telt zelf woorden verzinnen ook?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt...ik hoor van iedereen dat ik creatief met woorden ben![]()
Uhm...nou..ik schrijf wel eens liedjes en ik schijn goed te kunnen kwetsen..meer op die manier dusquote:
hahaha, positief punt van adhd. je wil alles weten en alles kan altijd beter volgens de ahdh-er.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:14 schreef Roeji het volgende:
*grin*
Ik heb overal oplossingen voor. Zelfs voor dingen die niet eens een probleem zijn of niet eens 'bestaan' of aan de orde zijn.![]()
Zodoende word ik af en toe tuureluurs van mezelf, om maar niet over mn baas te spreken. Die krijgt t elke week weer benauwd als ik aan t woord kom tijdens onze meeting met de afdeling. Ik vind altijd wel weer iets wat niet goed is of beter kan. Ook al is dat dan misschien niet haalbaar. Maar dat mag mn baas dan wel weer bepalen.![]()
Ach ja, elke gek zn gebrek blijf ik maar zeggen en denken.
PRECIES!!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:46 schreef mighty_myte het volgende:
af en toe moet je even enorm adhd kunnen doen. ik mis de spanning en sensatie soms wel.
dat heb ik ook, zeker als ik goede punten moet opschrijven, over anderen weet ik er zat, over mezelf... nou misschien op 1 a 2 handen te telen... maarja, heb ook nu de instelling: ik ben gewoon wie ik ben, als je me niet accepteerd als ik een beetje hyper ben (dus met concerta) dan mag je fijn stervenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef Roeji het volgende:
Ik heb net de intake bij t reintegratieburo gehad. Kwam de zeer 'populaire' (niet dus!!) vraag:
Wat zijn jouw sterke punten? En wat zijn jouw zwakke of verbeterpunten?
Ik had bij allebei er een ingevult. Tuurlijk commentaar: Is dat alles (overigens op een leuke manier ging het)? Tja weet ik wat ik moet invullen. Was al blij dat ik bij allebei er 1 had gezet.
Bleek overigens dat eigenlijk nooit iemand iets invult bij sterke punten en dat bij zwakke punten meestal een hele waslijst staat. Herkenbaar voor mij. Had me nu eens ingehouden, normaal pen ik ook 2 a4tjes vol met negatieve dingen over mezelf. Nu expres niet gedaan.
Kreeg dus een complimentje dat ik er toch 1 had ingevuld bij de sterke punten.Is toch wel leuk om complimentjes te krijgen. Weet alleen nooit hoe ik ermee om moet gaan. Meestal verontschuldig ik mezelf of doe het af als iets heel simpels/gewoons oid. En word dan knalrood ofzo.
jaquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:15 schreef compier het volgende:
Ik heb vaak ook moeite met de d's en t's, en hebben jullie het ook bij (slaap)kamers, hoe goed je het ook opruimt, het is na 1 week weer een soort hiroshima....
kut.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:57 schreef guitarist.nl het volgende:
%$#@^$%&$%^!(*%!#%^$*%^&$@%~@@#%~!#^$$@^&*%()^&$%&()^*%()&*!#~@#$~@#$
GVD ik heb nergens zin in, ik heb een heel leuk weekend maar zit godverdomme zo kut in mijn vel
*lucht een beetje op
4 ploegen is ook niet goed hoor......quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:28 schreef guitarist.nl het volgende:
ja,,
al sinds ik uit de 4 ploegen ben,
met mun leiding overgehad, ligt missschien aan dat ik overwerkt ben, maar kan ook aan liggen dat ik met de ritalin gestopt ben en het nu helemaal uit mijn bloed is enzo...
*zucht
en ik heb een heel druk weekend!!
kijk hier eens dan..... wedden dat je er wat herkend...quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:14 schreef Roeji het volgende:
Compier!!! Jij snapt m!
Overigens kom ik niet verder dan 1 a 2 vingers als ik goeie dingen van mezelf moet opnoemen. Ik zou het amazing vinden als ik 1 hand kon vullen
Ja, dat heb ik ook.. Alsof ik aan de speed zitquote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:08 schreef Vinnie_31 het volgende:
Even over ritalin, Ik vind het vrij heftig en word er vaak het eerste uurtje drukker van, terwijl als ik speed (amfetamine) gebruik ik gelijk heel rustig ben en ik kan het niet uitleggen maar ritalin geeft mij een wat onrustig gevoel zeker na de eerste 2
Ik gebruik 3 x 20mg per dag
Na de eerste 20mg heb ik altijd kokhals neigingen dit duurt ong. 1 uur erna nergens last meer van.
Het helpt wel iets maar ik heb laatst Dextro-amfetaminen gehad ook voor (adhd) van een adhd vriend van me en dit gaf mij ook gelijk een heel rustig gevoel net als bij speed... Dit heb ik nooit bij ritalin gehad of je bent te speedy of je wordt moe al met al gebruik ik nu 6 maanden ritalin maar kan niet echt zeggen dat ik mij daar beter door voel.... met die dextro ging het veel beter...
Heb ook veel hoofdpijn na ritalin of slapeloosheid wegens rebound bij die dextro had ik dat niet heb het nu 4 dagen gehad en ik vond het perfect
iemand hier ervaring met dextro?
Vergeleken met mijn slaapkamer lijkt Hiroshima op The Garden of Eden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:15 schreef compier het volgende:
Ik heb vaak ook moeite met de d's en t's, en hebben jullie het ook bij (slaap)kamers, hoe goed je het ook opruimt, het is na 1 week weer een soort hiroshima....
Ik herken er idd wel dingen in. Maar ook een aantal niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:56 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
kijk hier eens dan..... wedden dat je er wat herkend...
http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Hoera.html
Dat heb ik dus ook, mijn vriendin (afzuigkap) die had dus aangeboden mij te helpen mijn kamer helemaal te ont/opruimen, ik zei dat ik het wel wilde maar me er voor schaamde dat he ZO'N grote zooi was, maar ze zei dat ze het nog steeds wel wou doen, afijn, helemaal opgeruimd, en welgeteld twee scheten en een zucht later, ist weer een grote tyfusbende... daar word tik toch helemaal depresief van... *past weer bij mijn: HET LUKT TOCH NOOIT-complex....quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:19 schreef Roeji het volgende:
of ik nu een keer per dag, per week of per maand opruim. Als ik me 2 keer heb rondgedraaid is het weer een bende. Op een of andere manier krijg ik t niet voor mekaar om alles opgeruimd te houden. Zelfs mn salontafel in de woonkamer is een puinzooi, terwijl ik dus nooit in mn woonkamer zit. Mn werkkamer is echt de grootste ellende, ik heb echt van die stapels papieren, boekjes, klappers ed. waar ik overheen moet stappen/springen.
tja, dat heb ik dus ook weleens, dan kan (bij mij althans) niemand wat goed doen, heb het gevoel van depresiviteit van 20 tbs-patienten, en niets helpt.... ik ga dan meestal helemaal uit mijn dak teken iemandquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:57 schreef guitarist.nl het volgende:
%$#@^$%&$%^!(*%!#%^$*%^&$@%~@@#%~!#^$$@^&*%()^&$%&()^*%()&*!#~@#$~@#$
GVD ik heb nergens zin in, ik heb een heel leuk weekend maar zit godverdomme zo kut in mijn vel
*lucht een beetje op
HET LUKT TOCH NOOIT-complexquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:14 schreef compier het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, mijn vriendin (afzuigkap) die had dus aangeboden mij te helpen mijn kamer helemaal te ont/opruimen, ik zei dat ik het wel wilde maar me er voor schaamde dat he ZO'N grote zooi was, maar ze zei dat ze het nog steeds wel wou doen, afijn, helemaal opgeruimd, en welgeteld twee scheten en een zucht later, ist weer een grote tyfusbende... daar word tik toch helemaal depresief van... *past weer bij mijn: HET LUKT TOCH NOOIT-complex....
[..]
tja, dat heb ik dus ook weleens, dan kan (bij mij althans) niemand wat goed doen, heb het gevoel van depresiviteit van 20 tbs-patienten, en niets helpt.... ik ga dan meestal helemaal uit mijn dak teken iemand(de eerste de beste die maar *iets* niet naar mijn zin doet), en dan scheld ik diegene bij wijze van spreken Helemaal de grond in, en daarna ist weer over, en kan ik er weer tegenaan
just my 0.02 cents
Tja wat dat betreft ben ik vrij lui in zaken waarvan ik vind dat ze niet de eerste prioriteit hebben....quote:
Op mn werk ben ik dus continue bezig met puinruimen. Ofwel bekabeling sorteren en alles op maat en kleur in bakken doen en labellen. De inventarisatie bijhouden en weet ik wat nog meer.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Tja wat dat betreft ben ik vrij lui in zaken waarvan ik vind dat ze niet de eerste prioriteit hebben....
Soms vraag ik mezelf de vraag: "wat is mijn 1e prioriteit? "
Bankhangen?
Internetten of gamen?
Ja op dat moment kan ik er mezelf gewoon even niet toe zetten terwijl ik op mijn werk juist alle niets zeggende klusjes als eerste af heb omdat het anders maar door mijn hoofd blijft gaan waardoor ik mijn normale werk niet meer kan doen.....
Dat heb ik ook, ik heb het ook als ik iemand anders (bij hun thuis) help, dan kan ik vaak wel wat opruimen/organiseren, maar thuis lukthet totaal niet!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:10 schreef Roeji het volgende:
[..]
Op mn werk ben ik dus continue bezig met puinruimen. Ofwel bekabeling sorteren en alles op maat en kleur in bakken doen en labellen. De inventarisatie bijhouden en weet ik wat nog meer.
Eigenlijk allemaal dingen die niet echt bij mn werk horen. Maar waar ik me gruwelijk aan erger als het niet gedaan is. Of mn nek breek als ik iets uit het magazijn moet hebben. Of ik pak een kabel en heb vervolgens er nog 25 andere aanhangen. Dus dan doe ik dat soort dingen erbij. het gekke is, ik vind het leuk om te doen.
Maar thuis, ik krijg al de zenuwen als ik er aan denk dat ik thuis weer een berg papier heb liggen die ik moet wegwerken. En kan me er vaak niet toe zetten.
ik duim voor jequote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:04 schreef Roeji het volgende:
ja klopt. Ik kan iemand anders ook heel goed daarmee helpen. En met orde op zaken te stellen, maar bij mezelf lukt t ook totaal niet.
Vrijdag komt iemand van het CIZ bepalen of ik in aanmerking kom voor thuiszorg. Voor hulp in de huishouding en activerende en ondersteundend begeleiding.
Ik hoop zo dat ik het krijg, dan loopt misschien al een stukje van mn leven beter. En hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.
Die is leuk ja, maar bij hem is het hyperactieve gewoon een belangrijke bijzaak. Ik heb bij dolf sowieso sterk het idee dat hij het hyperactieve zoveel mogelijk overdrijft, met z'n "eh-eh..". Eigenlijk is hij gewoon niet grappig.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:54 schreef compier het volgende:
...maarJochem Myjer, daar kan ik wel weer om lachen....
hoe uit hypersensitiviteit zich in de praktijk?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:12 schreef Richard22 het volgende:
ik heb zelf ook ADHD en heb een aantal medicijnenm, geslikt zoals ritalin, concerta etc... Vond het echt klote spul! Ik werd er zo down van niet te geloven. Ik heb toen ook nog ruzie gekregen met de psychiater dus ben nu helemaal zonder hulpverleners.
Moet zeggen het gaat aardig goed, tuurlijk zit ik echt soms met gevoelens shit ik moet me ei kwijt of ik moet erover praten. Ik heb wel vrienden waar ik terecht kan maar die wil ik niet steeds lastig vallen.
Naast ADHD heb ik ook last van Gengeneralieerde Angst Stoornis (piekeren over alles zelfs over pijn in je grote teen) en hypersensitiviteit (overgevoelig voor bepaalde gevoelens en snel emotioneel). Hebben by the way meer mensen last van hypersensitiviteit?
Richard
Ik heb dat altijd wel gehad. Ik momenten dan zit ik het liefste alleen in mn huisje met niks of niemand om me heen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
ik begin trouwens steeds minder sociaal te worden.
vreemd genoeg geen behoefte aan contact met mensen. 't is een bekend verschijnsel met ritalin, maar mijn sociale leven bloeit er niet echt van.
anderen die ook meer teruggetrokken worden van ritalin?
Best herkenbaar, voel een hoop heel goed aan.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:06 schreef Richard22 het volgende:
Ik merk dat aan sferen, als ik ergens ben merk ik gelijk hoe de sfeer is.Krijg dan een niet lekker in me vel gevoel. Maar ook emotioneel, ik heb het nu iets minder maar 2 jaar geleden ging ik al huilen als ik een ruzie had. Nu gelukkig iets minder op tv moet ik huilen om de minste dingen.
Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?![]()
Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta welquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:26 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Niet echt denk ik ik denk dat ieder wel denkend mens bij het lezen van zo`n verhaal even min of meer een k*t gevoel krijgt. Zeker als je even de situatie op je eigen omgeving projecteerd.
Ow ja nu ik hier toch post gebruikt iemand van de adhder`s clonidine ? Ik zelf wel ipv ritaling en het bevalt wel aardig met dat spull ben ik het rusteloze kwijt en kan ik mezelf een heel eind beter concentreren.zij het 10 zo slecht als een anders mens maar al wel beter als eerst.
owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ritalin heb ik gebruikt, Concerta ook...Over Ritalin had ik niet veel te klagen..maar over Concerta wel
Kan je dus helaas niet helpen met Clonidine
Ik heb de Ritalin van m'n 13e tot m'n 16-17e geslikt... ben tijdens m'n eindexamens ermee gestopt..ben nu bijna 18 en er dus bijna een jaar afquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:43 schreef -chefke- het volgende:
[..]
owkee ik heb ook aan de ritalin gezeten samen met de clonidine maar dat was een beetje een slechte combo vrij dodelijk op de langer termijn toen benk over gestapt naar deze stuf en die gebruik ik denk nu alweer 10 jaar bijna.
IK LEES OOK NOG MEEquote:Op maandag 13 maart 2006 23:56 schreef Afzuigkap het volgende:
[..]
Even in mijn vorm bewerkt. Woon er niet mee samen (al lijkt het er wel sterk op), maar heb ook een vriend met ADHD, ook wel: Compier
. Begin er met de dag iets meer over te leren en dit topic helpt ook heel goed, mijn complimenten!
![]()
Vind die aanmoedigende zin van je erg mooi, Neverending! En het is ook niet altijd even makkelijk een relatie met een ADHD-er... Maar als je zo'n schat van een vriend heb en je niet zonder kan, dan zie je daar gewoon doorheen!!
Denk dat je je daar ook erg bij aan kan sluiten, of niet Neverending?
[edit]Uhm tja, wist niet echt dat het van zo lang geleden was.. maar alsnog. Verwacht dan ook geen antwoord van Neverending, begrijpelijk enzo.[/edit]
![]()
nu bijna 1 maand, maar ze was al mijn praatmaatjequote:Op maandag 20 maart 2006 22:59 schreef Neverending het volgende:
[..]
IK LEES OOK NOG MEE![]()
Ik kan me er zeker bij aansluiten.
Zijn jullie al lang bij elkaar??Al samenwoon plannen?
![]()
Wederom welkom bij de clubquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:01 schreef Yoni het volgende:
Hoi!
Ik verveelde me een beetje en dacht, laat ik me ineens in een subforum op FOK! wagen waar ik eigenlijk nooit kom. Daar ontdekte ik dit topic en werd ik ineens heel blij![]()
Eigenlijk is dit gewoon een verkapte TVP natuurlijk, maar ik zal ook meteen maar even iets over mijzelf vertellen. Ik ben een meisje van 26 en ik weet sinds mei vorig jaar officieel dat ik ADHD heb. Eerder waren er al vermoedens maar ik was als kind 'te normaal' vond men. Uiteindelijk bleek bij het kenniscentrum voor ADHD in Den Haag dat ik het toch echt wel heb... zonder twijfel.
Sinds de diagnose gaat het eigenlijk best goed met mij. Ik heb een poosje Ritalin gebruikt en therapie gehad, maar vond het allebei niks. Ik werd gek van de alarmpjes en ik ben te eigenwijs om te luisteren naar iemand die me verteld dat ik om elf uur naar bed moet gaan. Dat weet ik zelf tenslotte ook wel![]()
Toch heeft de diagnose voor een hoop rust (hihihi) gezorgd en vooral voor een enorm stuk acceptatie. Dingen gaan niet mis omdat ik een mislukkeling ben, maar omdat er iets aan de hand is. Ik probeer te leren leven met mijn 'beperkingen' en vooral ook de positieve kanten te zien. Zonder ADHD was ik vast niet zo leuk geweest als ik nu benMijn impulsiviteit, eerlijkheid, openheid en spontaniteit zijn zaken die door mensen vaak heel erg gewaardeerd worden. De stemmingswisselingen en enorme chaos die ik af en toe weet te creeëren zijn niet altijd even leuk, maar ik zie het maar gewoon als part of the package.
Ik heb een fulltime baan en ook dat gaat best goed. Ik ben tweedelijns support medewerker/junior netwerkbeheerder en dat is iets wat erg goed bij me past. Alleen dingen als procedures schrijven en andere long term klussen vind ik nog ERRUG moeilijk.
Hmm... en toen was het ineens toch nog wel een heel erg lang verhaal geworden...sorry![]()
Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:35 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Wederom welkom bij de club![]()
![]()
wel zeldzaam ik geloof dat het meisje niet zo vaak voorkomt toch ?
Uitzonderingen op meerdere regels dan wel hequote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:35 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik volg jouw laatste zin niet helemaal. Bedoel je dat adhd niet vaak voorkomt bij vrouwen/meisjes?
Volgens mij komt adhd minder vaak voor, maar add juist weer meer. Zoiets heb ik ergens eens gelezen. Correct me if i'm wrong
Overigens ben ik er ook een.én vrouw én adhd-er. Oh enne ook nog it-er.
Dus samen met Yoni de uitzondering op de regel.
![]()
Ik heb het geheugen van een olifant en onthoud veel te veel. En mijn hoofd zit al zo vol.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef Roeji het volgende:
kan zijn dat ik dat gelezen heb. Onthouden van bepaalde details is niet mn sterkste kant.![]()
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik weet niet of 't ook maar iets met m'n ADHD te maken heeft, maar als ik dit lees...dan voel ik me daar ook niet fijn onder...
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen? En óf ik er überhaupt iets aan zou moeten doen?![]()
volgens mij wel ik heb der ook last van.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.
Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
ik ben volgens mij niet meer empatisch dan 'normale' mensen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.
Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
Thanx Guitarist!!!quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef guitarist.nl het volgende:
WHIEEEEH HET EINDELIJK WEER WAT GOED:
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=5&art=2961558.htm
ik had echt weer iets leuks nodig!!
voor degenen die geen zin hebben om te klikken!
ik heb met mijn band de halve finale van de drentse popprijs gewonnen, en zit daarmee dus in de finale!!
en nee dat is niet het eerste en het beste wat je kan winnen,!!
nu zit ik gelijk weer wat beter in mijn vel
mun ego is ook enorm gestreeld
roeij gefeliciteerd
Ook gefeliciteerd met je overwiningquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef guitarist.nl het volgende:
WHIEEEEH HET EINDELIJK WEER WAT GOED:
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=5&art=2961558.htm
ik had echt weer iets leuks nodig!!
voor degenen die geen zin hebben om te klikken!
ik heb met mijn band de halve finale van de drentse popprijs gewonnen, en zit daarmee dus in de finale!!
en nee dat is niet het eerste en het beste wat je kan winnen,!!
nu zit ik gelijk weer wat beter in mijn vel
mun ego is ook enorm gestreeld
roeij gefeliciteerd
Niet op commando nee, maar als je er zelf achterstaat werkt dat besmettelijkquote:Ik kán gewoon niet overtuigen/verkopen.
Woow.... ikquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef mighty_myte het volgende:
Voordelen van ADHD/ADD:Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens. Je kunt plezier hebben als geen ander. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken. Je bent recht door zee. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen. Je maakt van je hart geen moordkuil. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden. Je komt voor jezelf op! Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen. Je staat met beide benen op de grond. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!
www.hersenstorm.nl
![]()
Veel herkenbaars...alleen zie je dit soort dingen zelf niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef mighty_myte het volgende:
Voordelen van ADHD/ADD:Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens. Je kunt plezier hebben als geen ander. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken. Je bent recht door zee. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen. Je maakt van je hart geen moordkuil. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden. Je komt voor jezelf op! Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen. Je staat met beide benen op de grond. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!
www.hersenstorm.nl
![]()
Dankjequote:Op woensdag 22 maart 2006 22:09 schreef Roeji het volgende:
[..]
Thanx Guitarist!!!
Jij/jullie ook gefeliciteerd met jullie overwinning!! Nu pakken jullie die finale zeker ook nog mee!!
Heerlijk he, hoe iets 'kleins' je toch zo goed kan doen. En weer helemaal kan laten opleven.
Ook de zon vandaag heeft me heel gelukkig gemaakt. Heerlijk de zomer komt er weer aan!!
Volgens mij heb je gelijk. Als ik probeer verkopertje te spelen gaat t mis. Als ik gewoon mezelf ben en laat merken dat ik de capaciteiten bezit, dan gaat t dus wel. Blijkt nu.quote:Op donderdag 23 maart 2006 07:26 schreef MouseOver het volgende:
gefeliciteerd
[..]
Niet op commando nee, maar als je er zelf achterstaat werkt dat besmettelijk
Deze zaterdag 1 maandquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef compier het volgende:
[..]
nu bijna 1 maand, maar ze was al mijn praatmaatje... samenwoon plannen.. Helaas niet... ik ga namelijk emigreren naar de andere kant van de grote plas (USA) ...
quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:16 schreef Afzuigkap het volgende:
[..]
Deze zaterdag 1 maand :cheer: en dan komt ie gezellig bij me slapen!![]()
Was je praatmaatje? Ben ik toch nog steedswel een beetje.. Alleen is het nu wel iets anders ja..
En wie zegt dat we dan niet kunnen trouwen?![]()
![]()
![]()
even korte reactie, geen zin om lang te tikken nu (net wakker, geen ritalin opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:57 schreef Durango het volgende:
Hallo allemaal,
[-knip-]
Bedankt voor het doorlezen van dit lange stuk. Verder heb ik nog veel meer van die eigenaardigheden, maar dit is eigenlijk wel een beetje een samenvatting er van.
Als je gewoon even het hele topic en de twee voorgaande delen aandachtig doorleest kom je vast wat tips tegenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:57 schreef Durango het volgende:
-knip-
Bedankt voor de reactiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
even korte reactie, geen zin om lang te tikken nu (net wakker, geen ritalin op)
je klinkt als add-er idd. gelukkig heb je (net als meerdere van 'ons') je intelligentie waar je op kunt vertrouwen. met ritalin voel je je beter, gaat het plannen beter, geen impulsaankopen, uitstel gedrag wordt beduidend minder, je kunt je enorm goed concentreren, etc.
't is niet verslavend en je kunt in principe zo stoppen als je dat wil.
je leven verandert wel ineens flink (voor mij tenminste). je bent wat slaafser en hebt geen drang meer naar al die kicks waardoor je je afvraagt of je nu de add-er bent of de persoon met ritalin op.
leuke breinbrekers waar je je lol maandenlang mee op kunt.
later meer.![]()
Ik heb die delen gelezen en ook al wat antwoorden gevonden, heb in 1 van de vorige delen ook weleens wat gepost. Maar ik wilde ook mijn verhaal kwijt en ik vond het een mooie gelegenheid om die vragen die ik had meteen te stellenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Als je gewoon even het hele topic en de twee voorgaande delen aandachtig doorleest kom je vast wat tips tegen
Ik heb gemerkt dat het vaak wel mogelijk is planmatig te werken als je het vooraf op een gestructureerde manier op papier zet. Dat idee had ik al veel langer maar tot voor kort had ik geen idee hoe dat zou moeten. Ik heb nu op school een boekje over projectmanagement gelezen en de theorie daaruit kun je ook erg goed op jezelf toepassen. Als je het op papier hebt gezet is het ook altijd wat overzichtelijker en dwingender, en door afvinken zie je vooruitgang.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002495483&Section=BOOK&iref=emer&emer_rule=BooksNL_Category_Top5
En dat is precies wat ik bedoel. In dat boek staat beschreven hoe je een projectmatig uitgedachte manier ook projectmatig kunt beschrijven. Dus juist niet op die kladjes (daar verzandde het bij mij ook altijd in). Ok, het is geen absolute waarheid maar ik vond het een erg praktisch hulpmiddel.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:41 schreef Yoni het volgende:
Mijn huishoudschema gebruik ik een week en mijn to do lijstjes op werk eindigen meestal als een soort kladblaadje...
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:57 schreef Durango het volgende:
[knip]
Ik zit nog met de volgende vragen, en misschien weten jullie daar het antwoord op of zitten jullie met dezelfde vragen:
- Ik ben nu 27 jaar en heb mezelf alitjd gezien als een lui iemand die altijd geluk heeft gehad op de juiste momenten. In hoeverre kan ik (of je) dat zien als een eigenschap van mezelf, of als een kenmerk van ADD?
ik zie het niet als echt lui zijn. Je krijgt bepaalde dingen gewoon niet af of niet gedaan. En dat is een kenmerk van de add/adhd
-Veel mensen hebben dezelfde klachten als ik, b.v. : Ja, als iets niet leuk is kan ik me ook niet goed toe zetten of concentreren, waardoor ik ga twijfelen of de diagnose wel juist gesteld is.
waarom denk je dat t zo lang duurt alvorens de diagnose word gesteld? Ik zou dus niet twijfelen.
-Aan de ene kant zie ik op tegen het gebruik van ritalin (eigenlijk methylfenidaat, het werkzame middel), omdat het je persoonlijkheid verandert en bijzonder verslavend is (heb ik gehoord). Aan de andere kant ben ik erg nieuwsgierig naar het effect er van, of het mij zal helpen om een keer langdurig te kunnen concentreren, te kunnen plannen, doelen stellen en me er aan te houden en strucuttr in mijn leven te brengen). Wat doet het voor jullie?
Het doet veel, maar echt niet alles. Je zult nog altijd zelf een hele hoop dingen moeten gaan veranderen en aanpakken. Verslavend is het niet, hooguit voel je je even wat minder als je je dosis te laat pakt of vergeet. Slaap een nacht en het is helemaal uit je lijf en je hebt ook niet die drang als bij bijv sigaretten - ik móet er een hebben. Dat dus helemaal niet. Mijn persoonlijkheid heeft t niet verandert. Je persoonlijkheid komt nu alleen eens fatsoenlijk naar 'buiten'. Je kunt je nu op een ding tegelijk (als je op de juiste dosis zit, zou dit tenminste zo moeten zijn) concentreren en loopt jezelf niet meer onder de voet met 1000 en 1 gedachtes. Je komt (voor mijjn gevoel) meer tot je recht of uit de verf. Hoe je het ook wilt noemen.
Same here, ik kan plannen als de beste. Maar uitvoerenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:41 schreef Yoni het volgende:
Ik kan geweldig projectmatig denken. Alleen uitvoeren wordt lastigerIk denk dat ik later als ik groot ben maar projectleider moet worden, dan kan ik het uitdenken en anderen het voor mij uitvoeren
Even serieus. Ik vind het altijd best aardig die lijstjes en schema's enzo, maar ik kan daar dus echt niet mee overweg. Mijn huishoudschema gebruik ik een week en mijn to do lijstjes op werk eindigen meestal als een soort kladblaadje...
Hierzo!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:32 schreef mighty_myte het volgende:
waar is de Roeji?
Tja, da's idd een beetje een vreemde bijwerking van speedquote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef Roeji het volgende:
En toen was het stil....
Tja dan praat ik maar wat tegen mezelf.
Ik heb toevallig na wat 'experimenteren' met mn ritalin een positieve bijwerking ontdekt voor mezelf. De ritalin heeft nl een goeie uitwerking op mn cvs. Ik ben minder moe, actiever en heb vooral 's avonds veel meer energie (zie ook het tijdstip van dit bericht, voorheen zou ik nu al uren in totale coma liggen). Ik ben eigenlijk benieuwd naar medemensjes die ook ritalin slikken en 'liefst' ook cvs hebben. Niet dat ik t iemand toewens. Maar ik ben benieuwd of ik de uitzondering op de regel ben. Of dat het echt bij cvs helpt. Zou voor een hele boel mensen een beter leven inhouden
Ik heb het uitgeprobeerd door af en toe de ritalin niet te slikken. Dan weer eens een dag niet, dan bijvoorbeeld een halve dag niet. En dat flink gevarieerd. Maar t resultaat is dus t zelfde. Zonder ritalin ben ik weer enorm moe. En met houd ik alles dus langer vol.
Ook van mensjes met alleen add of adhd zou ik wel eens willen weten of de ritalin invloed heeft op de moeheid en dergelijke.
Bye bye
ik merk het enorm!quote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef Roeji het volgende:Ook van mensjes met alleen add of adhd zou ik wel eens willen weten of de ritalin invloed heeft op de moeheid en dergelijke.
Bye bye
als adhd is vastgesteld en je eerder succesvol behandeld bent met ritalin kun je het gewoon verder van je huisarts krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:09 schreef compier het volgende:
huisarts MAG het voorschrijven, maar ligt aan de persoon of hij/zij het doet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |