Wat heeft Plato hier mee te maken?quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:
God is onkenbaar, ondoorgrondelijk, volkomen een mysterie, dat boven alle zijn en bewustzijn verheven is. (plato)
Waarom "discussiëer" je er dan over, als er toch niets zinnigs over te zeggen isquote:niet door mensen te bevatten dus.
Een van grote filosofen, die vindt dat men God in zijn bestaan niet eens kan vatten. Laat staan zijn eigenschappen kan defineren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef Doffy het volgende:
[..]
Wat heeft Plato hier mee te maken?
Waarom reageer je dan op mij als je het "discuseren"quote:Waarom "discussiëer" je er dan over, als er toch niets zinnigs over te zeggen is
Er zijn genoeg grote filosofen die die god terecht naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar die zijn minder relevant?quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een van grote filosofen, die vindt dat men God in zijn bestaan niet eens kan vatten. Laat staan zijn eigenschappen kan defineren.
[..]
Waarom reageer je dan op mij als je het "discuseren"![]()
Jíj hoeft míj niet te vertellen wie en wat Plato was. En ik kan je wél zeggen dat jij hem niet zo makkelijk voor jouw karretje kan spannen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:
Een van grote filosofen, die vindt dat men God in zijn bestaan niet eens kan vatten. Laat staan zijn eigenschappen kan defineren.
Waarom meen jij dingen te kunnen zeggen over een god waar niets over te zeggen is?quote:Waarom reageer je dan op mij als je het "discuseren"![]()
absoluut niet, als je naar ze wilt verwijzen, verdiep ik me er zeker inquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:00 schreef Laton het volgende:
[..]
Er zijn genoeg grote filosofen die die god terecht naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar die zijn minder relevant?
Beroemde filosofen strooien dwingt respect af.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef Doffy het volgende:
Wat heeft Plato hier mee te maken?
Wat is er mis met jou? Haal ik punten uit de koran, vindt je ze niet "zinnig", quote ik een statement van Plato, om mijn argument te onderbouwen dat God niet verbonden is aan regels die voor de schepping gaan, kom je weer met zo een reactiequote:Op donderdag 16 februari 2006 12:01 schreef Doffy het volgende:
[..]
Jíj hoeft míj niet te vertellen wie en wat Plato was. En ik kan je wél zeggen dat jij hem niet zo makkelijk voor jouw karretje kan spannen.
Ik meen te kunnen zeggen, wat voor stroomt vanuit mijn geloof, als het gaat over "argumenten tegen het geloof" is het niet zo vreemd dat er reacties komen vanuit het geloof.quote:Waarom meen jij dingen te kunnen zeggen over een god waar niets over te zeggen is?
Als je al met een citaat (meer een parafrase) van een filosoof komt, geef er dan op z'n minst de bronvermelding bij, zodat wíj de context erbij kunnen halen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:06 schreef Triggershot het volgende:
Wat is er mis met jou? Haal ik punten uit de koran, vindt je ze niet "zinnig", quote ik een statement van Plato, om mijn argument te onderbouwen dat God niet verbonden is aan regels die voor de schepping gaan, kom je weer met zo een reactie![]()
En net zei je nog dat god niet te bevatten was...?quote:Ik meen te kunnen zeggen, wat voor stroomt vanuit mijn geloof, als het gaat over "argumenten tegen het geloof" is het niet zo vreemd dat er reacties komen vanuit het geloof.
Vraag daar dan om. In plaats van 50 reacties met "onzinnig"/"discussie",quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:07 schreef Doffy het volgende:
[..]
Als je al met een citaat (meer een parafrase) van een filosoof komt, geef er dan op z'n minst de bronvermelding bij, zodat wíj de context erbij kunnen halen.
Je hebt echt met iets "quote:En net zei je nog dat god niet te bevatten was...?
Klopt, maar ik onderbouw mijn punten alleen met punten dat voortstromen uit de koran/soennah.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef Oud_student het volgende:
Als God (Allah) zoals Triggershot terecht zegt, niet kenbaar is, past het de gelovige dan niet om met de nodige bescheidenheid met zijn geloof om te gaan en geen claims te doen.
In de islam mag je dan ook alleen "dawa ah" (uitnodiging) doen. Je mag men niet dwingen om te geloven/zoals jezelf te leven is ten strengste verboden in de islam.quote:Laat staan om vanuit een onkenbaar fundament anderen voor te schrijven hoe te leven en wat te denken of zelfs een staat in te richten naar regels die "de onkenbare" verkondigd zou hebben.
mee eensquote:Een grotere belediging van een golovige jegens zijn God is niet denkbaar.
Ten overvloede dan: jij bent de enige hier die denkt dat smijten met willekeurige lappen tekst deel een 'discussie' vormt. Dus áls je dan met citaten komt, geef dan aan waar ze vandaan komen en waarom ze relevant zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
Vraag daar dan om. In plaats van 50 reacties met "onzinnig"/"discussie",
als je al vooraf zo een standpunt in neemt, neem dan ook geen moeite om op me te reageren.
Ja, want jouw "betoog" is zo inconsistent als maar zijn kan.quote:Je hebt echt met iets "" smiley he.
Wíj claimen niet dat wij 'hem bevatten', dat doe jij: jij zegt immers dat jij weet wat hij wil. Wij wijzen slechts op inconsistenties in jouw verhaal.quote:Dus als je spreekt over zijn almachtigheid/alwetendheid is hij opeens te bevatten?
Laat ik dan nog iets "onzinnigs" neer zetten, in de koran staat dat niets in geen enkel opzicht gelijk aan hem is. Dus neen hij valt ook niet te bevatten ( een argument vanuit het geloof)
http://www.kfs.org/~jonathan/witt/t7de.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
Dus als je spreekt over zijn almachtigheid/alwetendheid is hij opeens te bevatten?
Laat ik dan nog iets "onzinnigs" neer zetten, in de koran staat dat niets in geen enkel opzicht gelijk aan hem is. Dus neen hij valt ook niet te bevatten ( een argument vanuit het geloof)
Je mag alleen dreigen met hel en verdoemenisquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
In de islam mag je dan ook alleen "dawa ah" (uitnodiging) doen. Je mag men niet dwingen om te geloven/zoals jezelf te leven is ten strengste verboden in de islam.
Ik verspil geen tijd hier aan met herhaaldelijk te woord gestaan worden met "betoog", "discussie" en "onzinnig".quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:14 schreef Doffy het volgende:
Nee ik ga jou met andere dingen dreigen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:15 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je mag alleen dreigen met hel en verdoemenis
Wat je wilt, maar ik wacht nog steeds op de reden van het erbij slepen van Platoquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Ik verspil geen tijd hier aan met herhaaldelijk te woord gestaan worden met "betoog", "discussie" en "onzinnig".
dat je verder gaat met deze discussie?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee ik ga jou met andere dingen dreigen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Nee ik ga jou met andere dingen dreigen.
Wacht zolang je geduld hebt zou ik zeggen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Doffy het volgende:
[..]
Wat je wilt, maar ik wacht nog steeds op de reden van het erbij slepen van Plato
ik zal er tochmaar even om lachenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Laton het volgende:
[..]
dat je verder gaat met deze discussie?
Dus speknek had gelijk?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:
Wacht zolang je geduld hebt zou ik zeggen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:02 schreef speknek het volgende:
Beroemde filosofen strooien dwingt respect af.
(Thales, Heraclitus, Xenophanes, Parmenides, Democritus, Hippocrates, Socrates, Aristoteles, Xeno, Phyrro, Epicurus, Stoici, Plotinus)
Helaas weten wij wèl wat die mensen zeiden en dachten.
tuurlijk, plato was handig omdat hij iets heeft gezegd dat buiten de context een goede aanvulling is voor triggershot's visie.quote:
welke stukje vanquote:
begrijp je niet?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wacht zolang je geduld hebt zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |