abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:57:36 #201
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_35147232
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:
God is onkenbaar, ondoorgrondelijk, volkomen een mysterie, dat boven alle zijn en bewustzijn verheven is. (plato)
Wat heeft Plato hier mee te maken?
quote:
niet door mensen te bevatten dus.
Waarom "discussiëer" je er dan over, als er toch niets zinnigs over te zeggen is
'Nuff said
pi_35147314
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef Doffy het volgende:

[..]

Een van grote filosofen, die vindt dat men God in zijn bestaan niet eens kan vatten. Laat staan zijn eigenschappen kan defineren.
quote:
Waarom "discussiëer" je er dan over, als er toch niets zinnigs over te zeggen is
Waarom reageer je dan op mij als je het "discuseren"
pi_35147347
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een van grote filosofen, die vindt dat men God in zijn bestaan niet eens kan vatten. Laat staan zijn eigenschappen kan defineren.
[..]

Er zijn genoeg grote filosofen die die god terecht naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar die zijn minder relevant?
underground forever baby
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:01:10 #204
27698 Doffy
pi_35147354
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Triggershot het volgende:
Jíj hoeft míj niet te vertellen wie en wat Plato was. En ik kan je wél zeggen dat jij hem niet zo makkelijk voor jouw karretje kan spannen.
quote:
Waarom meen jij dingen te kunnen zeggen over een god waar niets over te zeggen is?
'Nuff said
pi_35147401
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:00 schreef Laton het volgende:

[..]

Er zijn genoeg grote filosofen die die god terecht naar het rijk der fabelen verwijzen. Maar die zijn minder relevant?
absoluut niet, als je naar ze wilt verwijzen, verdiep ik me er zeker in
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:02:53 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_35147405
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:57 schreef Doffy het volgende:
Beroemde filosofen strooien dwingt respect af.
(Thales, Heraclitus, Xenophanes, Parmenides, Democritus, Hippocrates, Socrates, Aristoteles, Xeno, Phyrro, Epicurus, Stoici, Plotinus)

Helaas weten wij wèl wat die mensen zeiden en dachten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35147507
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:01 schreef Doffy het volgende:

[..]

Jíj hoeft míj niet te vertellen wie en wat Plato was. En ik kan je wél zeggen dat jij hem niet zo makkelijk voor jouw karretje kan spannen.
Wat is er mis met jou? Haal ik punten uit de koran, vindt je ze niet "zinnig", quote ik een statement van Plato, om mijn argument te onderbouwen dat God niet verbonden is aan regels die voor de schepping gaan, kom je weer met zo een reactie
quote:
Waarom meen jij dingen te kunnen zeggen over een god waar niets over te zeggen is?
Ik meen te kunnen zeggen, wat voor stroomt vanuit mijn geloof, als het gaat over "argumenten tegen het geloof" is het niet zo vreemd dat er reacties komen vanuit het geloof.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:07:55 #208
27698 Doffy
pi_35147558
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:06 schreef Triggershot het volgende:
Wat is er mis met jou? Haal ik punten uit de koran, vindt je ze niet "zinnig", quote ik een statement van Plato, om mijn argument te onderbouwen dat God niet verbonden is aan regels die voor de schepping gaan, kom je weer met zo een reactie
Als je al met een citaat (meer een parafrase) van een filosoof komt, geef er dan op z'n minst de bronvermelding bij, zodat wíj de context erbij kunnen halen.
quote:
Ik meen te kunnen zeggen, wat voor stroomt vanuit mijn geloof, als het gaat over "argumenten tegen het geloof" is het niet zo vreemd dat er reacties komen vanuit het geloof.
En net zei je nog dat god niet te bevatten was...?
'Nuff said
pi_35147665
Als God (Allah) zoals Triggershot terecht zegt, niet kenbaar is, past het de gelovige dan niet om met de nodige bescheidenheid met zijn geloof om te gaan en geen claims te doen.
Laat staan om vanuit een onkenbaar fundament anderen voor te schrijven hoe te leven en wat te denken of zelfs een staat in te richten naar regels die "de onkenbare" verkondigd zou hebben.

Een grotere belediging van een golovige jegens zijn God is niet denkbaar.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_35147679
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als je al met een citaat (meer een parafrase) van een filosoof komt, geef er dan op z'n minst de bronvermelding bij, zodat wíj de context erbij kunnen halen.
Vraag daar dan om. In plaats van 50 reacties met "onzinnig"/"discussie",
als je al vooraf zo een standpunt in neemt, neem dan ook geen moeite om op me te reageren.
quote:
En net zei je nog dat god niet te bevatten was...?
Je hebt echt met iets " " smiley he.

Dus als je spreekt over zijn almachtigheid/alwetendheid is hij opeens te bevatten?
Laat ik dan nog iets "onzinnigs" neer zetten, in de koran staat dat niets in geen enkel opzicht gelijk aan hem is. Dus neen hij valt ook niet te bevatten ( een argument vanuit het geloof)
pi_35147752
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef Oud_student het volgende:
Als God (Allah) zoals Triggershot terecht zegt, niet kenbaar is, past het de gelovige dan niet om met de nodige bescheidenheid met zijn geloof om te gaan en geen claims te doen.
Klopt, maar ik onderbouw mijn punten alleen met punten dat voortstromen uit de koran/soennah.
quote:
Laat staan om vanuit een onkenbaar fundament anderen voor te schrijven hoe te leven en wat te denken of zelfs een staat in te richten naar regels die "de onkenbare" verkondigd zou hebben.
In de islam mag je dan ook alleen "dawa ah" (uitnodiging) doen. Je mag men niet dwingen om te geloven/zoals jezelf te leven is ten strengste verboden in de islam.
quote:
Een grotere belediging van een golovige jegens zijn God is niet denkbaar.
mee eens
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:14:44 #212
27698 Doffy
pi_35147766
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
Vraag daar dan om. In plaats van 50 reacties met "onzinnig"/"discussie",
als je al vooraf zo een standpunt in neemt, neem dan ook geen moeite om op me te reageren.
Ten overvloede dan: jij bent de enige hier die denkt dat smijten met willekeurige lappen tekst deel een 'discussie' vormt. Dus áls je dan met citaten komt, geef dan aan waar ze vandaan komen en waarom ze relevant zijn.
quote:
Je hebt echt met iets " " smiley he.
Ja, want jouw "betoog" is zo inconsistent als maar zijn kan.
quote:
Dus als je spreekt over zijn almachtigheid/alwetendheid is hij opeens te bevatten?
Laat ik dan nog iets "onzinnigs" neer zetten, in de koran staat dat niets in geen enkel opzicht gelijk aan hem is. Dus neen hij valt ook niet te bevatten ( een argument vanuit het geloof)
Wíj claimen niet dat wij 'hem bevatten', dat doe jij: jij zegt immers dat jij weet wat hij wil. Wij wijzen slechts op inconsistenties in jouw verhaal.
'Nuff said
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:15:02 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_35147772
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:12 schreef Triggershot het volgende:
http://www.kfs.org/~jonathan/witt/t7de.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:15:25 #214
27698 Doffy
pi_35147782
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
In de islam mag je dan ook alleen "dawa ah" (uitnodiging) doen. Je mag men niet dwingen om te geloven/zoals jezelf te leven is ten strengste verboden in de islam.
Je mag alleen dreigen met hel en verdoemenis
'Nuff said
pi_35147821
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:14 schreef Doffy het volgende:
Ik verspil geen tijd hier aan met herhaaldelijk te woord gestaan worden met "betoog", "discussie" en "onzinnig".
pi_35147842
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:15 schreef Doffy het volgende:

[..]

Je mag alleen dreigen met hel en verdoemenis
Nee ik ga jou met andere dingen dreigen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:19:05 #217
27698 Doffy
pi_35147884
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Ik verspil geen tijd hier aan met herhaaldelijk te woord gestaan worden met "betoog", "discussie" en "onzinnig".
Wat je wilt, maar ik wacht nog steeds op de reden van het erbij slepen van Plato
'Nuff said
pi_35147891
quote:

[..]

dat je verder gaat met deze discussie?
underground forever baby
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:19:22 #219
27698 Doffy
pi_35147897
quote:
'Nuff said
pi_35147937
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Doffy het volgende:

[..]

Wat je wilt, maar ik wacht nog steeds op de reden van het erbij slepen van Plato
Wacht zolang je geduld hebt zou ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2006 12:21:17 ]
pi_35147950
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Laton het volgende:

[..]

dat je verder gaat met deze discussie?
ik zal er tochmaar even om lachen
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:22:59 #222
27698 Doffy
pi_35148015
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:
Dus speknek had gelijk?
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:02 schreef speknek het volgende:
Beroemde filosofen strooien dwingt respect af.
(Thales, Heraclitus, Xenophanes, Parmenides, Democritus, Hippocrates, Socrates, Aristoteles, Xeno, Phyrro, Epicurus, Stoici, Plotinus)

Helaas weten wij wèl wat die mensen zeiden en dachten.
'Nuff said
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:45 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_35148048
Gooi er maar een slotje op met de conclusie:

Geloven is het overboord gooien van de rede.
(bewijs is genoeg geleverd, dacht ik zo)
pi_35148062
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dus speknek had gelijk?
[..]
tuurlijk, plato was handig omdat hij iets heeft gezegd dat buiten de context een goede aanvulling is voor triggershot's visie.
underground forever baby
pi_35148096
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dus speknek had gelijk?
[..]
welke stukje van
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

begrijp je niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')