De steen des aanstoots is een passage over het Amsterdamse gemeenteraadslid Fatima Elatik (PvdA). Sinds vorig jaar neemt Van Gogh haar en haar partij met de regelmaat van de klok op de korrel. Reden is dat Elatik in de Volkskrant zei dat ze begrip had voor het besluit om de opvoering Aïsja af te blazen. Sommige moslims namen aanstoot aan de opvoering van het stuk.
Van Gogh, naar eigen zeggen een groot voorvechter van de vrijheid van meningsuiting, noemt Elatik in zijn stuk 'onnozel' en een 'troetel-Marokkaanse'. Daarnaast roept de columnist de lezers op om op Pim Fortuyn te stemmen. Van Gogh: "Van Weezel vond dat ik 'een vete' uitvocht met juffrouw Elatik en beschouwde mijn stemadvies voor Fortuyn als 'een provocatie'."
Max van Weezel zegt desgevraagd dat hij van niets weet. "Ik ben al enige tijd ziek." Ook ontkent hij de hand te hebben gehad in het weigeren van de column van Van Gogh. "Dat is absoluut niet waar."
quote:Briljant.
Op woensdag 28 november 2001 12:04 schreef yvonne het volgende:
Ik ga Van Gogh maar eens aanschrijven om z'n columns hier maar te komen plaatsen
quote:Ik wilde eigenlijk een 'kus-smiley' invoeren, maar die zit er niet bij. Daarom:
Op woensdag 28 november 2001 12:03 schreef Strolie75 het volgende:
Van Gogh, (is)naar eigen zeggen een groot voorvechter van de vrijheid van meningsuiting (...)Daarnaast roept de columnist de lezers op om op Pim Fortuyn te stemmen.
quote:He bah
Op woensdag 28 november 2001 12:04 schreef yvonne het volgende:
Ik ga Van Gogh maar eens aanschrijven om z'n columns hier maar te komen plaatsen
quote:kewl!
Op woensdag 28 november 2001 12:26 schreef yvonne het volgende:
Zow, brief is de deur uit, ben benieuwd
quote:
Perverse onnozelheid't Gekke is, zo gauw Kabul bevrijd was kwamen er Afghanen op CNN uitleggen dat ze bijzonder verheugd waren verlost te zijn van de Taliban en dankbaar voor de precisiebombardementen van de Amerikanen. Vrouwen lieten hun gezicht zien, mannen scheerden hun baard af, er mocht weer muziek gedraaid worden en vliegeren - de nationale sport, uiteraard verboden door Allah's gedachten-politie – werd in ere hersteld. 't Is natuurlijk schandelijk dat de Afghanen niet naar Paul Rosenmöller geluisterd hebben en dat Amerikanen voor de zoveelste keer als bevrijders worden binnengehaald.
Hoe kan dat toch?
Dit stukje wordt geschreven op 19 November. Er zijn in Nederland tienduizenden islamitische gelovigen te vinden die menen dat de aanslag van 11 September een terecht koekje van eigen deeg was voor de grote Satan, zoals de volgende aanval - die vermoedelijk geen vierduizend maar vier miljoen slachtoffers zal opleveren - ook op hun instemming mag rekenen.
Ook dan zal Kok zich naar de moskee spoeden om zich solidair te verklaren met een minderheid uit wier midden bijna geen woordvoerder te vinden is die zijn afschuw durft uit te spreken over de tegen het Amerikaanse volk begane genocide. Ik kijk met knipperende ogen naar de twee maten waarmee gemeten wordt. Als op TV de grote denker Frits Barend zijn afkeer uitspreekt van 'onze bondgenoot' Egypte, waar immers net drieëntwintig homoseksuelen vanwege hun geaardheid werden opgesloten, peins ik: "Hij heeft gelijk, maar ik vraag me af of je met die maatstaf ooit Hitler had kunnen verslaan. Zouden de geallieerden hebben moeten weigeren met Stalin samen te werken vanwege de Goelag?"
Men kan de SS ook met rozen tegemoet treden.
Er waren trouwens een hoop camera's in Caïro toen het Hof aldaar zijn uitspraak deed, met als gevolg beelden van protesterende familieleden; uit het rijk van Bin Laden komt nooit zulk nieuws, daar zijn de methoden om flikkers op te ruimen veel efficiënter en wordt er, zoals bekend, geen Westerse verslaggever toegelaten.
Pronk en andere boven-ons-gestelden leggen graag uit dat het huidige conflict voortkomt uit de kloof tussen de verpauperde Derde Wereld en het rijke Westen en dat 't bepaald geen oorlog is tussen 'ons' en de Islam. Daarmee wordt eigenlijk gezegd dat bijvoorbeeld de vertegenwoordigers van hongerend Afrika maar domme negers zijn omdat ze nog geen anthrax naar New York hebben geëxporteerd. Heeft Pronk gelijk?
Ik denk van niet. En ik vermoed dat niemand zich illusies hoeft te maken over de vraag of vele honderden miljoenen islamitische gelovigen bereid zijn vreedzaam samen te leven met het meer ontwikkelde deel van de wereld. Het antwoord is 'Nee' en de naderende oorlog die hiervan het gevolg is zal 11 September tot een relatief gematigde voorbode doen verbleken. Die oorlog zal gewonnen worden door de blijde boodschappers van de Profeet, want wat verdedigt het Westen eigenlijk?
Zoiets abstracts als 'vrije meningsuiting' en de vrijheid om er een ander of geen geloof op na te houden. Wij kunnen geen maagden in de hemel beloven, noch de instemming van Allah; wij staan met lege handen om niet meer dan het recht op Twijfel te verdedigen.
Kom daar 'ns om in de islamitische wereld.
De Middeleeuwen grijnzen ons aan, maar van meneer De Graaff (D'66) mag je dat niet zeggen, geloof ik. Een vriendin van me stond een jaar geleden in de deuropening van haar Amsterdamse woning met een zesjarige dochter toen ze omringd werd door een groep opgeschoten Marokkaanse jongens die een niet van echt te onderscheiden namaakpistool op haar slaap zetten. Haar dochter schrok, ook al omdat mamma 'Hollandse hoer' werd genoemd. Mijn vriendin deed aangifte bij de politie en identificeerde haar bedreigers, maar tot gerechtelijke vervolging heeft 't niet mogen komen, want voor zo'n onbeduidende zaak heeft het Openbaar Ministerie geen tijd.
Ik heb haar uitgelegd dat Nederlandse politici bang zijn om voor 'racist' te worden uitgemaakt als ze wat zouden zeggen over de terreur die ertoe leidt dat treinen niet meer stoppen in Amsterdam-West of dat zwembaden worden gesloten of dat toneelstukken niet kunnen worden opgevoerd. Fatima Elatik, troetel Marokkaanse van de hoofdstedelijke PVDA, verdedigt openlijk dat 't maar goed is dat "Aïsja" niet kan worden opgevoerd. Zij beroept zich hierbij op het mogelijk gekwetst-zijn van islamitische gelovigen. Geen PVDA-hotemetoot die haar durft uit te leggen dat de vrijheid om gelovigen te kwetsen met profane opvattingen een zwaar bevochten, na eeuwen van Inquisitie verworven recht is voor iedere Nederlandse burger.
Hoe onnozel juffrouw Elatik ook is, ze voelt goed aan dat de PVDA geen interesse heeft in het verdedigen van die paar onschuldige artikelen uit onze Grondwet. In de multiculturele samenleving van de PVDA mag aan Allah niet worden getwijfeld.
Nu is 't een beetje flauw om alleen die partij te betichten.
Wie in Nederland hardop uitspreekt dat 't tijd is voor een Koude Oorlog tegen de voortdurende provocaties uit islamitische hoek jegens een systeem dat ook autochtonen recht van spreken garandeert - ja, zelfs de vrijheid om niet geëxecuteerd te worden wanneer men met vier getuigen de gelijkslachtige liefde bedrijft - wordt begroet met het Ach en Wee van politici die jarenlang als politiekcorrecte struisvogels gebogen hebben voor de haat die in de moskeeën en op lagere scholen onderwezen wordt. 't Is amusant om de NSB'ers van morgen over elkaar heen te zien buitelen in gespeelde verontwaardiging om wie niet meer doet dan zoiets als de Nederlandse redelijkheid verdedigen. Vermoedelijk zullen die moskeeën en lagere scholen tot in lengte van jaren met belastinggeld gesubsidieerd worden dat grotendeels is opgehoest door de enige groep in Nederland die werkelijk bedreigd wordt; de ongelovige autochtonen.
Helpen zal 't niet, maar toch: 't is tijd om op Fortuyn te stemmen.
Theo van Gogh
quote:Hoop dat hij het doet!
quote:Wat mij betreft rake taal. Goed geschreven en legt de vinger exact op de zere plek. Ben het eens met de constaterimg dat wij hier in nederland ietwat zijn doorgeschoten in onze tolerantie.
Op woensdag 28 november 2001 14:02 schreef Eightball het volgende:
De column:
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 28-11-2001 14:33]
quote:Hij heeft i.m.h.o. in het gevalletje Elatik ook gelijk, je kunt hem hoogstens drammerigheid verwijten.
Op woensdag 28 november 2001 14:35 schreef Smike het volgende:
om z'n gelijk te halen?
quote:Ik bedoel meer dat hij misschien zo wil bewijzen dat vrije meningsuiting inderdaad niet meer bestaat in Nederland.
Op woensdag 28 november 2001 14:44 schreef Eightball het volgende:
Hij heeft i.m.h.o. in het gevalletje Elatik ook gelijk, je kunt hem hoogstens drammerigheid verwijten.
quote:Aha, dat idd zou best eens kunnen.
Op woensdag 28 november 2001 14:46 schreef Smike het volgende:
Ik bedoel meer dat hij misschien zo wil bewijzen dat vrije meningsuiting inderdaad niet meer bestaat in Nederland.
De overigens best wel bizarre correspondentie tussen
van Gogh/Elatik/PvdA Amsterdam staat op zijn eigen site.
quote:Als het zou lukken zou het heel gaaf zijn. Maar hij heeft natuurlijk al een eigen site.
Gelukkig zijn er nog mensen in Nederland in het bezit van een ruggegraat die WEL realistisch naar het hele allochtonen beleid durven te kijken.
Overigens ben ik het eens met een van de posters over het belachelijke troetel-beleid van politici terwijl aan de allochtonen zelf niks wordt gevraagd!
quote:Jammer alleen dat niemand hem echt serieus neemt!
Op woensdag 28 november 2001 16:12 schreef speknek het volgende:
Groot respect voor iemand die zo kundig middels een column de gevestigde orde omver kan schoppen.
Ach jah alleen bij Yorin natuurlijk en dat behoeft eigenlijk geen verdere uitleg!
Fatima Elatik is een irritante trut en als ik Theo van Gogh zie vergaat me de eetlust.
quote:Hoewel ik me in een deel van de column best kan vinden, is bovenstaand citaat natuurlijk enorm generaliserend en overdreven. Niet iedere islamiet is een fundamentalist, net zoals niet elke Christen abortusklinieken opblaast. Gewoon een beetje ondoordacht schoppen. Ach, waarom type ik dit eigenlijk nog...
En ik vermoed dat niemand zich illusies hoeft te maken over de vraag of vele honderden miljoenen islamitische gelovigen bereid zijn vreedzaam samen te leven met het meer ontwikkelde deel van de wereld. Het antwoord is 'Nee' en de naderende oorlog die hiervan het gevolg is zal 11 September tot een relatief gematigde voorbode doen verbleken. Die oorlog zal gewonnen worden door de blijde boodschappers van de Profeet, want wat verdedigt het Westen eigenlijk?
quote:Dat die dikke naziflikker daar een column voor nodig heeft is dieptriest. Mij lukt het al in een paar regeltjes.
Op woensdag 28 november 2001 16:12 schreef speknek het volgende:
Groot respect voor iemand die zo kundig middels een column de gevestigde orde omver kan schoppen.
quote:Kan VN ook nog eens een extra advertentie kwijt.
Op woensdag 28 november 2001 17:39 schreef links234 het volgende:
Dat die dikke naziflikker daar een column voor nodig heeft is dieptriest. Mij lukt het al in een paar regeltjes.
quote:overdrijven en het vergroten van details is zijn schrijfstijl en dat maakt hem, maar ook andere schrijvers juist zo sterk. Het is een helder en makkelijk te lezen stuk waar eigenlijk niets mis mee is. Vaag dat vrij nederland het weigerde. Maar goed ik heb Theo dan ook vrij hoog zitten, als stukjesschrijver en interviewer.
Op woensdag 28 november 2001 17:36 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Hoewel ik me in een deel van de column best kan vinden, is bovenstaand citaat natuurlijk enorm generaliserend en overdreven. Niet iedere islamiet is een fundamentalist, net zoals niet elke Christen abortusklinieken opblaast. Gewoon een beetje ondoordacht schoppen. Ach, waarom type ik dit eigenlijk nog...
quote:Inderdaaad, een dike vette vieze stinkerd is het. Mischien kan hij beter moslim worden, gaat zijn hygiene er in ieder geval op vooruit
Op woensdag 28 november 2001 17:39 schreef links234 het volgende:[..]
Dat die dikke naziflikker daar een column voor nodig heeft is dieptriest. Mij lukt het al in een paar regeltjes.
-------
Whahaha..dit is sterk zeg.
quote:Ja, sterk overdreven ja. Vraag je je niet af waarom zijn columns worden geweigerd\??? Mischien door het lage niveau???
Op woensdag 28 november 2001 18:59 schreef Sniper het volgende:
Wie in Nederland hardop uitspreekt dat 't tijd is voor een Koude Oorlog tegen de voortdurende provocaties uit islamitische hoek jegens een systeem dat ook autochtonen recht van spreken garandeert - ja, zelfs de vrijheid om niet geëxecuteerd te worden wanneer men met vier getuigen de gelijkslachtige liefde bedrijft - wordt begroet met het Ach en Wee van politici die jarenlang als politiekcorrecte struisvogels gebogen hebben voor de haat die in de moskeeën en op lagere scholen onderwezen wordt. 't Is amusant om de NSB'ers van morgen over elkaar heen te zien buitelen in gespeelde verontwaardiging om wie niet meer doet dan zoiets als de Nederlandse redelijkheid verdedigen. Vermoedelijk zullen die moskeeën en lagere scholen tot in lengte van jaren met belastinggeld gesubsidieerd worden dat grotendeels is opgehoest door de enige groep in Nederland die werkelijk bedreigd wordt; de ongelovige autochtonen.
Helpen zal 't niet, maar toch: 't is tijd om op Fortuyn te stemmen.-------
Whahaha..dit is sterk zeg.
quote:Nee joh. Da's een gevolg van het Politiek Correct Syndroom (een hele ernstige ziekte overigens) wat nog steeds door Nederland waart.
Op woensdag 28 november 2001 19:01 schreef onschuldig het volgende:[..]
Vraag je je niet af waarom zijn columns worden geweigerd\??? Mischien door het lage niveau???
quote:
Op woensdag 28 november 2001 19:05 schreef Sniper het volgende:[..]
Nee joh. Da's een gevolg van het Politiek Correct Syndroom (een hele ernstige ziekte overigens) wat nog steeds door Nederland waart.
Van Gogh mag ik wel vanwege zijn houding, maar wat een klotecolumn zeg. Terecht dat die geweigerd is, hoewel Vrij Nederland wel weer zo'n correct links blaadje is natuurlijk.
quote:Tienduizenden is zwaar overdreven. Dit is gewoon stemmingmakerij. Alsof het in Nederland vergeven is van de bloeddorstige moslims.
Er zijn in Nederland tienduizenden islamitische gelovigen te vinden die menen dat de aanslag van 11 September een terecht koekje van eigen deeg was voor de grote Satan, zoals de volgende aanval - die vermoedelijk geen vierduizend maar vier miljoen slachtoffers zal opleveren - ook op hun instemming mag rekenen.
quote:Spitsvondig
Pronk en andere boven-ons-gestelden leggen graag uit dat het huidige conflict voortkomt uit de kloof tussen de verpauperde Derde Wereld en het rijke Westen en dat 't bepaald geen oorlog is tussen 'ons' en de Islam. Daarmee wordt eigenlijk gezegd dat bijvoorbeeld de vertegenwoordigers van hongerend Afrika maar domme negers zijn omdat ze nog geen anthrax naar New York hebben geëxporteerd
quote:Zelfde. Alsof vele honderden miljoenen allemaal fundamentalist zijn.
En ik vermoed dat niemand zich illusies hoeft te maken over de vraag of vele honderden miljoenen islamitische gelovigen bereid zijn vreedzaam samen te leven met het meer ontwikkelde deel van de wereld. Het antwoord is 'Nee' en de naderende oorlog die hiervan het gevolg is zal 11 September tot een relatief gematigde voorbode doen verbleken.
quote:Ow hebben we een nieuwe bevolkingsgroep? 'De ongelovige autochtonen'? Jaja. Je moet wel dom zijn om zoiets te roepen. En wbt 'NSB`ers van morgen', hij zal de eerste zijn om in een oversized bruin hemd te lopen.
't Is amusant om de NSB'ers van morgen over elkaar heen te zien buitelen in gespeelde verontwaardiging om wie niet meer doet dan zoiets als de Nederlandse redelijkheid verdedigen. Vermoedelijk zullen die moskeeën en lagere scholen tot in lengte van jaren met belastinggeld gesubsidieerd worden dat grotendeels is opgehoest door de enige groep in Nederland die werkelijk bedreigd wordt; de ongelovige autochtonen
Stuk over dat gemeenteraadslid en de grote denker Frits Barend ( ) is wel humor.
In een column van Charles Krauthammer, een echte havik, vraagt hij zich af wat de reactie in het Westen zou zijn als 19 fundamentalitische Christenen vliegtuigen vol met pelgrims kapen en op Mekka en Medina zouden laten storten.
Het besef van zo'n wandaad zou in het westen niet worden verscholen achter een opsomming van wandaden gepleegd door moslims. Als er iets gebeurt valt iedereen over elkaar heen om schuld te betuigen en hun medeleven te uiten.
En wat zou dan de eerste daad zijn van de leiders van de grote Islamisiche landen ? Een kerk bezoeken en daar oproepen tot verdraagzaamheid tegen andersgelovigen ?
quote:Heel raak verwoord!!
Op woensdag 28 november 2001 21:04 schreef CeeJee het volgende:
Heel opvallend na de aanslagen is wel het gebrek aan ondubbelzinnige veroordelingen van de terreur vanuit de Islamitische wereld. Het enige dat je hoort zijn theorieen dan Israel of de CIA erachter zit, en dat het Westen alles toch aan zichzelf te danken heeft. Die honderden miljoenen waar van Gogh het over heeft zijn niet actief bezig strijd te voeren tegen het Westen maar laten die kleine groep extremisten die wel actief zijn op geen enkele manier merken dat ze hun methodes verwerpen. Zo krijg je de schijn van een zwijgende meederheid die de terreur steunt.In een column van Charles Krauthammer, een echte havik, vraagt hij zich af wat de reactie in het Westen zou zijn als 19 fundamentalitische Christenen vliegtuigen vol met pelgrims kapen en op Mekka en Medina zouden laten storten.
Het besef van zo'n wandaad zou in het westen niet worden verscholen achter een opsomming van wandaden gepleegd door moslims. Als er iets gebeurt valt iedereen over elkaar heen om schuld te betuigen en hun medeleven te uiten.
En wat zou dan de eerste daad zijn van de leiders van de grote Islamisiche landen ? Een kerk bezoeken en daar oproepen tot verdraagzaamheid tegen andersgelovigen ?
quote:Waarschijnlijk niet he?
Op woensdag 28 november 2001 21:04 schreef CeeJee het volgende:
quote:Nee, maar ze gaan ook geen onschuldige mensen bombarderen. Iets wat de VS wel doet
Op woensdag 28 november 2001 21:28 schreef Sniper het volgende:[..]
Waarschijnlijk niet he?
quote:in de politiek misschien wel enigzins, daar kom ik je mee tegemoet.
Op woensdag 28 november 2001 19:05 schreef Sniper het volgende:[..]
Nee joh. Da's een gevolg van het Politiek Correct Syndroom (een hele ernstige ziekte overigens) wat nog steeds door Nederland waart.
quote:Nee
Op woensdag 28 november 2001 22:29 schreef PantaRei het volgende:
Dus in het 'normale' leven niet meer?
Joepie!!
quote:Fijn hé!
Op woensdag 28 november 2001 22:31 schreef zodiakk het volgende:[..]
Nee
. Dat zie ik aan ANM en de groeiende populariteit van Pim Fortuyn
quote:Als de VS erop uit was zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden (zoals Al Quaida) was er niemand meer in Afghanistan in leven om de val van de Taliban te vieren. De bombardementen van de afgelopen weken zijn de enige in 22 jaar oorlog die de zoveel mogelijk de bevolking hebben ontzien.
Op woensdag 28 november 2001 21:49 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nee, maar ze gaan ook geen onschuldige mensen bombarderen. Iets wat de VS wel doet
quote:Precies. Columns zijn er toch om een mening van iemand over een bepaald onderwerp weer te geven. Een van de karakteristieken van een column is dan ook dat dingen meestal wat opgeblazen worden, juist om reacties op te wekken. Dit wetende: wat is dan het probleem? Ik vind het wel een goed, duidelijk stuk.
Op woensdag 28 november 2001 18:33 schreef fisico het volgende:[..]
overdrijven en het vergroten van details is zijn schrijfstijl en dat maakt hem, maar ook andere schrijvers juist zo sterk. Het is een helder en makkelijk te lezen stuk waar eigenlijk niets mis mee is.
...
quote:Denk je nou echt dat het Amerika ook maar iets kan schelen hoeveel doden er vallen bij die bombardementen? Amerika is nietsontzienend wat dat betreft in zijn eigen gelijk te halen. Als het echt zo is dat ze zoveel mogelijk mensen "gespaard" hebben zullen ze dat eerder doen in verband met de publieke opinie (Vietnam Oorlog) dan uit nobele overwegingen...
Op woensdag 28 november 2001 22:54 schreef CeeJee het volgende:[..]
Als de VS erop uit was zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden (zoals Al Quaida) was er niemand meer in Afghanistan in leven om de val van de Taliban te vieren. De bombardementen van de afgelopen weken zijn de enige in 22 jaar oorlog die de zoveel mogelijk de bevolking hebben ontzien.
Nokia
Ik begrijp best dat VN die column weigert, is dat niet een zwaar links blad? (ik lees het nooit) Zoiets kunnen ze natuurlijk niet hebben want dan krijgen ze de (linkse) lezers op hun dak.
Zie je de stukjes van Theo van Gogh al in de Elsevier staan? Want dat is namelijk een rechts blad (in hoeverre je een opinieblad links of rechts kan noemen)
quote:nee ze zullen geen onschuldige mensen gaan bombarderen, daar hebben ze namelijk de middelen niet voor. Wel in grote steden op drukke momenten en met bijv. kerst een autobom ofzo. En dat heeft dan een heel ander doen dan wat de VS nu doet.
Op woensdag 28 november 2001 21:49 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nee, maar ze gaan ook geen onschuldige mensen bombarderen. Iets wat de VS wel doet
Was altijd al een liefhebber van Pim en Silvio maar wordt het steeds meer.
quote:nazi ?
Op woensdag 28 november 2001 17:39 schreef links234 het volgende:[..]
quote:Natuurlijk, het zijn immers nobele moslimbroeders. En broeders doen nou eenmaal nooit stoute dingen.
Op woensdag 28 november 2001 21:26 schreef milagro het volgende:[..]
Heel raak verwoord!!
En poos geleden stond in het NRC een interview met in Nederland wonende Iranese jurist (naam is mij ontschoten) die woorden van gelijke strekking uitte.
Een hand in eigen boezem steken (aangaande o.a. zaken als de integratieproblematiek en de 11e september en door hun vermeende terechte aanleiding daartoe) lijkt vele moslims vreemd.
quote:Ja ja, nou, mijn mening is dat TvG een opgeblazen talentloze bullshitfilmmaker is, die volgens mij z'n hersenen kwijt is geraakt in een schijthuis aan het oostfront, alwaar hij voor de waffen SS chauffeur van de vrachtwagens was waarmee de joden werden afgemaakt. Wat een schurfterige teringhond is die infantiele lul.
Op vrijdag 30 november 2001 02:22 schreef Soul_Rebel het volgende:[..]
nazi ?
gewoon droog en realist
Is maar mijn mening, ik hoop dat ik die mag uiten.
quote:Tuurlijk, NSB-er!
Op vrijdag 30 november 2001 12:51 schreef links234 het volgende:[..]
Ja ja, nou, mijn mening is dat TvG een opgeblazen talentloze bullshitfilmmaker is, die volgens mij z'n hersenen kwijt is geraakt in een schijthuis aan het oostfront, alwaar hij voor de waffen SS chauffeur van de vrachtwagens was waarmee de joden werden afgemaakt. Wat een schurfterige teringhond is die infantiele lul.
Is maar mijn mening, ik hoop dat ik die mag uiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |