote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Voor de meeste banen moet je bepaalde kwalificaties hebben om het te mogen uitvoeren. De hele wereld draait zo'n beetje op mensen die met de juiste vaardigheden op de juiste plek zitten. Lijkt me dan ook totaal niet onredelijk om te eisen dat ouders ook bepaalde kwalificaties en eigenschappen hebben.
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat je nooit kan bepalen wie wel of niet een goede ouder kan zijn ? Welke kwalificaties stel je zoal voor ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lijkt me dan ook totaal niet onredelijk om te eisen dat ouders ook bepaalde kwalificaties en eigenschappen hebben.
Maar de vraag blijft wie gaat dat vaststellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Voor de meeste banen moet je bepaalde kwalificaties hebben om het te mogen uitvoeren. De hele wereld draait zo'n beetje op mensen die met de juiste vaardigheden op de juiste plek zitten. Lijkt me dan ook totaal niet onredelijk om te eisen dat ouders ook bepaalde kwalificaties en eigenschappen hebben.
Geen verleden met kindermishandeling, geen al te grote schulden, bepaald minimum inkomen om in onderhoud van het kind te kunnen voorzien, normale geestelijke gesteldheid (en kom nu niet aan met "wat is normaal?", you get my point). Vrij basic dingen waar in feite 99% van de mensen aan zal voldoen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat je nooit kan bepalen wie wel of niet een goede ouder kan zijn ? Welke kwalificaties stel je zoal voor ?
Makkeljk lullen als manquote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft wie gaat dat vaststellen.
Tja...denk je echt dat die mensen erbij stilstaan?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:10 schreef ethiraseth het volgende:
Het is ook niet alleen bescherming van het kind, maar ook van de ouders. Moet je bepaalde mensen, die al problemen hebben, wel de extra druk geven van ook nog voor een kind moeten zorgen? Het lijkt me dat zoiets voor gigantisch veel extra stress kan zorgen en daar zitten die mensen ongetwijfeld niet op te wachten.
Nee, daarom moeten ook anderen ingrijpen en ze ervoor behoeden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja...denk je echt dat die mensen erbij stilstaan?
Educatie kan helaas ook misbruikt worden voor indoctrenatie.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Makkeljk lullen als man![]()
In Nederland moe je zeuren om een prikpil, wordt vruchtwaterpunctie niet zomaar gedaan en kan je een algehele check up echt op je reeds gevormde buikje schrijven. Educatie!!!
De vergelijking met rijbewijs is dan ook net eens zo vreemd
Dat kan allemaal wel, maar dan moet je bijbetalen. Of dat in allemaal andere landen wel wordt vergoed betwijfel ik.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Makkeljk lullen als man![]()
In Nederland moe je zeuren om een prikpil, wordt vruchtwaterpunctie niet zomaar gedaan en kan je een algehele check up echt op je reeds gevormde buikje schrijven. Educatie!!!
De vergelijking met rijbewijs is dan ook net eens zo vreemd
Een heel groot deel van de kindermishandeling komt voor bij ouders die voor de buitenwereld perfect lijken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 03:58 schreef SHE het volgende:
Als jullie overtuiging had gewerkt, dan was kindermishandeling en verwaarlozing ook niet zo'n issue..toch?
Die zitten vol omdat er bijna geen kindertehuizen meer zijn.quote:Waarom zitten de tehuizen vol dan? Omdat wij als mensen volmaakt zijn?
Het verschil zit er in dat je gemakkelijk kan zeggen wie goed genoeg kan auto rijden. Het is bijna onmogelijk om te voorspellen wie goede ouders zullen zijn.quote:Je kan het wel degeijk vergelijken...vind je dat nu echt niet vreemd, dat een motorisch voertuig welke dagelijkse inpact heeft op mensenlevens , meer aanzien verdient dan ouderschap?
Bestaat dit echt?quote:EJdeViking - zaterdag 18 februari 2006 @ 12:57 FRONTPAGE
let wel, ik zag een keer in een ziekehuis een folder liggen getiteld "als je verslaafde kind AIDS heeft".¨
Hier kan me ook wel in vindenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik vind dat de staat niet mag ingrijpen betreffende gedwongen abortus...
baas in eigen buik
kan we wel voorstellen dat je iemand handelings onbekwaam laat verklaren en dan verplicht op de pil moet of zo iets
maar dan alleen via een procedure die via de rechter verloopt
Sinds wanneer staan Aziaten gelijk aan crackhoeren?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bestaat dit echt?![]()
Voor de rest lekker moreel hoor roepen over nazis enz.Maar kijk eens in de praktijk bij mongoloide ouders, kijk eens bij verslaafde herionehoer/moeders. Daar doen we niks aan en lekker moreel hoogstaand doen is heeft in de PRAKTIJK dus tot gevolg dat alles hetzelfde blijft.
voor jezelf ?
Ik vind het heel dapper wat Marianne nu doet.![]()
Terwijl andere bronnen (zoals ik gisteren dus begreep uit Nova) juist zeggen dat 2/3 het goed doet, en het juist 1/3 is die het niet goed doet.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:18 schreef Mwanatabu het volgende:
En ja, de praktijk wijst uit dat 2/3 van de zwakbegaafde ouders niet opgewassen is tegen het ouderschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |