Die meuk drink ik niet ongemerkt hoor... In zo'n situatie gaan alle alarmbellen rinkelen in mijn lijf!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:04 schreef snoekiesnoek het volgende:
En bier inderdaad niet van een huismerk nemen (drink je voordat je het weet ongemerkt iets als Bavaria of Oranjeboom).
onderschat je hersens niet. Ik heb weleens testen gezien dat ze mensen iets lieten eten of drinken dat een totaal andere kleur had dan normaal en niemand kon raden wat ze nu echt aten of dronken!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:12 schreef KieWie het volgende:
[..]
Die meuk drink ik niet ongemerkt hoor... In zo'n situatie gaan alle alarmbellen rinkelen in mijn lijf!
Die zijn echt top bij de AH, vooral die nieuwe pizza's met een stuk groen er apart bij verpakt (sla of kruiden). Die kan ik wel elke dag opeten, zo lekker.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:15 schreef NIels25 het volgende:
De Kan ten Klaarmaaltijden worden gemaakt in een fabriek in Belgie, wat volgens mij ook van Ahold zelf is.
Bij Oranjeboom krijg je hoofdpijn na je tweede flesje: niet te missen dus!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:15 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
onderschat je hersens niet. Ik heb weleens testen gezien dat ze mensen iets lieten eten of drinken dat een totaal andere kleur had dan normaal en niemand kon raden wat ze nu echt aten of dronken!
Kortom, geen risico nemen en gewoon een goed merk voor je bier kopen
Meeste niet , maar genoeg nog wel... maar dan ook meer verspreid over diverse winkels.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:19 schreef NJ het volgende:
De meeste huismerkproducten komen absoluut niet van de A-merk producenten vandaan.
Ja, vind ik ookquote:Op zondag 12 februari 2006 17:37 schreef NIels25 het volgende:
AH Hagelslag PuurDit is echt de allerlekkerste hagelsalg naar mijn mening
Geen marge. Op die producten draaien ze verlies, maar die zijn er voor het prijsgevoel van de klant.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:51 schreef JK het volgende:
[..]
toch vraag ik me af hoeveel marge er dan zit op 2 voorgebakken stokbroodjes van de euroshopper voor 22 cent. Voor hoeveel zal het de fabrikant verlaten.... volgens mij dan ook voor een appel en een ei.
ik vind die van de aldi écht beterquote:
Waarom koop je dat ook suiker van Gilse en niet van Euroshopper?quote:Op zondag 12 februari 2006 18:53 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Want laatst in het AH-bonusboekje was de van Gilse kristalsuiker verlaagd van prijs naar 1,08 euro ofzo.. Had ik net in een andere supermarkt dezelfde kristalsuiker gekocht ook qua gram en daar was ie sowieso gewoon 89 eurocent. Dus zelfs met die 'weer 100 producten blijvend in prijs verlaagd' zijn ze nog duur(der) met sommige dezelfde merken.
Maar de hagelslag (en vleeswaar) blijft oké!
Goeie vraag!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:48 schreef blrrrt het volgende:
Waarom koop je dat ook suiker van Gilse en niet van Euroshopper?
Wat praat jij nou weer voor onzin?quote:Op maandag 13 februari 2006 03:32 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet raar dat je steeds vaker AH eigen merkprodukten in je karretje ziet liggen. AH heeft namelijk heel veel produkten vervangen door eigen merkprodukten met een vergelijkbare verpakkingsDaarbij is het heel vaak niet eens goedkoper dan het oude produkt of een A-produkt. Vergis je niet in het label eigen merk. Lays chips bijvoorbeeld zijn goedkoper dan AH chips etc.
Het goedkope produkt bij de AH is Euroshopper, niet het eigen merk.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2361774#testuitslagquote:Op maandag 13 februari 2006 03:41 schreef Arby het volgende:
niets kan op tegen Calve pindakaas met stukjes nootje weet wel, de oranje deksel
Geraadpleegde bronnen: Wikipediaquote:Op maandag 13 februari 2006 08:33 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Wat praat jij nou weer voor onzin?
Lays is bij AH 0,68 euro en AH-merk is 0,59 euro.![]()
[..]
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2361774#testuitslag![]()
Wat is er mis met Wikipedia? Is gewoon een open source naslagwerk, en zover ik de testen daarop heb gezien is die informatie in Wikipedia niet duidelijk minder dan informatie in de Brittanica of dat ding van MS.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:26 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Geraadpleegde bronnen: Wikipedia
Daar wordt ik nou altijd zo triest van![]()
ES Suiker kost 70 centquote:Op zondag 12 februari 2006 18:53 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook
Koop ook altijd en het liefst die. Lekker op een boterhammetje met boter en dan dat erop.
Koop zelfs het liefst de kleinere versie want die eet nog lekkerder weg op één of andere manier.
![]()
Ben het er wel mee eens dat je veel meer lijkt te betalen of betaalt bij AH.
Maar de hagelslag (puur), pindakaas en de vleeswaren die ik ook zeer prima/lekker vind, koop ik er wel het liefst. De rest koop ik bij andere supermarkten.
Want laatst in het AH-bonusboekje was de van Gilse kristalsuiker verlaagd van prijs naar 1,08 euro ofzo.. Had ik net in een andere supermarkt dezelfde kristalsuiker gekocht ook qua gram en daar was ie sowieso gewoon 89 eurocent. Dus zelfs met die 'weer 100 producten blijvend in prijs verlaagd' zijn ze nog duur(der) met sommige dezelfde merken.
Maar de hagelslag (en vleeswaar) blijft oké!
Bullshit, niet waar en zal nooit gebeuren.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wacht maar af, AH wil in de nabije toekomst bijna volledig overstappen op huismerk produkten, langzamerhand zullen steeds meer "echte" merken verdwijnen bij AH.
Echt wel, dat heb ik gelezen.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:03 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Bullshit, niet waar en zal nooit gebeuren.
Bron: De Financiele Telegraafquote:Albert Heijn ontkent plannen 'huismerkwinkel'
AMSTERDAM (Dow Jones) - Ahold-dochter Albert Heijn ontkent de komst van een ’huismerkwinkel’, zoals aangekondigd in verschillende mediaberichten. Supermarktdeskundige Gerard Rutte zegt echter dat Albert Heijn wel degelijk bezig is met het vergroten van de focus op eigen merkproducten.
"We herkennen ons totaal niet in de berichten", zegt woordvoerder José Mes tegen Dow Jones Nieuwsdienst over de huismerkwinkel die er zou komen volgens verschillende media.
Mes ontkent ook dat de supermarktketen Albert Heijn bezig is met een nieuwe winkelformule, met een sterkere focus op huismerkartikelen. "We opereren momenteel met vier AH-formules: de Albert Heijn-supermarkt, de AH To Go, de AH XL en Albert.nl. We zijn niet van plan er een nieuwe formule aan toe te voegen."
Wel erkent de woordvoerder dat Albert Heijn bezig is met de verdere ontwikkeling van haar huismerk, "maar dat zijn we continu".
Op dit moment heeft Albert Heijn 4500 producten van de verschillende huismerken in de schappen van haar winkels liggen, zegt Mes. "En dat op een totaal van 20.000 artikelen in een reguliere Albert Heijn-winkel. Daarmee zijn wij nog steeds de grootste A-merkverkoper van Nederland en dat willen we blijven."
Volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte is Albert Heijn echter wel degelijk bezig met het vergroten van de focus op eigen merkproducten en het verder versoberen van haar winkels. "Het aantal huismerken in de winkels van Albert Heijn zal opgeschroefd worden naar circa 10.000, dat heb ik van bronnen die dicht op de situatie zitten. In de winkel zullen A-merken blijven liggen, omdat je die ook nodig hebt als referentiekader voor je huismerken", aldus Rutte tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
Rutte zegt dat Albert Heijn ook geen keuze heeft. "Iedere prijsverlaging van A-merkartikelen door Albert Heijn wordt gevolgd door de concurrentie, waardoor ze niet van hun duurte-imago afraken. Als ze doorgaan met prijsverlagingen bereiken ze hooguit dat Laurus kopje onder gaat, maar dat is niet in het belang van Albert Heijn. Want de ruimte die dan onstaat zal rap opgevuld worden door prijsvechters, zoals bijvoorbeeld het Belgische Colruyt."
Overigens denkt Rutte dat Albert Heijn met een fors sterkere focus op huismerken zichzelf in de voet schiet. "Albert Heijn heeft geen klanten, maar fans. Als ze hun winkels verder versoberen lopen ze een enorm risico deze fans van zich te vervreemden."
De retaildeskundige haalt in dat verband ook de situatie bij de Laurus-formule Edah aan. "In die formule kregen huismerken in eerste instantie ook ruim baan, maar dat is inmiddels teruggedraaid omdat klanten de A-merken begonnen te missen."
De huismerken die Albert Heijn verkoopt zijn het AH-merk, AH Excellent, AH Biologisch en Euroshopper; bij de afdeling vers verkoopt Albert Heijn ook producten onder eigen label.
Albert Heijn begon twee jaar geleden met het doorvoeren van prijsverlagingen in haar winkels, teneinde verloren marktaandeel terug te winnen. Omdat de prijsverlagingen werden opgevolgd door de concurrentie, ontstond er een prijzenslag in de Nederlandse foodretail.
Bij de publicatie van haar tweedekwartaalcijfers gaf Ahold aan dat Albert Heijn haar netto-omzetgroei van 5,5% in het tweede kwartaal van 2005 te danken had aan het herpositioneringsprogramma.
Woordvoerder Mes wil niet zeggen of Albert Heijn inmiddels het verloren marktaandeel heeft teruggewonnen. "Dat communiceren we niet tussentijds."
Op dinsdag berichtten verschillende media over de komst van een nieuwe AH-winkel in Heemskerk. Het betreft de ombouw van het filiaal aan de Kerkweg 85, waarvoor een bouwvergunning voor gevelverandering is aangevraagd en inmiddels ook verleend.
Rutte weet te melden dat de verbouwing in totaal 180.000 euro gaat kosten. "En dat is erg weinig en bewijst nog maar eens dat Albert Heijn de weg van de versobering ingeslagen is."
quote:
Dat artikel is van oktober 2005.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ze ontkennen het nog wel, maar ik geloof er niks van:
[..]
Bron: De Financiele Telegraaf
Ze zullen heus niet binnen een paar maand compleet overstappen, daar zal vast wel een aantal jaar overheen gaan.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:18 schreef blrrrt het volgende:
[..]
[..]
Dat artikel is van oktober 2005.
Dat ging over de geruchten mbt de conceptwinkel in Heemskerk. Later dat jaar, bij de opening van die winkel, bleek dat de A-merken nog steeds ruim aanwezig waren, en dat er zelfs eigen merken waren verdwenen ten behoeve A-merken.
Stierenpoep dus.
Nederlanders pikken het niet als ze 'hun' A-merk niet kunnen kopen. AH heeft het grootste assortiment van Nederland en ze zullen dat houden ook:quote:Op maandag 13 februari 2006 19:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ze zullen heus niet binnen een paar maand compleet overstappen, daar zal vast wel een aantal jaar overheen gaan.![]()
Er komen inderdaad steeds meer eigen merkprodukten bij, maar die komen meestal naast de grote A-merken (zoals bij de boters bijvoorbeeld goed te zien isquote:Op maandag 13 februari 2006 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Het is gewoon nu al waar dat steeds meer produkten worden vervangen door vergelijkbare AH produkten met vaak een opvallend overeenkomende verpakking (vorm, kleur etc). Maar dat ontkennen ze ook
Als mensen kunnen kiezen tussen lagere prijzen en airmiles, kiezen de meeste voor dat eerste. Makkelijke keus voor AH dus.quote:En het is kut dat de airmiles niet meer per euro zijn, maar alleen voor eigen merk produkten![]()
En je bent gelukkig niet de enige.quote:Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk altijd wel tevreden ben over het huismerk van de AH.
Jumbo is anders ook zeker niet slecht en in sommige opzichten zelfs beter!quote:Op maandag 13 februari 2006 19:28 schreef blrrrt het volgende:
[..]
AH heeft het grootste assortiment van Nederland en ze zullen dat houden ook:
Ik zeg ook niet dat AH alleen aan de top staat.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:36 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Jumbo is anders ook zeker niet slecht en in sommige opzichten zelfs beter!
Jumbo heeft veel produkten die AH niet heeft, maar dat geldt andersom! Dus wat doe ik, ik shop gewoon bij allebei!quote:Op maandag 13 februari 2006 19:38 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat AH alleen aan de top staat.
In welke opzichten vind jij Jumbo beter dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |