Onzin. Je kan je niet uit het leven onttrekken omdat je zwanger bent. Er zullen altijd risico's zijn, maar daar moet je mee leven.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ymme het volgende:
Had ze maar niet in de auto of achter het stuur moeten gaan zitten.
Maar dan zou de moeder toch strafbaar moeten zijn? Of dat dan ook weer niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:32 schreef ymme het volgende:
Nee dan ben je niet strafbaar.
Ik ben er van overtuigt dat de moeder, het kind dan maar beter had moeten beschermen.
Door bijvoorbeeld gewoon geen auto te gaan rijden.
Ja natuurlijk die wel...quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dan zou de moeder toch strafbaar moeten zijn? Of dat dan ook weer niet?
Maar dan is roken of drinken tijdens de zwangerschap ook iets wat verboden zou moeten worden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk die wel...
Kan het kindje er wat aan doen, dat mama zo lomp is om met de dikke buik in de auto te gaan zitten.
Nou ik vind dat minder gevaarlijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dan is roken of drinken tijdens de zwangerschap ook iets wat verboden zou moeten worden.
En tijdens je bevalling ga je lopend naar het ziekenhuis ofzo?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja natuurlijk die wel...
Kan het kindje er wat aan doen, dat mama zo lomp is om met de dikke buik in de auto te gaan zitten.
Dat vind ik dan eigenlijk ook. Maar dat zal er wel nooit van komen. Daarbij: wie moet dat controleren?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
Maar dan is roken of drinken tijdens de zwangerschap ook iets wat verboden zou moeten worden.
Ambulance ofzo..quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:42 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En tijdens je bevalling ga je lopend naar het ziekenhuis ofzo?
Ja maar ja je zit wel gewoon voor in die auto neem ik aan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef ymme het volgende:
[..]
En rijdt er dan niet iemand anders?
Tja, maar de wet vindt dus blijkbaar dat het nog een "iets" is en geen baby. Anders zouden die mensen wel aangeklaagd worden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Suzanna het volgende:
Over de hele discussie 'is een foetus/embryo wel of niet een levend wezen'...het lijkt me duidelijk dat degenen die vinden dat een foetus of embryo nog geen levend wezen of nog geen mens is, willens en wetens iets geloven wat gewoon niet waar is. Een embryo is vanaf het allereerste begin een baby...als je ziet hoe het hartje al klopt bij 8 weken zwangerschap weet je het helemaal zeker!
Dit is de vraag van TS (Troel) ...quote:Op het moment dat je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, heb je kans dat je een aanklacht jegens doodslag krijgt, moet dat ook zo zijn als het kindje in iemands buik overlijdt?
Ik denk dat je daar als zwangere vrouw toch een heel andere mening over hebt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef Levitation het volgende:
Helaas wordt een foetus dus (inderdaad) niet erkend als "volwaardig persoon". Deze uitspraak zal ook zeker invloed hebben op de manier waarop we in Nederland hiermee om gaan.
Dat lijkt mij ook, ik kan me dus ook de strijd van die vrouw wel goed voorstellen. Ik zou me niet voor kunnen stellen dat je dat als moeder-in-spé niet vind.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar als zwangere vrouw toch een heel andere mening over hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |