quote:Op maandag 13 februari 2006 22:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de meeste muzikaliteit die je kunt hebben aangeboren is?
Ik weet wel dat er ook a-muzikalen zijn, die later toch geweldig muziek konden maken zijn, door te oefenen, te oefenen en nog eens te oefenen..maar ik denk dat ritmegevoel enzo al vroeg aangeleerd moet zijn..
Correct me if I'm wrong![]()
Nou kun je 2 dingen doen. En dat is dus gwoon het akkoordje doorschuiven waardoor je ook echt een schuifgeluid krijgt.quote:Even een vraagje:
1
2 A --6-8--
E --4-6--
Als ik bijvoorbeeld dit speel, en ik schuif na het eerste akkoord naar het 2e, dan hoor je mn vinger over de snaar schuiven. Loslaten na het aanslaan klinkt al helemaal niet. Dus hoort dat erbij? Of moet het anders?
Ja, ik ga nog op les
Door te oefenen bereik je veel. Ik ben ook niet zo muzikaal maar er is toch veel aan te leren is mijn mening. En dat ritme gevoel, toen ik muziekles had en geen gitaar speelde kon ik echt geen ritmes herkennen. Moest ik altijd die stront nootjes op schrijven als de leraar een deuntje speelde. Had altijd onvoldoendes. Nu ik gitaar speel kank dit veel beter, echter werk ik niet meer met notenschrift maar gewoon met mijn geweldige hersenen (quote:
Dat staat er ookquote:Op maandag 13 februari 2006 22:44 schreef DuranK het volgende:
[..]
Door te oefenen bereik je veel. Ik ben ook niet zo muzikaal maar er is toch veel aan te leren is mijn mening. En dat ritme gevoel, toen ik muziekles had en geen gitaar speelde kon ik echt geen ritmes herkennen. Moest ik altijd die stront nootjes op schrijven als de leraar een deuntje speelde. Had altijd onvoldoendes. Nu ik gitaar speel kank dit veel beter, echter werk ik niet meer met notenschrift maar gewoon met mijn geweldige hersenen (;))
Ik denk dat véél ritmegevoel wel aangeleerd is..quote:Op maandag 13 februari 2006 22:49 schreef DuranK het volgende:
Je zegt dat ritmegevoel aangeleerd moet zijn![]()
Ik zou zeggen vraag mensen in de buurt die gitaar kunnen spelen waar zij les hebben gehad, volgens mij zitten er in iedere stad/ ieder dorp wel particulieren die 't je graag lerenquote:Op maandag 13 februari 2006 23:11 schreef Mr._T-Rex het volgende:
tvp, binnenkort maar eens uitzoeken waar ik hier in de buurt les kan krijgen.
Het scheelt niet zo veel. Maar op standje 'Metal' is hij ook wel heeeel gevoelig voor elk tikje. Dus gewoon doorspelen, herrie wordt het toch welquote:Op maandag 13 februari 2006 22:43 schreef DuranK het volgende:
Deeltje 4.
Vraag uit vorige topic:
[..]
Nou kun je 2 dingen doen. En dat is dus gwoon het akkoordje doorschuiven waardoor je ook echt een schuifgeluid krijgt.
2 manier is dat je na de 1e de snaren met je rechter hand afdempt, en dan het 2e akkoord pakt en aanslaat.
Ik ken geen mensen uit de buurt die les hebben gehadquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik zou zeggen vraag mensen in de buurt die gitaar kunnen spelen waar zij les hebben gehad, volgens mij zitten er in iedere stad/ ieder dorp wel particulieren die 't je graag leren
Muziekwinkel vragen is misschien wel een ideequote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:05 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Het scheelt niet zo veel. Maar op standje 'Metal' is hij ook wel heeeel gevoelig voor elk tikje. Dus gewoon doorspelen, herrie wordt het toch wel![]()
@T-rex: Je kan het ook bij de muziek winkel vragen. Die hebben meestal een wel wat adresjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |