quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:37 schreef Vipers het volgende:
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd.
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*
UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus:Tuurlijk leg maar op de stapel
[afbeelding]
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?
Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.
Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:
Ik hou jullie op de hoogte.
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
Dat is hun probleem lijkt me en niet zijn probleem want ik neem aan dat hij die niet hoeft te betalen als ie niet op het goede adres is afgeleverd!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
En zo komt jan splinter door de winter of niet boefjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.
En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
Maar, Sundace, vraagje:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.
En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
normaal worden pakketjes gesorteerd op postcode, dus ik vind het onbegrijpelijk het pakketje gewoon fout bezorgt wordt. iemand moet opvallen dat die postcode niet bij die plaats hoort, en dan moet er worden uitgezocht waar de fout is. Maar ja, UPS is een pauperbedrijf, waar ze voornamelijk minderjarigen pakjes laten sorteren, voor weinig geld. Die minderjarigen interesseert het uiteraard geen ruk, maar ja, ze zijn goedkoop he. Er wordt ook regelmatig een potje gevoetbald met pakjes.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:01 schreef whisko het volgende:
[..]
Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.
Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
Geef mij maar m'n computer.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |