abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2001 @ 17:40:57 #26
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2329957
Op Doolittle zit nog een surf-connectie. Kijk maar eens naar de text van 'Ana', en dan de eerste letters van de regels:

She's my fave
Undressing in the sun
Return to sea - bye
Forgetting everyone
Eleven high
Ride a wave

pi_2330209
quote:
Op woensdag 28 november 2001 14:31 schreef ranja het volgende:
Ik heb trouwens op een oude videoband nog een nummer van pixies staan, opgenomen tijdens 'Ein abend in Wien' in Rotterdam. Het nummer 'Vamos', waarbij die gitarist (Joey Santiago) op allerlei manieren geluiden produceert uit die gitaar. Ok het is nog geen Sonic youth maar hij gebruikt op een bepaald moment een leeg bierblik in plaats van plectrum en dat geeft een gaaf geluid...
Ja! Dat was toen bij dat VPRO-programma dat PE's "Channel Zero" als introtune had. (Hoe heette dat programma ook alweer?). Die uitzending ging toen over de tien beste concerten van dat jaar, en er zaten nog veel meer gave dingen bij: Red Hot Chilli Peppers, George Clinton, Think Tree, Consolidated....en de nr. 1 waren de Cramps, met een supergave versie van "Psychotic Reaction". Die mondharmonica! En die broek! Geweldig!

Ik heb die videoband toen eens uitgeleend aan een vriendinnetje, en nooit meer teruggekregen. Madam had er per ongeluk wat overheen getaped

Maar het ging over de Pixies:
ik vind Surfer Rosa/Come on Pilgrim ook het leukst, omdat ie het warrigst is, het meest chaotisch, en ook het meest origineel. Op latere albums klinken ze veel gelikter, da's meteen minder leuk vind ik.

Favoriete nummers: naast de al genoemde "Hey" en "Debaser" vind ik ook "I've been tired" erg goed.
"Dead" is leuk
En "Something against you"

donderdag 29 november 2001 @ 18:26:29 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_2330374
Inderdaad, Cramps heb ik ook getaped (erg goed, heb het nummer nooit kunnen vinden volgens mij) en ook Sonic youth zat er in... met 2 gitaren over elkaar heen aan het raggen
Volgens mij hebben Pixies wel eens Sonic youth als (1 van de) inspirators genoemd.

Favoriete pixies-nummers weet ik zo niet... hoop van die combi-cd. Broken face, Oh my golly, Vamos, Gigantic, Mr. Grieves, Allison, Velouria, Alec eiffel, van alles... zelfs Make believe, de ode aan Debbie Gibson... ik kan er moeilijk een paar uithalen, net als me dat met sonic youth ook niet echt lukt...

donderdag 29 november 2001 @ 18:52:34 #29
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_2330556
Hey leuk een topic over the Pixies, daar was ik heel lang geleden helemaal weg van
Beste cd's vind ik ook Surfer Rosa & Come on Pilgrim en Doolittle met als toppertjes
de live-versie van Vamos en Gouge Away en Hey vind ik ook nog steeds goed.

Trouwens menjo, nu we het over de pixies hebben herken ik je icoontje ineens

Zijn er trouwens nog meer mensen die ook bij Ein Abend in Wien geweest zijn.
Wat was dat gaaf zeg 3 dagen lang top en Frank Black en Sonic Youth achter elkaar

Ik dacht dat ik goed de weg kwijt was en zag allemaal mensen in ziekenhuisbedden
liggen en vrouwen met kinderwagens vol met plastic organen lopen, hallucinaties??
Neee, bleek allemaal echt zo te zijn hadden ze voor de sfeer gedaan

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_2330644
Surfer Rosa moet je ook kopen!!
pi_2335484
Pixies ... op aanraden van Menjo Surfer Rosa (en Come on Pilgrim) gekocht.. en echt SUPER . Moet eigenlijk de rest ook nog eens kopen, maar komt er nooit van .

Ik vind de live versie van Heaven (live at BBC) van death to the Pixies ook erg stoer.. Ik had ze best eens live willen zien..

vrijdag 30 november 2001 @ 10:31:15 #32
13973 ranja
image means nothing
pi_2336239
quote:
Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Faat het volgende:
Wat was dat gaaf zeg 3 dagen lang top en Frank Black en Sonic Youth achter elkaar
Helaas, toen woonde ik nog niet in Rotterdam... heb wel de cd en wat video-opnamen ervan. Ook Magnapop bij die registratie ontdekt... echt wel een belangrijk festival geweest!
pi_2336249
Ik heb enkele maanden geleden Frank Black gezien in de Effenaar Eindhoven. Hij speelde wel 5 pixie-nr's.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
pi_2343351
Cecilia Ann is trouwens een cover van The surftones (surfbandje uit begin jaren 60)
Dat zag ik ook net, dacht dat het een eigen compositie was..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2343429
quote:
Op donderdag 29 november 2001 18:02 schreef Beatrice het volgende:

[..]

Ja! Dat was toen bij dat VPRO-programma dat PE's "Channel Zero" als introtune had. (Hoe heette dat programma ook alweer?). Die uitzending ging toen over de tien beste concerten van dat jaar, en er zaten nog veel meer gave dingen bij: Red Hot Chilli Peppers, George Clinton, Think Tree, Consolidated....en de nr. 1 waren de Cramps, met een supergave versie van "Psychotic Reaction". Die mondharmonica! En die broek! Geweldig!

Ik heb die videoband toen eens uitgeleend aan een vriendinnetje, en nooit meer teruggekregen. Madam had er per ongeluk wat overheen getaped

Maar het ging over de Pixies:
ik vind Surfer Rosa/Come on Pilgrim ook het leukst, omdat ie het warrigst is, het meest chaotisch, en ook het meest origineel. Op latere albums klinken ze veel gelikter, da's meteen minder leuk vind ik.

Favoriete nummers: naast de al genoemde "Hey" en "Debaser" vind ik ook "I've been tired" erg goed.
"Dead" is leuk
En "Something against you"

Het programma heette Fa. Onrust, en ik heb de uitzending '10 beste concerten van het jaar' (met Neil Young op 1 dacht ik) nog ergens op video (denk ik)
pi_2343475
quote:
Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Faat het volgende:

Ik dacht dat ik goed de weg kwijt was en zag allemaal mensen in ziekenhuisbedden
liggen en vrouwen met kinderwagens vol met plastic organen lopen, hallucinaties??
Neee, bleek allemaal echt zo te zijn hadden ze voor de sfeer gedaan

i know, i was there.

Stond bij Frank en zijn telecaster en ook Sonic Youth met me neus op het podium. Smashing Pumpkins waren trouwens ook leuk (maar wel compleet lazerus)

Ik vond vooral de Habsburger ipv Hamburger leuk gevonden

Heb in in één avond zoveel bandjes gezien, dat ik nog geeneens meer weet welke ook al weer (misschien maar eens een apart topic voor openen...)

Ik dacht trouwens dat niet de voltallige Pixies op Ein Abend in Wien gespeeld hebben, maar alleen Frank Black solo

pi_2343484
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 00:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik dacht trouwens dat niet de voltallige Pixies op Ein Abend in Wien gespeeld hebben, maar alleen Frank Black solo
Dan was dat wellicht in hetzelfde jaar als dat ik FB op Pukkelpop gezien heb. De Pixies waren toen nog maar net uit elkaar en hij had dus nog geen eigen nummers (godzijdank!). Het was dus gewoon Frank Black met een akoustische gitaar die Pixies nummers speelde
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 december 2001 @ 00:42:55 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_2343763
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 23:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Het programma heette Fa. Onrust, en ik heb de uitzending '10 beste concerten van het jaar' (met Neil Young op 1 dacht ik) nog ergens op video (denk ik)

Heb ik ook. En meer.

Heb 'De Nozems' nog op een Fa. Onrust tape.

Nou jij weer ?!

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2344111
JAaaaaaah ik heb zo ook live gezien in euh..naja, nooit eigenlijk. Maar ik heb Donderdagavond wel mijn eerste Pixies cd gekocht (Surfer Rose/Pilgrim). Bijna beschamend dat deze band niet in mijn collectie zat. Ik kende er (vaag) wel het één en ander van.

Ik vind het in ieder geval een erg leuke cd. Lekker tegendraads en schreeuwerig, maar ook veel leuke gitaarlijntjes basloopjes en zangmelodien. Ik ben nu heel erg benieuwd naar Bossanova aangezien daar nogal veel Beach Boys invloeden in schijnen te zitten en dat vind ik niet bepaald een afrader.

Velouria van De Pixies zou trouwens ook zo een Weezer nummer kunnen zijn. Echt niet meer normaal hoeveel dat liedje lijkt op de stijl van Weezer (of hoeveel Weezer qua stijl op dat liedje lijkt). Weezer heeft het ook gecovered, maar veel hoeften ze er dus niet aan te veranderen

Hmmzz....
  zaterdag 1 december 2001 @ 01:50:12 #40
15187 KapiteinKoek
Alle kruimels nog an toe!
pi_2344170
Ik heb onlangs mijn verzameling gecompleteerd door de aanschaf van 'Pixies at the BBC'. Ook een aanrader, lekkere rauwe versies van o.a. Manta Ray (weliswaar een b-kantje, maar het is wel een van mijn favorieten) en Levitate Me
pi_2390529
Zo direct in Loladamusica (TV3) een special over 'het andere gezicht van de jaren 80'. Schijnen ook wat beelden van de Pixies in te zitten.
Hmmzz....
pi_2390554
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 00:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb ik ook. En meer.

Heb 'De Nozems' nog op een Fa. Onrust tape.

Nou jij weer ?!

*kwijlt*

*daarna afdruipt*

pi_2390559
quote:
Op woensdag 05 december 2001 23:44 schreef -Wepeel2- het volgende:
Zo direct in Loladamusica (TV3) een special over 'het andere gezicht van de jaren 80'. Schijnen ook wat beelden van de Pixies in te zitten.
dank voor de tip!
  woensdag 5 december 2001 @ 23:49:40 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_2390574
Pixies

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 6 december 2001 @ 00:39:09 #45
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2391048
Was wel een leuke uitzending, vooral dat clipje van Nick Cave
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2391097
quote:
Op donderdag 06 december 2001 00:39 schreef Zanderrr het volgende:
Was wel een leuke uitzending, vooral dat clipje van Nick Cave
M'n moeder vroeg zich af wat voor een idioot dat was, en toen ik haar vertelde dat dat dezelfde Nick Cave was van 'No more shall we part' was ze toch even geschokt
Volgende week dus concert van Nick Cave. Zeker weer kijken dus.

Ik vond het een pluspunt dat ze een keer hele nummers lieten zien en geen fragmenten.

Joy Division vond ik overigens ook mooi. Ik had nog nooit een live opname van ze gezien. Eerst vond ik de zanger qua presentatie een beetje tegenvallen, maar dat eind, wow.

Hmmzz....
pi_2391121
Sjongejonge, wat een "vrolijkheid" begin jaren tachtig

Wel leuk vond ik Flea met de microfoon achter in z'n huig En die bassist van Cave, sja humor man!

pi_2391143
Mijn persoonlijk favoriet was drankorgel Jeffrey Pierce. Toch wel knap als je zo nauwkeurig vals kunt zingen. Niet per ongeluk een nootje raak, nee, allemaal ernaast! Hulde.
  maandag 17 februari 2003 @ 19:15:23 #49
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8542312
quote:
Op woensdag 28 november 2001 13:55 schreef chathustra het volgende:
Wie kent de pixies? Heb er laatst 2 cd's van gekocht:

Dead to the Pixies;
Trompe le monde;

Hele coole beetje wazig punk band... (was inspiratie voor Nirvana!)

Ik heb "death to the pixies"ook. geweldig!! dat is zeg maar de best of. Ik heb ook b-sides verzamelcd. Die is wat minder maar er staan ook hele goeie nummers op. Maar dat kan ook niet anders met een cd van the pixies.smilie
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  maandag 17 februari 2003 @ 22:59:33 #50
13973 ranja
image means nothing
pi_8547625
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:15 schreef thesoundfan het volgende:

[..]

Ik heb "death to the pixies"ook. geweldig!! dat is zeg maar de best of. Ik heb ook b-sides verzamelcd. Die is wat minder maar er staan ook hele goeie nummers op. Maar dat kan ook niet anders met een cd van the pixies.smilie

Ik heb een aantal cd-singles van hun uit hun Bossanova tijd. Staan erg aardige b-kantjes op, oa. Make believe, gezongen door de drummer en een ode aan Debbie Gibson.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')