abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35119807
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:24 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Niet zo best daar je maar met 'toeval' blijft gooien. Ik hoop dat je je ogen ver genoeg openkrijgt zodat je volledig van de 'schepping van je creator naar keuze' kunt genieten.
Hou je het bij een one-liner? "Niet zo best daar je maar met 'toeval' blijft gooien."?
Of is het moeilijk voor een mens die niet in Allah (nogmaals a.k.a. God/Jahweh) gelooft verder te komen dan toeval als reden van bestaan?
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:40:18 #252
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35119824
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Kortom de mensen die niet in God geloven, weten minder dan dat ze zelf geloven te weten.
a.k.a. God of The Gaps.

God is verantwoorderlijk voor iets tot we de natuurlijke uitleg kennen en dan verschuiven we god zodat zij verantwoordelijk is voor het natuurlijke verschijnsel.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:41:11 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_35119862
quote:
Kortom de mensen die niet in God geloven, weten minder dan dat ze zelf geloven te weten.
Dat gezegd, heb je nog steeds niet uitgelegd waarom ik in toeval geloof, of wat toeval nou precies inhoudt.
Ik ben niet echt onder de indruk dat je meer weet dan ik, maar toe, verras me eens. Waarom zou niet alles puur deterministisch kunnen zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35120005
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

a.k.a. God of The Gaps.

God is verantwoorderlijk voor iets tot we de natuurlijke uitleg kennen en dan verschuiven we god zodat zij verantwoordelijk is voor het natuurlijke verschijnsel.
Is hetzelfde toch:
God is verantwoordelijk voor een gebeuren. We weten hoe het gebeurt, we geven het verschijnsel een discription, maar het feit dat iets gebeurt, ook al weet je nu beter hoe en wat en waarom, het blijft een gebeuren dat door de invloed van God gebeurd.
pi_35120158
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:15 schreef hydex het volgende:
Btw: Geloof = liefde en geen oorlog, haat, geweld dat maken mensen er zelf van. Btw Geloven in jezelf is ook een geloof. Dus geloof bestaat gewoon
Maar waarom moet dat gepaard gaan met religie?
Jaja...
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:49:57 #256
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120173
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:44 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Is hetzelfde toch:
God is verantwoordelijk voor een gebeuren. We weten hoe het gebeurt, we geven het verschijnsel een discription, maar het feit dat iets gebeurt, ook al weet je nu beter hoe en wat en waarom, het blijft een gebeuren dat door de invloed van God gebeurd.
Dus volgens jou zijn 'God gooit met vuur', 'God duwt wolken tegen elkaar' en 'Ontlading van blablabla' hetzelfde?
pi_35120211
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat gezegd, heb je nog steeds niet uitgelegd waarom ik in toeval geloof, of wat toeval nou precies inhoudt.
Ik ben niet echt onder de indruk dat je meer weet dan ik, maar toe, verras me eens. Waarom zou niet alles puur deterministisch kunnen zijn?
Waarom zou alles wel determistisch zijn?
Ik weet niet waarom jij in toeval gelooft, dat vraag ik me ook af. Toeval staat toevallig in de Dikke van Dale, dus ik begrijp niet waarom je me van me stoel wil laten opstaan om de DD te zoeken.
Ik suggereer niet dat ik meer weet dan jij, ik geloof alleen maar in iets anders. Je lijkt me een heel intelligente persoon eerlijk gezegd.
pi_35120271
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:49 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus volgens jou zijn 'God gooit met vuur', 'God duwt wolken tegen elkaar' en 'Ontlading van blablabla' hetzelfde?
Volgens mij staat dit in de Bijbel?
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:54:42 #259
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120324
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:51 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom jij in toeval gelooft, dat vraag ik me ook af. Toeval staat toevallig in de Dikke van Dale, dus ik begrijp niet waarom je me van me stoel wil laten opstaan om de DD te zoeken.
Ik suggereer niet dat ik meer weet dan jij, ik geloof alleen maar in iets anders. Je lijkt me een heel intelligente persoon eerlijk gezegd.
*zucht* Leg nou eens uit waarom jij er 'heilig' van overtuigd bent dat wij geloven in 'toeval'; wat jij ziet als toeval etc. Schijnbaar weet je meer dan ons daar wij je iedere keer proberen duidelijk te maken dat je het 'toeval' mis hebt; maar das brullen tegen dovemans oren schijnbaar.
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:55:12 #260
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120338
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:53 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Volgens mij staat dit in de Bijbel?
Wat een vreemd antwoord op mijn vraag.
pi_35120370
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:55 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wat een vreemd antwoord op mijn vraag.
Wat een vreemde vraag aan een moslim?
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:56:56 #262
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_35120400
quote:
Je vroeg me of ik donder en bliksem kon uitleggen. En dat ik op een God-of-Gaps manier mijn geloof belijd. Ik geef je argumenten over hoe ik vanuit mijn geloofsoptiek de wetenschap op zich kan verklaren zonder dat het indruist tegen mijn religie.
Jíj kwam met het 'argument' van het begin van het leven, niet ik. Daarmee wilde je blijkbaar een punt maken, en ik illustreer dat dat een hopeloze zaak is, want een eeuwigdurende terugtocht.
quote:
Ik ben moslim dus; Allah bestaat. "Punt".
Oh, en iets eerder zei je nog dat je alles rationeel moest onderzoeken om die god beter te begrijpen. Maar er zijn dus blijkbaar geen aanwijzingen voor zijn bestaan, dat je je toevlucht moet zoeken in irrationele aannames?
quote:
Vanaf hier voor jou een argument: "Omdat alles bestaat, Allah is alles."
Da's geen argument, da's een willekeurig zinnetje uit een willekeurig heilig boek.
quote:
Ik begon de discussie niet met "weten", ik continueerde het thema 'argumenten tegen geloof', met het argument "iedereen gelooft, dus je kan niet een argument daar tegen voeren."
En omdat ik dit linkte met het feit dat degenen die niet in Allah (a.k.a. God/Jahweh) geloven, bijna altijd (meestal onbewust) in Toeval geloven. Als je de kern van het bestaan terugredeneert komen de meeste mensen die niet in een God geloven onherroepelijk uit op de toeval.
Daar heb je dat 'toeval' weer. Ik wil je toch aanraden om je eens beter in je 'tegenstanders' en hun ideeën te verdiepen, als je serieus genomen wilt worden.
quote:

Een god verklaart niets. Helemaal niets.
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:58:11 #263
27698 Doffy
pi_35120436
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:56 schreef SuphaZone het volgende:
Ik vond het wel een goede vraag. Geef er eens antwoord op
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:58:13 #264
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120439
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:56 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Niet zolang die gekke dingen zegt zoals:
quote:
Is hetzelfde toch:
Dan is het redelijk legitiem om die moslim de volgende vraag te stellen:
quote:
Mijn verbazing over jouw 'Dat staat toch in de bijbel?" mag duidelijk zijn.
pi_35120465
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:54 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

*zucht* Leg nou eens uit waarom jij er 'heilig' van overtuigd bent dat wij geloven in 'toeval'; wat jij ziet als toeval etc. Schijnbaar weet je meer dan ons daar wij je iedere keer proberen duidelijk te maken dat je het 'toeval' mis hebt; maar das brullen tegen dovemans oren schijnbaar.
Rustig, ik begrijp best dat je denkt dat ik helemaal verkeerd denk. Maar ik denk weer dat jij verkeerd denkt. Dus we hoeven niet te brullen, ik ben namelijk niet blind.

Overtuig jij mij eens dat hetgene wat jij beschrijft als reden van bestaan niet te herleiden valt aan de toeval. Ik hoef jou toch niet te overtuigen in iets waar jij schijnbaar in gelooft?
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:01:13 #266
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120526
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:59 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Rustig, ik begrijp best dat je denkt dat ik helemaal verkeerd denk. Maar ik denk weer dat jij verkeerd denkt. Dus we hoeven niet te brullen, ik ben namelijk niet blind.

Overtuig jij mij eens dat hetgene wat jij beschrijft als reden van bestaan niet te herleiden valt aan de toeval. Ik hoef jou toch niet te overtuigen in iets waar jij schijnbaar in gelooft?
Het probleem is dat jij denk te weten dat ik in 'toeval' 'geloof'; de vraag die dan naar boven komt is 'Waar haal jij in godensnaam dat toeval vandaan?' en daar jij die vraag maar blijft ontwijken lijkt het erop dat jij het ook niet weet.

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit.
pi_35120534
Suphazone, koran = verlengstuk Bijbel. Noach bijvoorbeeld wordt ook in de koran genoemd hoewel het vast staat dat er nog nooit een wereldwijde zondvloed is geweest en dat dat verhaal uit de Gilgamesj afkomstig is. Hoe ga jij daarmee om? Ontkennen of durven onder de ogen te zien?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35120675
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef onemangang het volgende:
Suphazone, koran = verlengstuk Bijbel. Noach bijvoorbeeld wordt ook in de koran genoemd hoewel het vast staat dat er nog nooit een wereldwijde zondvloed is geweest en dat dat verhaal uit de Gilgamesj afkomstig is. Hoe ga jij daarmee om? Ontkennen of durven onder de ogen te zien?
Ik ga er vrij goed mee om, want elke dag worden nieuwe dingen ontdekt, mischien ontdekken ze op een dag dat er een wereldwijde regenvloed is geweest.

Quran is geen verlengstuk van de Bijbel, de Quran is gekomen omdat de originele inhoud van de Bijbel verandert en verdwenen was.
pi_35120719
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij denk te weten dat ik in 'toeval' 'geloof'; de vraag die dan naar boven komt is 'Waar haal jij in godensnaam dat toeval vandaan?' en daar jij die vraag maar blijft ontwijken lijkt het erop dat jij het ook niet weet.

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit.
Oke hoe is alles ontstaan. Bewust (door Goddelijke interventie) of toevallig. Er is geen andere optie. Of wel?
pi_35120811
Heren (ga ik vanuit) ik wil graag verder debatteren, maar duty calls (vrouw) en maag rammelt.

Ik kom straks terug. Inshaallah.

Selam
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:11:22 #271
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35120885
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:06 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Oke hoe is alles ontstaan. Bewust (door Goddelijke interventie) of toevallig. Er is geen andere optie. Of wel?
Nogmaals:

Leg eens uit hoe jij bij 'toeval' uitkomt; dan leg ik uit dat je fout zit. Waarom toeval? Waarom niet precies zo zoals het uitkomt?
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:18:08 #272
27698 Doffy
pi_35121128
Ik wil hier ook nog wel antwoord op:
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:49 schreef Invictus_ het volgende:
'Nuff said
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:18:41 #273
27698 Doffy
pi_35121153
En speknek's post verdient ook meer aandacht: argumenten tegen het geloof
'Nuff said
pi_35122251
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:49 schreef speknek het volgende:
Waar begin ik?
Bezwaren tegen het bestaan van een god:
  • Almachtigheid kan niet[/quote]
    Almachtigheid kan heel goed omdat God onafhankelijk is.
    quote:
  • Alwetendheid maakt god een kasplant, is daarbij quantummechanisch onmogelijk
  • Aangezien God geen onderdeel is van zijn schepping is het niet vreemd dat hij alwetend is. Hij staat buiten de schepping
    quote:
  • Onveranderlijkheid verklaart het bestaan van de wereld niet
  • Onveranderlijkheid van?
    quote:
  • Het bestaan van de wereld is wel een bewijs van onvolmaaktheid en veranderlijkheid van god
  • Zowel in religie als in de evolutietheorie is de wereld van vandaag een product van menselijke acties.
    quote:
  • Waar kwam god vandaan?
  • Vanuit zijn onafhankelijk/onuitputtelijke licht
    quote:
  • Alle verminderde vormen maken god niet noodzakelijkerwijs het hoogste
  • God is bovenalles dat ooit samen is gegaan met de schepping dus wel het hoogste.
    quote:
  • Gebrek aan nut voor het bestaan van god, maakt dat bestaan een onnodig geintroduceerde variabele
  • Nut van bestaan van God, is terug te vinden in religie. En religie in God.
    quote:
    Bezwaren tegen monotheistische religies:
  • Wonderen ondermijnen wetmatige kijk, dit maakt de wetenschap onmogelijk, welke wel weer lijkt te kloppen
  • Welke wonder van de Islam spreekt wetenschap tegen.
    quote:
  • Onderwerping vereist
  • Enkel en alleen als je gelooft.
    quote:
  • Moraal kan niet afhankelijk zijn van god
  • Zij iemand van wel?
    quote:
  • Moraal is veranderlijk
  • Islamitisch moraal niet.
    quote:
  • God gedraagt zich als een klein kind

• Aldus de mening van een van zijn scheppingen?
    quote:
  • Hel of veroordeling op basis van mening is immoreel
  • Op basis van gehoorzamen/geloven.
    quote:
  • Alle scheppingsverhalen zijn fout
  • Verklaar je nader?
  • pi_35124397
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Doffy het volgende:
    En speknek's post verdient ook meer aandacht: argumenten tegen het geloof
    Zie triggershots reactie hierboven.
    pi_35124501
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:18 schreef Doffy het volgende:
    Ik wil hier ook nog wel antwoord op:
    [..]
    Eerst ffe een vraag: dit stuk staat toch in de Bijbel?
      woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:24 #277
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35124550
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 19:39 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
      woensdag 15 februari 2006 @ 19:43:24 #278
    27698 Doffy
    pi_35124707
    quote:
    Geen idee? Wat boeit het? Geef gewoon eens antwoord op die vraag.
    'Nuff said
      FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2006 @ 20:04:39 #279
    17893 Forno
    pi_35125607
    quote:

[..]

Bronvermelding van een gelovige:

De bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel, de bijbel.

Bronvermelding van een atheist: Overige geschreven werken.

Wat een pech als atheist zijnde.
    pi_35125671
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 19:43 schreef Doffy het volgende:

[..]

Geen idee? Wat boeit het? Geef gewoon eens antwoord op die vraag.
    wat is je vraag eigenlijk?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:06:29 #281
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35125704
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 17:51 schreef SuphaZone het volgende:
    Omdat (bijna) alles daar op wijst. Als je een bal een duw geeft, zal hij in die beweging voort rollen. Er is niets toevalligs aan het feit dat hij vooruit beweegt. Er is niets toevalligs aan dat een steen naar beneden valt. Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie. Dat bedoel ik met deterministisch. Als ik geloof dat elke actie een logische reactie heeft, dan is er helemaal niets toevalligs in de wereld. Ik zou juist kunnen stellen dat het bestaan van een godheid leidt tot het geloven in toeval, omdat de enige manier waarop een god zich kan ontworstelen aan een mechanische (i.e. alles is vastgelegd) wereld, is wanneer hij in staat is toevallige dingen te doen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_35126420
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat (bijna) alles daar op wijst. Als je een bal een duw geeft, zal hij in die beweging voort rollen. Er is niets toevalligs aan het feit dat hij vooruit beweegt. Er is niets toevalligs aan dat een steen naar beneden valt. Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie. Dat bedoel ik met deterministisch. Als ik geloof dat elke actie een logische reactie heeft, dan is er helemaal niets toevalligs in de wereld. Ik zou juist kunnen stellen dat het bestaan van een godheid leidt tot het geloven in toeval, omdat de enige manier waarop een god zich kan ontworstelen aan een mechanische (i.e. alles is vastgelegd) wereld, is wanneer hij in staat is toevallige dingen te doen.
    Dit bedoel ik nou.

Wie rolt de bal?

"Elke actie is een logisch vervolg op een vorige actie." Hoe ontstaat de begin actie.

En je begrijpt mijn visie volgens mij niet. Dat mechanische concept is in deze werkelijkheid een waarheid, maar wie heeft het mechanische opgesteld, de mechaniek, de onderdelen, de onderlinge verhoudingen? Allah.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:26:38 #283
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35126645
    Hoe ontstaat Allah? De enige "juiste" oplossing is dat Allah altijd bestaan heeft. Dat is het opschuiven van de oorspronkelijke vraag. De wereld heeft altijd al bestaan en is altijd deterministisch geweest.
    pi_35126775
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:26 schreef speknek het volgende:
    Hoe ontstaat Allah? De enige "juiste" oplossing is dat Allah altijd bestaan heeft. Dat is het opschuiven van de oorspronkelijke vraag. De wereld heeft altijd al bestaan en is altijd deterministisch geweest.
    Jij kent eigenschappen toe aan Allah dat gelijk is aan eigenschappen van een schepping. In de islam is niets gelijk aan God. Dus ook geen eigenschepping met de schepping.

God is zichzelf genoeg.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:30:14 #285
    27698 Doffy
    pi_35126843
    Er moest een verbod komen op geloofsbelijdenissen. Ik smijt ook niet elke 2 posts met een Spaghetti-monster statement
    'Nuff said
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:30:24 #286
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_35126853
    Is God gelijk aan God?
    pi_35126887
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef Doffy het volgende:
    Er moest een verbod komen op geloofsbelijdenissen. Ik smijt ook niet elke 2 posts met een Spaghetti-monster statement
    Vrijheid van Godsdienst
    pi_35126914
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef speknek het volgende:
    Is God gelijk aan God?
    Gods goddelijkheid maakt hem God
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:31:50 #289
    27698 Doffy
    pi_35126923
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef Triggershot het volgende:
    Vrijheid van Godsdienst
    Zoals gebruikelijk weer volledig bezijden het punt.

Als je werkelijk een discussie wilt voeren, onthou je je van geloofsbelijdenissen: dat doe je maar in de moskee. Of voer geen discussie.
    'Nuff said
    pi_35126936
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:26 schreef speknek het volgende:
    Dit jouw mening, en geen feit. In hoeverre verschilt jouw geloof, of de superioriteit van jouw geloof met het van die van iemand anders.
    (je gaat ongetwijfeld de vraag niet antwoorden en mij om een antwoord op de vragen op bovenstaande)
    Mijn geloof is het bestaan van Allah. Allah is 1 en Allah is alles. Het bestaan vind zijn oorsprong in de creatie van de Almachtige.

Maar nu dwalen we erg af van de oorspronkelijke topic-thema.
    nl. Argumenten tegen het geloof.

Ik zou graag willen weten wie hier niet gelooft.
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:33:18 #291
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35126982
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij kent eigenschappen toe aan Allah dat gelijk is aan eigenschappen van een schepping. In de islam is niets gelijk aan God. Dus ook geen eigenschepping met de schepping.

God is zichzelf genoeg.
    Dit is een stierenfeces redenatie:

We weten nog niet hoe het begonnen is; dus noemen we de 'initiator' god waarbij wij stellen dat god niet begonnen hoeft te zijn...
    pi_35126984
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als je werkelijk een discussie wilt voeren, onthou je je van geloofsbelijdenissen: dat doe je maar in de moskee. Of voer geen discussie.
    geloofsbelijdenissen zijn een onderdeel van je mening, wanneer je het over je geloof hebt
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:08 #293
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35127020
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:32 schreef SuphaZone het volgende:

[..]
    Je bent mij nog wat antwoorden verschuldigd...
    pi_35127031
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:33 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dit is een stierenfeces redenatie:

We weten nog niet hoe het begonnen is; dus noemen we de 'initiator' god waarbij wij stellen dat god niet begonnen hoeft te zijn...
    Al noem je hem Fok!, we kunnen altijd door zelfde deur wat mij betreft
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:31 #295
    27698 Doffy
    pi_35127041
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:33 schreef Triggershot het volgende:
    geloofsbelijdenissen zijn een onderdeel van je mening, wanneer je het over je geloof hebt
    Ja, maar dat wisten we al. Het geeft geen pas om met willekeurige citaten te gaan lopen gooien in een discussie, tenzij het aantoonbaar nut heeft. En dat heeft het niet, want jouw belijdenis is voor andere mensen volstrekt willekeurig en is dus geen argument dat in een discussie thuis hoort.
    'Nuff said
    pi_35127089
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Beetje zwakke reactie. Je komt nu heel gefrustreerd over.
    Jij gelooft toch ook in iets, wat rechtvaardigt jou om er wel over te discussieren?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:36:19 #297
    27698 Doffy
    pi_35127137
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef SuphaZone het volgende:
    Beetje zwakke reactie. Je komt nu heel gefrustreerd over.
    quote:
    Jij gelooft toch ook in iets, wat rechtvaardigt jou om er wel over te discussieren?
    Nee, ik geloof niet in wat voor vorm van god dan ook. Maar daar smijt ik ook niet elke post mee, wel? En waarom niet? Omdat het geen zier bijdraagt aan een discussie.
    'Nuff said
    pi_35127203
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ja, maar dat wisten we al. Het geeft geen pas om met willekeurige citaten te gaan lopen gooien in een discussie,
    ik?
    quote:
    tenzij het aantoonbaar nut heeft. En dat heeft het niet, want jouw belijdenis is voor andere mensen volstrekt willekeurig en is dus geen argument dat in een discussie thuis hoort.
    Als ik het heb gedaan, doe ik het ook alleen om mijn argument te onderbouwen
    pi_35127211
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Je bent mij nog wat antwoorden verschuldigd...
    Lieve schat, formuleer je vragen dan ook. Ik kan toch niet in je hoofd kijken?
      woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:47 #300
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_35127320
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef SuphaZone het volgende:

[..]

Lieve schat, formuleer je vragen dan ook. Ik kan toch niet in je hoofd kijken?
    Misschien moet je ff een stukje terug lezen; kom je ze vanzelf tegen. Ze zijn inmiddels al vaak genoeg herhaald.

(En nu niet vragen of het in de bijbel staat...)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')