quote:Gebruik m'n eeuwen oude editie (1986) niet meer sinds ik Allmusic.com ken
Op woensdag 28 november 2001 20:50 schreef yellow_snow_ het volgende:
Zojuist bij mij thuis bezorgd.., de nieuwe Oor-Popencyclopedie 2002.
Wie heeft hem ook al? Wie staat er in en wie is wegens geringe belangstelling er uit gegooid.. en welke artiesten zijn ze (weer) vergeten te vermelden?
quote:Weten we in ieder geval een van de bands die in de editie van 2004 gedumpt is
Op woensdag 28 november 2001 20:59 schreef yellow_snow_ het volgende:
Bah, het eerste wat ik zie is dat "Abel" een eigen stuk hebben gekregen, inclusief vrolijke groepsfoto.
quote:Toch nog steeds best populaire bands, dacht ik zo. Wat zou het criterium eigenlijk zijn om een band te 'behouden'?
Op woensdag 28 november 2001 21:06 schreef yellow_snow_ het volgende:
... Cranberries, Type O Negative...
quote:Ik heb hier nog 1982 en 1984
Op woensdag 28 november 2001 20:53 schreef Doc het volgende:[..]
Gebruik m'n eeuwen oude editie (1986) niet meer sinds ik Allmusic.com ken
Oh, en die cdrom-versie. Maar die vind ik niet zo bijzonder, eigenlijk.
quote:De objectiviteit van de OOR-redacteuren? Staat deze versie zeker vol met 'lounge'...
Op woensdag 28 november 2001 21:33 schreef Zanderrr het volgende:
Toch nog steeds best populaire bands, dacht ik zo. Wat zou het criterium eigenlijk zijn om een band te 'behouden'?
quote:Op de platenbeurs 75 piek per stuk. Voor zover aanwezig.
Op woensdag 28 november 2001 21:39 schreef Jane het volgende:[..]
Ik heb hier nog 1982 en 1984
. Nog even en het zijn collector's items.
Ik heb die van 1994, redelijk interessant maar mis heel veel jaren 80 bands, dus eigenlijk wil ik die van 90 nog eens...
quote:ook vandaag proberen aan te bieden door de post, maar ja, past niet door de brievenbus en ben zelf overdag nooit thuis.
Op woensdag 28 november 2001 20:50 schreef yellow_snow_ het volgende:
Zojuist bij mij thuis bezorgd.., de nieuwe Oor-Popencyclopedie 2002.
Wie heeft hem ook al? Wie staat er in en wie is wegens geringe belangstelling er uit gegooid.. en welke artiesten zijn ze (weer) vergeten te vermelden?
aansluitend: wie heeft voor mij de allereerste editie? Heb ze vanaf editie 2 allemaal en wil graag de collectie compleet maken. ben bereid er voor te betalen!!!
quote:Volgens mij moet je dan diep in de buidel tasten, want de eerste editie is een waar collectors item
Op woensdag 28 november 2001 23:06 schreef evert het volgende:[..]
...
aansluitend: wie heeft voor mij de allereerste editie? Heb ze vanaf editie 2 allemaal en wil graag de collectie compleet maken. ben bereid er voor te betalen!!!
...
Ik kon overigens Frank Sinatra er niet in vinden
(Ruikt altijd lekker hè, versgedrukte boeken )
quote:is idd een heerlijk boek om in te snuffelen
Op woensdag 28 november 2001 23:33 schreef Theeboon het volgende:
...(Ruikt altijd lekker hè, versgedrukte boeken
)
quote:Tja, dat item bestaat in de nieuwe nog steeds en is idd erg lang
Op donderdag 29 november 2001 17:49 schreef Zanderrr het volgende:
Alleen die ellenlange lijsten met cd's zijn vrij nutteloos zonder bandomschrijving vind ik. Vooral het item 'Gitaar USA' is daar berucht om...
quote:WTF? dit zijn grote bands/act's die nog echte wel populair zijn.
Op woensdag 28 november 2001 21:06 schreef yellow_snow_ het volgende:
Gedumpt zijn o.a.: Biohazard, Neneh Cherry, Cornershop, Cranberries, Type O Negative, Paradise Lost.
quote:Maar volgens deze encyclopedie zijn Jody Bernal, *N-Sync, de Kast en Def Rhymz belangrijker
Op vrijdag 30 november 2001 17:57 schreef Barenski het volgende:[..]
WTF? dit zijn grote bands/act's die nog echte wel populair zijn.
quote:kortom, die encyclopedie ga ik niet serieus nemen.
Op vrijdag 30 november 2001 20:10 schreef yellow_snow_ het volgende:[..]
Maar volgens deze encyclopedie zijn Jody Bernal, *N-Sync, de Kast en Def Rhymz belangrijker
Kennelijk hinkt de Encyclopedie toch op twee gedachten: aan de ene kant een algemeen, maar beknopt overzicht van de popmuziek vanaf 1960, aan de andere kant een actueel overzicht van de laatste stand van zaken. Eigenlijk zou een jaarlijkse update voor een losbladig systeem toch beter zijn, denk ik. Zo heb je enerzijds een actueel overzicht, maar hoeven artiesten uit het verleden ook niet geschrapt te worden. Maar goed: inmiddels werkt men al ruim twintig jaar zo, dus dat zit er ws. in de toekomst ook niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |