in het nuquote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:30 schreef CarDani het volgende:
Aan de toekomst wordt gewerkt :-)
Dat daar nou nooit iemand eerder is aachtergekomen zegquote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:28 schreef soulsurvivor het volgende:
De toekomst bestaat niet, alleen het nu.
Het verleden bestaat niet, alleen het nu.
De illusie van de van de toekomst speelt zich af in het nu.
De herinneringen van het verleden worden herinnerd in het nu.
Het verleden is altijd het nu.
de toekomst is altijd het nu.
Er is niets anders dan het nu.
Als die waarheid zo simpel is [het dat is hij],quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat daar nou nooit iemand eerder is aachtergekomen zeg![]()
gisteren is nuquote:
Mijn gedachten zijn teveel omvattend om alleen in het nu te worden beleefdquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:01 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Waarom leven we dan altijd met onze gedachten in de toekomst en het verleden en niet in het nu?
En niet alleen gisteren. Toen ik dit schreef was het nu ook nu. letter voor letter is het echter nu al verleden. En is iedere letter die ik nog typen zal toekomst. Gezien de vluchtigheid van het heden zou je dus haast kunnen stellen dat juist DAT niet bestaat. Vooral in vergelijking met alle vluchtige hedens bij elkaar die we verleden noemen en de nog komende vluchtige hedens die we toekomst noemenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:02 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
gisteren is nu
het was het nu
Da bedoel ikquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:04 schreef bolletje_25 het volgende:
Nee, het heden bestaat niet, maar is slechts een naam voor de scheiding tussen verleden en toekomst
De toekomst zal het lerenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:09 schreef wadgem het volgende:
Wanneer ga je (hopelijk) een fatsoenlijk topic openen? Juist, in de toekomst.
Tijd zit in je hoofd.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:11 schreef mighty_myte het volgende:
er zijn 4 dimensies. in drie ervan kun je in beide richtingen bewegen, behalve in tijd.
hoe kan dat dan?
tijd: .... je moeder!!!!!!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Liegebeest het volgende:
Als iemand hier een goede definitie van tijd weet te geven, meng ik mij mischien ook in deze discusie.
true, maar jij bent je gedachten ook niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:04 schreef N.icka het volgende:
[..]
Mijn gedachten zijn teveel omvattend om alleen in het nu te worden beleefd
Er is 1 groot heden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En niet alleen gisteren. Toen ik dit schreef was het nu ook nu. letter voor letter is het echter nu al verleden. En is iedere letter die ik nog typen zal toekomst. Gezien de vluchtigheid van het heden zou je dus haast kunnen stellen dat juist DAT niet bestaat. Vooral in vergelijking met alle vluchtige hedens bij elkaar die we verleden noemen en de nog komende vluchtige hedens die we toekomst noemen
Als je uitgaat van de visie dat tijd een door mensen geimplementeerd iets is, is dat zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |