ik zat er al op te wachten. iemand die iets van de TT zegt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:56 schreef Burbo het volgende:
Ja of Nederlanders die niet eens 'Spaans' kunnen typen
Ik ken het. Ik heb zelf een Spaanse naam die met een j begint.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:54 schreef postmortum het volgende:
Echt ik haat het als amerikanen spaans proberen te spreken!
Die spreken die j in het Spaans uit als een h![]()
Terwijl een j in het Spaans uitgesproken wordt als een g![]()
Zo kan er niet meer over gezeurd worden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:58 schreef postmortum het volgende:
ik ookDacht dat wel de fipo zo worden
![]()
![]()
Nederlanders die het hebben over de foute uitspraak van vreemde talen die ze zelf niet spreken en ook nog eens fout omschrijvenquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Little_Meanie het volgende:
Nederlanders die het hebben over de foute uitspraak van vreemde talen![]()
Kom nou, er wonen 295 miljoen mensen in de VSquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:08 schreef Lagging het volgende:
Helaas zijn er tientallen miljoenen Amerikanen (en daarbovenop nog eens tientallen miljoenen illegalen) die wel Spaans spreken maar geen fatsoenlijk Engels.
Net als er verschillende soorten Engels zijn, zoals de kleine verschillen tussen Brits Engels, Amerikaans Engels, Australisch Engels en Zuid afrikaans Engels, zijn er ook verschillen tussen Europees Spaans, en het Spaans dat in Latijns Amerika word gesproken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:54 schreef postmortum het volgende:
Echt ik haat het als amerikanen spaans proberen te spreken!
Die spreken die j in het Spaans uit als een h![]()
Terwijl een j in het Spaans uitgesproken wordt als een g![]()
Uit het CIA Factbook:quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:08 schreef Lagging het volgende:
Helaas zijn er tientallen miljoenen Amerikanen (en daarbovenop nog eens tientallen miljoenen illegalen) die wel Spaans spreken maar geen fatsoenlijk Engels.
Misschien moest je het klasje waar ze percentages aanleren maar eens overdoen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:40 schreef Merkie het volgende:
Kom nou, er wonen 295 miljoen mensen in de VS. Lijkt me stug dat dan ongeveer 40% van de Amerikanen illegaal is of geen fatsoenlijk Engels kan
. You drive over!
Nou, jij begint met "tientallen miljoenen". Bij tientallen denk ik al gauw aan 40-50 miljoenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:12 schreef Lagging het volgende:
[..]
Misschien moest je het klasje waar ze percentages aanleren maar eens overdoen.
10 miljoen uit 295 miljoen is 3.33% en 40% zou 118 miljoen man zijn.
De huidige schattingen aan illegalen ligt tussen de 11 en 20 miljoen en die spreken geen woord Engels.
Van de legale immigranten, voornamelijk degenen die in 1986 zijn gelegaliseerd door de amnestie en de vele miljoenen die door familie-hereniging (voornamelijk door de anchor-baby methode) het land zijn binnengekomen spreken er inderdaad hele horden geen of zeer gebrekkig Engels.
We hebben het dus over een slordige 10% van de bevolking.
De census doet iedere 10 jaar wel een schatting van het aantal illegalen en dat wordt in die totaal nummers wel bijgevoegd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
Wat betrefd illegalen zit je er naast. Op dit moment word er geschat dat er ergens tussen de 10 en 12 miljoen illegalen in de VS verblijven (waarvan 2 tot 3 miljoen in California). Het merendeel is inderdaad afkomstig uit Spaans sprekende landen.
De Illegalen doen natuurlijk niet mee met de 10-jaarlijkse volkstelling (census) dus die moeten er bovenop geteld worden. In totaal spreken dus zo'n 13% van de Amerikaanse bevolking Spaans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |