Wellicht ben ik te sceptisch omdat het grootste gedeelte van de sport buiten mijn zicht wordt beoefend. Ik denk dat als het op twee Spelen achter elkaar een succes is geweest als demonstratie het kan worden toegevoegd als sport, dan kan de oude garde misschien nog net mee en de mensen die enthousiast voor de sport zijn geraakt ook.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:04 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten ze dan een demonstratiesport zijn voor we het kunnen erkennen?
Want uiteraard zien we het demonstratiepodium niet voor vol aan. Wat gaan de eisen zijn om een demonstratiesport te zijn?
en wat is feitelijk het verschil tussen de waarde van een demonstratiesport en een 'echte' sport? Waarom kunnen we het als demonstratie wel gedogen, maar het niet serieus nemen?
Dat zeker, maar ik heb het persoonlijk niet op jurysporten. Bij een sport moet onomstotelijk vast staan wie er gewonnen heeft. Maar dat kan ook gewoon de Beta in mij zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:16 schreef popolon het volgende:
Ik vind die onderdelen best gaaf om te zien trouwens.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:59 schreef okee6 het volgende:
[..]
Curling op de winterspelen, dan jeux-de-boules op de zomerspelen
Er zijn minder sporten die in de sneeuw plaatsvinden dus dan kan het makkelijker he.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:15 schreef placebeau het volgende:
Ik vind het allemaal erg leuk om te zien. En sport is het zeker.
Maar het is wel grappig als je het vergelijkt met de zomerspelen waar je moeilijk kan inbeelden dat dansen en skateboarden op de ramp ineens op het programma zouden staan.
9-ball of biljart, tja als badminton/tennis/tafeltennis kan, waarom deze spelletjes niet? Darten is gelieerd aan alcohol en kan dus niet Olympisch worden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Er zijn minder sporten die in de sneeuw plaatsvinden dus dan kan het makkelijker he.
Voor de zomer spelen is gespoken om te introduceren:
1. 9-ball en 8-ball
2. darten.
Nu jij weer.
Biljart hoort ook in een rokerig achterzaaltje thuis, dus dat zit gelieerd aan tabak, kan dus ook niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
9-ball of biljart, tja als badminton/tennis/tafeltennis kan, waarom deze spelletjes niet? Darten is gelieerd aan alcohol en kan dus niet Olympisch worden.
Met gouden tegen zilveren stukken op een platina bord valt het wel onder de gepimpte sporten denk ikquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:17 schreef 14.gif het volgende:
Gaan ze straks ook schaken op de spelen?
Whehehe Pimp-my-Schaakbordquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:18 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Met gouden tegen zilveren stukken op een platina bord valt het wel onder de gepimpte sporten denk ik![]()
Zeus moet er van houdenquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:23 schreef pfaf het volgende:
Wie bepaald dat een olympische sport een fysieke moet zijn dan?
Welke continenten ligt nooit sneeuw dan?quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:57 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn die regels over wereldwijde draagkracht en beoefend op minstens x continenten niet heel anders voor de wintersporten dan voor de zomersporten? Op de helft van de continenten ligt nl. al nooit sneeuw.
Ik had beter kunnen zeggen dat op de helft van de continenten amper aan wintersport wordt gedaan (Zuid-Amerika, Afrika, Oceanië).quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:01 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Welke continenten ligt nooit sneeuw dan?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:17 schreef wdn het volgende:
De cross vind ik een goede aanvulling. Het is een competitie waarbij je met een item specifiek voor sneeuw sneller moet zijn dan de rest.
Klassiek voorbeeld van een wintersport dus.
Alleen die jury's moeten ze afschaffen
die sporten die jij noemt zijn helemaal niet concreet in de picture geweest. Voor 2012 zouden in eerste instantie twee vervangers komen voor honk- en softbal, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Die vijf sporten waren:quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Er zijn minder sporten die in de sneeuw plaatsvinden dus dan kan het makkelijker he.
Voor de zomer spelen is gespoken om te introduceren:
1. 9-ball en 8-ball
2. darten.
Nu jij weer.
In Nederland ook niet maar er word wel gesnowboardquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:57 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn die regels over wereldwijde draagkracht en beoefend op minstens x continenten niet heel anders voor de wintersporten dan voor de zomersporten? Op de helft van de continenten ligt nl. al nooit sneeuw.
Oceanië (Nieuw Zeeland/Australië) doen wel degelijk ook aan wintersport; maar er zijn inderdaad vreemde samenstellingen van beoefenaars van bepaalde wintersporten. Het is mij nog steeds een raadsel waarom Amerikanen(!) bijvoorbeeld niet meedoen aan het schansspringen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:32 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik had beter kunnen zeggen dat op de helft van de continenten amper aan wintersport wordt gedaan (Zuid-Amerika, Afrika, Oceanië).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |