abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 19:12:40 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35009975
Een vraag aan de fokkers die op een gegeven moment in hun leven dachten: Hej, ik val op mijn eigen sekse?
Hoe heb je het naar je omgeving gebracht? Tegen wie zei je het als eerste? Vrienden/Vriendinnen/Broers/Zussen/Mams/Paps? Of ging je je zo gedragen dat mensen het vanzelf voorzichtig gingen vragen?

En voor de heteroseksuelen onder ons: Hoe zou jij het brengen en denk je dat je omgeving het er moeilijk mee zou hebben? Mijn ouders zouden waarschijnlijk zoiets zeggen als: Joh leuk. Koffie? Me vrienden zou het denk ik ook niet zoveel boeien.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_35010828
Niet, ik ben toch geen flikker
Hé, lickmeraid.
pi_35010919
Herkenning, zelferkenning, uitdraging, berusting is vaak de volgorde waarin het gaat. Sommigen blijven ook in de derde fase..
pi_35010938
ik zou als ik lesbisch zou zijn, gewoon met mijn/een vriendin thuiskomen, en de rest neemt het zoals het is.
ik vind uit de kast komen toch wel zulke dikke onzin.
ik ga toch ook niet tegen iedereen vertellen 'euh, ik moet je wat vertellen.. i ben hetero'
'ja, dus..?'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35011102
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou als ik lesbisch zou zijn, gewoon met mijn/een vriendin thuiskomen, en de rest neemt het zoals het is.
ik ga toch ook niet tegen iedereen vertellen 'euh, ik moet je wat vertellen.. i ben hetero'
'ja, dus..?'
Ik denk toch dat ook meespeelt dat uit de kast komen iets is voor iemand om zelf met zijn/haar geaardheid in het reine te komen..
  zondag 12 februari 2006 @ 19:44:14 #6
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_35011228
Deur open doen en naar buiten lopen

neeuh, m'n vrienden vonden het best moeilijk om te horen dat ik hetero ben
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  zondag 12 februari 2006 @ 19:45:35 #7
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_35011293
Jaarclubgenoot vertelde het twee jaar geleden toen hij weer eens terugkwam naar de stad waar we studeerden. "Ik moet je wat vertellen", zei hij, "en (die) en (die) weten het al..."
Ik wist dat hij niet meer terug zou komen naar Maastricht, dus dacht dat dat het was.
"Ja, dat ook", zei hij, " maar er is nog iets..."
- "Je bent homo," zei ik (gewoon als loze opmerking; namelijk zo'n standaardreactie op zinnen als "ik moet je wat vertellen")
"Dat is het ja."

En we gingen verder boodschappen doen.
Pas toen hij de conversatie herhaalde met een andere vriend die inmiddels ook was gearriveerd, kreeg ik in de gaten dat hij dus werkelijk homo was!

Verder een prima middag/avond gehad, met veel nichtengrappen
Decisions are made by those who show up.
pi_35011407
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:12 schreef livEliveD het volgende:
Een vraag aan de fokkers die op een gegeven moment in hun leven dachten: Hej, ik val op mijn eigen sekse?
Hoe heb je het naar je omgeving gebracht? Tegen wie zei je het als eerste? Vrienden/Vriendinnen/Broers/Zussen/Mams/Paps? Of ging je je zo gedragen dat mensen het vanzelf voorzichtig gingen vragen?

En voor de heteroseksuelen onder ons: Hoe zou jij het brengen en denk je dat je omgeving het er moeilijk mee zou hebben? Mijn ouders zouden waarschijnlijk zoiets zeggen als: Joh leuk. Koffie? Me vrienden zou het denk ik ook niet zoveel boeien.
Mijn moeder zou het niets kunnen schelen. Mijn vrienden ook niet.

Mijn oma zal wel even raar kijken denk ik. En ik verdenk m'n vader er van dat hij dan artikelen uit knipt uit een christelijk tijdschrift over homo's die tegelijkertijd christen zijn. En dat dan op m'n bureau achterlaat.
pi_35011484
Mijn vriendin reageerde er kalmpjes op.
pi_35011518
Mijn imam reageerde enthousiast. Morgenochtend heb ik een afspraak met hem op de Domtoren. Vind het maar een rare plek.
pi_35011563
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:50 schreef MrBean het volgende:
Mijn imam reageerde enthousiast. Morgenochtend heb ik een afspraak met hem op de Domtoren. Vind het maar een rare plek.
Whehehehe!
  zondag 12 februari 2006 @ 19:55:41 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35011686
Mijn moeder zou waarschijnlijk wel de positieve kanten er van zien.
pi_35011801
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:35 schreef HomoLove69 het volgende:
Homolove
  zondag 12 februari 2006 @ 20:51:24 #14
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35013869
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:47 schreef MrBean het volgende:
En ik verdenk m'n vader er van dat hij dan artikelen uit knipt uit een christelijk tijdschrift over homo's die tegelijkertijd christen zijn. En dat dan op m'n bureau achterlaat.
Mmm dat lijkt me niet tof
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:52:12 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35013897
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:41 schreef Alicey het volgende:
Ik denk toch dat ook meespeelt dat uit de kast komen iets is voor iemand om zelf met zijn/haar geaardheid in het reine te komen..
Als in jezelf accepteren
pi_35013904
ik heb het nog aan niemand verteld
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_35013934
in dit topic
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 12 februari 2006 @ 20:57:23 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35014134
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:52 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Als in jezelf accepteren
Misschien ook dat ja. Iemand heeft zelf nog niet het gevoel dat het er niet toe doet, en zoekt bevestiging door coming out?
  zondag 12 februari 2006 @ 20:58:49 #19
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_35014191
Mijn moeder zou het jammer vinden dat de kans op kleinkinderen dan flink kleiner zou worden, maar voor de rest zou het haar niets boeien. Mn vader iets meer, maar die zit zo onder de plak bij mn moeder dat die geen eigen mening meer heeft/mag hebben. .
For great justice!
  zondag 12 februari 2006 @ 21:00:09 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35014257
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef Alicey het volgende:
Misschien ook dat ja. Iemand heeft zelf nog niet het gevoel dat het er niet toe doet, en zoekt bevestiging door coming out?
Could be, could be. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_35014885
Coming out, ik vind het zo'n dom begrip!

Iedereen komt toch ergens voor uit, waarom wordt het bij ons dan meteen een 'coming out' genoemd?! Grootste bullshit die er bestaat!

Anyway, in het begin, toen ik het nog niet helemaal bij mezelf doorhad dat ik het was ging ik in mezelf snijden. Ik had altijd gedacht dat over jongens/mannen fantaseren nou eenmaal iets was dat bij de puberteit hoorde. Toen die fantasieën echter steeds heftiger worden wist ik niet hoe ik ermee om moest gaan en begon dus te automutileren. Dat viel mensen echter snel op en dus begon ik maar te praten, tegen wie weet ik nog geen eens meer. Of m'n mentor, of m'n ouders. Daarna heb ik vele gesprekken gehad met onze schoolcounselor en die heeft me de ogen geopend. Nu ben ik op een point beland waarbij ik er comfy mee ben en het ook wel leuk begin te vinden. Een goede vriendin van me, zo niet m'n beste, was de eerste op school die ik ervan vertelde en zij ving het erg goed op. Nu weten een paar meer er ook wel van maar het is echt niet zo dat ik elke flapdrol die ik tegenkom zal zeggen dat ik een flikker ben, dat vind ik zo'n cliché! (en ondertussen vertel ik het hier wel, hmmm...) Je krijgt meteen zo'n stempel opgedrukt en dat vind ik niet fijn. Ze moeten eerst mij maar leren kennen, hoor! Maar goed, waar was ik... oh ja, die mensen die het moeten weten weten het en voorlopig vind ik dat genoeg. Misschien dat het voor andere homoseksuelen makkelijker was, maar voor mij niet. Ik ben in ieder geval al een heel eind op weg en ik heb ook wel het idee dat ik daar aan het komen ben waar ik wil zijn. Ik loop in ieder geval een stuk zelfverzekerder en gelukkiger door school heen (is niet aan me te zien maar geloof me nou maar...) en dat vind ik al een hele prestatie op zich.

Hmm, heb ik toch een heel lulverhaal over m'n coming out geschreven, wat een doos ben ik ook!
Dalla mia finestra vedo il mondo
  zondag 12 februari 2006 @ 21:17:18 #22
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35015041
Gebeurd dat stempelen nog steeds zo erg?
  zondag 12 februari 2006 @ 21:17:32 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_35015062
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
'ja, dus..?'
Ik zou het ook zo doen. Ik heb het idee dat homo's denken dat een coming out erbij hoort, dat het een deel is van homo zijn... Ik zou er in ieder geval niet een bepaald moment voor uitkiezen, maar het gewoon over 'mijn vriendin' hebben mocht dat ter sprake komen, net zoals ik het nu over mijn man heb. Mensen gaan er toch al niet vanuit dat ik hetero ben, dus eigenlijk heb ik wel steeds een coming out als hetero
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_35015104
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:35 schreef HomoLove69 het volgende:
  zondag 12 februari 2006 @ 21:32:43 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_35015682
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:18 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Waarom hebben sommige de drang om dat te posten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')