Ik heb mijn gitaar nu een maandje en al mijn ups en downs gehad hehe. Dan pak ik hem, sla wat akkoorden aan 5 minuten lang en keer dan weer terug naar mijn pc (damn World of Warcraft verslaving). Had hem eigenlijk al een paar weken niet meer aangeraakt tot ik een paar dagen terug mezelf vermande en wederom begon te oefenen. En nu denk ik er de hele tijd aan
![]()
Tot nu toe speelde ik een akkoord, spendeerde een paar seconden met het verleggen van mijn vingers naar een ander akkoord en speelde dat akkoord dan. Inmiddels ken ik al wat akkoorden uit mijn hoofd (tokkelen nog niet echt geprobeerd). Maar er zat geen lijn in, tenzij elke dag een akkoord uit je hoofd leren een lijn is.
Maar toen was daar ineens de spark. Zocht op internet een liedje op met wat makkelijke akkoorden en vond Wonderwall. Toen ik het eerste akkoord aansloeg dacht ik 'verrek! zo klinkt het echt
![]()
' en sindsdien zoek ik allemaal liedjes op waarvan ik de eerste tonen probeeer na te spelen. Meestal raak ik na een paar seconden de draad kwijt, maar in ieder geval is het nu ineens leuk. Zal eens kijken of ik mijn eerste Wonderwall aanslagen op mp3 kan zetten zodat je kan beoordelen of ik een beetje ritmegevoel heb of niet
![]()
Alleen dat overpakken blijft klote. Als ik dan sympathy for the devil probeer (E D A E E), dan grijp ik de D elke keer verkeerd tenzij ik me echt superconcentreer. Maar op het moment dat ik het soepel probeer gaat die wijs of middelvinger weer naar de 3e fret ipv de 2e...
Hoe oefen je trouwens tokkelen het beste? Gewoon een snaarvolgorde bedenken en proberen dit vloeiend steeds sneller te spelen?