Hier in de buurt loopt overigens maar een ongeholpen kater rond en 3 ongeholpen poezen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik word nu wel heel erg moe hoor. Wat begrijp je niet aan deze zin: "Het is zonneklaar dat je de kattenpopulatie maar op een manier kunt indammen, aan de bron, bij de poezen dus (voor argumenten zie het gehele topic)". Als je een kater castreert kan HIJ zich niet meer voortplanten, maar DAT IS HELEMAAL NIET RELEVANT WANT HIJ KAN NIET ZWANGER WORDEN. De POEZEN planten zich voort, en daar hebben ze maar één mannetje dat niet geholpen is voor nodig. Hoe realistisch is het denk je om te denken dat er in de gehele buurt alleen maar gecastreerde katers rondlopen (even afgezien van het feit dat jonge mannetje zéér vroeg geholpen moeten worden om te voorkomen dat ze zich toch nog voortplanten).
Ze verliezen hun sexdrive en onrustigheid, maar de pit blijft er veelal wel inzitten, hier tenminste wel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:50 schreef thefunny het volgende:
Veel dieren verliezen hun pit als ze gecastreerd worden.
Ze zijn inderdaad de oorzaak, maar vormen geen onderdeel van de oplossing van het probleem.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
In de toekomst zal je misschien gelijk hebben, als alle poezen zijn gecastreerd, maar nu is het nog lange na niet zo ver dus katers zijn net zo goed de oorzaak.
He wat leuk het is nog waar ook. Maar je vergeet een ding: het is niet realistisch. Een mannetje kan nl vele vrouwtjes bevruchten, omgekeerd niet; 100% score zal je alleen in theorie kunnen halen.quote:Zouden alle katters geholpen worden (wat eigenlijk een nog makkelijkere ingreep is) dan zouden er ook geen nestjes meer komen.
Nee hoor, dit is een prima argumentatie, je hoeft echt niet briljant te zijn om dat in te zien.quote:Dus je komt zelf eigenlijk met zwakzinnige argumentatie.
Waarom is het niet realistisch om alle katers te helpen maar wel om alle poezen te helpen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad de oorzaak, maar vormen geen onderdeel van de oplossing van het probleem.
[..]
He wat leuk het is nog waar ook. Maar je vergeet een ding: het is niet realistisch. Een mannetje kan nl vele vrouwtjes bevruchten, omgekeerd niet; 100% score zal je alleen in theorie kunnen halen.
[..]
Nee hoor, dit is een prima argumentatie, je hoeft echt niet briljant te zijn om dat in te zien.
Omdat als je niet alle poezen helpt het probleem niet groot is. Als 2 % niet geholpen is wordt maar 2 % zwanger. Als daarentegen maar 2% van de katers niet geholpen is, is de kans op zwangerschap nog zo goed als 100%.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is het niet realistisch om alle katers te helpen maar wel om alle poezen te helpen?
En daarbij, jij blijft doorgaan over de zwangerschap, maar wat te denken van de vele ziektes (die ook besmettelijk zijn voor mensen) die vooral ongecastreerde katers voortbrengen ?
Mensen kunnen zich nog beschermen door middel van condoom of te kiezen om geen sex te hebben maar een kater of poes niet.
Hoe kun toch zo stom denken? De kater bezwangert ja: maar hij zit in de luxepositie dat hij in zijn eentje alle poezen kan bevruchten. Wat denk je dat makkelijker is: álle katers castreren, of een substantieel deel van de poezen helpen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef octopussy het volgende:
Poezen zijn niet 'de bron' van de kattepopulatie. Er is altijd nog een kater nodig om de boel te bevruchten. Het enige wat poezen doen is drachtig zijn en een nestje werpen. De kater is degene die ontelbaar veel poezen kan bezwangeren (wat overigens een erg pijnlijk gebeuren schijnt te zijn voor poezen), dus als je het over een bron hebt dan kan je imho beter over katers spreken.
Dat is voor de kater niet negaties. Zo bekeken is speelsheid van katten ook maar slecht ("misschien verstuikt hij zijn enkeltje").quote:En het is inderdaad zo dat katers zelf alleen maar nadeel hebben aan hun ballen. Het vechten, de rusteloosheid door hormonen, het altijd maar moeten verdedigen van je territorium.
Kijk, dat is een prima en eerlijk argument. Het gaat hier echter niet om voordeel voor de kater.quote:En ja voor de houders van katers is het inderdaad ook wel fijn dat een kater niet overal tegenaan pist (heb je enig idee hoe erg dat stinkt?).
Misschien kunnen vrouwen zich dit soort dingen wel helemaal niet voorstellen?quote:Daarnaast is het castreren van een kater echt zo gepiept, ze hebben er geen last van (maar dat is misschien als man moeilijk voor te stellen)!
quote:En dat poezen ook gecastreerd zouden moeten worden is omdat ze dan 1. geen nestje meer Kunnen krijgen. 2. omdat krolsheid voor een poes, zonder bevruchting ook niet fijn is en het een verhoogd risico op baarmoederaandoening geeft 3.omdat penetratie voor een poes ontzettend pijnlijk is.
Als er allemaal geile katers in de buurt zijn, dan heeft zo'n poes ook geen rust.
En al je zowe kater als poezen zoveel mogenlijk laat helpen dan heb je nog veel meer kans op geen ongewenste nestjes.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Omdat als je niet alle poezen helpt het probleem niet groot is. Als 2 % niet geholpen is wordt maar 2 % zwanger. Als daarentegen maar 2% van de katers niet geholpen is, is de kans op zwangerschap nog zo goed als 100%.
Nee dat is dus een denkfout. Of er nu tien of twintig vruchtbare mannetjes zijn maakt voor het totaal aan bevruchtingen niet uit. Of er tien of twinitg vrouwtjes zijn, maakt wel uit: een verdubbeling.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
En al je zowe kater als poezen zoveel mogenlijk laat helpen dan heb je nog veel meer kans op geen ongewenste nestjes.
ten eerste een beetje meer respect naar medeforummers hunmening zou je goed staan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoe kun toch zo stom denken? De kater bezwangert ja: maar hij zit in de luxepositie dat hij in zijn eentje alle poezen kan bevruchten. Wat denk je dat makkelijker is: álle katers castreren, of een substantieel deel van de poezen helpen?
[..]
Dat is voor de kater niet negaties. Zo bekeken is speelsheid van katten ook maar slecht ("misschien verstuikt hij zijn enkeltje").
[..]
Kijk, dat is een prima en eerlijk argument. Het gaat hier echter niet om voordeel voor de kater.
[..]
Misschien kunnen vrouwen zich dit soort dingen wel helemaal niet voorstellen?
[..]
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens en dit word dus gewoon een ja nee spelletje.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee dat is dus een denkfout. Of er nu tien of twintig vruchtbare mannetjes zijn maakt voor het totaal aan bevruchtingen niet uit. Of er tien of twinitg vrouwtjes zijn, maakt wel uit: een verdubbeling.
Wat is daar "last" aan? Jij vindt dat last, dat is iets anders.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
ten eerste een beetje meer respect naar medeforummers hunmening zou je goed staan.[/quoteWaarom? Dit is toch een discussie? Argumenteren kun je alleen door de argumenten van een ander onderuit te halen.]
[quote]
Daarnaast, de kater er geen last van?? jij hebt zeker niet veel ervaring met katers?
Een kater heeft er namenlijk wel degenlijk last van, hoe zou jij het vinden om de godganzedag geil en gefrustreerd rond te lopen zonder je gevoelens kwijt te kunnen.
Ik snap je argument wel hoor, ik vind het alleen een zwak argument. Ik vermenselijk nl niet, ik bekijk dit veel abstracter.quote:Heb jij ooit wel eens een ongecastreerde kater zrond zien lopen zonder te kunnen dekken? geloof me, dat vind ie niet leuk.
Valt uit frustratie medewoners aan die hem van wanhoop verstoten en daar zit meneer kat boven op een boekenkast te beven van angst en niet meer durven eten, drinken of naar de kattenbak.
Wat een lol heeft ie zeg.
En daarbij, als een kater verwond raakt tijdens het vechten of ernstig ziek word heeft de kat ook geen lol hoor, je moet natuurlijk ook verder kijken.
En misschien bekijk jij dit alles iets te veel vanuit een mannelijk mensen oogpunt en besef jij je niet dat een kater niet een gemis heeft als hij zijn ballen niet meer heeft en een poes niet als ze haar baarmoeder niet meer heeft.
Dat bedoelde ik dus met het vermenselijke van dieren.
Het punt is dat de slagingskans bij het helpen van de katers utopisch is, en bij het helpen van de poezen realistisch. Iedere poes die geholpen is scheelt een zwangerschap.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens en dit word dus gewoon een ja nee spelletje.
Klopt dat als er 1 kater is en 10 vrouwtjes dat de vrouwtjes allemaal zwanger zullen worden, maar laat je die ene kater helpen dan gebeurd dat ook niet.
Jij gaat er vanauit dat er altijd meerdere katers rond zijn maar zoals jhier in de buurt is het er maar eentje die ongecastreerd rondwandeld.
Dat zijn allemaal argumenten, maar zijn de acties proportioneel? Ik heb dat al een aantal keer in het belachelijke getrokken door te verwijzen naar je kind alvast een dwarslaesie te bezorgen teneinde toekomstige ellende te voorkomen, daarmee dit dilemma illustrerend.quote:En wat denk je van mijn andere agumenten aangezien je daar niet op in gaat en maar blijft hameren op het zwanger worden.
Wat over ziektes?
De gevaren daarvan?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoe kun toch zo stom denken? De kater bezwangert ja: maar hij zit in de luxepositie dat hij in zijn eentje alle poezen kan bevruchten. Wat denk je dat makkelijker is: álle katers castreren, of een substantieel deel van de poezen helpen?
[..]
Dat is voor de kater WEL negatief. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Dat is voor de kater niet negaties. Zo bekeken is speelsheid van katten ook maar slecht ("misschien verstuikt hij zijn enkeltje").
Nee, dat klopt. Maar met het castreren van een kater sla je dus twee vliegen in een klap. Of mag je vliegen niet slaan?quote:[..]
Kijk, dat is een prima en eerlijk argument. Het gaat hier echter niet om voordeel voor de kater.
[..]
nee, natuurlijk niet. Vrouwen kunnen nu eenmaal niet hun pik achterna lopenquote:Misschien kunnen vrouwen zich dit soort dingen wel helemaal niet voorstellen?
[..]
jij hebt echt een coole poesquote:Op maandag 13 februari 2006 22:23 schreef MOD het volgende:
Oke, ik heb een hele leuke kater hier in huis.
Hij loopt constand zn pik achterna, neukt alle poezen in de buurt, stelt zn terretorium veilig, eet en slaapt.
Een gezonde kat, zoals de meeste katten.
Veder is hij heel lief, komt altijd naar je toe en klimt helemaal in je als ie je ziet. Pist vrijwel alleen buiten overal tegen aan, dus opzich best beschaafd.
Tja, alsjij wilt geloven dat een kater er genot van heeft om boven op een kast in angst te vertoeven dan is dat jouw goed recht.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is daar "last" aan? Jij vindt dat last, dat is iets anders.
[..]
Ik snap je argument wel hoor, ik vind het alleen een zwak argument. Ik vermenselijk nl niet, ik bekijk dit veel abstracter.
Dank voor het compliment.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig dat jij zo brilliant en ruimdenkend bent.![]()
En waarom dan wel? Jij denkt dat met een druk op de knop dit varkentje gewassen is? Ik voorzie praktische problemen, en kies derhalve voor de verstandige oplossing, zoals iedereen doet die dit vraagstuk zonder emotie bekijkt.quote:En ja het is gemakkelijker om alle katers te castreren.
Ja. Want wat negatief is is niet een feitelijkheid, maar vereist een normatief oordeel.quote:Maar het aanpakken van het kattenoverschot vereist drastische maatregels, en geen halve. Dus moeten alle poezen ook worden gecastreerd. Als jij je kater (of poes) niet laat castreren dan ben je imo deels verantwoordelijk voor het kattenoverschot.
[..]
Dat is voor de kater WEL negatief. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Van mij wel hoor. Ik verafschuw dat ongedierte.quote:[..]
Nee, dat klopt. Maar met het castreren van een kater sla je dus twee vliegen in een klap. Of mag je vliegen niet slaan?
Het voordeel van een pik is wel dat je over een prima analytisch vermogen beschikt.quote:[..]
nee, natuurlijk niet. Vrouwen kunnen nu eenmaal niet hun pik achterna lopen![]()
Precies het gevoel wat ik ook had, ik ben ook afgehaakt. Deze heer ziet het als een leuk filosofisch debat, maar kent de regels er van niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, alsjij wilt geloven dat een kater er genot van heeft om boven op een kast in angst te vertoeven dan is dat jouw goed recht.![]()
En ik stop met deze discussie,als jij daaruit wilt halen dat je "gewonnen"hebt dan doe je dat maar ,voor mijn gevoel is het lullen tegen een hele dikke grote muur.![]()
Ja... daar moet je ook echt een kerel voor zijn!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het voordeel van een pik is wel dat je over een prima analytisch vermogen beschikt.
Alle grote denkers zijn mannen hoor. Nu jij weer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:58 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja... daar moet je ook echt een kerel voor zijn!![]()
en kennelijk helpt het je nóg niet
Ik ben nooit te beroerd om te leren, wat zijn de regels dan precies?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:56 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Precies het gevoel wat ik ook had, ik ben ook afgehaakt. Deze heer ziet het als een leuk filosofisch debat, maar kent de regels er van niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |