Zoals eerder beloofd, een kennismaking met de Nissan Skyline. Ik heb met Fok-google search aantal films en foto's verzameld.
Een
vergelijking quote:
“Amuse Supra’
Hirokuya Mohitika and Hideki Tanabe
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 30 psi
125 shot NOS: Off
Tires: A048 255/40R17
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 700-765?
0-60mph: ~4.3 sec?
Top Speed (redlined stock tranny): 205-210mph
Lateral g's: >>1.0
Current performance at top boost (measured my G-Tech):
Conditions: 87 degrees, moderately humid, very fouled spark plugs (wouldn't go past 21-22psi, should go past 33psi), fuel system running extremely rich, 107 octane gas, AMUSE GT30 Turbine kit
1st gear: .73 g's @ 18psi
2nd gear: .66 g's @ 21psi
3rd gear: .52 g's @ 22psi
4th gear: .37 g's @ 22psi
5th gear: .22 g's @ 20psi
6th gear: .16 g’s @ 20psi
1/4 mile: 10.15 sec
0-60 mph: 4.3 sec
Timed with a stopwatch, BPU
0-100 mph: ~11 sec
0-160 mph: ~27 sec
“Mines Skyline”
Michizo Niikura
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 28psi
Tires: RE540S 255/35R18
Fuel: 107 octane
Horsepower (awhp): 500-550?
0-60mph: ~4.0 sec? (traction limited)
Top Speed (redlined stock tranny): 200-210 mph
Lateral g's: >>1.0
Timed with a stopwatch, BPU (stock turbo system w/basic mods):
Voorts moet ik hierbij opmerken dat de Mines Skyline geen V-spec onderstel heeft.
![]()
bij zijn introductie in 1996
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://rapidshare.de/files/3084803/HKS_RB26D_SINGLETURBO.asf.htmlDit betreft een HKS Skyline. Hierop valt af te lezen dat hij in 8 seconden naar 300 km/h accerleert. Het blok is begrensd op 13500 rpm, bij een cc van ruim een 2.5 liter.