Alsof ´autochtonen´ niet worden gepusht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef McCarthy het volgende:
nadat er een intensieve campagne was geweest om ze aan het stemmen te krijgen![]()
Antillianen zijn toch best christelijk?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef skiczukie het volgende:
ChristenUnie? Wtf.
Dat zijn meestal geen allochtonen toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Antillianen zijn toch best christelijk?
Jaja, echt een zelfbenoemd denker.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ja, vind je het gek. De linkse partijen zijn gastvrijer, en geven meer gratis geld aan de allochtonen die zonder werk de hele dag thuis geen Nederlands zitten te kunnen.
niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat zijn meestal geen allochtonen toch?
dit geldt natuurlijk wederzijdsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef addictivebeat het volgende:
Uiteraard stemmen ze PvdA, want ze weten dat ze door de linkse partijen gedekt worden. Ze gaan zich natuurlijk niet zichzelf in de vingers snijden door op de VVD te stemmen. Het is dus een puur tactische keuze. Niet uit links idealisme (want in werkelijkheid zijn veel allochtonen rechts-conservatief), maar uit eigenbelang wordt er op links gestemd.
bron?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jaja, echt een zelfbenoemd denker.
Een overdonderende meerderheid van de allochtonen werkt.
Tja, met iemand als Verdonk kweek je geen goodwil bij de allochtonen bevolking.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Floripas het volgende:
Allochtonen gaan meer naar de gemeentelijke stembus dan voorgaande jaren, en ze stemmen voor de helft (!) PvdA. Nog meer afwijkingen van het gemiddelde: de SP is impopulair, GroenLinks eigenlijk alleen onder Marokkanen en Turken, Christenunie doet het ook aardig, de VVD scoort nauwelijks en het CDA ook niet. D66 is dan wel weer geliefder onder allochtonen.
Bron: volkskrant van vandaag.
Die kon ik nergens vinden, ik heb het van een staatje van de volkskrant-voorpagina van vanmorgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:33 schreef Pracissor het volgende:
Heb je wat meer gegevens? Oftewel wat zijn de precieze percentages naar bevolkingsgroep?
Graag.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die kon ik nergens vinden, ik heb het van een staatje van de volkskrant-voorpagina van vanmorgen.
Als ik ergens cijfers vind, plaats ik ze erbij, goed?
Allochtonen zijn over het algemeen wel bewuster over politiek dan de autochtonen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef McCarthy het volgende:
nadat er een intensieve campagne was geweest om ze aan het stemmen te krijgen![]()
Bron?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:37 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Allochtonen zijn over het algemeen wel bewuster over politiek dan de autochtonen.
Daar zou de VVD zeker bij gebaat zijn: verdeeldheid zaaien en de angst voor moslims nog verder aanwakkeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:38 schreef Vassili_Z het volgende:
Kan er geen moslimunie komen??
you got itquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:49 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Daar zou de VVD zeker bij gebaat zijn: verdeeldheid zaaien en de angst voor moslims nog verder aanwakkeren.
Minder dan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:38 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Bron?
Zij stemmen toch minder als autochtonen.
Ik ken geen moslim die voor hem gaat. Een puur belgisch verschijnsel, en zelfs daar marginaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
you got it
abu jah jah, love that guy
meer aandacht voor die gast, het liefst een eigen politieke partij
Ze moeten hem ook niet zo vaak uitnodigen bij NOVA beetje in je eigen linkse vingers snijden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
you got it
tot mijn teleurstelling niet neequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ken geen moslim die voor hem gaat.
don't think soquote:Don't get your hopes up, they're here to stay.
McCarthy krijgt het warmpjes in de broek van het idee van rassenrellen met doden enzo?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
tot mijn teleurstelling niet nee
een moslim partij in de 2e kamer die elke week de spanningen tussen de groepen doet toenemen is koren op de rechtse molen
[..]
Helaas. Te laat!quote:don't think so
Verdere polarisering om je eigen partijpolitieke belangen te dienen vind ik ietwat dubieus, McCarthy.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
tot mijn teleurstelling niet nee
een moslim partij in de 2e kamer die elke week de spanningen tussen de groepen doet toenemen is koren op de rechtse molen
[..]
don't think so
McCarthy is de naam, aangenaam kennis te makenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:57 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Verdere polarisering om je eigen partijpolitieke belangen te dienen vind ik ietwat dubieus, McCarthy.
juist nietquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
you got it
ik prefereer vreedzaamquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
McCarthy krijgt het warmpjes in de broek van het idee van rassenrellen met doden enzo?
[..]
remigrerende turken en marokanen. nog niet van gehoord?quote:Helaas. Te laat!
Wat zijn dat nou voor onliberale standpuntenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:02 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik prefereer vreedzaam
[..]
remigrerende turken en marokanen. nog niet van gehoord?
ik ben economisch liberaalquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:04 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat zijn dat nou voor onliberale standpuntenJe stelt me teleur.
Dat is eigenlijk erg niet-Amerikaans beste man. Weet je zeker dat je de voorkeur geeft aan 'vreedzaam'?quote:
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ben economisch liberaal
op andere vlakken heb ik wisselende standpunten:
- volledige vrijheid van meningsuiting
- discrimmintie / racisme toegestaan
- vrouwen achter het aanrecht / terugdraaien van die gekke feminiseringsgolf
- geen toegang voor niet westerse allochtonen
En jij wou een date?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ben economisch liberaal
- vrouwen achter het aanrecht / terugdraaien van die gekke feminiseringsgolf
nou ja, zachte dwang danquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk erg niet-Amerikaans beste man. Weet je zeker dat je de voorkeur geeft aan 'vreedzaam'?
Als ik me niet vergis had hij er ook daadwerkelijk 1 in Belgie, maar was dat niet bepaald een daverend succes.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
you got it
44% werd verwacht bij de gemeenteraadverkiezingen t.o.v. 58% van de autochtonen als ik me de reportage van Netwerk goed herinner.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
Conclusie van de volkskrant lijkt me vrij speculatief aangezien de verkiezingen nog niet zijn geweest.
Daarnaast meer dan niets is nog steeds vrij marginaal. Volgens mij stemmen vrij weinig allochtonen.
Oh dat zou nog vrij veel zijn. Meer dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Monolith het volgende:
44% werd verwacht bij de gemeenteraadverkiezingen t.o.v. 58% van de autochtonen als ik me de reportage van Netwerk goed herinner.
CU stemmen is minder vreemd als het op het eerste gezicht lijkt. Wanneer je de standpunten van de vaak conservatief ingestelde (1e generatie) allochtoon in een stemwijzer invult zul je al snel bij de kleine christelijke partijen uitkomen. De CU is de meer linkse van die partijen. Best wel logisch dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:30 schreef skiczukie het volgende:
ChristenUnie? Wtf.
quote:Allochtone kiezers weten stemhokje weer te vinden
Van onze verslaggeefster Margreet Vermeulen
AMSTERDAM - De allochtone kiezer gaat op 7 maart voor het eerst in tien jaar weer op grote schaal naar de stembus. Dit voorspelt het onderzoeksbureau Motivaction in het rapport Opkomstgedrag en opkomstmotieven van Nieuwe Nederlanders. Vooral de PvdA zal hiervan profiteren. Ongeveer de helft van de migranten die wil gaan stemmen, heeft een voorkeur voor de sociaal-democraten.
Eerder deze maand voorspelde TNS/NIPO dat de allochtone kiezers in Rotterdam van de PvdA veruit de grootste partij gaan maken. De onderzoekers van Motivaction voorzien dat allochtonen ook in andere steden hun stempel op de stembusstrijd gaan drukken. In de grote steden is ongeveer eenderde van het electoraat van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst.
Maar hun stem werd nauwelijks gehoord, omdat het opkomstpercentage in veel steden in tien jaar kelderde naar 25 procent. ‘Die trend lijkt nu te keren’, concludeert voorzitter Sadik Harchaoui, voorzitter van Forum, instituut voor multiculturele ontwikkeling en opdrachtgever van het onderzoek.
De onderzoekers van Motivaction hielden achthonderd diepte-interviews. Van de ondervraagden zegt 46 procent ‘zeker’ te gaan stemmen. Nog eens 28 procent twijfelt. Dat leidt tot een vermoedelijke opkomst van 44 procent, denkt Motivaction.
Harchaoui van Forum is blij met de uitkomst. ‘Peilingen bieden natuurlijk geen garantie. Maar uit het onderzoek blijkt duidelijk dat de helft van de allochtonen vertrouwen heeft in de instituties en de politiek. Ze gaan niet naar de stembus uit protest. Nee, ze willen invloed uitoefenen. Dat is goed nieuws.’
Bron: De Volkskrant
Vermaledijde autochtonen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Gelukkig wonen er in mijn gemeente weinig allochtonen...maar het blijft een PvdA gemeente(Heerenveen)
Dus ze gaan er van uit dat van de mensen die zeggen 'zeker' te gaan stemmen niet allemaal gaan stemmen? En van de twijfelaars heel weinig tot niemand?quote:Van de ondervraagden zegt 46 procent ‘zeker’ te gaan stemmen. Nog eens 28 procent twijfelt. Dat leidt tot een vermoedelijke opkomst van 44 procent, denkt Motivaction.
*dingding, we hebben een winnaar!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ja, vind je het gek. De linkse partijen zijn gastvrijer, en geven meer gratis geld aan de allochtonen die zonder werk de hele dag thuis geen Nederlands zitten te kunnen.
Daarom moet je de USA ook eerst betalen om te stemmen. Vrijheid heet dat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 06:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
*dingding, we hebben een winnaar!
Mensen die niets bijdragen moeten ook niet mogen stemmen. Sim-pel. Allochtoon of autochtoon. Als jij je handje ophoudt, dan is het nogal logisch waar je op gaat stemmen.
Hetzelfde zie je bij de PvDA stemmers inderdaad.
De enigste echte autochtonen daar zijn de natives en de rest is import.quote:Op woensdag 15 februari 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Omdat je zelf de USA erbij betrekt: als allochtoon MAG je hier niet eens stemmen. Goede zaak. We waren en zijn in NL wel gek dat we niet-Nederlanders zomaar naar de stembus laten gaan. Bewijs eers maar dat je er thuishoort, over 10 jaar nemen we het nog eens in overweging.
Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?quote:Op woensdag 15 februari 2006 06:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
*dingding, we hebben een winnaar!
Mensen die niets bijdragen moeten ook niet mogen stemmen. Sim-pel. Allochtoon of autochtoon. Als jij je handje ophoudt, dan is het nogal logisch waar je op gaat stemmen.
No way dat allochtonen op een rechtse partij stemmen, ze willen immers allemaal in NL blijven, met behoud van alle luxe die ze nu krijgen. Het pappen en nathouden bevalt ze best.
In Nederland net zo, alleen hebben wij die grens op 5 jaar gezetquote:Op woensdag 15 februari 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Omdat je zelf de USA erbij betrekt: als allochtoon MAG je hier niet eens stemmen. Goede zaak. We waren en zijn in NL wel gek dat we niet-Nederlanders zomaar naar de stembus laten gaan. Bewijs eers maar dat je er thuishoort, over 10 jaar nemen we het nog eens in overweging.
Wat is 'alle luxe' dan wel niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 06:57 schreef StefanP het volgende:
No way dat allochtonen op een rechtse partij stemmen, ze willen immers allemaal in NL blijven, met behoud van alle luxe die ze nu krijgen. Het pappen en nathouden bevalt ze best.
Het lijkt mij niet zo vreemd als nieuwkomer die mag stemmen om op een partij te stemmen die voor strengere immigratieregels is. Ik ben immers al binnen, nog meer losers die daarna binnenkomen is alleen maar slecht voor mijn eigen positie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?
Ik had meer GroenLinks verwacht - dat is toch de echte knuffelpartij.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:25 schreef Solopeople het volgende:
Shocking!!
Wat zullen we morgen lezen in de krant?!
"Automobilisten staan tussen 6 en 9 uur 's ochtends geregeld in de file!"?
"Veel winkels dicht op zondag!"?
Sjees.
Welnee. Vijftien jaar geleden was de bijnaam al PvdAllochtonen. Echt een spruitjesbericht dit hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had meer GroenLinks verwacht - dat is toch de echte knuffelpartij.
En met dat conservatisme van die moslims valt het dus ook wel mee - CDA is verwaarloosbaar.
Illegale immigranten hebben geen kiesrechtquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:20 schreef vanthof het volgende:
Chewie, dat wat jij over de VS zegt is onjuist. Er wonen heel veel illegale immigranten de VS binnen elk jaar. En bovendien wordt er niet zo op illegalen gejaagd als hier in Nederland.
Het immigratie beleid van de VS is anders, en onvergelijkbaar met dat van NL. met name op het gebied van gezinshereniging is er een groot verschil, in de VS mag iemand anders garant staan voor een immigrant. Daarnaast zijn de boetes voor werkgevers minder hoog als een illegaal bij hun te werk gesteld is. Ook toegang tot gezondheidszorg is makkelijker voor illegalen in de VS.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Illegale immigranten hebben geen kiesrecht![]()
Verder kom je als legale immigrant iets moeilijker de VS binnen. Het verschil met hier wordt wel kleiner gelukkig.
Men beschimpt als partij het verleden en dat is het begin van de ondergang.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:33 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Welnee. Vijftien jaar geleden was de bijnaam al PvdAllochtonen. Echt een spruitjesbericht dit hoor.
Dat hangt van veel meer afquote:Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?
Een alochtoon is iemand die NIET in Nederland is geboren (1e generatie allochtoon) of waarvan de ouders NIET in Nederland zijn geboren (2e generatie allochtoon).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:32 schreef skiczukie het volgende:
Dat zijn meestal geen allochtonen toch?
http://www.nieuws.nl/170723quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
44% werd verwacht bij de gemeenteraadverkiezingen t.o.v. 58% van de autochtonen als ik me de reportage van Netwerk goed herinner.
Wat ik vooral opvallend vind is dat de ChristenUnie wel scoort en het CDA niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Floripas het volgende:
Allochtonen gaan meer naar de gemeentelijke stembus dan voorgaande jaren, en ze stemmen voor de helft (!) PvdA. Nog meer afwijkingen van het gemiddelde: de SP is impopulair, GroenLinks eigenlijk alleen onder Marokkanen en Turken, Christenunie doet het ook aardig, de VVD scoort nauwelijks en het CDA ook niet. D66 is dan wel weer geliefder onder allochtonen.
http://www.parool.nl/nieuws/2006/FEB/15/ams1.htmlquote:Velen blijven thuis op 7 maart
Van een verslaggever
AMSTERDAM - De opkomst van allochtonen bij de verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad op 7 maart zal dramatisch laag zijn. Van de Marokkaanse Amsterdammers is op dit moment slechts twintig tot 25 procent van plan te gaan stemmen.
Dit blijkt uit een enquête van bureau Onderzoek en Statistiek (O+S) in opdracht van het politieke tv-programma De Voorkamer van RTV Noord-Holland en Het Parool.
Van de Turkse Amsterdammers zegt 25 tot dertig procent te gaan stemmen, van de Surinaamse Amsterdammers dertig tot 35 procent. De algemene opkomst in Amsterdam was vier jaar geleden ongeveer vijftig procent.
Gisteren bleek uit een onderzoek van bureau Motivaction nog dat in Nederland naar verwachting ongeveer 46 procent van de allochtonen naar de stembus gaat. Onderzoeker Jeroen Slot vanS kan dit niet geloven. Amsterdam blijft volgens hem in elk geval sterk bij die cijfers achter. De opkomst dreigt net zo dramatisch te worden als vier jaar geleden.
Volgens Slot komt dat onder meer doordat allochtonen vanzelfsprekend veel minder historische binding met Nederlandse politieke partijen hebben. Ook zouden zij niet het gevoel hebben dat er wat te kiezen is. In de politiek gaat het vaker óver hen dan mét hen.
Maar het belangrijkste is, aldus Slot, dat veel allochtonen achterlopen qua kennis en opleiding. Ook lager opgeleide autochtonen gaan minder vaak naar de stembus. Op de kieslijsten staan bovendien niet veel meer allochtone kandidaten dan vier jaar geleden, terwijl allochtonen de neiging hebben te kiezen voor een landgenoot.
Van de allochtonen, zo'n twintig procent van het Amsterdamse electoraat, is rond de zestig procent van plan op de PvdA te stemmen. De VVD komt er met ongeveer tien procent veel minder goed vanaf.
VVD-lijsttrekker Laetitia Griffith reageerde gisteravond in De Voorkamer verbaasd op de cijfers. Zij zei juist veel enthousiasme tegen te komen als zij allochtone jongeren spreekt.
Lijsttrekker Maarten van Poelgeest van GroenLinks wees op onderzoek van de Universiteit van Amsterdam, waaruit blijkt dat de politieke participatie van allochtonen groeit als zij zich organiseren in eigen clubs. De gemeente heeft er volgens hem alles aan gedaan om die organisaties de nek om te draaien, onder meer door het intrekken van subsidies.
© Het Parool, 15-02-2006
in het bericht van nieuws.nl staat dit hierover:quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vind is dat de ChristenUnie wel scoort en het CDA niet.
quote:CDA en ChristenUnie krijgen relatief veel steun van de Antillianen en de Surinamers.
Vrij egoistische benadering Sidekick, klinkt niet echt sociaal om alleen maar te denken aan eigen belang...quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is nogal een rechtse insteek inderdaad.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vrij egoistische benadering Sidekick, klinkt niet echt sociaal om alleen maar te denken aan eigen belang...
Ja, in eenzelfde situatie zouik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen, maar mijn punt staat nog steeds.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nogal een rechtse insteek inderdaad.
Maar het is toch logisch dat immigranten kiezen voor een partij die een sociaal (im)migratiebeleid voorstaat?
Het gaat meer om het ideaal, niet zozeer om het eigen belang. Een immigrant ziet nog beter hoe ontzettend slechts het migratiebeleid van rechts is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja, in eenzelfde situatie zouik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen, maar mijn punt staat nog steeds.
Als je rechts bent is eigen belang stemmen asociaal en als je links bent is het logisch..
Hoe meten we met twee maten deel 1.
Lul er maar over heen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat meer om het ideaal, niet zozeer om het eigen belang. Een immigrant ziet nog beter hoe ontzettend slechts het migratiebeleid van rechts is.
Huh?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vrij egoistische benadering Sidekick, klinkt niet echt sociaal om alleen maar te denken aan eigen belang...
Onzin - dat vind ik wel en die andere stemmers dus ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:33 schreef Elgigante het volgende:
Het migratiebeleid is helemaal niet zo slecht.
Je kiest voor jouw groep (de nieuwkomer) omdat een partij jouw belangen het beste behartigd. Vrij logisch natuurlijk, maar misschien zijn er betere alternatieven die het gemeenschappelijke belang beter dienen.quote:
Ik probeerde juist duidelijk te maken dat dit helemaal niet zo logisch is als wel eens wordt voorgesteld (zoals door Vampier). Ik weet niet precies wat er dan opeens zo egoistisch zou zijn aan mij?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kiest voor jouw groep (de nieuwkomer) omdat een partij jouw belangen het beste behartigd.
Oh op die fiets..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef Sidekick het volgende:
Och, laat ik gelijk duidelijkheid geven:
Vampier zegt dat allochtonen logischerwijs op een linkse partij stemmen omdat ze voor lossere immigratieregels zijn. Ik stel een vraag, waarbij het verwachte antwoord in mijn opzet gaat aantonen dat dit niet zozeer het geval hoeft te zijn aangezien Vampier, als allochtoon, juist op een rechtse partij zou stemmen met strakke immigratieregels.
Het is niet zo mensen eigen om op een partij te stemmen die jiust jouw rechten wil inperken of verkwanselen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh op die fiets..
Ik denk wel dat de gemiddelde allochtoon wel automatisch op een partij zal stemmen die zich aan de linkerzijde van het politieke spectrum bevindt.
Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar dan vind ik dat je Heinsbroek die VVD stemt daarom ook niet als asociaal of egoistisch neer moet zetten, maar goed we begrijpen elkaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet zo mensen eigen om op een partij te stemmen die jiust jouw rechten wil inperken of verkwanselen.
Nooit geweten dat allochtonen in meerderheid voor abortus, homohuwelijk en euthanasie waren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet zo mensen eigen om op een partij te stemmen die jiust jouw rechten wil inperken of verkwanselen.
Nee dat zijn ze ook niet denk ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:55 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nooit geweten dat allochtonen in meerderheid voor abortus, homohuwelijk en euthanasie waren.
Joh.quote:
Gemiddeld wel vaker ja, maar immigratie is helemaal geen specifiek (!) issue bij allochtonen waardoor dat verschil ontstaat. Laatst een peiling onder allochtonen waarbij bleek dat 48% vond dat er teveel allochtonen waren. Het is ook helemaal geen eigenbelang om voor minder strakkere immigratie te pleiten; die mensen zijn allang binnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh op die fiets..
Ik denk wel dat de gemiddelde allochtoon wel automatisch op een partij zal stemmen die zich aan de linkerzijde van het politieke spectrum bevindt.
Ik denk ook dat de allochtonen die bijv op de PvdA stemmen dat in mindere mate doen vanwege het asielbeleid dat de PvdA nastreeft, maar meer omdat de PvdA zich profileert bij en richt op de sociaal zwakkeren, waar de gemiddelde allochtoon wat vaker ingedeeld wordt zoals je al zegt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gemiddeld wel vaker ja, maar immigratie is helemaal geen specifiek (!) issue bij allochtonen waardoor dat verschil ontstaat. Laatst een peiling onder allochtonen waarbij bleek dat 48% vond dat er teveel allochtonen waren. Het is ook helemaal geen eigenbelang om voor minder strakkere immigratie te pleiten; die mensen zijn allang binnen.
Het gaat dan voornamelijk over zaken als integratie en sociale zekerheid waar linkse partijen aantrekkelijker zijn voor allochtonen, met een correlatie aan eigen belang.
Als alles goed gaat mag ik binnen nu en een paar maanden stemmen in de Verenigde Staten omdat mijn Amerikaanse Staatsburgerschap dan goedgekeurd word.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:
Ach ja een kwestie van de hand die je eten geeft.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Floripas het volgende:
Bron: volkskrant van vandaag.
Het verbaasd jou maar weinig dat allochtonen op linkse partijen stemmen, jij komt met het verspillen van de rechten aan. Het is interessant dat ze geen enkele waarde aan de ethische kwesties hechten terwijl die normaal voor grote wrijving zorgen.quote:
Dan zouden ze eerder en masse op GroenLinks stemmen, niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:16 schreef marky het volgende:
[..]
Ach ja een kwestie van de hand die je eten geeft.
Als allochtonen niet meer links stemmen, is het een teken dat het autochtonen zijn geworden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:16 schreef vanthof het volgende:Er is bij allochtonen nog een wereld te winnen en daar hoef je helemaal niet links voor te zijn.
Hoezo te weinig? En van veel allochtonen die nu op de lijsten staan heb ik het idee dat ze er alleen opstaan omdat ze allochtoon zijn. Dus naar mijn mening zijn er juist te veel allochtonen die op de lijsten staan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:16 schreef vanthof het volgende:
De werkelijkheid is dat er bij alle partijen weinig allochtonen op de lijst staan, te weinig.
Scheve verhouding als je naar de bevolkingssamenstellingen van de gemeenten bekijkt. Zwart volk, wit bestuur.quote:
Misschien is dat 'zwarte volk' gewoon niet goed in het besturen van de gemeente? Of misschien zijn ze niet geïntreseerd in politiek? Zolang het bestuur maar goed is maakt het mijn geen fuck uit wie er in zit, hoe scheef de verhouding ook mag zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:12 schreef Sud het volgende:
[..]
Scheve verhouding als je naar de bevolkingssamenstellingen van de gemeenten bekijkt. Zwart volk, wit bestuur.
Misschien niet. Speculeren tot je erbij neervalt.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien is dat 'zwarte volk' gewoon niet goed in het besturen van de gemeente?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |