Mohammed is volgens moslims heilig en je mag dus niets slechts over hem zeggen ?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:15 schreef Monidique het volgende:
Toegeven. Respect.
Correct.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mohammed is volgens moslims heilig en je mag dus niets slechts over hem zeggen ?
Is dat voor je al een doel op zich of alleen maar om terreuraanslagen te voorkomen ?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:22 schreef Monidique het volgende:
Correct.
Het is toch vanzelfsprekend dat je heilige personen of dingen niet mag beledigen? Volgens mij zijn veel van jouw godslasterlijke topics dan ook strafbaar!quote:Op zondag 12 februari 2006 19:23 schreef Akkersloot het volgendepe:
[..]
Is dat voor je al een doel op zich of alleen maar om terreuraanslagen te voorkomen ?
De laatste tijd begint de lijn tussen vrijheid van meningsuiting en bewust kwetsende uitingen echter steeds meer te vervagen.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:23 schreef Akkersloot het volgende:
Is het nu zo moeilijk om de vrijheid van meningsuiting te respecteren ?
Voor jou wel als ik je postgeschiedenis bekijk. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:23 schreef Akkersloot het volgende:
...
Is het nu zo moeilijk om de vrijheid van meningsuiting te respecteren ?
Je mag je dus niet afvragen ofdat met de hoornenman (de alcoholist en bisexueel) Alexander de Grote wordt bedoeld. We moeten de koran dus sowieso juist, en dus goddelijk verklaren?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:25 schreef Monidique het volgende:
Het is toch vanzelfsprekend dat je heilige personen of dingen niet mag beledigen? Volgens mij zijn veel van jouw godslasterlijke topics dan ook strafbaar!
Ja, dat lijkt mij toch logisch.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je mag je dus niet afvragen ofdat met de hoornenman (de alcoholist en bisexueel) Alexander de Grote wordt bedoeld. We moeten de koran dus sowieso juist, en dus goddelijk verklaren?
Schuld van Amerika.quote:Waarom is de slavernij en de extra belasting voor christenen en joden afgeschaft terwijl daar van in het "goddelijke" (politie bellen) boek de koran totaal geen sprake van is![]()
Waren die cartoons bewust kwetsend. Het is toch de mohammed van de fundamentalisten die is afgebeeld. Toch niet de Mohammed van de gematigden !quote:Op zondag 12 februari 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:
De laatste tijd begint de lijn tussen vrijheid van meningsuiting en bewust kwetsende uitingen echter steeds meer te vervagen.
Rot toch op.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:
[Waarom is de slavernij en de extra belasting voor christenen en joden afgeschaft terwijl daar van in het "goddelijke" (politie bellen) boek de koran totaal geen sprake van is ]
Schuld van Amerika.
Inderdaad. De vrijheid van meningsuiting wordt in Nederland beperkt door het verbod op racisme en ook het verbod op godslastering (hoewel dat verbod eigenlijk nooit gehandhaafd wordt)...quote:Op zondag 12 februari 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De laatste tijd begint de lijn tussen vrijheid van meningsuiting en bewust kwetsende uitingen echter steeds meer te vervagen.
Hoezo een mohammed van de fundamentalisten? Mohammed werd gewoon afgebeeld.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waren die cartoons bewust kwetsend. Het is toch de mohammed van de fundamentalisten die is afgebeeld. Toch niet de Mohammed van de gematigden !
En dat verbod ook bijna afgeschaft was.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:34 schreef Jordy-B het volgende:
Inderdaad. De vrijheid van meningsuiting wordt in Nederland beperkt door het verbod op racisme en ook het verbod op godslastering (hoewel dat verbod eigenlijk nooit gehandhaafd wordt)
maar niet afgeschaft is.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dat verbod ook bijna afgeschaft was.
Mag je in een spotprent over fundamentalistische christenen ook geen Jezus afbeelden ?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:34 schreef Retuobak het volgende:
Mohammed werd gewoon afgebeeld.
Niet een mohammed van ......
De Holocaust mag je niet ontkennen en dat erkennen is geen belediging. Ik vind je commentaar over Joden trouwens wel erg racistisch. Dat zou wél verboden moeten worden.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
Monidique, moeten we ook de holocaust ontkennen om "een geloof niet te beledigen". Joden, de varkens en ratten, zijn toch immers altijd daders en per definitie geen slachtoffers.![]()
Als ik naar jouw ondertitel kijk ("pro-islam is extreem-rechts") dan bestaat er in jouw ogen geen gematigde Islam.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waren die cartoons bewust kwetsend. Het is toch de mohammed van de fundamentalisten die is afgebeeld. Toch niet de Mohammed van de gematigden !
Ik vind dat een opzettelijk beledigende en non-constructieve prent over het Christelijke geloof evenmin kan.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mag je in een spotprent over fundamentalistische christenen ook geen Jezus afbeelden ?
Toch doet de president van Iran dat. En dat staan wij toe, omdat wij vinden dat je het recht hebt om je mening te uiten.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Holocaust mag je niet ontkennen
Ha ha. Dat de joden varkens en ratten zijn staat toevallig ergens in de koran of de hadith.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:39 schreef Monidique het volgende:
Ik vind je commentaar over Joden trouwens wel erg racistisch. Dat zou wél verboden moeten worden.
Nee, dat staan wij toe omdat de Westerse wereld liever geen oorlog riskeert met een land dat mogelijk bezit heeft over massavernietigingswapens.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch doet de president van Iran dat. En dat staan wij toe, omdat wij vinden dat je het recht hebt om je mening te uiten.
"stop. de maagden zijn op" is in elk geval wél een constructieve prent.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:40 schreef Retuobak het volgende:
Ik vind dat een opzettelijk beledigende en non-constructieve prent over het Christelijke geloof evenmin kan.
Wat "wij" ??? Volgens mij krijgt de man enorm veel kritiek vanuit de westerse wereld. Je kletst uit je nek.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch doet de president van Iran dat. En dat staan wij toe, omdat wij vinden dat je het recht hebt om je mening te uiten.
Dus als hij een gewone man was in Amsterdam werd ie meteen gearresteerd?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee, dat staan wij toe omdat de Westerse wereld liever geen oorlog riskeert met een land dat mogelijk bezit heeft over massavernietigingswapens.
De cartoons waren een gevolg op het nieuwsbericht dat een Deense kinderboekenschrijver geen tekenaars kon vinden voor zijn boek over Mohammed, omdat die bang waren voor de reacties van Moslims (je mag Mohammed volgens de Islam immers niet afbeelden)...quote:Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Er is een goede kans dat hij er niet zonder straf vanaf zou komen inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2006 19:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus als hij een gewone man was in Amsterdam werd ie meteen gearresteerd?
Hij krijgt kritiek, ja. Kan hem dat wat schelen? Nee. En hij kan dat net zo vaak zeggen als hij dat zelf wil.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat "wij" ??? Volgens mij krijgt de man enorm veel kritiek vanuit de westerse wereld. Je kletst uit je nek.
En jij praat dat zomaar na? Weet je, sommige Joden voelen zich erg beledigd door jouw racistische uitspraken, hoor!quote:Op zondag 12 februari 2006 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha ha. Dat de joden varkens en ratten zijn staat toevallig ergens in de koran of de hadith.
Dit vond ik nog:quote:Op zondag 12 februari 2006 19:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Er is een goede kans dat hij er niet zonder straf vanaf zou komen inderdaad
quote:. In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.
Hij krijgt misschien een kleine geldboete, that's it.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Er is een goede kans dat hij er niet zonder straf vanaf zou komen inderdaad
Dat lijkt me inderdaad een goede manier om de samenleving nog verder te polariseren.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:46 schreef nickybol het volgende:
Niet toegeven. Verbod op godslastering uit de wet halen.
Als je tegen de vrijheid van meningsuiting bent ben je in mijn ogen extreem rechts. Maar ik vertrouw er op dat veel gematigde moslims te overtuigen zijn dat de vrijheid van meningsuiting wel moet. Zeker als je er voor gekozen hebt om deel uit te maken van een democratische samenleving. Vandaar nu die lijn in het zand trekken.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ik naar jouw ondertitel kijk ("pro-islam is extreem-rechts") dan bestaat er in jouw ogen geen gematigde Islam.
Jaquote:Op zondag 12 februari 2006 19:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus als hij een gewone man was in Amsterdam werd ie meteen gearresteerd?
Wat wou je er aan doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij krijgt kritiek, ja. Kan hem dat wat schelen? Nee. En hij kan dat net zo vaak zeggen als hij dat zelf wil.
Ik kan me altijd nog de vraag stellen hoe het kan dat het strafbaar is om iets te lasteren wat niet bestaat. Ik kan me altijd nog de vraag stellen waarom geweld in de koran en bijbel middels een wet gepacificeerd moet worden. Ik kan me altijd nog de vraag stellen waarom de ene "profeet" wel beledigd mag worden en de andere "profeet" niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:46 schreef Retuobak het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een goede manier om de samenleving nog verder te polariseren.
Laat Rowan Atkinson nu toevallig de grote voorvechter zijn tegen de Britse wet om grappen over religie gelijk te stellen aan racisme. Het had één stem geschild in het britse lagerhuis.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:50 schreef MrBean het volgende:
Over laten waaien.
Volgens jou bestaat het niet. Maar is dat een reden om bewust mensen die er wel in geloven te beledigen? En is het nou echt zo moeilijk voor mensen die niet geloven om respect te kunnen tonen voor mensen die wel geloven?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik kan me altijd nog de vraag stellen hoe het kan dat het strafbaar is om iets te lasteren wat niet bestaat.
De moslims in Denemarken die na de publicatie van de cartoons gedemonstreerd hebben, hebben niet gedemonstreerd tegen de vrijheid van meningsuiting, maar tegen de onnodige provocatie. En da's terecht, vind ik.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je tegen de vrijheid van meningsuiting bent ben je in mijn ogen extreem rechts. Maar ik vertrouw er op dat veel gematigde moslims te overtuigen zijn dat de vrijheid van meningsuiting wel moet. Zeker als je er voor gekozen hebt om deel uit te maken van een democratische samenleving. Vandaar nu die lijn in het zand trekken.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 12 februari 2006 19:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De moslims in Denemarken die na de publicatie van de cartoons gedemonstreerd hebben, hebben niet gedemonstreerd tegen de vrijheid van meningsuiting, maar tegen de onnodige provocatie. En da's terecht, vind ik.
Dat je vrijheid van meningsuiting hebt, betekent niet automatisch dat je ook maar gelijk alles moet zeggen. Je hebt rekening te houden met je medemens. (daarom is het recht van meningsuiting in Nederland ook beperkt)
Maar DAT staat er niet, in je ondertitel.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je tegen de vrijheid van meningsuiting bent ben je in mijn ogen extreem rechts.
Volgens je ondertitel bestaan er geen gematigde moslims. Als je de Islam aanhangt ben je immers extreem-rechts.quote:Maar ik vertrouw er op dat veel gematigde moslims te overtuigen zijn dat de vrijheid van meningsuiting wel moet. Zeker als je er voor gekozen hebt om deel uit te maken van een democratische samenleving. Vandaar nu die lijn in het zand trekken.
Mag ik dan niet de vraag stellen ofdat de "visioenen" van Mohammed toevallig niet het gevolg waren van een geestesziekte ?quote:Op zondag 12 februari 2006 19:51 schreef Retuobak het volgende:
Volgens jou bestaat het niet. Maar is dat een reden om bewust mensen die er wel in geloven te beledigen? En is het nou echt zo moeilijk voor mensen die niet geloven om respect te kunnen tonen voor mensen die wel geloven?
Mijn ondertitel slaat vooral op niet-moslims die pro-islam zijn. Voor mensen die daar als kind mee zijn grootgebracht heb ik begrip en respect (als je elke onbekende respecteerd). Voor onze politieke pro-islam gasten niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens je ondertitel bestaan er geen gematigde moslims. Als je de Islam aanhangt ben je immers extreem-rechts.
Nickybol. Als alle 1,2 miljard moslims zo gek waren was de wereld al lang vergaan. Ik vertrouw er op dat het gros van de moslims zich er diep voor schamen. Het probleem is alleen dat ze de cartoonisten als de schuldige aanwijzen.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:57 schreef nickybol het volgende:
Nee, voor de godsdienst van mensen die geloven heb ik geen respect. Als ik al de gestoorde Islamieten bij de ambassades weer aan het werk zie worden al mijn vooroordelen over de Islam bevestigd. Hoe kan het toch dat zo`n hoogwaardige cultuur zo ongelooflijk achterlijk is geworden?
Heel misschien he, heel misschien zijn de paar mensen die rellen niet representatief voor het enorme geloof dat de Islam is. Of beoordeel jij het Christendom ook op de acties van extremistische groeperingen daarbinnen? Ondanks dat een groot deel van de Nederlandse (en wereld) bevolking Christelijk is en zich perfect gedraagt naar de normen en waarden van onze maatschappij.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:57 schreef nickybol het volgende:
Nee, voor de godsdienst van mensen die geloven heb ik geen respect. Als ik al de gestoorde Islamieten bij de ambassades weer aan het werk zie worden al mijn vooroordelen over de Islam bevestigd. Hoe kan het toch dat zo`n hoogwaardige cultuur zo ongelooflijk achterlijk is geworden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |