abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:00:48 #26
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35115452
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:13 schreef Koewam het volgende:
Zo'n uni moet er ook in Olland komen.
Erasmus staat ook vrij hoog aangeschreven in Europa...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:54:17 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35134450
dat zegt elke universiteit van zichzelf
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35136548
Volgens mij is mijn universiteit (leiden) van plan een soort europeese harvard te worden. dit dmv van selectie aan de deur enz.. beetje een vreemd idee als je t mij vraagt.
wel goed dat ze nog beter selecteren, maar een harvard zal het nooit gaan worden
pi_35136636
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:34 schreef Hoolaa het volgende:
Volgens mij is mijn universiteit (leiden) van plan een soort europeese harvard te worden. dit dmv van selectie aan de deur enz.. beetje een vreemd idee als je t mij vraagt.
wel goed dat ze nog beter selecteren, maar een harvard zal het nooit gaan worden
Behoorlijk vreemd plan, lijkt me vrij lastig om iets dergelijks ook daadwerkelijk te bereiken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_35136705
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:34 schreef Hoolaa het volgende:
De Leidse universiteit staat bekend als een van de slechtste van Nederland. Een lange weg te gaan denk ik.
pi_35136858
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De Leidse universiteit staat bekend als een van de slechtste van Nederland. Een lange weg te gaan denk ik.
Precies... Daarbij zal het lastig zijn om de budgetten van dergelijke buitenlandse universiteiten te evenaren en dat is uiteindelijk toch vrij belangrijk... Maar goed, het zal wel bij een plan blijven.
pi_35137056
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies... Daarbij zal het lastig zijn om de budgetten van dergelijke buitenlandse universiteiten te evenaren en dat is uiteindelijk toch vrij belangrijk... Maar goed, het zal wel bij een plan blijven.
Die budgetten zullen ze nooit halen. Overigens zijn budgetten niet zaligmakend, je hebt immers alleen goede docenten en goede studenten nodig voor de meeste studies, niet per se dure apparatuur. Een hoogleraar verdient hier ook al 100.000 euro, dat icm het forse aanzien van die post is voor velen al voldoende.
pi_35138074
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die budgetten zullen ze nooit halen. Overigens zijn budgetten niet zaligmakend, je hebt immers alleen goede docenten en goede studenten nodig voor de meeste studies, niet per se dure apparatuur. Een hoogleraar verdient hier ook al 100.000 euro, dat icm het forse aanzien van die post is voor velen al voldoende.
Ben ik niet met je eens. Meeste goede docenten op de Tu hebben naast hun aanstelling aan de Tu ook nog een baan ernaast voor de echte centen. Toen ik nog in N-Amerika studeerde zag je daar een groot verschil. Docenten krijgen daar genoeg om hun volledige aandacht aan de universiteit te geven. Ik kon daar gewoon bij profs binnenlopen met vragen, terwijl zo'n prof 300 studenten had... Daar krijg je hier pas de kans toe als je aan je master begint...

Wat is 100.000 euro voor iemand die werkelijk succesvol is in zijn vakgebied? Mijn eigen prof verdient in de drie dagen dat hij buiten de Tu werkt daar een veelvoud van, probeer hem maar eens te overtuigen meer uren op de Tu te spenderen...
pi_35139018
Het Nederlandse systeem heeft zo z'n voor- en nadelen.

Het nadeel is dat docenten niet genoeg betaald kunnen krijgen; gevolg is dat alléén de mensen met een hart voor hun (theoretisch) onderzoek aan de uni blijven hangen. Helemaal voor onderwijsdoeleinden zijn dit vaak niet de geschiktste mensen.

Voordeel is dat het Nederlandse onderwijs verschrikkelijk toegankelijk is. Natuurlijk vind ik dat ze die professoren meer moeten betalen... maar wie gaat dat betalen? De student uiteindelijk, en dat heb ik er niet voor over. Het niveau is goed genoeg; voor de mensen die méér willen zijn er zat alternatieven elders in het buitenland.
pi_35143218
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:39 schreef Knakker het volgende:
Het Nederlandse systeem heeft zo z'n voor- en nadelen.

Het nadeel is dat docenten niet genoeg betaald kunnen krijgen; gevolg is dat alléén de mensen met een hart voor hun (theoretisch) onderzoek aan de uni blijven hangen. Helemaal voor onderwijsdoeleinden zijn dit vaak niet de geschiktste mensen.

Voordeel is dat het Nederlandse onderwijs verschrikkelijk toegankelijk is. Natuurlijk vind ik dat ze die professoren meer moeten betalen... maar wie gaat dat betalen? De student uiteindelijk, en dat heb ik er niet voor over. Het niveau is goed genoeg; voor de mensen die méér willen zijn er zat alternatieven elders in het buitenland.
Mee eens, daarom vind ik een initiatief als dat van de universiteit Leiden ook weinig kansrijk.
pi_35155860
sowieso kan een nederlandse uni nooit zoveel geld bij elkaar krijgen. ik dacht dat harvard een jaarlijks budget van ongeveer 20 miljard dollar (!) heeft...

edit: 25.9 miljard dollar

http://en.wikipedia.org/wiki/Harvard_University
pi_35159105
Dat is echt niet jaarlijks hoor. Dit is het bedrag dat zij aan fondsen hebben zeg maar. Volgens mij gaven ze per jaar ongeveer 1 tot 1,5 miljard uit.
Het gaat om het idee.
pi_35159617
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:26 schreef Billy_Mack het volgende:
sowieso kan een nederlandse uni nooit zoveel geld bij elkaar krijgen. ik dacht dat harvard een jaarlijks budget van ongeveer 20 miljard dollar (!) heeft...

edit: 25.9 miljard dollar

http://en.wikipedia.org/wiki/Harvard_University
Dat is het totaal geschonken vermogen, waarvan de universiteit elke jaar zo'n 5% besteedt. Dus jaarlijks iets minder dan 1,3 miljard...
pi_35160269
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, staat bekend, staat bekend....de naam is nog steeds wel goed toch? Wat dat betreft dus wel vergelijkbaar met Harvard: hoog in de bol en de wereld trapt er nog in ook
pi_35160946
Ik zou ook graag eens naar zo'n Ivy-league universiteit gaan om daar een jaartje te studeren.

En niet ivy-league: Berkeley.

Lijkt me leuk om te doen, maar ja zit er voorlopig eventjes niet in.
pi_35170433
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is het totaal geschonken vermogen, waarvan de universiteit elke jaar zo'n 5% besteedt. Dus jaarlijks iets minder dan 1,3 miljard...
ow okay, wat doen ze met de rest dan
pi_35184944
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:33 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

ow okay, wat doen ze met de rest dan
Ze houden het bedrag gewoon in stand door, zodat ze elke jaar het rendement kunnen gebruiken voor hun budget. Dit rendement moet dus rond de 5% (na belasting, inflatie, etc) liggen... Dit kun je als 'Harvard-geinteresseerde' toch hopelijk ook wel bedenken?
pi_35185435
Ik heb deze zomer een dagje op Stanford rondgelopen, dat lijkt me eigenlijk nog beter dan Harvard.. ook zo'n prestige universiteit, maar dan in Sunny California Echt een mooie campus, en de sfeer en de mensen zijn er erg relaxt. Ik zou daar dan ook zeker wel heen willen.. maar met geneeskunde is het volgens mij best onmogelijk om een deel van je studie in Amerika te doen
pi_35188391
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:01 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb deze zomer een dagje op Stanford rondgelopen, dat lijkt me eigenlijk nog beter dan Harvard.. ook zo'n prestige universiteit, maar dan in Sunny California Echt een mooie campus, en de sfeer en de mensen zijn er erg relaxt. Ik zou daar dan ook zeker wel heen willen.. maar met geneeskunde is het volgens mij best onmogelijk om een deel van je studie in Amerika te doen
Volgens mij is dat juist goed te doen. In het 2e/3e jaar wordt er veel uitgewisseld tussen de universiteiten dacht ik.
pi_35189694
Alleen co-schappen schijnt te doen te zijn. Aangezien Nederland een heel ander systeem hebben qua medische opleiding, is het volgens mij niet mogelijk om een deel van je studie(jaar 1-4) daar te doen. Daar heb je 4 jaar pre-med en dan 4-jaar medical school ofzo.
Stanford schijnt idd ook mooi te zijn. Qua geneeskunde schijnt het daar sowieso niet relax te zijn aangezien het buiten de stad ligt en dus en medisch centrum weinig bijzondere dingen binnen krijgt.
pi_35193994
Ik zou dr wel een keer onderzoek willen doen naar het een of ander.
en dan lekker CV-neuken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_35203388
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:01 schreef Hoolaa het volgende:
Alleen co-schappen schijnt te doen te zijn. Aangezien Nederland een heel ander systeem hebben qua medische opleiding, is het volgens mij niet mogelijk om een deel van je studie(jaar 1-4) daar te doen. Daar heb je 4 jaar pre-med en dan 4-jaar medical school ofzo.
Stanford schijnt idd ook mooi te zijn. Qua geneeskunde schijnt het daar sowieso niet relax te zijn aangezien het buiten de stad ligt en dus en medisch centrum weinig bijzondere dingen binnen krijgt.
Das volgens mij heel vaak zo bij die medical schools.
pi_35214129
UMC UCLA ligt toch wel echt in de stad>\?
pi_35222986
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hier kan ik het aardig me eens zijn. Zeker die laatste zin is, volgens die vriend dus, zeker waar. Hij vond het niveau zeker niet bijzonder. Maar goed, de business school zal wel weer een stuk beter zijn vergeleken bij een nederlandse mba, denk ik... Blijft natuurlijk de vraag hoe nuttig een mba is.
http://www.managersonline(...)sid1127336821,14127,
Erasmus boven Harvard nog volgens de WSJ
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_35249597
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:23 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist goed te doen. In het 2e/3e jaar wordt er veel uitgewisseld tussen de universiteiten dacht ik.
Tijdens co-schappen wordt er idd veel uitgewisseld tussen universiteiten. Maar in Amerika doen ze heel moeilijk met verzekeringen enzo, vanwege de claim cultuur daar. Als je al toegelaten wordt ergens mag je echt geen patient aanraken, ze zijn veel te bang dat ze weer een rechtzaak aangespannen krijgen omdat er ook maar een dingetje verkeerd gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')