She's my fave
Undressing in the sun
Return to sea - bye
Forgetting everyone
Eleven high
Ride a wave
quote:Ja! Dat was toen bij dat VPRO-programma dat PE's "Channel Zero" als introtune had. (Hoe heette dat programma ook alweer?). Die uitzending ging toen over de tien beste concerten van dat jaar, en er zaten nog veel meer gave dingen bij: Red Hot Chilli Peppers, George Clinton, Think Tree, Consolidated....en de nr. 1 waren de Cramps, met een supergave versie van "Psychotic Reaction". Die mondharmonica! En die broek! Geweldig!
Op woensdag 28 november 2001 14:31 schreef ranja het volgende:
Ik heb trouwens op een oude videoband nog een nummer van pixies staan, opgenomen tijdens 'Ein abend in Wien' in Rotterdam. Het nummer 'Vamos', waarbij die gitarist (Joey Santiago) op allerlei manieren geluiden produceert uit die gitaar. Ok het is nog geen Sonic youth maar hij gebruikt op een bepaald moment een leeg bierblik in plaats van plectrum en dat geeft een gaaf geluid...
Ik heb die videoband toen eens uitgeleend aan een vriendinnetje, en nooit meer teruggekregen. Madam had er per ongeluk wat overheen getaped
Maar het ging over de Pixies:
ik vind Surfer Rosa/Come on Pilgrim ook het leukst, omdat ie het warrigst is, het meest chaotisch, en ook het meest origineel. Op latere albums klinken ze veel gelikter, da's meteen minder leuk vind ik.
Favoriete nummers: naast de al genoemde "Hey" en "Debaser" vind ik ook "I've been tired" erg goed.
"Dead" is leuk
En "Something against you"
Favoriete pixies-nummers weet ik zo niet... hoop van die combi-cd. Broken face, Oh my golly, Vamos, Gigantic, Mr. Grieves, Allison, Velouria, Alec eiffel, van alles... zelfs Make believe, de ode aan Debbie Gibson... ik kan er moeilijk een paar uithalen, net als me dat met sonic youth ook niet echt lukt...
Trouwens menjo, nu we het over de pixies hebben herken ik je icoontje ineens
Zijn er trouwens nog meer mensen die ook bij Ein Abend in Wien geweest zijn.
Wat was dat gaaf zeg 3 dagen lang top en Frank Black en Sonic Youth achter elkaar
Ik dacht dat ik goed de weg kwijt was en zag allemaal mensen in ziekenhuisbedden
liggen en vrouwen met kinderwagens vol met plastic organen lopen, hallucinaties??
Neee, bleek allemaal echt zo te zijn hadden ze voor de sfeer gedaan
Ik vind de live versie van Heaven (live at BBC) van death to the Pixies ook erg stoer.. Ik had ze best eens live willen zien..
quote:Helaas, toen woonde ik nog niet in Rotterdam... heb wel de cd en wat video-opnamen ervan. Ook Magnapop bij die registratie ontdekt... echt wel een belangrijk festival geweest!
Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Faat het volgende:
Wat was dat gaaf zeg 3 dagen lang top en Frank Black en Sonic Youth achter elkaar![]()
quote:Het programma heette Fa. Onrust, en ik heb de uitzending '10 beste concerten van het jaar' (met Neil Young op 1 dacht ik) nog ergens op video (denk ik)
Op donderdag 29 november 2001 18:02 schreef Beatrice het volgende:[..]
Ja! Dat was toen bij dat VPRO-programma dat PE's "Channel Zero" als introtune had. (Hoe heette dat programma ook alweer?). Die uitzending ging toen over de tien beste concerten van dat jaar, en er zaten nog veel meer gave dingen bij: Red Hot Chilli Peppers, George Clinton, Think Tree, Consolidated....en de nr. 1 waren de Cramps, met een supergave versie van "Psychotic Reaction". Die mondharmonica! En die broek! Geweldig!
Ik heb die videoband toen eens uitgeleend aan een vriendinnetje, en nooit meer teruggekregen. Madam had er per ongeluk wat overheen getaped
Maar het ging over de Pixies:
ik vind Surfer Rosa/Come on Pilgrim ook het leukst, omdat ie het warrigst is, het meest chaotisch, en ook het meest origineel. Op latere albums klinken ze veel gelikter, da's meteen minder leuk vind ik.Favoriete nummers: naast de al genoemde "Hey" en "Debaser" vind ik ook "I've been tired" erg goed.
"Dead" is leuk
En "Something against you"
quote:i know, i was there.
Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Faat het volgende:
Wat was dat gaaf zeg 3 dagen lang top en Frank Black en Sonic Youth achter elkaarIk dacht dat ik goed de weg kwijt was en zag allemaal mensen in ziekenhuisbedden
liggen en vrouwen met kinderwagens vol met plastic organen lopen, hallucinaties??
Neee, bleek allemaal echt zo te zijn hadden ze voor de sfeer gedaan![]()
![]()
Stond bij Frank en zijn telecaster en ook Sonic Youth met me neus op het podium. Smashing Pumpkins waren trouwens ook leuk (maar wel compleet lazerus)
Ik vond vooral de Habsburger ipv Hamburger leuk gevonden
Heb in in één avond zoveel bandjes gezien, dat ik nog geeneens meer weet welke ook al weer (misschien maar eens een apart topic voor openen...)
Ik dacht trouwens dat niet de voltallige Pixies op Ein Abend in Wien gespeeld hebben, maar alleen Frank Black solo
quote:Dan was dat wellicht in hetzelfde jaar als dat ik FB op Pukkelpop gezien heb. De Pixies waren toen nog maar net uit elkaar en hij had dus nog geen eigen nummers (godzijdank!). Het was dus gewoon Frank Black met een akoustische gitaar die Pixies nummers speelde
Op zaterdag 01 december 2001 00:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik dacht trouwens dat niet de voltallige Pixies op Ein Abend in Wien gespeeld hebben, maar alleen Frank Black solo
quote:Heb ik ook. En meer.
Op vrijdag 30 november 2001 23:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het programma heette Fa. Onrust, en ik heb de uitzending '10 beste concerten van het jaar' (met Neil Young op 1 dacht ik) nog ergens op video (denk ik)
Heb 'De Nozems' nog op een Fa. Onrust tape.
Nou jij weer ?!
Ik vind het in ieder geval een erg leuke cd. Lekker tegendraads en schreeuwerig, maar ook veel leuke gitaarlijntjes basloopjes en zangmelodien. Ik ben nu heel erg benieuwd naar Bossanova aangezien daar nogal veel Beach Boys invloeden in schijnen te zitten en dat vind ik niet bepaald een afrader.
Velouria van De Pixies zou trouwens ook zo een Weezer nummer kunnen zijn. Echt niet meer normaal hoeveel dat liedje lijkt op de stijl van Weezer (of hoeveel Weezer qua stijl op dat liedje lijkt). Weezer heeft het ook gecovered, maar veel hoeften ze er dus niet aan te veranderen
quote:*kwijlt*
Op zaterdag 01 december 2001 00:42 schreef tong80 het volgende:[..]
Heb ik ook. En meer.
Heb 'De Nozems' nog op een Fa. Onrust tape.
Nou jij weer ?!
*daarna afdruipt*
quote:dank voor de tip!
Op woensdag 05 december 2001 23:44 schreef -Wepeel2- het volgende:
Zo direct in Loladamusica (TV3) een special over 'het andere gezicht van de jaren 80'. Schijnen ook wat beelden van de Pixies in te zitten.
quote:M'n moeder vroeg zich af wat voor een idioot dat was, en toen ik haar vertelde dat dat dezelfde Nick Cave was van 'No more shall we part' was ze toch even geschokt
Op donderdag 06 december 2001 00:39 schreef Zanderrr het volgende:
Was wel een leuke uitzending, vooral dat clipje van Nick Cave
Ik vond het een pluspunt dat ze een keer hele nummers lieten zien en geen fragmenten.
Joy Division vond ik overigens ook mooi. Ik had nog nooit een live opname van ze gezien. Eerst vond ik de zanger qua presentatie een beetje tegenvallen, maar dat eind, wow.
Wel leuk vond ik Flea met de microfoon achter in z'n huig En die bassist van Cave, sja humor man!
quote:Ik heb "death to the pixies"ook. geweldig!! dat is zeg maar de best of. Ik heb ook b-sides verzamelcd. Die is wat minder maar er staan ook hele goeie nummers op. Maar dat kan ook niet anders met een cd van the pixies.smilie
Op woensdag 28 november 2001 13:55 schreef chathustra het volgende:
Wie kent de pixies? Heb er laatst 2 cd's van gekocht:Dead to the Pixies;
Trompe le monde;Hele coole beetje wazig punk band... (was inspiratie voor Nirvana!)
quote:Ik heb een aantal cd-singles van hun uit hun Bossanova tijd. Staan erg aardige b-kantjes op, oa. Make believe, gezongen door de drummer en een ode aan Debbie Gibson.
Op maandag 17 februari 2003 19:15 schreef thesoundfan het volgende:[..]
Ik heb "death to the pixies"ook. geweldig!! dat is zeg maar de best of. Ik heb ook b-sides verzamelcd. Die is wat minder maar er staan ook hele goeie nummers op. Maar dat kan ook niet anders met een cd van the pixies.smilie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |