http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_Abu_Ghraib.htmlquote:WASHINGTON - Amerikaanse militairen hebben in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis Iraakse kinderen mishandeld om hun vaders aan het praten te krijgen.
Dit bleek dinsdag tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse Congres.
Sergeant Samuel Provance vertelde de parlementariërs van het geval van de Iraakse generaal Hamid Zabar. Diens 16-jarige zoon die niets misdaan had, werd opgepakt. De jongen werd voor de ogen van zijn vader met ijswater besproeid. Ook werd hij opgesloten met gewone criminelen, terwijl bekend was dat hij daar een groot risico liep verkracht te worden.
Provance sprak tijdens een hoorzitting over klokkenluiders die de wantoestanden in Abu Ghraib hadden onthuld. Hij werd zelf ook gedegradeerd.
Moeten ze eerst 6 miljoen mensen vergassen in een paar jaar tijd.quote:Eerder vandaag nog de folteringen van Guantanamo in het nieuws.....
De Amerikanen beginnen steeds meer op de Nazi's te lijken.
misschien omdat die berichten niet altijd onzin blijken te zijn?quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:03 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is iemand met ijswater besproeien "mishandelen" ? Het kan behoorlijk warm zijn in Iraq, misschien wilden ze hem alleen wat opfrissen.
Zo zou het ook uitgelegd kunnen worden. Het begint een beetje op een heksenjacht te lijken. En hoe kan het toch dat dit soort onzin naar buiten blijft komen ?
Je gebruikt kinderen als pressiemiddel, en dat is zo-ie-zo over the edge van goed fatsoen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:09 schreef Hathor het volgende:
Kom op nou zeg, de topictitel schreeuwt dat Amerikanen kinderen folteren, en als je dan leest dat ze 1 jochie met ijswater besprenkelen, moet ik toch echt effe gniffelen hoor. Is DAT folteren ?
Nee, dan moet je in Al Zarqawi's handen vallen, sta je binnen een week op internet, terwijl een stel debielen je keel doorsnijden.![]()
Eh...dat doet de politie hier ook als ze eens stel 14 jarige vandalen hebben opgepakt, bangmakerij heet zo iets, het is een effectief middel om verklaring los te peuteren. Is toch een tikje anders dan folteren vind ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je gebruikt kinderen als pressiemiddel, en dat is zo-ie-zo over the edge van goed fatsoen.
Ja, maar dat zijn vandalen. Dit is gewoon een jongetje die niets gedaan heeft.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eh...dat doet de politie hier ook als ze eens stel 14 jarige vandalen hebben opgepakt, bangmakerij heet zo iets, het is een effectief middel om verklaring los te peuteren. Is toch een tikje anders dan folteren vind ik.
Dat zeg jij.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:20 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn vandalen. Dit is gewoon een jongetje die niets gedaan heeft.
Hier gaat het om 'onschuldige' kinderen. Die worden ingezet om een bekentenis van hun vader/moeder los te krijgen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef Hathor het volgende:
Eh...dat doet de politie hier ook als ze eens stel 14 jarige vandalen hebben opgepakt, bangmakerij heet zo iets, het is een effectief middel om verklaring los te peuteren. Is toch een tikje anders dan folteren vind ik.
en wie zegt dat ? Zijn vader kan wel ergens een transport opgeblazen hebben, en als dat jongetje in zijn angst daar wat over zou zeggen, is dat mooi meegenomen. Ondertussen zit ie waarschijnlijk gewoon alweer thuis met zijn Jihad Joe te spelen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:20 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn vandalen. Dit is gewoon een jongetje die niets gedaan heeft.
Dat "onschuldige" moet je ook voorzichtig mee zijn tegenwoordig, kinderen worden door de Mudjahedeen bij bosjes gebruikt om acties uit te voeren. Ze lijken inderdaad onschuldig, maar je kan gewoon niet voorzichtig genoeg zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:22 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hier gaat het om 'onschuldige' kinderen. Die worden ingezet om een bekentenis van hun vader/moeder los te krijgen.
