abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35116808
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef ymme het volgende:
Had ze maar niet in de auto of achter het stuur moeten gaan zitten.
Onzin. Je kan je niet uit het leven onttrekken omdat je zwanger bent. Er zullen altijd risico's zijn, maar daar moet je mee leven.

Je kan je hele zwangerschap niet in bed afwachten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:30:14 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_35116816
Nou, met twee wijntjes heb ik nog nergens last van, daar heb ik genoeg vet voor, maar ik voel me gewoon bezwaard om dan te gaan rijden.

Maarja, zolang de zwangere vrouw niet zelf rokend achter het stuur gaat zitten met 2 flessen wijn op terwijl ze aangereden wordt.
Alhoewel, misshcien is het dan wel beter voor het kindje als het komt te overlijden.

Nee, even serieus. Mijn vraag was een serieuze vraag hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35116929
Nee dan ben je niet strafbaar.
Ik ben er van overtuigt dat de moeder, het kind dan maar beter had moeten beschermen.
Door bijvoorbeeld gewoon geen auto te gaan rijden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:34:07 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_35116985
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:32 schreef ymme het volgende:
Nee dan ben je niet strafbaar.
Ik ben er van overtuigt dat de moeder, het kind dan maar beter had moeten beschermen.
Door bijvoorbeeld gewoon geen auto te gaan rijden.
Maar dan zou de moeder toch strafbaar moeten zijn? Of dat dan ook weer niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35117176
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dan zou de moeder toch strafbaar moeten zijn? Of dat dan ook weer niet?
Ja natuurlijk die wel...
Kan het kindje er wat aan doen, dat mama zo lomp is om met de dikke buik in de auto te gaan zitten.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:40:38 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_35117252
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja natuurlijk die wel...
Kan het kindje er wat aan doen, dat mama zo lomp is om met de dikke buik in de auto te gaan zitten.
Maar dan is roken of drinken tijdens de zwangerschap ook iets wat verboden zou moeten worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35117342
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dan is roken of drinken tijdens de zwangerschap ook iets wat verboden zou moeten worden.
Nou ik vind dat minder gevaarlijk.
Ik ken veel gevallen waarvan mama toch wel een 3 sigaretten per dag rookte. En met het kindje was er niets mis.
Is het nog niet zwaar genoeg om 9 maanden met een dikke buik te lopen. Roken is nog lang niet zo slecht als die vieze alcohol.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:42:44 #83
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35117343
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja natuurlijk die wel...
En tijdens je bevalling ga je lopend naar het ziekenhuis ofzo?
pi_35117345
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Troel het volgende:

Dat vind ik dan eigenlijk ook. Maar dat zal er wel nooit van komen. Daarbij: wie moet dat controleren?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35117378
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:42 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

En tijdens je bevalling ga je lopend naar het ziekenhuis ofzo?
Ambulance ofzo..
Nee met een rotgang naar het ziekenhuis, dat is lekker verantwoordelijk.
En rijdt er dan niet iemand anders? Die ff snel met jou naar het ziekenhuis moet.
Dat is ook onverantwoord.
pi_35117387
Wat een onzin dit...als hoogzwangere (of gewoon zwangere) vrouwen thuis moeten blijven omdat ze anders een ongeluk kunnen krijgen dat hun kindje doodt...dan moeten alle ouders thuisblijven met hun kinderen, altijd. Waarom zou het namelijk erger zijn of anders dan wanneer een kindje al geboren is? zowiezo, om maar te zorgen dat je kind niets overkomt, kun je het beste je kind vastbinden in bed, sondevoeding geven en NOOIT alleen laten. Dit om even aan te geven hoe belachelijk de hele redenering is.

Over de hele discussie 'is een foetus/embryo wel of niet een levend wezen'...het lijkt me duidelijk dat degenen die vinden dat een foetus of embryo nog geen levend wezen of nog geen mens is, willens en wetens iets geloven wat gewoon niet waar is. Een embryo is vanaf het allereerste begin een baby...als je ziet hoe het hartje al klopt bij 8 weken zwangerschap weet je het helemaal zeker!
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:44:02 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35117399
Ik ga eens even wat vage reacties weg-editten want het gaat alle kanten op dit topic...
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:48:31 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35117614
Beessie-Jen, Levitation en Ymme graag normaal reageren of moven! Dit is niet het topic of het forum om een leuk 'laat-in-de-middag' lolletje van te maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 15-02-2006 17:06:49 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:50:32 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35117705
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef ymme het volgende:

[..]

En rijdt er dan niet iemand anders?
Ja maar ja je zit wel gewoon voor in die auto neem ik aan.
Nou ja lijkt me bij een heleboel ziekenhuisbevallingen wel dat het zo gaat, wordt wat om zoiets te verbieden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:50:53 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_35117720
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef Suzanna het volgende:

Over de hele discussie 'is een foetus/embryo wel of niet een levend wezen'...het lijkt me duidelijk dat degenen die vinden dat een foetus of embryo nog geen levend wezen of nog geen mens is, willens en wetens iets geloven wat gewoon niet waar is. Een embryo is vanaf het allereerste begin een baby...als je ziet hoe het hartje al klopt bij 8 weken zwangerschap weet je het helemaal zeker!
Tja, maar de wet vindt dus blijkbaar dat het nog een "iets" is en geen baby. Anders zouden die mensen wel aangeklaagd worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35117845
Is dat bekend? Bestaat er jurisprudentie over aanrijdingen bij zwangere vrouwen die hun kindje verliezen? Of hebben we het nu over een witte raaf, een 'what if' scenario wat nog nooit is voorgekomen.

Daarbij vind ik dat je als moeder nooit schuldig bent in zo'n situatie. Dat zou wat zijn zeg. Ik denk dat je bij al het verdriet niet ook nog de politie op je dak wilt krijgen
pi_35118417
quote:
Op het moment dat je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, heb je kans dat je een aanklacht jegens doodslag krijgt, moet dat ook zo zijn als het kindje in iemands buik overlijdt?
Dit is de vraag van TS (Troel) ...
En ik vind dat het eigenlijk wel zo moet zijn. Maar niet omdat de moeder 'zo stom was' om achter het stuur te kruipen of in die auto te zitten...want dat is gewoon een belachelijke gedachte. Het is precies hetzelfde (naar mijn mening) als kinderen vervoeren in een auto en dan een ongeluk krijgen. Dus ik vind persoonlijk dat er inderdaad dezelfde regels voor zouden moeten gelden.

even iets anders, maar wel in relatie tot het onderwerp: volgens mij is het tegenwoordig zo dat als een zwangere vrouw vermoordt wordt, de dader wel wordt berecht als een meervoudig moordenaar... weet iemand daar meer over?
pi_35118501
Even een serieuze reactie:
Artikel uit de Volkskrant
Artikel gaat over het erkennen van een foetus als "volwaardig persoon", het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde in 2004 dat dit niet het geval is.

Eerste stukje gaat over abortus, maar het verhaal van de 37-jarige Française van Vietnamese afkomst, Thi-Nho Vo, sluit wel aan op deze discussie.

Helaas wordt een foetus dus (inderdaad) niet erkend als "volwaardig persoon". Deze uitspraak zal ook zeker invloed hebben op de manier waarop we in Nederland hiermee om gaan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35118626
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef Levitation het volgende:
Helaas wordt een foetus dus (inderdaad) niet erkend als "volwaardig persoon". Deze uitspraak zal ook zeker invloed hebben op de manier waarop we in Nederland hiermee om gaan.
Ik denk dat je daar als zwangere vrouw toch een heel andere mening over hebt.
pi_35118806
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar als zwangere vrouw toch een heel andere mening over hebt.
Dat lijkt mij ook, ik kan me dus ook de strijd van die vrouw wel goed voorstellen. Ik zou me niet voor kunnen stellen dat je dat als moeder-in-spé niet vind.
Maar volgens het Hof is het doden van een ongeborene dus niet strafbaar.
Het zou natuurlijk ook wel tegenstrijdig zijn als het Hof beslist dat het doden van een ongeboren kind dat wèl is en we gewoon de abortus-wetgeving handhaven. Ik denk dus dat deze uitspraak is gedaan met abortus in het achterhoofd.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:15:10 #96
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_35118824
Ik heb dit leterlijk in de ogen gekeken toen ik zwanger was van de oudste. Nu 5 jaar geleden.

Ik had toen nog geen rijbewijs en ging op de fiets naar mijn werk aangezien ov er 2 uur over deed en ik op de fiets in 45 minuten op mijn werk was.
Ik ben toen bijna aangereden door een grote grijze auto, het was donker en meer kon ik niet onderscheiden. Mijn verlichting werkte prima en zelf nog extra led-lampjes er op gemonteerd.
Ik ben zelf uitgeweken omdat hij/zij dus op me af kwam en ik heb me in de berm van mijn fiets laten vallen. Het was dat of tegen de boom aan met waarschijnlijk ernstiger gevolgen.
OP dat zelfde moment corrigeerde de automobilist en ging er met vliegende vaart vandoor. Letterlijk plankgas. Ben trillend en in paniek naar huis gefietst en daar aangekomen de vlos gebeld. Kon gelijk de volgende dag terecht maar als ik dacht dat het echt mis ging wilde ze dat ik haar gelijk belde. Gelukkig was alles in orde en heb ik hier een vrolijk meisje rondlopen.
Als het mis was geweest, had ik graag gezien dat degene die mij van de weg af reed, er voor bestraft was, maar aangezien ik als enige info een grijze autozelfs merk wist ik niet had, heb ik het laten rusten en verder genoten van mijn zwangerschap moest toen nog ong 10 weken.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat zelfs al betreft het een ongeboren kind dat overlijdt door toedoen van ander, deze wel bestraft moet worden.
Misschien wat ongenuanceerd maar zo denk ik er sindsdien over.
Hoe het in andere situatie door eigen toedoen bijv zou moeten gaan dan denk ik dat je daar als ouder al genoeg voor wordt bestraft door het verlies.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:17:13 #97
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_35118915
Ps dan laat ik het onderwerp abortus even buiten beschouwing want dat was niet de vraag van TS
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_35118927
gnoompje, wat vreselijk! Volgens mij was die auto soweiso al strafbaar: doorrijden na een ongeval. Wat een hufter.

Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je had gwild dat de bestuurder zou worden gestraft als het fout was gegaan.
pi_35119062
Ik vind dat idd als het door toedoen van een ander is degene gestraft moet worden.
Helaas is dit niet mogelijk in het nederlands rechtssysteem.
pi_35119224
En als het expres gebeurt? Zoals in het voorbeeld van 'van de trap duwen' of 'neersteken' waarbij het kind overlijdt? Is er dan nog steeds sprake van een ding, een wezen zonder rechten?

Dat zou dan heel krom zijn eigenlijk. In het ene geval wel, in het andere geval niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')