abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36143043
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:12 schreef Richard22 het volgende:
ik heb zelf ook ADHD en heb een aantal medicijnenm, geslikt zoals ritalin, concerta etc... Vond het echt klote spul! Ik werd er zo down van niet te geloven. Ik heb toen ook nog ruzie gekregen met de psychiater dus ben nu helemaal zonder hulpverleners.

Moet zeggen het gaat aardig goed, tuurlijk zit ik echt soms met gevoelens shit ik moet me ei kwijt of ik moet erover praten. Ik heb wel vrienden waar ik terecht kan maar die wil ik niet steeds lastig vallen.

Naast ADHD heb ik ook last van Gengeneralieerde Angst Stoornis (piekeren over alles zelfs over pijn in je grote teen) en hypersensitiviteit (overgevoelig voor bepaalde gevoelens en snel emotioneel). Hebben by the way meer mensen last van hypersensitiviteit?

Richard
hoe uit hypersensitiviteit zich in de praktijk?
ik ben volgens mij nog redelijk emotioneel stabiel, dwz dat ik echt bijna nooit huil.

slik je ook pillen voor je GAS?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_36143075
ik begin trouwens steeds minder sociaal te worden.
vreemd genoeg geen behoefte aan contact met mensen. 't is een bekend verschijnsel met ritalin, maar mijn sociale leven bloeit er niet echt van.
anderen die ook meer teruggetrokken worden van ritalin?
pi_36144191
Ik merk dat aan sferen, als ik ergens ben merk ik gelijk hoe de sfeer is.Krijg dan een niet lekker in me vel gevoel. Maar ook emotioneel, ik heb het nu iets minder maar 2 jaar geleden ging ik al huilen als ik een ruzie had. Nu gelukkig iets minder op tv moet ik huilen om de minste dingen. Ik ben zo geworden in me tiener jaren, ik had epilepsie en kon daar niet mee omgaan. Ik automutuleerde en had zelfmoord neigingen.

nee ik slik niets tbv GAS, Ik heb wel soort RET therapie gevolgd. Zelf heb ik het gevoel weinig opgestoken te hebben van de therapie, het duurde voor mij als ADHD's na een uur was me aandacht en concentratie helemaal weg
pi_36144576
als ik automutilatie hoor denk ik altijd meteen aan borderline.

hoe ga je om met je GAS? heb je er veel last van? hoe uit zich dat?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:43:11 #155
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_36154346
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
ik begin trouwens steeds minder sociaal te worden.
vreemd genoeg geen behoefte aan contact met mensen. 't is een bekend verschijnsel met ritalin, maar mijn sociale leven bloeit er niet echt van.
anderen die ook meer teruggetrokken worden van ritalin?
Ik heb dat altijd wel gehad. Ik momenten dan zit ik het liefste alleen in mn huisje met niks of niemand om me heen.
Maar er zijn ook wel momenten dat ik gewoon snak naar iets leuks te doen met vrienden ofzo.

Maar eigenlijk ben ik best tevreden en gelukkig met het alleen zijn. Op dit moment dan. Ik heb nu de tijd voor mezelf, om na te denken over wat ik wil en ben. En wat ik nog wil bereiken in mn leven.

Sinds de ritalin ben ik eigenlijk los aan t komen. Kan ook de acceptatie zijn van mijn 'anders zijn'. Ik ben mezelf aan t worden (voor zover ik weet wie of hoe ik dan ben). Ik ben iig anders dan een jaar geleden. Veel anders. Ik kan me nu ook met geen mogelijkheid meer voorstellen wat ik in mn meeste recentste ex heb gezien. Waarom ik voor hem ooit ben gevallen. Ik zie nu een hoop dingen die ik werklijk verafschuw aan zijn karakter.
Overigens zijn we wel nog vrienden, kunnen het nog prima met mekaar vinden. Maar verder niks, geen sprankje gevoel.

Ik weet niet waardoor dat komt. Ben ik dus echt zo verandert of aan het veranderen. Of zie ik het verkeerd?

Ik weet t niet. Het bevalt me op dit moment wel allemaal. Ik kom tenminste weer voor mezelf op. En als ik zin heb om op mn kop in een lamp te gaan hangen (bij wijze van spreke) dan doe ik dat.
Ik leg inmiddels ook veel makkelijker contacten. Ik praat gemakkelijker met vreemde mensen. Ben nog wel nerveus, maar ik kan tenminste iets vertellen zonder dicht te klappen en te laten merken dat 'tomaten dit jaar weer in de mode zijn'. Oftewel te blozen alsof ik net 3km bergop heb gerend.

Dus volgens mij gaat ik elke dag een stapje vooruit!!

"One little step for mankind, one giant step for me!!!!"

oke het is alweer bedtijd voor me, ik begin weer te raaskallen
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:50:48 #156
63411 Roeji
pi_36154528
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:06 schreef Richard22 het volgende:
Ik merk dat aan sferen, als ik ergens ben merk ik gelijk hoe de sfeer is.Krijg dan een niet lekker in me vel gevoel. Maar ook emotioneel, ik heb het nu iets minder maar 2 jaar geleden ging ik al huilen als ik een ruzie had. Nu gelukkig iets minder op tv moet ik huilen om de minste dingen.
Best herkenbaar, voel een hoop heel goed aan.
Ik lig meestal compleet in tranen op de meest idiote momenten. Laat me een tekenfilm zien, bijv ice age als ze die baby bij zn pa afleveren, dan ik ben dus weg. Geef me een gewone film en er is negen van de 10 keer niks aan t handje terwijl de hele zaal zit te snotteren.
Overigens heb ik dat gesnotter en emotionele heel erg als het om dieren gaat. Animal Cops (oid op animal planet) kan ik niet naar kijken. Ik word er gewoon ziek van. Laat me iets zien waar een mens half uit mekaar ligt, en ik eet er rustig mn boterham naast en voel geen emotie.

Ik weet overigens niet of ik hoog-sensitief ben. In elk geval niet extreem hoog, denk ik zo. En het hangt ook heel erg van mijn eigen gemoedstoestand af. Soms sta ik voor alle indrukken open en soms dringt t nog niet tot me door dat er iets is, ook al ligt er iemand jankend voor me. (bij wijze van, wederom)

Succes en sterkte er iig mee Richard.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_36155275
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:26:56 #158
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_36155396
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?
Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.

Ow ja nu ik hier toch post gebruikt iemand van de adhder`s clonidine ? Ik zelf wel ipv ritaling en het bevalt wel aardig met dat spull ben ik het rusteloze kwijt en kan ik mezelf een heel eind beter concentreren. zij het 10 zo slecht als een anders mens maar al wel beter als eerst.
pi_36155533
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:26 schreef -chefke- het volgende:

[..]

Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.

Ow ja nu ik hier toch post gebruikt iemand van de adhder`s clonidine ? Ik zelf wel ipv ritaling en het bevalt wel aardig met dat spull ben ik het rusteloze kwijt en kan ik mezelf een heel eind beter concentreren. zij het 10 zo slecht als een anders mens maar al wel beter als eerst.
Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta wel
Kan je dus helaas niet helpen met Clonidine
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:43:50 #160
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_36155827
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta wel
Kan je dus helaas niet helpen met Clonidine
owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.
pi_36156005
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:43 schreef -chefke- het volgende:

[..]

owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.
Ik heb de Ritalin van m'n 13e tot m'n 16-17e geslikt... ben tijdens m'n eindexamens ermee gestopt..ben nu bijna 18 en er dus bijna een jaar af
Brutal. Fucking. Metal.
pi_36217287
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:56 schreef Afzuigkap het volgende:

[..]

Even in mijn vorm bewerkt. Woon er niet mee samen (al lijkt het er wel sterk op ), maar heb ook een vriend met ADHD, ook wel: Compier . Begin er met de dag iets meer over te leren en dit topic helpt ook heel goed, mijn complimenten!

Vind die aanmoedigende zin van je erg mooi, Neverending! En het is ook niet altijd even makkelijk een relatie met een ADHD-er... Maar als je zo'n schat van een vriend heb en je niet zonder kan, dan zie je daar gewoon doorheen! !
Denk dat je je daar ook erg bij aan kan sluiten, of niet Neverending?

[edit]Uhm tja, wist niet echt dat het van zo lang geleden was.. maar alsnog. Verwacht dan ook geen antwoord van Neverending, begrijpelijk enzo. [/edit]

IK LEES OOK NOG MEE

Ik kan me er zeker bij aansluiten.
Zijn jullie al lang bij elkaar?? Al samenwoon plannen?
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_36220248
kvond nog mijn oude rooster terug (4 ploegen dienst)
echt met heel veel regelmaat en structuur

PS4 online: micro_nl
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 21 maart 2006 @ 13:01:02 #164
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36229105
Hoi!

Ik verveelde me een beetje en dacht, laat ik me ineens in een subforum op FOK! wagen waar ik eigenlijk nooit kom. Daar ontdekte ik dit topic en werd ik ineens heel blij

Eigenlijk is dit gewoon een verkapte TVP natuurlijk, maar ik zal ook meteen maar even iets over mijzelf vertellen. Ik ben een meisje van 26 en ik weet sinds mei vorig jaar officieel dat ik ADHD heb. Eerder waren er al vermoedens maar ik was als kind 'te normaal' vond men. Uiteindelijk bleek bij het kenniscentrum voor ADHD in Den Haag dat ik het toch echt wel heb... zonder twijfel.

Sinds de diagnose gaat het eigenlijk best goed met mij. Ik heb een poosje Ritalin gebruikt en therapie gehad, maar vond het allebei niks. Ik werd gek van de alarmpjes en ik ben te eigenwijs om te luisteren naar iemand die me verteld dat ik om elf uur naar bed moet gaan. Dat weet ik zelf tenslotte ook wel

Toch heeft de diagnose voor een hoop rust (hihihi) gezorgd en vooral voor een enorm stuk acceptatie. Dingen gaan niet mis omdat ik een mislukkeling ben, maar omdat er iets aan de hand is. Ik probeer te leren leven met mijn 'beperkingen' en vooral ook de positieve kanten te zien. Zonder ADHD was ik vast niet zo leuk geweest als ik nu ben Mijn impulsiviteit, eerlijkheid, openheid en spontaniteit zijn zaken die door mensen vaak heel erg gewaardeerd worden. De stemmingswisselingen en enorme chaos die ik af en toe weet te creeëren zijn niet altijd even leuk, maar ik zie het maar gewoon als part of the package.

Ik heb een fulltime baan en ook dat gaat best goed. Ik ben tweedelijns support medewerker/junior netwerkbeheerder en dat is iets wat erg goed bij me past. Alleen dingen als procedures schrijven en andere long term klussen vind ik nog ERRUG moeilijk.

Hmm... en toen was het ineens toch nog wel een heel erg lang verhaal geworden...sorry
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:52:56 #165
63411 Roeji
pi_36234549
Welkom bij de club
Enne lange verhalen zijn we hier allemaal heel erg goed in!! (vooral ikzelf) En die verhalen zijn altijd welkom
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:14:22 #166
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36235196
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:59 schreef Neverending het volgende:

[..]

IK LEES OOK NOG MEE

Ik kan me er zeker bij aansluiten.
Zijn jullie al lang bij elkaar?? Al samenwoon plannen?
nu bijna 1 maand, maar ze was al mijn praatmaatje ... samenwoon plannen.. Helaas niet... ik ga namelijk emigreren naar de andere kant van de grote plas (USA) ...
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:35:17 #167
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_36237797
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:01 schreef Yoni het volgende:
Hoi!

Ik verveelde me een beetje en dacht, laat ik me ineens in een subforum op FOK! wagen waar ik eigenlijk nooit kom. Daar ontdekte ik dit topic en werd ik ineens heel blij

Eigenlijk is dit gewoon een verkapte TVP natuurlijk, maar ik zal ook meteen maar even iets over mijzelf vertellen. Ik ben een meisje van 26 en ik weet sinds mei vorig jaar officieel dat ik ADHD heb. Eerder waren er al vermoedens maar ik was als kind 'te normaal' vond men. Uiteindelijk bleek bij het kenniscentrum voor ADHD in Den Haag dat ik het toch echt wel heb... zonder twijfel.

Sinds de diagnose gaat het eigenlijk best goed met mij. Ik heb een poosje Ritalin gebruikt en therapie gehad, maar vond het allebei niks. Ik werd gek van de alarmpjes en ik ben te eigenwijs om te luisteren naar iemand die me verteld dat ik om elf uur naar bed moet gaan. Dat weet ik zelf tenslotte ook wel

Toch heeft de diagnose voor een hoop rust (hihihi) gezorgd en vooral voor een enorm stuk acceptatie. Dingen gaan niet mis omdat ik een mislukkeling ben, maar omdat er iets aan de hand is. Ik probeer te leren leven met mijn 'beperkingen' en vooral ook de positieve kanten te zien. Zonder ADHD was ik vast niet zo leuk geweest als ik nu ben Mijn impulsiviteit, eerlijkheid, openheid en spontaniteit zijn zaken die door mensen vaak heel erg gewaardeerd worden. De stemmingswisselingen en enorme chaos die ik af en toe weet te creeëren zijn niet altijd even leuk, maar ik zie het maar gewoon als part of the package.

Ik heb een fulltime baan en ook dat gaat best goed. Ik ben tweedelijns support medewerker/junior netwerkbeheerder en dat is iets wat erg goed bij me past. Alleen dingen als procedures schrijven en andere long term klussen vind ik nog ERRUG moeilijk.

Hmm... en toen was het ineens toch nog wel een heel erg lang verhaal geworden...sorry
Wederom welkom bij de club

wel zeldzaam ik geloof dat het meisje niet zo vaak voorkomt toch ?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:35:57 #168
63411 Roeji
pi_36239669
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:35 schreef -chefke- het volgende:

[..]

Wederom welkom bij de club

wel zeldzaam ik geloof dat het meisje niet zo vaak voorkomt toch ?
Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?

Volgens mij komt adhd minder vaak voor, maar add juist weer meer. Zoiets heb ik ergens eens gelezen. Correct me if i'm wrong

Overigens ben ik er ook een. én vrouw én adhd-er. Oh enne ook nog it-er. Dus samen met Yoni de uitzondering op de regel.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 21 maart 2006 @ 18:57:46 #169
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36240245
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:35 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?

Volgens mij komt adhd minder vaak voor, maar add juist weer meer. Zoiets heb ik ergens eens gelezen. Correct me if i'm wrong

Overigens ben ik er ook een. én vrouw én adhd-er. Oh enne ook nog it-er. Dus samen met Yoni de uitzondering op de regel.
Uitzonderingen op meerdere regels dan wel he
Grappig zeg

Overigens komt ADHD/ADD niet minder voor bij meisjes, het uit zich alleen heel anders,waardoor het minder snel ontdekt wordt. Meisjes worden eerder dromertjes, terwijl jongens veel drukker zijn.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:05:27 #170
63411 Roeji
pi_36242261
kan zijn dat ik dat gelezen heb. Onthouden van bepaalde details is niet mn sterkste kant.
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 21 maart 2006 @ 22:07:25 #171
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36246871
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef Roeji het volgende:
kan zijn dat ik dat gelezen heb. Onthouden van bepaalde details is niet mn sterkste kant.
Ik heb het geheugen van een olifant en onthoud veel te veel. En mijn hoofd zit al zo vol.

En nu ga ik er nog meer in stoppen, want ik heb maandag een examen en ik moet leren. Zou om negen uur beginnen met leren vandaag
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:44:19 #172
63411 Roeji
pi_36248405
nou veel succes dan maar!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_36253505
welkom bij de club, yoni!

[ Bericht 11% gewijzigd door mighty_myte op 22-03-2006 02:27:38 ]
  woensdag 22 maart 2006 @ 02:29:09 #174
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36253550
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.

Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:21:08 #175
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_36255316
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 02:29 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.

Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
volgens mij wel ik heb der ook last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')