abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35021970
Mijn vriendin is op vakantie in egypte en ziet een ring rind de maan, moet schijnbaar erg groot zijn. Ik weet niet precies hoe of wat ze bedoelt, maar ze is kennelijk geschrokken.

Volgens haar is het een waarschuwing. "Trouble is not far ahead" heeft ze het over.

Kan iemand dit bevestigen ? Of is het niet zo heel erg alarmerend en betekend het niet meer dan dat er slecht weer op komst is, zoals ik ook op meerdere plekken lees...

Aangezien mijn vriendin erg veel bezig is met wicca en dat soort dingen, vroeg ze mij het in deze hoek te zoeken.

Alvast bedankt
pi_35022435
--flauw !--

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirage op 13-02-2006 11:32:26 ]
pi_35022466
Zoiets heet een halo en is een bekend verschijnsel.

http://www.sundog.clara.co.uk/halo/circmoon.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35022522
Een halo (ofzo) misschien..

http://www.vwkweb.nl/index.html?http://www.vwkweb.nl/weerinfo/weerinfo_kringen.html

en het is weer volle maan * weerwolvinpak aantrekt

te laat en die link van mij doet raar
pi_35022547
--reactie op topicverkloot--

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirage op 13-02-2006 11:32:59 ]
pi_35022572
over halo's heb ik al veel gelezen, maar het gaat hier om een wicca idee/verklaring.....
pi_35022695
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:19 schreef Phreak het volgende:
over halo's heb ik al veel gelezen, maar het gaat hier om een wicca idee/verklaring.....
Misschien is het (dan) wel een seintje van de Egyptische godin Nut , ja kan..
pi_35022713
quote:
Ik geef je de verklaring die algemeen geaccepteerd is in de wetenschap. Is die niet goed?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35022838
je vraagt om een antwoord, maar deze MOET wel in de wicca hoek liggen? het antwoord ligt daar nu eenmaal niet...

het is een HALO, komt door : ijsdeeltjes/waterdeeltjes die het licht dat van de zon op de maan reflecteerd (ook wel maanlicht genoemd) weerkaatsen en zo een RING veroorzaken.

Deze ring kan zijn: geel als de maan, lichter, maar ook zoals hij op zijn mooist is, alle kleuren van de regenboog of enkele , groen, blauw, rood etc..

Wicca hoek, tja, ehm, spring van een toren want de heks van het oosten komt er aan ofzo?

Je eis is net zoiets als: ik wil een bruine bank, maar dan wel in het geel
pi_35022864
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:24 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik geef je de verklaring die algemeen geaccepteerd is in de wetenschap. Is die niet goed?
Hallo dit is Truth hoor.

Ik denk dat het een teken is van een Egyptische wicca entiteit dat het eind der tijden nabij is.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:35:18 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35022969
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:29 schreef Tasma het volgende:

Wicca hoek, tja, ehm, spring van een toren want de heks van het oosten komt er aan ofzo?

Je eis is net zoiets als: ik wil een bruine bank, maar dan wel in het geel
Ode aan jou!
pi_35023458
wat ik nou eik nooit begrijp in deze hele "gelovigen vs. geleerden" discussie. de gelovigen kijken in een boek en proberen een reactie waar te nemen. terwijl de geleerden alleen maar kijken hoe het ontstaat, wat er dus wetenschappelijk gezien gebeurt.
maar waarom zou het belangrijk zijn hoe de tekens gemaakt worden? als een boodschap ergens geschreven staat, maakt het toch niet uit of het met verf of een pen geschreven is?
pi_35023506
er wordt toch duidelijk aangegeven hoe de boodschap ontstaat, het onstaan beslist de boodschap.

als iets ontstaat door magie, dan kan de boodschap magie zijn, helaas voor de ts is deze boodschap 100% gebaseerd op natuurkundige feiten, en dus NIET geschreven voor de wikka en kan dus ook geen wicca boodschap hebben.

De boodschap is 100% natuurkundig, dat men daar nou een eigen wicca -betekenis- aan koppelt is iemands eigen keuze, maar wel kortzichtig.
pi_35023557
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:55 schreef oneness het volgende:
als een boodschap ergens geschreven staat, maakt het toch niet uit of het met verf of een pen geschreven is?
Wel als er met een kwast geschreven staat: "dit is geschreven met een pen".
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_35026914
quote:
wat ik nou eik nooit begrijp in deze hele "gelovigen vs. geleerden" discussie. de gelovigen kijken in een boek en proberen een reactie waar te nemen. terwijl de geleerden alleen maar kijken hoe het ontstaat, wat er dus wetenschappelijk gezien gebeurt.
maar waarom zou het belangrijk zijn hoe de tekens gemaakt worden? als een boodschap ergens geschreven staat, maakt het toch niet uit of het met verf of een pen geschreven is?
dat is wel ontzettend goed verwoord moet ik zeggen.

http://www.angelfire.com/(...)verbandtheories.html

Hier staat dat er meerdere soorten ringen om een maan kunnen zijn, De halo's geven aan welk soort weer het wordt en soms of er onheil in de lucht hangt.
Echt een waarschuwing zou ik het dus niet willen noemen. Sommige mensen gebruiken de halo's ook om extra maan energie op te doen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35030294
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:15 schreef Lucille het volgende:
Zoiets heet een halo en is een bekend verschijnsel.

http://www.sundog.clara.co.uk/halo/circmoon.htm
Ik denk ook dat dat het is, maar dit verschijnsel kan je vast wel vinden op een site over de hemellichamen en de maan/zon standen.
Ik zal zo zelf ook even voor je kijken TS
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35034663
quote:
Hallo!

Dus alleen de verklaring die zij wil is goed.
Waarom vertelt je vriendin er niet even bij wat voor verklaring ze precies wil?

Het is een teken van de Almachtige Aangeschoten Scarabee dat je vóór 13 mei aanstaande een Staatslot moet kopen met 4 als eindcijfer en daarna moet ze een halve worst (maar zonder varkensvlees) offeren aan de Zonnegod.
Dat weet iedere Wicca beginner. Is je vriendin nog niet zo lang met wicca bezig soms?
pi_35034711
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:52 schreef mgerben het volgende:

[..]

Hallo!

Dus alleen de verklaring die zij wil is goed.
Waarom vertelt je vriendin er niet even bij wat voor verklaring ze precies wil?

Het is een teken van de Almachtige Aangeschoten Scarabee dat je vóór 13 mei aanstaande een Staatslot moet kopen met 4 als eindcijfer en daarna moet ze een halve worst (maar zonder varkensvlees) offeren aan de Zonnegod.
Dat weet iedere Wicca beginner. Is je vriendin nog niet zo lang met wicca bezig soms?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35034774
quote:
[...]
Soms is een boodschap die met een pen of met verf geschreven is niet afkomstig van aliens, orbs of hogere machten.
Soms is het gewoon een boodschap die met verf of met een pen geschreven is.

En soms is een kring om de maan een erg fraai en zeldzaam natuurverschijnsel dat wordt veroorzaakt door ijskristallen.
pi_35034886
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Soms is een boodschap die met een pen of met verf geschreven is niet afkomstig van aliens, orbs of hogere machten.
Soms is het gewoon een boodschap die met verf of met een pen geschreven is.

En soms is een kring om de maan een erg fraai en zeldzaam natuurverschijnsel dat wordt veroorzaakt door ijskristallen.
En misschien wordt dat zeldzamen natuurverschijnsel wel door een hogere macht gecreeerd en heeft het inderdaad een betekenis.
pi_35035062
Het afkammen van de TS is zo wel genoeg geweest hoor.

Ik denk niet zozeer dat Ts of zijn vriendin niet willen horen wat het natuurkundig gezien is, maar wat de betekenis vanuit wicca oogpunt hiervoor kan zijn.

Net zoiets als dat mijn opa en oma "avond rood water in de sloot" gebruikten.

Ze wisten natuurlijk wel hoe het kwam dat de lucht "rood" zag.
Maar vanuit hun boerengeloof/visie/achtergrond gingen ze er daarnaast ook vanuit dat er dan "water in de sloot kwam".

Net als dat we allemaal natuurkundig gezien uit kunnen leggen hoe het komt dat sommige katten zwart zijn. Het kan dat sommige kinderen bruine ogen hebben etc...
Maar daarnaast staat voor sommige mensen nog altijd de verschijning zwarte kat gelinkt aan iets "onheilspellends".
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35040347
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:02 schreef Mirage het volgende:
Net zoiets als dat mijn opa en oma "avond rood water in de sloot" gebruikten.
Mijn opa zei altijd "als het regent mei, is april voorbij".

Okee, flauw.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_35068567
Ok, als ik ff in zweef-mode ga:

Het is toch niet zo dat wicca een exacte wetenschap is waardoor je even op www.wicca.com de logische en enig mogelijke verklaring voor elk verschijnsel kunt opzoeken.
Is het niet zo dat als je vriendin er zelf een verklaring voor bedenkt/vindt, dat dan de hogere machten die haar iets duidelijk willen maken het verschijnsel zullen kiezen waar zij de juiste betekenis aan hecht?
Als alternatief kun je ook proberen dat je er van uit gaat dat iets je vriendin iets duidelijk probeert te maken en dat ze zelf moet mediteren om er achter te komen wat het is.

Voor beide oplossingen geldt: Je vriendin moet het zelf zoeken. Het staat niet in de wicca-faq, juist omdat er geen eenduidige betekenis bij hoort. Dat is het principe van alle zweverige bezigheden.

Ps. het kan zijn dat een oeroude god of een entiteit haar wilde vertellen dat er ijskristallen in de lucht zaten, maar ik zou het verder niet weten, want ik heb de boodschap niet gekregen :-)
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:16:27 #24
64166 Netrocker
Rock The Net.
pi_35820582
Moet je nu eens naar de maan kijken...
pi_35820785
Hier is het er nu ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')