bron: http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_maro_2005.shtmlquote:Een Commissie voor Waarheid en Verzoening werd opgezet om zich te buigen over honderden “verdwijningen” en willekeurige detenties in voorgaande decennia. De autoriteiten zetten hun offensief voort tegen vermeende islamistische activisten, en meer dan tweehonderd mensen werden veroordeeld tot gevangenisstraffen. Verscheidene veroordeelden waren gemarteld tijdens ondervraging door de veiligheidstroepen. Ook waren er berichten over andere schendingen van het recht op een eerlijk proces. De autoriteiten stelden een wet op om marteling tegen te gaan en verklaarden in juli dat berichten over marteling uit 2002 en 2003 zouden worden onderzocht. Het wettelijk kader voor vrouwenrechten werd aanzienlijk verbeterd. Drieëndertig mensen kregen een koninklijk pardon, onder wie politieke gevangenen en gewetensgevangenen.
Dus, eigenlijk komt het erop neer dat Marokko nog helemaal niet zo veilig is, zoals op het eerste gezicht soms lijkt? En, wat valt er verder aan te doen?quote:Pardon of political prisoners
On 7 January a royal pardon was granted to 33 people, including political prisoners and prisoners of conscience. Among them were human rights defenders, journalists and Islamist activists, including Ali Lmrabet, a Moroccan journalist sentenced to three years’ imprisonment in June 2003, and Ali Salem Tamek, a human rights defender from Western Sahara sentenced to two years’ imprisonment in October 2002.
quote:Background
The USA accorded Morocco the status of “major non-NATO ally” in June, apparently in acknowledgement of what a senior administration official described as “Morocco’s steadfast support in the global war on terror”. The status lifted restrictions on arms sales. The USA also signed a free-trade agreement with Morocco.
Ik doe met je mee! Ik gooi gelijk die Marrokaanse suikerpot weg die ik 12 jaar geleden bij de kringloop heb gehaald.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:
ok ik boycot marokko.
al die marokkaanse spullen die ik altijd koop zal ik niet meer kopen
Wat dacht je van alle nitraatproducten, olijfolie en wijn?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:
ok ik boycot marokko.
Ik stel voor gewoon kaas te blijven eten - net als vroeger.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:29 schreef Floripas het volgende:
Ik ben ernstig teleurgesteld in Marokko.
Ik stel voor om over te gaan tot een boycot.
Maak ik zo'n TT, komt er dit soort tuig op me af.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik stel voor gewoon kaas te blijven eten - net als vroeger.
Ja ik sta er zelf ook van te kijken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maak ik zo'n TT, komt er dit soort tuig op me af.![]()
Ja wat wil je, met zo'n stompzinnige oproep tot boycotting? Da's bij voorbaat de hond in de pot.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:03 schreef Floripas het volgende:
Maak ik zo'n TT, komt er dit soort tuig op me af.![]()
Als het topic toch verbaggert: je sig klopt metrisch niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:05 schreef navvy het volgende:
[..]
Ja ik sta er zelf ook van te kijken.
Wat is er stompzinnig aan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja wat wil je, met zo'n stompzinnige oproep tot boycotting? Da's bij voorbaat de hond in de pot.![]()
ik drink geen marokaanse wijnquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van alle nitraatproducten, olijfolie en wijn?
Bijna alle Nederlandse landbouwproducten worden besproeid met Marokkaans nitraat. Da's nogal een hoeveelheid.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik drink geen marokaanse wijnen olijfolie haal ik uit italie.
dat kan ik moeilijk gaan boycotten, dan dupeer ik den nederlandsche boeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle Nederlandse landbouwproducten worden besproeid met Marokkaans nitraat. Da's nogal een hoeveelheid.
Er klopt wel meer niet aan mij dan alleen m'n sig (zij het metrisch of niet).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als het topic toch verbaggert: je sig klopt metrisch niet.
Het gaat om een EU-dreiging met boycot.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat kan ik moeilijk gaan boycotten, dan dupeer ik den nederlandsche boeren.
Wat wil je nou bereiken met zo'n boycot? Denk je dat je daar de mensen gelukkig mee maakt die vergeefs op erkenning en schadevergoeding zitten te wachten? Bewijs je het Marokkaanse volk daar enige eer mee?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:08 schreef Floripas het volgende:
Wat is er stompzinnig aan?
Wellicht een moment van bezinning bij de koning, die denkt dat hij, louter omdat hij een trouw Bush-aanhanger is, alles kan maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat wil je nou bereiken met zo'n boycot? Denk je dat je daar de mensen gelukkig mee maakt die vergeefs op erkenning en schadevergoeding zitten te wachten? Bewijs je het Marokkaanse volk daar enige eer mee?
Bedelbrieven?quote:Ik bedoel, schrijf een boek over die jaren van lood, maak een documentaire, stel bedelbrieven op
Brief in tijdscapsule - die moet nog geboren worden.quote:aan Mohammed V zelf
Het gaat me niet om olijven, het gaat me om nitraat.quote:maar kom niet met zoiets onnozels als 'ik koopt geen olijven uit Fez meer'. Daar is niemand bij gebaat; het is een vals gebaar van medeleven en betrokkenheid.
kom dan ook met een duidelijkere topictitelquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat om een EU-dreiging met boycot.
Allemachtig!
Die zal zich daar druk om maken: alweer zo'n pedante actie van die Europese hoogmoedskliek met hun neo-koloniale betweterij.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef Floripas het volgende:
Wellicht een moment van bezinning bij de koning, die denkt dat hij, louter omdat hij een trouw Bush-aanhanger is, alles kan maken.
Dat moet je me nog eens uitleggen.quote:Het gaat me niet om olijven, het gaat me om nitraat.
Wat stel jij dan voor om die mensenrechtenschendingen een halt toe te roepen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die zal zich daar druk om maken: alweer zo'n pedante actie van die Europese hoogmoedskliek met hun neo-koloniale betweterij.
En ondertussen kan het volk creperen. "Sorry jongens, schuld van die arrogante witkoppen uit Europa!"
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:
ok ik boycot marokko.
http://europa.eu.int/comm/external_relations/morocco/intro/quote:EU-Morocco Trade Relations
Trade between the EU and Morocco has flourished in the last decade. In 2004, 71% of Moroccan exports went to the EU, while 58% of Moroccan imports came from the EU. Total trade reached 14 billion EUR in 2004. The EU is Morocco’s biggest trading partner and the balance of trade is still in the EU's favour.
Morocco’s main exports to the EU are foods (fishery products, fruit, early produce – particularly tomatoes and citrus fruit), flowers and finished consumer products (mainly textiles). Main imports are fabrics, various types of machinery and equipment, chemicals, plastics, and wheat. Industrial products already enter the EU duty-free.
The EU-Morocco fisheries agreement signed in 1995 expired at the end of November 1999. The EU Council of Ministers gave a mandate to the Commission to negotiate a Fisheries Partnership Agreement between the European Community and the Kingdom of Morocco in early July 2005. Based on this mandate, the Commission and the Moroccan authorities initialled a text on 28 July 2005 which contains all the provisions for the activities of the EU fleet in Moroccan waters.
bedoel je niet fosfaat? nitraat kan je nl. overal waar energietoevoer is gewoon uit de lucht halen nl. fosfaat is trouwens te vinden in de Westelijke Sahara dat bezet wordt door Marokko....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijna alle Nederlandse landbouwproducten worden besproeid met Marokkaans nitraat. Da's nogal een hoeveelheid.
Oeps, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bedoel je niet fosfaat? nitraat kan je nl. overal waar energietoevoer is gewoon uit de lucht halen nl. fosfaat is trouwens te vinden in de Westelijke Sahara dat bezet wordt door Marokko....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |