abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35096584
Ik lag voor de verandering weer eens met hoofdpijn op bed. .
Maar ik ben er weer hoor
pi_35096810
ben de hele dag bezig geweest, en zo nu en dan eens gepost, dus reageer later op dingen vandaag. las net de replys op het stukje over Lucie, en ik word er niet goed van dat mensen haar cover van metallica zo haten.

ik ken beide versies, en ik geef de voorkeur aan die van Lucie, haar stem ligt lekkerder in het gehoor, en instrumantaal spreekt het mij ook meer aan. de meeste mensen mogen dan een hekel hebben aan deze cover, ik vind het een verbetering van het origineel
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_35097133
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef Californian_dreamer het volgende:
ben de hele dag bezig geweest, en zo nu en dan eens gepost, dus reageer later op dingen vandaag. las net de replys op het stukje over Lucie, en ik word er niet goed van dat mensen haar cover van metallica zo haten.

ik ken beide versies, en ik geef de voorkeur aan die van Lucie, haar stem ligt lekkerder in het gehoor, en instrumantaal spreekt het mij ook meer aan. de meeste mensen mogen dan een hekel hebben aan deze cover, ik vind het een verbetering van het origineel
Ik vind een cover van iets eigenlijk nooit beter dan het origineel. Juist omdat het een cover is . Eigenlijk kan je de twee versies van Nothing Else Matters ook niet echt vergelijken. Ik vind het origineel van Metallica supergoed, maar de versie van Lucie vind ik ook , maar op een hele andere manier.
pi_35097187
Wat maakt het nou uit of je een liedje covert? zolang je het maar goed doet
pi_35097284
Precies, helemaal mee eens Superhero.
That's all folks!
pi_35097337
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Precies, helemaal mee eens Superhero.
Kijk, Jessica Simpson die Robbie Williamss Angel covert, dat kon echt niet
pi_35097342
daar zeg je iets superhero, een cover is niet slecht, een slechte cover is slecht. helaas komt hier de bekendheid van een liedje vaak weer bij kijken. mensen vinden een cover al snel makkelijk scoren, en kraken hem daardoor af. maar als ik me niet vergis rende nederland wel masaal naar de winkel om de single van idolswinaar Boris te kopen, terwijl when you think of me ook een cover was. ik zelf heb deze single niet gekocht, omdat ik Boris niks vind.

om mijn verhaal af te maken. eigenlijk kun je niet objectief zeggen of iets echt goed of slecht is, het is een mening, de smaak van iemand. het is alleen jammer dat mensen covers niet altijd een kans geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Californian_dreamer op 15-02-2006 00:30:39 ]
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
pi_35097576
Covers, en zeker van bekende nummers, worden natuurlijk kritischer bekeken dan nieuwe nummers. Als je het origineel kent ga je automatisch vergelijken, en hoe beter je het origineel vindt, hoe kritischer je op de cover bent. Dat gebeurt automatisch denk ik.
pi_35097619
pi_35097620
't is mens eigen, maar daarom is het nog wel jammer
pi_35097714
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:31 schreef Andiyan het volgende:

terug
pi_35097741
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:31 schreef Californian_dreamer het volgende:
't is mens eigen, maar daarom is het nog wel jammer
True. Maar ook omgekeerd gebeurt hetzelfde. Als je eerst bekend bent met de cover van een nummer, en daarna het origineel hoort, ga je kritischer luisteren naar het origineel (en wellicht minder goed vinden dan de cover)
pi_35097844
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:35 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

True. Maar ook omgekeerd gebeurt hetzelfde. Als je eerst bekend bent met de cover van een nummer, en daarna het origineel hoort, ga je kritischer luisteren naar het origineel (en wellicht minder goed vinden dan de cover)
ik ben dus duidelijk geen (normaal) mens. ik luister bij covers die ik goed vind altijd het origineel, en het komt vaak voor dat ik het origineel beter vind dat de cover, ook al kende ik de cover eerder.
pi_35098128
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:38 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

ik ben dus duidelijk geen (normaal) mens. ik luister bij covers die ik goed vind altijd het origineel, en het komt vaak voor dat ik het origineel beter vind dat de cover, ook al kende ik de cover eerder.
Geef es een voorbeeld dan
pi_35098191
er is een topic in FP-crew over mij

de Slowchat heeft als titel: Sbientje, de Idol der FP-ers

dit valt onder lekken
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_35098241
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:52 schreef sbientje het volgende:
M
Maar wat is FP-crew oO<
pi_35098436
Nieuwe Sugababes- Red Dress

Wat een ongelooflijk irritante stem van die nieuwe sugababe
Vorige versie van het nummer was zoveel beter

http://www.youtube.com/watch?v=lNWZMJAj3vk&search=sugababes%20red%20dress
pi_35098648
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:54 schreef superhero87 het volgende:

[..]

M
Maar wat is FP-crew oO<
dat is het crewforum van de frontpage crew.. waar ik dus ook bijhoor

edit - en met jou maak ik dus geen deals meer, eikeltje!

[ Bericht 7% gewijzigd door sbientje op 15-02-2006 01:18:57 ]
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_35098725
Oeh zijn we berucht onder de crew?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_35098734
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 01:18 schreef chansadres het volgende:
Oeh zijn we berucht onder de crew?
alleen ik, omdat ik ook een quasi idols icon heb
pi_35099077
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:52 schreef sbientje het volgende:

de Slowchat heeft als titel: Sbientje, de Idol der FP-ers

dit valt onder lekken
Dan ben ik zeker de Idol onder de (ex-)designers? .
pi_35101131
Je sig Californian_dreamer.

Goeiemorgen!
That's all folks!
pi_35103980
Goeiemorgen weer!

Wat een kloteweer buiten!
pi_35104019
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:48 schreef charmed_angel het volgende:
Goeiemorgen weer!

Wat een kloteweer buiten!
Nogal ja. .

Dan ga ik zometeen maar met de tram naar de uni. Alleen doe ik er dan ongeveer 3x zo lang over omdat de tramsporen bij de Dam open liggen en er dan een omleiding is en die schiet niet op. .
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:53:42 #205
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35104130
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:49 schreef Tom_Tom- het volgende:

Dan ga ik zometeen maar met de tram naar de uni. Alleen doe ik er dan ongeveer 3x zo lang over omdat de tramsporen bij de Dam open liggen en er dan een omleiding is en die schiet niet op. .
Alweer Of is het nog steeds?
Friends don't let friends remain beardless...
pi_35104259
Ik moet zo me doggy uitlaten.... ik neem me plu maar mee, maar het schijnt zo hard te waaien.... nou kijken of ik het overleef....

tot strakkies!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:59:57 #207
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35104286
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ik moet zo me doggy uitlaten.... ik neem me plu maar mee, maar het schijnt zo hard te waaien.... nou kijken of ik het overleef....

tot strakkies!
pi_35104626
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 08:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Je sig Californian_dreamer.

Goeiemorgen!
zo'n compliment hoorde er gewoon in

goedemorgen, ook al is er weinig goeds aan deze keer
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:15:34 #209
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35104779
pi_35105588
Goeiemorgen

Wat een snertweer idd weer. En ik moet nog weg vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')