En dan die verbaasde blikken. 'Je vrouw is toch thuis'quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:17 schreef Kbot2000 het volgende:
maar idd, wat nou een borrel drinken met je collega's? Me kind is ziek ik moet naar huis...
Ja dat merkte ik vandaag ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:17 schreef Kbot2000 het volgende:
En dat je als man na de bevruchting niets meer te vertellen hebt en dat er nooit eebs gevraagd word hoe het met jou gaat is inderdaad onderdeel van het ritueel..
Tja, wen er maar aan, je doet de komende tijd niet mee. Er is er maar 1 belangrijk en dat is de bezwangerde..quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:58 schreef PPL het volgende:
[..]
Ja dat merkte ik vandaag ook.
Vandaag voor het eerst wat collega's geinformeerd.
Over het algemeen is de eerste reactie "Gefeliciteerd" (dat dan nog wel).
Tweede is "Hoe is het met de aanstaande moeder, wat vindt ze ervan, hoe is ze eronder, hoe voelt ze zich?"
Alsof ik niet sta te springen om mijn vreugde eruit te gooien en te vertellen wat ik denk en voel.
Daarentegen was ik van te voren gewaarschuwd dat het zo zou gaan en is het ook wel een beetje begrijpelijk.
Gelukkig kreeg ik van mijn mannelijke collega's een iets andere reactie.
Dan is toch het mannen-onder-elkaar gebeuren opeens heel anders.
Ook daar is meestal de reactie meteen gericht op de dame in kwestie..quote:Dat vond ik nog een van de engste dingen.
"Pap, Mam, we moeten jullie iets vertellen..."
Neuh raar is het niet, maar ze zetten het niet erbij... De kleine lettertjes.... Of slaap jij er altijd doorheen? Ik niet namelijk.quote:Op donderdag 16 februari 2006 07:25 schreef XTracer het volgende:
Lishe moest ook vaak plassen toen, maar is ook niet zo raar. Je hebt een continue druk op je blaas (zeker als je kind groter wordt).
Saskia kijkt je dan met vochtige blauwe ogen aan zegt 'Kroeluh'quote:Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Kbot2000 het volgende:
Wat ze er ook niet bij vertellen is dat als de kids stout zijn geweest ze grote ogen opzetten en heel lief gaan kijken, waardoor jij, als boze papa, smelt en toch weer niet boos kan worden...
Lukt ze niet altijd overigens
Ja hoe doet DarkManta 't als pappa?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Leuk !! eens kijken of ik mijn ventje zover krijg![]()
Hij is voor mij de allerliefste papa van de wereldquote:
* Ik eet bijna elke avond alleen, ik vind dat maar niks. Uit "bezorgtheid" zeg ik dat ze wat moet eten en we hebben weer ene kleine woordenwisselingquote:Op maandag 20 februari 2006 18:18 schreef MeNicole het volgende:
* MeNiccole gaat goed in de gaten houden wie hier allemaal wat gaat posten![]()
![]()
Belachelijkquote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
* Ik eet bijna elke avond alleen, ik vind dat maar niks. Uit "bezorgtheid" zeg ik dat ze wat moet eten en we hebben weer ene kleine woordenwisseling![]()
* De 1e paar weken was je strontchagerijnig, hormonen?![]()
* Er moet een kinderwagen en kamer gekocht worden, jammer dat zo duur moet zijn allemaal.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:09 schreef _evenstar_ het volgende:
een kinderkamer en kinderwagen is zo duur als je het zelf maakt![]()
en hormonen kevin hormonen, daar kunnen wij vrouwen helemaal niets aan doen![]()
Die van mij mág hier helemaal niet komen postenquote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Leuk !! eens kijken of ik mijn ventje zover krijg![]()
Ja te veel, daarom mag ie hier ook niet komenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:25 schreef Brighteyes het volgende:
Die kan toch wel iets vertellen over hormonen dacht ik?
hmm misschien moet ik maurice maar uit dit topic houdenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:25 schreef Brighteyes het volgende:
Die kan toch wel iets vertellen over hormonen dacht ik?
Zeg tegen Kevin gewoon wat ie wel en niet mag zeggenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hmm misschien moet ik maurice maar uit dit topic houden![]()
Er staan leuke babykamers zat op MP.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef Ke2v2in het volgende:
* Er moet een kinderwagen en kamer gekocht worden, jammer dat zo duur moet zijn allemaal.![]()
Nee das helemaal nix voor mij!! Wil voor de eerste wel alles nieuw hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:05 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Er staan leuke babykamers zat op MP.![]()
Babykamer- en kinderwagenwinkels weten dat, en spelen hier handig op in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:40 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nee das helemaal nix voor mij!! Wil voor de eerste wel alles nieuw hoor![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef Spooky4u het volgende:
* Spooky4u hadden ze wel eens mogen vertellen dat er ook nog eens 9 maanden nazwangeren bijzat.
Meer durf ik niet te zeggen![]()
Nog meer weten? De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschapquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:wat een topic
*vast meeleest uit educatief oogpunt
Topic geopend op Valentijnsdagquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog meer weten? De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:56 schreef Lishe het volgende:
Spooky, even 'persoonlijke' complimeten aan de papa hoor! Al dat op en neergereis naar het ziekenhuis en die zorgen, jullie doen het maar mooi... (En geef Githa een irl knuffel van me, dat heeft ze zeker verdiend!)
Heb een dure smaak. Maar dat komt allemaal wel goed hoor. Als we het niet kunnen betalen doen we dat ook vast niet allemaal zo duurquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:20 schreef _evenstar_ het volgende:
nicole ook nieuwe kinderkamers zijn zo duur als je ze zelf maakt![]()
Alvast een waarschuwing dan: als ze ouder worden en zelf die puppy-ogen kwijt raken, gaan ze jongere broertjes/zusjes inzetten om iets gedaan te krijgen. Of om ze als schuldige op te laten draaien voor iets dat ze zelf hebben gedaan, omdat de kleine minder tot geen straf krijgt.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Kbot2000 het volgende:
Wat ze er ook niet bij vertellen is dat als de kids stout zijn geweest ze grote ogen opzetten en heel lief gaan kijken, waardoor jij, als boze papa, smelt en toch weer niet boos kan worden...
Lukt ze niet altijd overigens
Dat deed ik ook. Alleen verloor mijn vrouw met een paar uurtjes bevallen een kilootje of 10....quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:34 schreef cheqy het volgende:
maar automatisch ga ik toch mee in het nieuwe etenspatroon van mijn vrouw.![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat deed ik ook. Alleen verloor mijn vrouw met een paar uurtjes bevallen een kilootje of 10....
Zo keek ik inderdaad vandaag toen bleek dat 'een maatje groter' van mijn favo broek niet bestondquote:
Ook dat nog, dan kom je idd ook aan. Als die kleine geboren is wil ik eigenlijk ook van het roken af zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 00:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo keek ik inderdaad vandaag toen bleek dat 'een maatje groter' van mijn favo broek niet bestond
Het stoppen met roken heeft dat laatste zetje gegeven.
Zorgen dat je zelf nooit iets te roken bij je hebt. Als je namelijk alleen maar kan roken van anderen rook je al snel heeeeeeeeel wat minder!quote:Op zondag 26 februari 2006 00:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ook dat nog, dan kom je idd ook aan. Als die kleine geboren is wil ik eigenlijk ook van het roken af zijn.
Tot nu toe ben ik eigenlijk alleen zo ver dat ik niet meer thuis rook maar alleen buitenshuis. Dat gaat me erg goed af, alleen nu nog leren te stoppen als ik van huis ben.![]()
Mooi stuk Swetsquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Eens kijken.
Wat ook niet verteld wordt is dat ook vaders een oergevoel hebben *gromt* MIJN KIND *gromt* vanaf de eerste minuut. Sowieso is die pre-bevalling documentatie allemaal op de vrouw gericht. Als man wordt je echt geacht na het succesvolle wippie (of zoals in mijn geval het succesvolle potje) gewoon je muil te houden en overal 'ik vind het best schatje' op te zeggen heb ik de indruk.
Dat is natuurlijk redelijk lastig, omdat de documentatie over de zwangerschap gaat. En die vind fysiek over het algemeen toch bij de moeder plaatsquote:Op zondag 26 februari 2006 15:24 schreef Manono het volgende:
Manono las als niet-ouder ff mee..
[..]
Mooi stuk Swets
En mbt dat hierboven, ben ik wel benieuwd naar bijv op welke manier had de documentatie vaders erbij kunnen betrekken, in jouw ogen, achteraf gezien?
1 jaar oud en dan 85 cm? Zo dan, flinke vent zeg!quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:33 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Over 6 dagen is hij een jaar. een jaar waarin hij van hulpeloos kippetje groeide naar een grote vent (okay, 85 centimeter is nog steeds niks, maar vergeleken met het hummeltje wat het was wel!) met een eigen willetje.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:59 schreef Leah het volgende:
![]()
Mijn wederhelft worstelt ook nog steeds met zijn zwangerschapskilo's.
Ehm ja. Heel genant allemaal. Twee dagen nadat Kai was geboren kregen we voorlichting van onze bejaarde kraamverzorgster over wat er de komende tijd wel en niet mocht (alsof er op dat moment ook maar enige behoefte bestond om 'het' te gaan doen)quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:11 schreef Belana het volgende:
heeeeej meneer m@x
zei de kraamverzorgster dat
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:03 schreef Meneermax het volgende:
Kleine lettertjes?![]()
![]()
![]()
Die slijmprop, die slijmprop, en die slijmprop.
Zou dat moeder natuur d'r manier zijn om al die hitsige vaders die al meteen in het kraambed weer erop willen te bedwingen?
Oh, en nu we toch bezig zijn: de reeds op leeftijd zijnde kraamverzorgster die mij ging vertellen dat er toch echt niet direkt na de geboorte 'intimiteit' verwacht mag worden. Jeezzzz ik ben geen konijn!
Kan heel goed hoor... Het word erg druk daar in die buurt....quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:05 schreef ManTra het volgende:
Damn .. het lijkt wel of mn vrouw niks meer eet.. ze neemt een half bord en dan zit ze gewoon helemaal vol! Normaal eet ze ook niet veel, maar damn, dit is wel erg weining. Nou weet ik dat het geen stoornis oid is dus dat zit wel goed, maar je voelt je bijna schuldig als je zelf een bord vol wegwerkt en haar het halve bord ziet wegzetten
Hoe lang is je vrouw/vriendin zwanger?? Want er kan nog wel verandering in komen hoor..quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef ManTra het volgende:
Ik schaam me ook niet, maar je krijgt gewoon soms het idee dat dat nooit genoeg eten kan zijn..
Ach.... het zal ook wel loslopen, tis gewoon een vreemd idee denk ik, je gaat toch automatisch denken aan je kleintje. Ze had me zelf ook al verteld dat ze aan een "herschikking" bezig was in het buikje.
Dat kleintje krijgt altijd voorrangquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:07 schreef ManTra het volgende:
Ik schaam me ook niet, maar je krijgt gewoon soms het idee dat dat nooit genoeg eten kan zijn..
Ach.... het zal ook wel loslopen, tis gewoon een vreemd idee denk ik, je gaat toch automatisch denken aan je kleintje. Ze had me zelf ook al verteld dat ze aan een "herschikking" bezig was in het buikje.
ruim 3 weken na de keizersneequote:Op woensdag 15 maart 2006 19:16 schreef Igraine het volgende:
Mijn kraamverzorgster vertelde weleens mensen "betrapt" te hebben. Dus blijkbaar zijn ze er wel die er behoefte aan hebben..
ik moest er niet aan denken, brrrr....
wahhaaa ja dat heb ik gemekrt. De kleine moet nog komen (ze is al 8 maanden zwanger) en we gaan bevallen in het altijd warme en gezellige India (mijn vrouw is Indiase) maar a mai! Ik was eindelijk alle kilo's kwijt en toen werd ze zwanger.... en daar kwamen de zwangerschap kilo's van mij!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:59 schreef Leah het volgende:
![]()
Mijn wederhelft worstelt ook nog steeds met zijn zwangerschapskilo's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |