Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.
Het probleem natuurlijk is dat je de helft van de tijd gewoon gepakt word bij de grens, en dat JIJ als bestuurder van de auto OF naar de Mexicaanse gevangenis gaat, OF naar de Amerikaanse, en dat zijn beiden geen mooie vooruitzichten.
Mijn schoonvader had enkele jaren ook zoiets moois. Hij parkeerde zijn auto op een legale plek voor een hotel. De volgende ochtend zat er een bekeuring op dat hij daar niet mocht parkeren. $100 boete. (Ja, in Amerikaanse Dollars, dat geld verdwijnt natuurlijk.....) Hij ging verhaal halen bij de lokale politie, en die verklaarden vervolgens dat hij agenten beledigde, werd gearresteerd, en mocht pas na betaling van $500 boete (in cash) weer worden vrijgelaten. Dus mijn schoonmoeder moest naar de bank om geld te halen..... En protest indienen kun je wel proberen, maar als de HOOFDOFFICIER van het plaatsje de boete heeft uitgeschrevem, dan kun je weinig beginnen. Ze zien een Amerikaans kenteken, en het eerste wat ze denken is: GELD!!
Affijn, mijn schoonvader dus weer uit de gevangenis, terug naar het hotel, $500 + $100 armer. Ze hadden nog een week vakantie, dus ze besloten te blijven. 2 dagen later kreeg hij weer een boete. $100 vanwege fout parkeren. Hij stond op een andere plek, wederom compleet legaal geparkeerd tussen Mexicaanse autos die uiteraard geen boete hadden.
Wat hij deed? Terug naar het hotel, spullen ingepakt, en ze zijn direct weggereden, terug richting de VS. Want als ie naar het lokale politebureau zou gaan wist ie zeker dat ze er nog wat boetes bij zouden verzinnen.... Sindsdien is hij nooit meer met een Amerikaanse auto de grens over gegaan, en heeft ie altijd een Mexicaanse auto gehuurd. En met de Mexicaanse auto had hij uiteraard nooit problemen.
En zijn verhaal is echt niet het enige, ik hoor op mijn werk ook regelmatig verhalen van Amerikanen die hun auto een paar dagen naar Mexico meenamen, van complete leegroving/diefstal tot volledig ongegronde boetes van corrupte agenten tot hotels die opeens "parkeergeld" gingen heffen terwijl Mexicaanse gasten niets hoeven te betalen etc.....
Mexico is een corrupt land. Erg corrupt. Rondrijden kan prima, maar zorg ervoor dat je een auto met MEXICAANS kenteken huurt, en niet met een auto rond gaat rijden met een AMERIKAANS kenteken..... want dat is gewoon vragen om problemen.
Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:07 schreef BushRanger het volgende:
Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.
Ik heb een auto gekocht in de VS inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:14 schreef BushRanger het volgende:
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!
7 uur en dan nog ongeveer 2 uur ofzo?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:49 schreef sararaats het volgende:
14 uur naar Johannesburg, normaal 10 uur zonder tussenstop
dit is louter ter informatie.
nu komt mijn vraag: hoelang vlieg je van Brussel naar New York en dan naar Cleveland?
Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:01 schreef BushRanger het volgende:
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.
Die slowchat heeft twee dagen geleden plaats gevonden! Wel scherp blijven he!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:
Grote Roadtrips
Dank!
Gaan we hier weer verder met de ervaringen met lange vliegreizen
Bekend verhaal. Voor elke reis koop ik er wel eentje, maar ik doe er nooit wat mee eigenlijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik had ook een puzzelboekje gekocht maar vervolgens heb ik er geen puzzel uit gedaan.
Vaak is de BC bijna leeg of gevuld met mensen die overboekt waren, dus die vlieger gaat voor de KLM niet op in elk geval.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Komt omdat de prijs die Tiny en Henk achterin betalen, niet geheel realitisch is als je de kostprijs bekijkt. De "schade" wordt ingehaald door de lui "voorin", waarvan 80% van de tickets toch door de baas betaald worden, wat meer te laten betalen...
Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaarquote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaar![]()
Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopjequote:Op zondag 26 februari 2006 07:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.
Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopje, dan loopt de stewardess maar.
sorry, ik ben helemaal verwend met de 777quote:Op zondag 26 februari 2006 07:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.
KLM had tenminste nog fatsoenlijk drinken. Korean Airlines had aan alcohol alleen bier en wijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
geen idee, zoals eerder gezegd, ik drink eigenlijk alleen bier en wijn. die zijn altijd wel voorradig.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
777 is dan ook een heel verschil met de MD-11. KLM heeft in de EC ook weinig keuze qua alcoholische versnaperingen...
Ik doe meestal na het opstijgen een biertje (of 2quote:Op zondag 26 februari 2006 07:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik drink nauwelijks alcohol in het vliegtuig trouwens. Meestal wat fris of een koffie. Af en toe een biertje.
En een biertje te drinkenquote:Op zondag 26 februari 2006 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
mestal na het eten en als de films beginnen.
Na een uur ligt iedereen te pitten of in elk geval te rusten
Hangt ervan af, welke maatschappij van waar naar waarquote:Op zondag 26 februari 2006 08:39 schreef travelwoman het volgende:
Iedere stoelzitter kan ook z'n eigen filmpje kiezen las ik, enfin de verschillende keuzes die er dan zijn; moeten balen zijn als je al die films al 10x hebt gezien
Meestal kan je het nakijken op de website van de betreffende airlinequote:Op zondag 26 februari 2006 08:44 schreef travelwoman het volgende:
Ja dat begrijp ik. Waar ik mee zal vliegen is dat blijkbaar zo het geval
Klopt het dat als je dan in de 2de klas zit dat de stoelen dan amper verstelbaar zijn, waardoor beenruimte minimaal wordt en altijd een zithouding blijft hebben?quote:Op zondag 26 februari 2006 08:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn langste vlucht was 11 uur, en ik vind het echt niet prettig. Ik ben doel op vliegen, maar zo lang in een stoeltje gepropt zitten wat niet voor mensen van mijn formaat is gebouwd met een klotebeeldschermpje als entertainment is genoeg om me echt gaar te maken.
Gisteren moest ik gelukkig maar 2,5 uurtje vliegen, maar dat is ook lang wanneer je 30 uur niet geslapen + een kater hebt.
Voor mijn lengte helpt het geen zier. Ik kan niet echt slapen tijdens een vliegreis maar wanneer ik even mijn ogen sluit ga ik gewoon met mijn hoofd tegen de stoel voor mij hangen, dat geeft wel een idee hoe krap ik zitquote:Op zondag 26 februari 2006 08:52 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Klopt het dat als je dan in de 2de klas zit dat de stoelen dan amper verstelbaar zijn, waardoor beenruimte minimaal wordt en altijd een zithouding blijft hebben?
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben 1.79 mtr en ben afgelopen week met KLM naar Helsinki geweest. Zat ergens midden in het vliegtuig en kon mijn benen eigenlijk heel goed kwijt.quote:Op zondag 26 februari 2006 08:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je groter bent dan 1.75m dan is het echt behelpen in de EC.
Dat valt dus echt niet mee, zelfs niet als je je benen onder de stoel voor je weet te schuiven. Dat tafeltje is ook irritant inderdaad.quote:Op zondag 26 februari 2006 10:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben 1.79 mtr en ben afgelopen week met KLM naar Helsinki geweest. Zat ergens midden in het vliegtuig en kon mijn benen eigenlijk heel goed kwijt.
De kunst is volgens mij om je benen onder de stoel voor je te schuiven.
Mijn grote irritatie is meer het opklaptafeltje en te weinig ruimte om je spullen te laten.
Dat zeker, maar de vlucht duurt evenlangquote:Op zondag 26 februari 2006 11:02 schreef travelwoman het volgende:
Kortom eerste klas vliegen is aangenamer
Ja, dat geloof ik graag.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:02 schreef travelwoman het volgende:
Kortom eerste klas vliegen is aangenamer
Tijd gaat wel sneller als je comfortabel zit. Tevens heb je in de FC of BC meer kans om te slapen.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de vlucht duurt evenlang![]()
Wat een verassingquote:Op zondag 26 februari 2006 11:02 schreef travelwoman het volgende:
Kortom eerste klas vliegen is aangenamer
quote:Op zondag 26 februari 2006 11:04 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik graag.Maar ik geef mijn geld liever uit aan dingen waar ik langer plezier van heb dan 12 uur.
Lang niet iedere werkgever laat je business class vliegen.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:07 schreef travelwoman het volgende:
Eigenlijk is het dus interessanter voor je werk ergens naartoe te vliegen zodat je business classe hebt en tja er dan nog een paar dagen aanplakken voor jezelf
van mijn directeur jaquote:Op zondag 26 februari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nog een open deur die ingetrapt moet worden, travelwoman?
Ja, het scheelt gewoon echt best veel. Je kunt je benen fatsoenlijk kwijt en kunt dus echt lekker slapen. In de EC is dat altijd nog maar afwachten, daar heb je toch minder ruimte en meer last van je medepassagiers.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Zelf koop ik altijd (zo goedkoop mogelijk) een economy ticket... Nu heb ik het geluk gehad een paar keer businessklasse of semi businessklasse (met economy eten) (EVA Air of China Airlines) te kunnen vliegen.. TOCH kom je dan beter uitgerust aan!
Alleen reizen met KLM en ik geef je een dikke kans.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, ik hoop ook nog altijd op de keer dat ik kosteloos ge-upgrade wordt...
quote:Op zondag 26 februari 2006 11:21 schreef sararaats het volgende:
de beste plaats om te zitten (vind ik toch) is waar de maxicosi's van de baby's normaal staan
super, als je 14 uur moet vliegen
mja, daar had ik niet aan gedacht eigenlijk.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Probleem alleen is, ALS die er staan..... zitten er dus van die huildingen in... ik vind dat er naast rookvrije vluchten ook kindervrije vluchten moeten komen! (ook de belhamels die door het gangpad rennen en dan over mijn benen struikelen
mogen thuisblijven).
Of van die mafkezen die over de rand van hun zitplaats achterom kijken (= naar mij dus) en lopen te kwijlen en dingen gaan gooien![]()
Gelukkig zit ik tegenwoordig vaak bij de nooduitgangen, of zo ver mogelijk achterin, daar zitten die kinders niet!
http://www.klm.com/travel(...)ting_plans/index.htmquote:Op zondag 26 februari 2006 11:37 schreef sararaats het volgende:
[..]
mja, daar had ik niet aan gedacht eigenlijk.
ik zal straks een zien of ik een plaatje van een Boeiing 747 kan vinden
by the way, ik had de vorige keer vreselijk last van poppende oren.
Manila, waar ik 3 a 4 keer per jaar naar toe ga vliegt KLM met de nieuwste 777quote:Op zondag 26 februari 2006 11:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
http://www.klm.com/travel(...)ting_plans/index.htmNaar Azië vliegen ze veelal met een Boeing 747 combi
(Die ook nog zo oud is dat soms dingen, zoals aircon e.d. niet optimaal werken.
ik vloog met British Airways, best ok maar toch streng.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
http://www.klm.com/travel(...)ting_plans/index.htmNaar Azië vliegen ze veelal met een Boeing 747 combi
(Die ook nog zo oud is dat soms dingen, zoals aircon e.d. niet optimaal werken.
MD-11 is dat ook. Het was echt ijskoud als je bij het raam zat, vanwege een slecht afgestelde airco.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
http://www.klm.com/travel(...)ting_plans/index.htmNaar Azië vliegen ze veelal met een Boeing 747 combi
(Die ook nog zo oud is dat soms dingen, zoals aircon e.d. niet optimaal werken.
Ja maar met die prijzen kan ik bij andere maatschappijen meteen naar de business class.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alleen reizen met KLM en ik geef je een dikke kans.
Dat valt wel mee. Zo duur is KLM niet (meer). Voor mij is KLM vaak zelfs een van de goedkopere opties, aangezien andere maatschappijen vooral erg goedkoop zijn in de laagste prijsklasse (Iberia, Alitalia). Iberia is vaak 'n paar tientjes goedkoper, terwijl Delta en Continental vaak zelfs duurder zijn. Ik weet niet waar jij zoals naar toe vliegt, maar zo duur is KLM niet (meer).quote:Op zondag 26 februari 2006 11:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja maar met die prijzen kan ik bij andere maatschappijen meteen naar de business class.
Wees er maar blij meequote:Op zondag 26 februari 2006 11:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Manila, waar ik 3 a 4 keer per jaar naar toe ga vliegt KLM met de nieuwste 777![]()
Mwa, ik krijg na een paar uur toch sowieso een houten kont. Het lekkerste is dat het wel een stil toestel is.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:00 schreef Bowny het volgende:
[..]
Wees er maar blij meeDe 777 heeft de kutste stoelen van de hele KLM vloot. Harde rotplanken.
Heb je weleens in een MD-11 gezeten?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:00 schreef Bowny het volgende:
[..]
Wees er maar blij meeDe 777 heeft de kutste stoelen van de hele KLM vloot. Harde rotplanken.
ja. Swissair (in 1997)quote:Op zondag 26 februari 2006 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heb je weleens in een MD-11 gezeten?
Eens, maar de stoelen in de MD-11 zijn echt veel slechter dan die van de 777.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:03 schreef Bowny het volgende:
CT, is eigenlijk niet te vergelijken. De 777 is een gloednieuwe kist en dan vind ik dat de KLM best mag kijken naar redelijke stoelen.
Ik heb pas 1 keer in een MD-11 gezeten, maar toen was ik 5, dus kan ik er niet goed over oordelen.. maar moet je voor de gein in een VOLLE Tiger Airways vlucht aan het raam of in het midden zitten in hun airbus 320.... DAT is pas krap..quote:Op zondag 26 februari 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vlieg de komende keer naar ZA ook BC, maar dan vanwege mijn miles. Eigenlijk doodzonde om dan in een MD-11 te gaan zitten.
met beenruimte heb ik geen probleem, ik ben mager genoegquote:Op zondag 26 februari 2006 12:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb pas 1 keer in een MD-11 gezeten, maar toen was ik 5, dus kan ik er niet goed over oordelen.. maar moet je voor de gein in een VOLLE Tiger Airways vlucht aan het raam of in het midden zitten in hun airbus 320.... DAT is pas krap..
Gelukkig zat ik achterin met 3 stoelen voor mijzelf op de vlucht naar Darwin (vanaf Singapura) dus was het eigenlijk beste wel relaxt. (okee geen entertainment, maar ik slaap toch)
quote:Op zondag 26 februari 2006 12:50 schreef Jaguarized het volgende:
Singapura, is dat weer wat anders dan Singapore?
Dat is heel erg maatschappij afhankelijk, niet alle maatschappijen gebruiken dezelfde stoelenquote:Op zondag 26 februari 2006 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Eens, maar de stoelen in de MD-11 zijn echt veel slechter dan die van de 777.
Het gaat over KLM, zowel de 777 als de MD-11.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:34 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat is heel erg maatschappij afhankelijk, niet alle maatschappijen gebruiken dezelfde stoelen
Ik heb in een MD-11 van Swissair gezeten... in 1998 geloof ik, ik ben toen een paar keer heen en weer geweest naar de VS, en op een gegeven moment was een vlucht via Zurich het goedkoopst.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb je weleens in een MD-11 gezeten?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:02 schreef flipsen het volgende:
Was het ook niet een MD-11 van Swissair die rond die tijd naar beneden dook in de Atlanctic?
Rondlopen in een vliegtuig is soms nog moeilijker dan zitten. Als je eenmaal over je medepassagiers bent geklommen, dan wordt je aangereden door de voedseltrolley of gaat net het bordje 'riemen vast' aanquote:Op maandag 10 april 2006 03:10 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Weet iemand of KLm vluchten naar Toronto altijd tot de nok vol zitten, of kun je op zo'n reis nog wat heen en weer hoppen van zitplaats? Moet ik mijn handtas vol valium stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |