Aangezien iedereen vrolijk doorgaat met A vs B replies plaatsen ipv een speciaal topic te openen, doe ik maar lekker mee
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef Googolplexian het volgende:[quote]
![]()
hoe KOM je erbij
![]()
Skyline voor circuit ontworpen? Geen Lambo of Porsche of Skyline die je bijhoudt?
![]()
Sorry hoor
![]()
Je vergelijkt zeker ook met max getunede Supra's ofzo. Probeer trouwens ook eens een 0-100 sprintje. Of probeer eens wat bochtjes tegen een Mine's R34.
Ja, de GTR is voor het circuit ontworpen, specifieker voor de groep A racing. Dat ga je hopelijk niet ontkennen? En natuurlijk heb ik het over getunede supras. Maar dat 'max' kan weg hoor, want dat is precies m'n punt
![]()
Zonder enige moeite kun je een supra 6-700rwhp geven. Bij geen enkele andere auto kan dat zo makkelijk. Dat is meer dan voldoende om welke auto dan ook klop te geven. Zelfs een BPU supra heeft 400-450pk aan de wielen waarmee je de meeste exotics achter je laat.
Mensen die zich in de porsche of skyline wereld begeven, nemen meteen aan dat het 'max getunede' supras zijn. Dat is dus niet waar! Dat komt omdat voor hun begrippen, dat max getuned is. Dat bij die porsche en skyline het hele blok open moet en je de grootste moeite moet doen om 500rwhp te halen, betekent niet dat dat bij een supra ook zo is. De eigenaar van Abbey Motorsports in de UK, skyline specialisten, geeft zelfs ruimschoots toe dat een skyline met meer dan 500pk het merendeel van de tijd stil zal staan voor onderhoud, omdat ze vreselijk unreliable worden (link naar de uitspraak kan ik evt. thuis nog wel opzoeken). Een single supra heeft soms ook problemen, maar lang niet in dezelfde mate. De supra is gewoon onverwoestbaar, kan meer PKs aan en is op de snelweg onaantastbaar. Oh en 8 second quarter miles vind ik ook niet slecht voor een RWD auto die eigenlijk als GT bedoeld is! Bovendien heb ik hier ook nog wat Best Motoring filmpjes waar supras het winnen van NSXen en skylines op het circuit. Allround dus
![]()
quote:
Ah ... dus omdat mensen met zoveel verstand van auto's dat ze geen Supra kennen vragen offie nieuw is dan zegt dat wat? Dat zijn vaak mensen die zelf een Multipla hebben, zeker (of wat voor 'n meuk er daar weggelegd is voor de oton00b)
Dat zegt dat het een tijdloos design is
![]()
Hoeveel andere auto's die in +-1990 ontworpen zijn, kunnen passeren voor een 2007 model? Ik ben benieuwd. Je kunt een skyline op straat zetten en niemand zal er naar kijken tenzij het een kenner is. Zet er een supra naast en men zal verbaasd vragen wat voor auto dat is. Dat is het hele punt, en je bevestigt het zelf.
quote:
En dat laat zien hoe eenzijdig je verstand van auto's is.
![]()
Wat heb je nou aan een auto die je alleen op een circuit kunt gebruiken? Niks in mijn ogen. Een supra of skyline kun je zowel op het circuit als op straat gebruiken. Zodra jij je met een (veel te dure) NSX op straat begeeft, zul je afgaan als een gieter bij het eerste stoplicht
![]()
Zeker hier in de VS, waar vrijwel elke auto 200 of meer PK heeft.
quote:
Geeft niet hoor ... beter blij met je auto dan niet, toch? Supra's zijn goede auto's ... fokking lelijk, IMO, maar wel bruut. Nou nog een beetje kunnen bochten als een NSX
![]()
maar dat krijg je nooit voor elkaar.
Hoeft ook niet
![]()
Die NSX is bedoeld voor het circuit, en daar interesseer ik me persoonlijk weinig in. Mocht dat wel zo zijn: een supra kun je
ook op het circuit gebruiken, een NSX op straat is echter een recept om uitgelachen te worden (kwa prestaties dan).
bovenstaand is dus niet om ruzie te zoeken, maar om te lullen. Ik post gewoon waarom ik die auto als de "beste" zie en het staat iedereen vrij om het daar niet mee eens te zijn en me af te zeiken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn