hoe uit hypersensitiviteit zich in de praktijk?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:12 schreef Richard22 het volgende:
ik heb zelf ook ADHD en heb een aantal medicijnenm, geslikt zoals ritalin, concerta etc... Vond het echt klote spul! Ik werd er zo down van niet te geloven. Ik heb toen ook nog ruzie gekregen met de psychiater dus ben nu helemaal zonder hulpverleners.
Moet zeggen het gaat aardig goed, tuurlijk zit ik echt soms met gevoelens shit ik moet me ei kwijt of ik moet erover praten. Ik heb wel vrienden waar ik terecht kan maar die wil ik niet steeds lastig vallen.
Naast ADHD heb ik ook last van Gengeneralieerde Angst Stoornis (piekeren over alles zelfs over pijn in je grote teen) en hypersensitiviteit (overgevoelig voor bepaalde gevoelens en snel emotioneel). Hebben by the way meer mensen last van hypersensitiviteit?
Richard
Ik heb dat altijd wel gehad. Ik momenten dan zit ik het liefste alleen in mn huisje met niks of niemand om me heen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
ik begin trouwens steeds minder sociaal te worden.
vreemd genoeg geen behoefte aan contact met mensen. 't is een bekend verschijnsel met ritalin, maar mijn sociale leven bloeit er niet echt van.
anderen die ook meer teruggetrokken worden van ritalin?
Best herkenbaar, voel een hoop heel goed aan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:06 schreef Richard22 het volgende:
Ik merk dat aan sferen, als ik ergens ben merk ik gelijk hoe de sfeer is.Krijg dan een niet lekker in me vel gevoel. Maar ook emotioneel, ik heb het nu iets minder maar 2 jaar geleden ging ik al huilen als ik een ruzie had. Nu gelukkig iets minder op tv moet ik huilen om de minste dingen.
Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?![]()
Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta welquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:26 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.
Ow ja nu ik hier toch post gebruikt iemand van de adhder`s clonidine ? Ik zelf wel ipv ritaling en het bevalt wel aardig met dat spull ben ik het rusteloze kwijt en kan ik mezelf een heel eind beter concentreren.zij het 10 zo slecht als een anders mens maar al wel beter als eerst.
owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta wel
Kan je dus helaas niet helpen met Clonidine
Ik heb de Ritalin van m'n 13e tot m'n 16-17e geslikt... ben tijdens m'n eindexamens ermee gestopt..ben nu bijna 18 en er dus bijna een jaar afquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:43 schreef -chefke- het volgende:
[..]
owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.
IK LEES OOK NOG MEEquote:Op maandag 13 maart 2006 23:56 schreef Afzuigkap het volgende:
[..]
Even in mijn vorm bewerkt. Woon er niet mee samen (al lijkt het er wel sterk op), maar heb ook een vriend met ADHD, ook wel: Compier
. Begin er met de dag iets meer over te leren en dit topic helpt ook heel goed, mijn complimenten!
![]()
Vind die aanmoedigende zin van je erg mooi, Neverending! En het is ook niet altijd even makkelijk een relatie met een ADHD-er... Maar als je zo'n schat van een vriend heb en je niet zonder kan, dan zie je daar gewoon doorheen!!
Denk dat je je daar ook erg bij aan kan sluiten, of niet Neverending?
[edit]Uhm tja, wist niet echt dat het van zo lang geleden was.. maar alsnog. Verwacht dan ook geen antwoord van Neverending, begrijpelijk enzo.[/edit]
![]()
nu bijna 1 maand, maar ze was al mijn praatmaatjequote:Op maandag 20 maart 2006 22:59 schreef Neverending het volgende:
[..]
IK LEES OOK NOG MEE![]()
Ik kan me er zeker bij aansluiten.
Zijn jullie al lang bij elkaar??Al samenwoon plannen?
![]()
Wederom welkom bij de clubquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:01 schreef Yoni het volgende:
Hoi!
Ik verveelde me een beetje en dacht, laat ik me ineens in een subforum op FOK! wagen waar ik eigenlijk nooit kom. Daar ontdekte ik dit topic en werd ik ineens heel blij![]()
Eigenlijk is dit gewoon een verkapte TVP natuurlijk, maar ik zal ook meteen maar even iets over mijzelf vertellen. Ik ben een meisje van 26 en ik weet sinds mei vorig jaar officieel dat ik ADHD heb. Eerder waren er al vermoedens maar ik was als kind 'te normaal' vond men. Uiteindelijk bleek bij het kenniscentrum voor ADHD in Den Haag dat ik het toch echt wel heb... zonder twijfel.
Sinds de diagnose gaat het eigenlijk best goed met mij. Ik heb een poosje Ritalin gebruikt en therapie gehad, maar vond het allebei niks. Ik werd gek van de alarmpjes en ik ben te eigenwijs om te luisteren naar iemand die me verteld dat ik om elf uur naar bed moet gaan. Dat weet ik zelf tenslotte ook wel![]()
Toch heeft de diagnose voor een hoop rust (hihihi) gezorgd en vooral voor een enorm stuk acceptatie. Dingen gaan niet mis omdat ik een mislukkeling ben, maar omdat er iets aan de hand is. Ik probeer te leren leven met mijn 'beperkingen' en vooral ook de positieve kanten te zien. Zonder ADHD was ik vast niet zo leuk geweest als ik nu benMijn impulsiviteit, eerlijkheid, openheid en spontaniteit zijn zaken die door mensen vaak heel erg gewaardeerd worden. De stemmingswisselingen en enorme chaos die ik af en toe weet te creeëren zijn niet altijd even leuk, maar ik zie het maar gewoon als part of the package.
Ik heb een fulltime baan en ook dat gaat best goed. Ik ben tweedelijns support medewerker/junior netwerkbeheerder en dat is iets wat erg goed bij me past. Alleen dingen als procedures schrijven en andere long term klussen vind ik nog ERRUG moeilijk.
Hmm... en toen was het ineens toch nog wel een heel erg lang verhaal geworden...sorry![]()
Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:35 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Wederom welkom bij de club![]()
![]()
wel zeldzaam ik geloof dat het meisje niet zo vaak voorkomt toch ?
Uitzonderingen op meerdere regels dan wel hequote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:35 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?
Volgens mij komt adhd minder vaak voor, maar add juist weer meer. Zoiets heb ik ergens eens gelezen. Correct me if i'm wrong
Overigens ben ik er ook een.én vrouw én adhd-er. Oh enne ook nog it-er.
Dus samen met Yoni de uitzondering op de regel.
![]()
Ik heb het geheugen van een olifant en onthoud veel te veel. En mijn hoofd zit al zo vol.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef Roeji het volgende:
kan zijn dat ik dat gelezen heb. Onthouden van bepaalde details is niet mn sterkste kant.![]()
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?![]()
volgens mij wel ik heb der ook last van.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.
Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |