abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:19:05 #1
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178185
Mag ik even heel mijn woede uiten?

Vorige week woensdag een computer besteld bij Dell.
Omdat ik overdag bijna nooit thuis ben, het adres van mijn zus opgegeven (die heeft kinderen, dus altijd wel iemand thuis). Ik woon in Nijmegen, zij in Molenhoek.
Vrijdag bericht gekregen dat ie verzonden werd (vanuit Ierland)
Wordt naar Nederland verscheept en vervolgens via UPS aan huis geleverd.
Op internet kun je volgen waar het pakket (lees: 6 pakketten) zit.
Afgelopen dinsdag werd ie (vanuit Apeldoorn) voor het eerst meegenomen op de "ronde".
's Avonds zie ik dat ie weer terug is in Apeldoorn. Vreemd.
Volgende dag, weer niets. 's Avonds lees ik op de site:
"THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE;PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE"
Huh? M'n zus was vrijwel de hele dag thuis (op kwartiertje na), maar zowel deze dag als de dag ervoor: geen briefje in de bus dat UPS langs was geweest.
Dus nog maar eens goed naar het afleveradres gekeken dat ik aan Dell had gegeven. Hmm, dom: wel haar goede straatnaam, huisnummer en postcode opgegeven maar dan met de woonplaats Nijmegen. Niet handig.
Anyway. Ik bel UPS op (woensdagavond), maar: antwoordapparaat. Ze zijn alleen tijdens kantooruren geopend. Donderdagochtend 08.00 uur (precies) opnieuw gebeld. Telefoniste zei dat ze het in orde zou maken, maar dat ik ook naar Dell moest bellen om deze wijziging door te geven. Ik bel dus ook Dell op en ze zouden het "doorgeven aan hun logistieke afdeling".
Op internet (UPS) zie ik dat het pakket alweer op de ronde is, dus ik verwachtte het dan ook niet meer, gisteren. Maar wat zie ik tot mijn ongelooflijke schrik gisteravond:
"DELIVERY"
Bovendien wordt de naam genoemd van degene die heeft getekend... Mij niet bekend... Argh, mijn computer! Op zo'n moment wil je natuurlijk direct UPS bellen om dit door te geven en om toelichting te vragen. Maar: antwoordapparaat natuurlijk.
Dus, je snapt, ik heb niet lekker geslapen vannacht.
Zojuist weer met UPS gebeld. Wat zegt de telefonist? Ten eerste precies hetzelfde als wat ik al weet (dat het afgeleverd is en getekend door ..), maar dat hij niet weet wie die ontvanger is (zelfs niet de woonplaats). Ten tweede: dat ik met Dell moet bellen om dit in orde te maken...
Daar begrijp ik dus geen (excusez le mot) flikker van. Wat heeft Dell te maken met deze foute bezorging?
Dell is pas om 830 open (die slapen uit). Dus over 10 minuten weet ik meer. Maar ik hou m'n hart vast.
En weet je wat nou zo ellendig is? Ik ben al de hele week ziek thuis en had de computer gewoon bij mij thuis kunnen laten afleveren...

Wie biedt mij troost of tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door whisko op 18-02-2006 18:43:48 ]
pi_35178276
Heb je gezocht waar het mogelijk bezorgd zou kunnen zijn? Misschien kan je met die mensen contact op nemen?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_35178308
bedankt voor je PC
Hij loopt lekker, alleen zit er wat weinig geheugen in.
Mooi scherm ook
pi_35178316
Als iemand van zo'n multinational zegt dat hij het "door zal geven", kun je ervan uit gaan dat dat niet gebeurt.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:33:42 #5
141633 Sjengservice
Service naar buiten
pi_35178328
Het is nu 830 geweest, spannend zeg
Backhand langs de lijn
  Forum Admin vrijdag 17 februari 2006 @ 08:34:45 #6
58651 crew  murp
murp
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:35:38 #7
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_35178354
Prutsers bij UPS.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:37:35 #8
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_35178384
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd .
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*

UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus: Tuurlijk leg maar op de stapel
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:38:42 #9
141633 Sjengservice
Service naar buiten
pi_35178394
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:37 schreef Vipers het volgende:
UPS: Goededag UPS helpdesk, zegt u het maar
Jij: Uhh mijn computer is verkeerd afgeleverd .
UPS: Wat zijn uw gegevens?
jij: blabla
UPS: Ok, meneer ik zal het doorgeven
*klik*

UPS: He bertus weer zo'n kneus die een dell pc heeft besteld en bij het verkeerde adres afgeleverd is, behandel jij dat?
Bertus: Tuurlijk leg maar op de stapel
[afbeelding]
Backhand langs de lijn
pi_35178424
Ouch Dat is wel klote. Wel raar dat UPS op een ongeldig adres levert eigeniljk.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:42:29 #11
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35178441
En? Weet de TS al meer?
Volgens mij is dit alles gevolg van zijn foute adresgegevens.
Wel vreemd dat ze dan toch bezorgt hebben
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:43:06 #12
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178444
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?

Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.

Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:

Ik hou jullie op de hoogte.
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:46:11 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35178474
Heb vorige week ook een beetje klem gezeten tussen ups en dell. Het is uiteindelijk wel goedgekomen, maar je blijft maar heen en weer bellen voor het rond is. De communicatie tussen die twee is niet zo heel sterk.

Ze zijjn wel vriendelijk, dat weer wel.
Vampire Romance O+
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:47:10 #14
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35178489
....moet degene die tekent (de persoon op 't afleveradres) zich niet identificeren?? In eerste instantie lijkt me UPS verantwoordelijk, mocht je je pc niet terugkrijgen.
Causaliteit....dat is 't.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:47:30 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35178494
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:43 schreef whisko het volgende:
Dell-meneer:
"Ik ga nu een trace starten".
Dit betekent: ze gaan tegen UPS zeggen dat ze als de donder moeten gaan zoeken waar ze het hebben afgeleverd. En dit moet binnen 10 werkdagen gebeurd zijn.. 10... Nou vraag ik je. Hoe moeiljk kan het zijn?
En hoe moet ik dat voor me zien? De veredelde UPS-postbode ziet straatnaam en woonplaats. Straatnaam bestaat niet binnen woonplaats (heb ik opgezocht). Wat doe ik? Hmm, toch maar ergens bezorgen.
Meneer Dell: als het binnen 10 dagen niet gebeurd is, dan wordt het opnieuw besteld.
De 10 is niet zo prettig om te horen, maar "opnieuw besteld" klinkt dan weer oké. Maar dan zal DELL wel bij UPS gaan claimen.
Welke OETLUL heeft mijn computer?

Mail van Dell, zojuist binnen:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bericht ik u het volgende.

Er is een DS tracer gestart voor het vinden van uw order. Zodra uw order gevonden is wordt er een afspraak gemaakt voor het afleveren van uw order. Als uw order niet gevonden wordt dan moet deze opnieuw besteld worden.
Tevens is het telefoongesprek geregistreerd in ons systeem. De registratie is bedoeld voor een makkelijke opvolging van uw probleemstelling. Hieronder treft u de details:

Ik hou jullie op de hoogte.
Maar wie snapt hoe zoiets kan?
Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
Vampire Romance O+
pi_35178535
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.

En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 08:54:38 #17
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35178581
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, in principe staat er natuurlijk niet bij wie die nieuwe bestelling gaat lappen
Dat is hun probleem lijkt me en niet zijn probleem want ik neem aan dat hij die niet hoeft te betalen als ie niet op het goede adres is afgeleverd!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35178618
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:
Mmm.. heb zelf ook wel eens gehad dat ups een pakket bij mij afleverd dat voor iemand anders in de straat is.. en of ik ook ff wil tekenen. Ook een keer voor een vriend gedaan die paar huizen verderop woont. Andere naam op het papier gezet met paar x-jes als handtekening.. werd gewoon geaccepteerd. En dan begint het probleem voor UPS.
Mijn vriend ups gebeld, heb het pakket niet ontvangen. UPS klopt vervolgens paar dagen later bij mij aan de deur aan. Waar het pakket is. Ik onschuldig zeggen "welk pakket". Nou kijk.. u heeft getekend. Ik kijk op het papier en zeg onschuldig dat ik dat niet ben. Ik heet anders (id laten zien) en handtekening is totaal anders.

En zo kom je dan aan 2 pakketjes, waarvan 1 op kosten ups aangezien ze juridisch niets konden doen. UPS moet gewoon om een ID vragen bij afleveren van pakketjes. Dat moet ik ook als ik een pakket ophaal bij het postkantoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat ze dat doen en zouden mogen. Zeker als het gaat om dit soort pakketten.
En zo komt jan splinter door de winter of niet boefje
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:01:36 #19
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178690
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:51 schreef sundace het volgende:

Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.

Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
pi_35178756
Een normale postbode/koerier stuurt dan het pakket retour afzender met de mededeling dat het adres/woonplaats combi niet klopt.

overigens ging het bij mij om een pakketje van maar 20 euro.. dus das te doen. Ik heb in ieder geval met de 2 naaste buren de afspraak dat ze nooit aangetekende pakketjes voor mij in ontvangst nemen, ook ivm garantie. Aangetekende pakketjes altijd eerst openen en inkijken voordat je tekend. Je tekend namelijk voor goede levering. Meeste UPS bezorgers zullen dat niet leuk vinden dat je het pakket opent voor tekenen, maar ik wil wil wel eerst weten of alles ok is (meestal zijn het ook pc onderdelen die ik op die manier ontvang).
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:09:08 #21
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35178825
Ik kan hier natuurlijk niet de adresgegevens van mijn zus gaan vermelden, maar het is zoiets als:

Regentessenweg 11

En in mijn woonplaats (dat is dus de door mij verkeerd opgegeven woonplaats) bestaat er geen Regentessenweg, maar wel een Regentenweg.
Wat denk je: afgeleverd op Regentenweg 11?
Volgens telefoonboek (en omgekeerd zoeken etc) woont er niet iemand op dat adres met de opgegeven achternaam van ontvanger...

[ Bericht 0% gewijzigd door whisko op 17-02-2006 09:27:22 ]
pi_35178863
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:01 schreef whisko het volgende:

[..]

Maar, Sundace, vraagje:
op mijn elektronische pakbon staan zowel mijn klantadresgegevens als afleveradresgegevens. Degene die nu mijn computer heeft, die ziet dat toch ook? M.a.w. een normaal mens zou mij dan toch al lang gebeld hebben? Ergo: diegene is niet een normaal mens.

Maar wat zou jij doen als je UPS-postbode was, en de straatnaam zou niet in de woonplaats bestaan?
normaal worden pakketjes gesorteerd op postcode, dus ik vind het onbegrijpelijk het pakketje gewoon fout bezorgt wordt. iemand moet opvallen dat die postcode niet bij die plaats hoort, en dan moet er worden uitgezocht waar de fout is. Maar ja, UPS is een pauperbedrijf, waar ze voornamelijk minderjarigen pakjes laten sorteren, voor weinig geld. Die minderjarigen interesseert het uiteraard geen ruk, maar ja, ze zijn goedkoop he. Er wordt ook regelmatig een potje gevoetbald met pakjes.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:31:58 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35179260
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
censuur :O
pi_35179272
JIJ maakt een fout in de opgegeven gegevens, en nou ga je huilen dat Dell en UPS stom zijn? Of begrijp ik het fout?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:09 #25
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_35179277
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, voor die 90 euro verzendkosten krijg je wel een mooie soap!
Geef mij maar m'n computer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')