Abu Ghraib heeft toch al niet zo'n beste naam... dus qua eerbeid voor de mensenrechten zou je ook wat stoplichten op rood mogen zetten.
nee hoor; 1/10 daarvan is voor mij al méér dan voldoende daarvoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:02 schreef Danzig het volgende:
[..]
Moeten ze eerst 6 miljoen mensen vergassen in een paar jaar tijd.
Wie weet hoeveel er verzwegen wordt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:23 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja, want dat staat in het bericht. Weet jij meer?
Das waar. Zullen we dan maar stoppen met de discussie omdat we niet precies weten hoe het zit, of zullen we doorgaan op de informatie die in het bericht staat?quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wie weet hoeveel er verzwegen wordt.
Oke, ik stop nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:38 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik wil nog wel wat kwijt over onschuldige kinderen als je het niet erg vind. Laatst die beelden van die speciale Hamas scholen gezien in Gaza ? Honderden kinderen met Hamas bandana's om, marcheerden netjes in een rij over Deense vlaggen heen, ondertussen ophitsende taal schreeuwend gericht tegen alles in het westen. Die kinderen word dus gewoon vanaf hun achtste of zo met de paplepel ingegoten om ons te haten, die weten straks gewoon niet beter of wij zijn allemaal duivels hier, of wat dan ook.
Wie mishandelt hier nou wie ?
Onschuldig is een heel relatief begrip in het midden oosten.
Mooi, dan weten we gelijk dat de vergelijking USA en Nazi-Duitsland onzin is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:28 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee hoor; 1/10 daarvan is voor mij al méér dan voldoende daarvoor.
Wat heeft dit te maken met de openingspost?quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:38 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik wil nog wel wat kwijt over onschuldige kinderen als je het niet erg vind. Laatst die beelden van die speciale Hamas scholen gezien in Gaza ? Honderden kinderen met Hamas bandana's om, marcheerden netjes in een rij over Deense vlaggen heen, ondertussen ophitsende taal schreeuwend gericht tegen alles in het westen. Die kinderen word dus gewoon vanaf hun achtste of zo met de paplepel ingegoten om ons te haten, die weten straks gewoon niet beter of wij zijn allemaal duivels hier, of wat dan ook.
Simplisme lijkt me meer weggelegd voor personen die op de man spelen inplaats van de achterliggende gedachte PROBEREN te doorgronden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de openingspost?
Was er korting op de LOI-cursus Simplistisch Redeneren?
Yep, maar das heel anders, das verstikking met natte handdoeken, is niet hetzelfde als iemand een glas water in zijn gezicht gooien.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:48 schreef bas-beest het volgende:
@Hathor, wel eens van de Chinese water torture gehoord?
Die sergeant is blijkbaar zelf gedegradeerd, is er dus min of meer zelf bij betrokken geweest, en zegt waarschijnlijk van alles om er voor te zorgen dat ie zelf niet achter de tralies beland. Een beetje advocaat maakt gehakt van zijn verklaring.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:43 schreef nonzz het volgende:
[..]
Oke, ik stop niet
Maar er staat in het berichtje toch duidelijk dat die Sergant heeft gezegd dat die jongen niet gedaan had? Ik kan er ook wel vanalles bij gaan halen wat die jongen allemaal wel niet gedaan zou kunnen hebben en wat voor een Hamas scholen er allemaal wel niet bestaan. Misschien heeft hij z'n oma wel verkracht, maar we weten nu toch alleen dat hij onschuldig is?
WIL je het punt dat ik maakte gewoon niet snappen, of snap je mijn punt niet...???quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die sergeant is blijkbaar zelf gedegradeerd, is er dus min of meer zelf bij betrokken geweest, en zegt waarschijnlijk van alles om er voor te zorgen dat ie zelf niet achter de tralies beland. Een beetje advocaat maakt gehakt van zijn verklaring.
eerst lezen dan pas reagerenquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Yep, maar das heel anders, das verstikking met natte handdoeken, is niet hetzelfde als iemand een glas water in zijn gezicht gooien.
tja, vooral die link niet checken... 'verstikking met natte handdoeken', hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Yep, maar das heel anders, das verstikking met natte handdoeken, is niet hetzelfde als iemand een glas water in zijn gezicht gooien.
Ik heb inderdaad de link niet gecheckt, maar das een van hun bekendere manieren van "de tong wat losser maken". Ik zal hem zo effe lezen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:56 schreef bas-beest het volgende:
[..]
tja, vooral die link niet checken... 'verstikking met natte handdoeken', hoe kom je erbij?![]()
Ach, ik had graag inhoudelijk willen reageren, ware het niet dat je argumentatie zo wanstaltig is dat ik die niet meer waard acht dan een ad hominem.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Simplisme lijkt me meer weggelegd voor personen die op de man spelen inplaats van de achterliggende gedachte PROBEREN te doorgronden.
Wie de schoen past, trekke hem aan.![]()
ik snap je punt wel, ik probeer het gewoon te relativeren. Ik geloof die horrorverhalen gewoon niet onmiddelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:55 schreef nonzz het volgende:
[..]
WIL je het punt dat ik maakte gewoon niet snappen, of snap je mijn punt niet...???
Precies, elk kind in het Midden Oosten is een terrorist!quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:38 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik probeer goed te praten dat dit geen martelen is, daar stel ik me toch heel wat anders bij voor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, ik had graag inhoudelijk willen reageren, ware het niet dat je argumentatie zo wanstaltig is dat ik die niet meer waard acht dan een ad hominem.
Daarnaast probeer je niets te doorgronden, je probeert iets goed te praten. Dat is iets heel anders...
Sinds die "horrorverhalen" de laatste tijd van verschillende kanten worden bevestigd (VS zelf, VN, etc) geloof ik ze eerder dan vroeger.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
ik snap je punt wel, ik probeer het gewoon te relativeren. Ik geloof die horrorverhalen gewoon niet onmiddelijk.
Ja, die kon ik ook, maar deze regel sprong er voor mij toch wel tussen uit....quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:56 schreef bas-beest het volgende:
[..]
tja, vooral die link niet checken... 'verstikking met natte handdoeken', hoe kom je erbij?![]()
Het is op zijn minst mishandeling, maar je probeert daarmee af te leiden van de werkelijke kwestie, die inhoudt dat onschuldigen nadeel ondervinden van vermeende misdaden van, of veronderstelde kennis bij, een familielid.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, ik probeer goed te praten dat dit geen martelen is, daar stel ik me toch heel wat anders bij voor.
Het enige dat je de Amerikanen kan verwijten in deze is dat ze alles lopen te ontkennen, daar zouden ze eens gewoon mee moeten stoppen. Iedereen beseft dat het in Iraq geen picknick is, en dat in een oorlog iedereen altijd ALLE middelen inzet om zijn doel te bereiken. De regels zijn dat er geen regels zijn. Als de Amerikanen dat gewoon zouden toegeven zouden de linksen onder ons heel wat minder stennis maken. Het doel heiligt de middelen is iets waar we ons gewoon bij moeten neerleggen, het is nooit anders geweest.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het is op zijn minst mishandeling, maar je probeert daarmee af te leiden van de werkelijke kwestie, die inhoudt dat onschuldigen nadeel ondervinden van vermeende misdaden van, of veronderstelde kennis bij, een familielid.
Dat begint al wat te lijken op Noord-Korea, of Argentinië tijdens de junta.... Maar gelukkig doen de Amerikaanse GI's het in naam van vrijheid en democratie, dan mag dat....
dit heet selectief quoten... lees eens verderquote:Op woensdag 15 februari 2006 02:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, die kon ik ook, maar deze regel sprong er voor mij toch wel tussen uit....
There is no evidence that this form of torture was ever used by the Chinese.
![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:38 schreef Hathor het volgende:
Nee hoor je spreekt jezelf niet tegen.quote:Hathor - woensdag 15 februari 2006 @ 02:15
[..]
Het is op zijn minst mishandeling, maar je probeert daarmee af te leiden van de werkelijke kwestie, die inhoudt dat onschuldigen nadeel ondervinden van vermeende misdaden van, of veronderstelde kennis bij, een familielid.
Dat begint al wat te lijken op Noord-Korea, of Argentinië tijdens de junta.... Maar gelukkig doen de Amerikaanse GI's het in naam van vrijheid en democratie, dan mag dat....
Het enige dat je de Amerikanen kan verwijten in deze is dat ze alles lopen te ontkennen, daar zouden ze eens gewoon mee moeten stoppen. Iedereen beseft dat het in Iraq geen picknick is, en dat in een oorlog iedereen altijd ALLE middelen inzet om zijn doel te bereiken. De regels zijn dat er geen regels zijn. Als de Amerikanen dat gewoon zouden toegeven zouden de linksen onder ons heel wat minder stennis maken. Het doel heiligt de middelen is iets waar we ons gewoon bij moeten neerleggen, het is nooit anders geweest.
Precies. Tell it also to the Moslim-fundi's.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:07 schreef Youssef het volgende:
* geweld voor geweld is geen oplossing *
Maar hoe leg je dan aan de Irakezen uit hoe je een eerlijk rechtsysteem moet opzetten als je zelf mensen zonder aanklacht vasthoud? Hoe leg je aan de wereld uit dat het goed is dat Saddam weg is zodat er nu niet meer gemarteld wordt?quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het enige dat je de Amerikanen kan verwijten in deze is dat ze alles lopen te ontkennen, daar zouden ze eens gewoon mee moeten stoppen. Iedereen beseft dat het in Iraq geen picknick is, en dat in een oorlog iedereen altijd ALLE middelen inzet om zijn doel te bereiken. De regels zijn dat er geen regels zijn. Als de Amerikanen dat gewoon zouden toegeven zouden de linksen onder ons heel wat minder stennis maken. Het doel heiligt de middelen is iets waar we ons gewoon bij moeten neerleggen, het is nooit anders geweest.
Ik weet het ik weet het....maar zie jij het verschil niet dan ? Hebben de Amerikanen ook die druipmethode toegepast ? Ik zie dat namelijk nergens staan de eerste post. Er staat besprenkelen, dat kan ook water in het gezicht gooien zijn. Ik blijf erbij dat dit waarschijnlijk helemaal uit zijn verband word gerukt door iemand die zijn eigen straatje probeert schoon te praten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:17 schreef sociologist het volgende:
[..]
dit heet selectief quoten... lees eens verder
Dat valt ook niet uit te leggen, de Amerikanen zitten tot over hun in oren in de stront, en ik ben echt benieuwd hoe ze zich hier uit gaan worstelen. Ze waren niet populair voor Saddam werd verwijdert, en ze zijn eigenlijk niets vooruit gekomen nadat ie van de troon was gestoten. Een uitzichtloze situatie, temeer omdat ze zelf hadden verwacht dat de bevolking hen als bevrijders zou onthalen. Foutje.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:20 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar hoe leg je dan aan de Irakezen uit hoe je een eerlijk rechtsysteem moet opzetten als je zelf mensen zonder aanklacht vasthoud? Hoe leg je aan de wereld uit dat het goed is dat Saddam weg is zodat er nu niet meer gemarteld wordt?
Als de VS zou zeggen: "We hebben een hekel aan Irakezen en daarom voeren we daar oorlog" dan zou ik hun manier van opereren helemaal begrijpen.
Maar dit gaat gevaarlijk offtopic....
het klopt dat het niet vast staat dat dit ook daadwerkelijk de methode is geweest. Echter, je quote de informatie selectief. Je probeert hiermee de discussie te manipuleren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het....maar zie jij het verschil niet dan ? Hebben de Amerikanen ook die druipmethode toegepast ? Ik zie dat namelijk nergens staan de eerste post. Er staat besprenkelen, dat kan ook water in het gezicht gooien zijn. Ik blijf erbij dat dit waarschijnlijk helemaal uit zijn verband word gerukt door iemand die zijn eigen straatje probeert schoon te praten.
Maar ach, ik zal wel een bord voor mijn kop hebben.![]()
Het verschil zit hem in dat wij NIET uit zijn op de vernietiging van hun cultuur, en zij wel op de onze.quote:Nee hoor je spreekt jezelf niet tegen.
Ja, maar ze zitten zo in de stront omdat ze dus al die middelen hebben toegepast die jij geoorloofd vond in de post die ik heb gequote.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat valt ook niet uit te leggen, de Amerikanen zitten tot over hun in oren in de stront, en ik ben echt benieuwd hoe ze zich hier uit gaan worstelen. Ze waren niet populair voor Saddam werd verwijdert, en ze zijn eigenlijk niets vooruit gekomen nadat ie van de troon was gestoten. Een uitzichtloze situatie, temeer omdat ze zelf hadden verwacht dat de bevolking hen als bevrijders zou onthalen. Foutje.
Dat maak jij ervan, ik zeg gewoon wat ik denk. Misschien moet ik niet zoveel denken om half drie s'nachts, maar ik beweer toch niet dat wat ik zeg wet is ? Ik interpreteer dingen op mijn manier, en jij op de jouwe. Lekker toch ?quote:het klopt dat het niet vast staat dat dit ook daadwerkelijk de methode is geweest. Echter, je quote de informatie selectief. Je probeert hiermee de discussie te manipuleren
quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in dat wij NIET uit zijn op de vernietiging van hun cultuur, en zij wel op de onze.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:22 schreef Hathor het volgende:
Ik blijf erbij dat dit waarschijnlijk helemaal uit zijn verband word gerukt door iemand die zijn eigen straatje probeert schoon te praten.
Nou, als ze al die dingen niet hadden gedaan in Abu Ghraib, hadden ze ook niet de populariteits prijs gewonnen, ze moeten de Amerikanen nou eenmaal niet daar, al geven ze nog zoveel financiele steun bij hongersnood en natuurrampen, zodar er iemand in het witte huis een scheet laat breekt daar de pleuris uit. In Afganistan dreigt het ook weer helemaal mis te gaan, al komt dat meer door die prenten dan wat anders. En ik had toch echt het idee dat de Amerikanen daar goed werk aan het doen waren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:33 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ja, maar ze zitten zo in de stront omdat ze dus al die middelen hebben toegepast die jij geoorloofd vond in de post die ik heb gequote.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe ze hier uit gaan komen. Zal nog best een hele toer worden....
Wat is je punt ?quote:
Goh, weer zo'n generalisatie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in dat wij NIET uit zijn op de vernietiging van hun cultuur, en zij wel op de onze.
dit was niet interpreteren, dit was manipuleren. Het was een erg doorzichtige poging om iemands argument onderuit te halen op verkeerde gronden (selectief quoten).quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, ik zeg gewoon wat ik denk. Misschien moet ik niet zoveel denken om half drie s'nachts, maar ik beweer toch niet dat wat ik zeg wet is ? Ik interpreteer dingen op mijn manier, en jij op de jouwe. Lekker toch ?
er zijn jou wel meer dingen een raadsel geloof ik. En je probeert me ook nog dingen in de mond te leggen die ik niet zo bedoeld heb. Dat is weer wat jij er uit op maakt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:39 schreef sociologist het volgende:
[..]
dit was niet interpreteren, dit was manipuleren. Het was een erg doorzichtige poging om iemands argument onderuit te halen op verkeerde gronden (selectief quoten).
Ik heb nergens gezegd dat jij beweert dat jouw wil wet is, hoe je erbij komt is me een compleet raadsel...
Een anti oproereenheid die een stel relschoppers klappen geeft, daar zijn ze toch voor ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:45 schreef Frggl het volgende:
Niet alleen de Amerikanen maken zich schuldig aan (kinder)mishandeling, de Britten schijnen er ook wat van te kunnen ... deze jongens lijken me ook niet meerderjarig:
http://www.filecabi.net/video/british-soldiers-abuse.html
Ik leg je geen woorden in de mond. Ik beweer alleen dat je op een rare manier discussie voert. Je probeert iemands argument in diskrediet te brengen door informatie selectief te quoten. Het maakt namelijk weinig uit of die methode in china is toegepast. De werking blijft hetzelfde, maar jij probeert de hele bron ongeloofwaardig te doen laten lijken met de zin "There is no evidence that this form of torture was ever used by the Chinese." Dat heet dus manipuleren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
er zijn jou wel meer dingen een raadsel geloof ik. En je probeert me ook nog dingen in de mond te leggen die ik niet zo bedoeld heb. Dat is weer wat jij er uit op maakt.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:48 schreef bas-beest het volgende:
@Hathor, wel eens van de Chinese water torture gehoord?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:56 schreef bas-beest het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, die kon ik ook, maar deze regel sprong er voor mij toch wel tussen uit....
There is no evidence that this form of torture was ever used by the Chinese.
![]()
volledige bronquote:There is no evidence that this form of torture was ever used by the Chinese. The popularity of the term "Chinese water torture" may have arisen from Harry Houdini's Chinese Water Torture Cell (a feat of escapology introduced around 1913 which entailed Houdini being bound and suspended upside-down in a locked glass and steel cabinet full to overflowing with water, from which he escaped) together with the Fu Manchu stories of Sax Rohmer that were popular in the 1930s (in which the evil Fu Manchu subjected his victims to various devious tortures, such as the wire jacket). It is also thought by many that the term "Chinese water torture" comes from the same set of terms as Chinese fire drill and Chinese Whispers, where the word Chinese was originally used by the Victorians as slang for confusing or 'containing erratic qualities'.
Jazeker, elk kind in het midden-oosten is een kindsoldaat, wannabe-martelaar of geestelijk niet in staat zichzelf op te blazen en wordt daardoor door zijn ouders uitgehongerd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:01 schreef ixio het volgende:
[..]
Precies, elk kind in het Midden Oosten is een terrorist!
Hoever laat je je menselijkheid zakken in "de strijd tegen het terorrisme"quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:56 schreef pseudo het volgende:
[...]Diens 16-jarige zoon die niets misdaan had, werd opgepakt. De jongen werd voor de ogen van zijn vader met ijswater besproeid. Ook werd hij opgesloten met gewone criminelen, terwijl bekend was dat hij daar een groot risico liep verkracht te worden.
'k wil jou bij een buitentemperatuur van 34 graden wel een half uurtje onder een ijswaterdouche zetten, 'ns kijken of je het opfrissen dan nog steeds zo lekker vind, het idee alleen al dat je het niet voor een kiddo van 16 maar voor een stel militairen opneemt vind ik 'zum kotzen'quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:03 schreef Hathor het volgende:
Sinds wanneer is iemand met ijswater besproeien "mishandelen" ? Het kan behoorlijk warm zijn in Iraq, misschien wilden ze hem alleen wat opfrissen.
Zo zou het ook uitgelegd kunnen worden. Het begint een beetje op een heksenjacht te lijken. En hoe kan het toch dat dit soort onzin naar buiten blijft komen ?
en ik ben blij dat dit soort onzin verhalen naar buiten komen, de amerikaanse staatspropaganda is ook niet meer wat het geweest isquote:terwijl bekend was dat hij daar een groot risico liep verkracht te worden.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:15 schreef Drugshond het volgende:
Je gebruikt kinderen als pressiemiddel, en dat is zo-ie-zo over the edge van goed fatsoen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_uit_Abu_Ghraib.htmlquote:SYDNEY - De Australische zender SBS heeft woensdag nieuwe, zeer expliciete foto's en videobeelden getoond van Amerikaanse soldaten die gedetineerden mishandelen in de gevangenis Abu Ghraib in Bagdad. De beelden zouden aan het eind van 2003 zijn gemaakt, net als de eerder gepubliceerde foto's van mishandelingen.
Op video is te zien hoe een groep naakte mannen met zakken over hun hoofd staat te masturberen. Ook is te zien hoe een man zich herhaaldelijk tegen een muur stort. Op een foto toont een man een diepe wond in zijn nek. SBS weigert te onthullen hoe het beeldmateriaal in haar bezit is gekomen.
Nou, strikt genomen hoeft dat niet hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:02 schreef Danzig het volgende:
Moeten ze eerst 6 miljoen mensen vergassen in een paar jaar tijd.
laten zien wie dewreedste is? Is dat je doel?quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:09 schreef Hathor het volgende:
Kom op nou zeg, de topictitel schreeuwt dat Amerikanen kinderen folteren, en als je dan leest dat ze 1 jochie met ijswater besprenkelen, moet ik toch echt effe gniffelen hoor. Is DAT folteren ?
Nee, dan moet je in Al Zarqawi's handen vallen, sta je binnen een week op internet, terwijl een stel debielen je keel doorsnijden.![]()
Die vergelijking vindt ik niet terecht.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
Amerika is Hitler
schandaldig dat Bush dit toelaat
schandalig dat Europa achter Nazi VS zit
Dat hebben ze ook wel. Daarom denk ik dat het een topje van de ijsberg is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:10 schreef Elgigante het volgende:
Schandalig als het bericht waar is en letterljk zo heeft afgespeeld, maar mij verbaast niets meer eigenlijk, beide zijden schuwen geen middelen lijkt het, al had ik van de Amerikanen iets meer tactiek verwacht.
Merkwaardig toch dat we incidenten uit de Islamitische gemeenschap niet als representatief voor de gemeenschap mogen zien , maar incidenten die betrekking hebben op het Amerikaanse leger weer wel..quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook wel. Daarom denk ik dat het een topje van de ijsberg is.
maar het zijn maar incidenten hoor. De meeste amerikanen zijn hartstikke lief. KJa, als ze slapen.
Weet je wat jij moet doen ? Lekker opzouten naar Marokko. Het is hier helemaal niet goed voor jou joh, al die nazi's en Amerika vriendjes hier. Ga toch lekker naar huis, waar het allemaal veel beter is dan hier. Daaaaag.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
Amerika is Hitler
Leg deze tekst eens naast je avatar Meki...quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
Amerika is Hitler
Mag toch hopen dat je je door hebt dat het ironisch was...anders bij deze.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Merkwaardig toch dat we incidenten uit de Islamitische gemeenschap niet als representatief voor de gemeenschap mogen zien , maar incidenten die betrekking hebben op het Amerikaanse leger weer wel..![]()
Tja bij een gewapend conflict wordt het ook getrainde mannen (en vrouwen) soms wat teveel als ze worden geprovoceerd of weet ik veel, misschien zelfs om de tijd te doden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat je je door hebt dat het ironisch was...anders bij deze.
Ik neem niet alle Amerikanen zo. Maar een grot aantal in het leger ook. Net zo als je een groep hebt uit de islamitische gemeenschap die niet deugen. Als ik alle amerikanen zou bedoelen zou dat indirect ook Nederland en de EU zwart maken. Want we verschillen over het algmeen niet zoveel van elkaar als dat we verschillen met de islamitische wereld. Maar dat neemt niet weg dat je hier kritike op mag hebben. Heeft niks te maken met op wie je het betrekt.
Ja kom, laten we aan zelfcensuur gaan doen voor een betere wereld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 03:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik vind het buitengewoon opmerkelijk dat het britse schandaal zo dicht voor dit schandaal is 'uitgekomen'. Vond een mediabaas van de BBC dat de situatie in Irak te veel was gestabiliseerd en moest hij van zijn volkscommissaris dit nieuws naar buiten brengen
Hier werd een onschuldige tiener geterroriseerd en opgesloten voor het "hogere doel" van democratie en vrijheid brengen in Irak. Het zijn Gestapo-methoden hoe je het ook wendt of keert en hoe sommige mensen het ook proberen te bagatelliseren.quote:Sergeant Samuel Provance vertelde de parlementariërs van het geval van de Iraakse generaal Hamid Zabar. Diens 16-jarige zoon die niets misdaan had, werd opgepakt. De jongen werd voor de ogen van zijn vader met ijswater besproeid. Ook werd hij opgesloten met gewone criminelen, terwijl bekend was dat hij daar een groot risico liep verkracht te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |