abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35004697
Een samenvatting van deel 1:

Ik, als student aan een universiteit, heb tig maal meer respect voor een MBO-scholier die een praktische beroepsopleiding volgt om uiteindelijk koning te zijn op zijn vakgebied dan voor een HBO-scholier die uiteindelijk een zinloze managersfunctie ambieert. Sterker nog, HBO'ers zijn het tuig dat de Nederlandse samenleving kapot maakt.

Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen, een door een arbeider geproduceerd goed wel. Dus feitelijk zijn de HBO'ers de hele economische teleurgang in Nederland schuld.

Mijn idee luidt dan ook: afschaffen het HBO en samenvoegen met het MBO, en leer ze daar meteen dat ze geen managersfunctie moeten ambieeren, maar een arbeiderspost.
Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door universitair leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.

Verder ben ik van mening dat het (V)MBO in aanzien verliest door verkeerde keuzes uit Den Haag en niet zozeer door de (V)MBO-scholieren zelf. De MBO'er moet meester worden op zijn vakgebied zonder lastiggevallen te worden met zinloze vakken die hem daarbij niets helpen. Verder is ook al uitgewezen dat de droom van menig politici, een megagrote (V)MBO-school waar duizenden leerlingen terecht kunnen, in de praktijk veel meer nadelen heeft dan voordelen.

Derhalve pleit ik de (V)MBO'ers vrij van enige schuld, en dienen zij massaal te demonstreren tegen het beleid onze regering.
Hmm. Dat kan beter.
pi_35004721
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik maak ook weleens per ongeluk de fout door zij/zei te schrijven wanneer ik het ander bedoel. En ik ben echt niet zo dom als een vmbo'er dat ik niet weet wat het onderscheid tussen deze twee is.
Vooroordelen galore
  zondag 12 februari 2006 @ 17:04:09 #4
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_35004740
whehehe jij voelt je wel heel erg boven het hbo verheven is het niet kritischblikje?
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_35004754
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:03 schreef KritischBlikje het volgende:
Een samenvatting van deel 1:
Das geen samenvatting van deel 1, dat is jouw visie op het geheel.

Een betere samenvatting en titel van het topic zou zijn: "Zie hier hou chanty vooroordelen bevestigd".
pi_35004774
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:03 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Vooroordelen galore
U hebt gezocht op galore:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

staan we nu weer quitte?
  zondag 12 februari 2006 @ 17:05:31 #7
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35004797
Mijn samenvatting: ik ben het volledig met KritschBlikje eens.
Verder: hoe dom ben je als je mensen die een lagere opleiding doen dan jij dom gaat noemen, terwijl er nog een niveau hoger is dan je eigen niveau? HBO-ers
En: MBO-ers zijn vaak veel leukere echtere mensen dan HBO-ers.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_35004817
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een betere samenvatting en titel van het topic zou zijn: "Zie hier hoe chanty vooroordelen bevestigd".
Bevestigt. Zit je nu het vooroordeel van Marokkaan zonder gevoel voor de Nederlandse taal te bevestigen?
Hmm. Dat kan beter.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:06:25 #9
69994 seto
-|||--------|||-
pi_35004831
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:04 schreef immortalsean het volgende:

[..]

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

staan we nu weer quitte?
Main Entry: ga·lore
Pronunciation: g&-'lOr, -'lor
Function: adjective
Etymology: Irish go leor enough
: ABUNDANT, PLENTIFUL -- used postpositively <bargains galore>
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 12 februari 2006 @ 17:06:59 #10
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35004856
Volgens mij is het een beetje een zinloze discussie, je kan de ene vmbo'er niet met de andere vergelijken.

Zelfde verhaal bij de havo en vwo'ers.
En ja, ook bij mbo/hbo/uni

Je hebt overal slimme en domme mensen, luie en fanatieke mensen, geintreseerde en ongeintreseerde mensen.

Het is onmogenlijk
pi_35004868
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:05 schreef ErikT het volgende:
Mijn samenvatting: ik ben het volledig met KritschBlikje eens.
Verder: hoe dom ben je als je mensen die een lagere opleiding doen dan jij dom gaat noemen, terwijl er nog een niveau hoger is dan je eigen niveau? HBO-ers
En: MBO-ers zijn vaak veel leukere echtere mensen dan HBO-ers.
precies, daarom kots ik als aankomend WOer alvast op MBO EN op HBO.
pi_35004870
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:06 schreef KritischBlikje het volgende:

[..]

Bevestigt. Zit je nu het vooroordeel van Marokkaan zonder gevoel voor de Nederlandse taal te bevestigen?
Zou best kunnen, maak ervan wat je zelf wil. En ja, klopt inderdaad dat ik sinds een jaar of wat niet meer weet of het nou d of t is.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:07:53 #13
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35004886
quote:

[..]

staan we nu weer quitte?
Wacht ff, zit je nou een Engels woord op te zoeken in de Van Dale?
  zondag 12 februari 2006 @ 17:08:23 #14
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35004909
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef immortalsean het volgende:

[..]

Da's nog erger..
Maar mag ik je aanraken?
  zondag 12 februari 2006 @ 17:08:39 #15
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35004915
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef immortalsean het volgende:

[..]

Leer eerst maar eens het juiste woordenboek gebruiken en laat me niet beginnen over het niveau van het huidige VWO.
pi_35004918
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:06 schreef seto het volgende:

[..]

Main Entry: ga·lore
Pronunciation: g&-'lOr, -'lor
Function: adjective
Etymology: Irish go leor enough
: ABUNDANT, PLENTIFUL -- used postpositively <bargains galore>
maar 'vooroordelen' komt daar vast en zeker niet voor, en galore is dus geen leenwoord, en samen kan daarom niet.
pi_35004925
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een betere samenvatting en titel van het topic zou zijn: Zie hier hou chanty vooroordelen bevestigd".
Nee, "Zie hier hoe Chanty afgezeken wordt door een stel HBO-ers die denken dat ze te goed zijn voor deze wereld en zich boven alles en iedereen verhevelen die een lagere opleiding heeft"

Want zeg nou zelf, omdat jij HBO doet voel jij je automatisch beter. Ik bevestig hier overigens helemaal geen vooroordelen, ik probeer voor mezelf hier op te komen maar dat gaat een beetje lastig met een stel paupers die kennis associëren met het niveau van je opleiding. En trouwens, je kent mij niet dus waar haal je vandaan dat ik dom zou zijn? Door dit topic? Hahaha, da's pas dom.
pi_35004949
wat quotes uit het vorige topic:

Jij weet al zeker dat je met een grafisch mbo diploma grafisch vormgever wordt?
Waar volg ik die opleiding Grafisch Vormgeven anders voor volgens jou?
Ik zeg toch niet dat ik het zeker weet?

Wat nou met je Fok!genie. Ik heb een afgeronde MBO Grafische opleiding en ik zit nu elke week bij het CWI.
Ja, en? Lighten up, man.

Vind je? Vorig jaar werd mij namelijk nog verteld dat ik sla als een kerel

Het niveau van een vervolgopleiding heeft 0,0 met je slimheid te maken.

pi_35004958
Chanty, rustig. Denk aan je bloeddruk
pi_35004984
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:08 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Nee, "Zie hier hoe Chanty afgezeken wordt door een stel HBO-ers die denken dat ze te goed zijn voor deze wereld en zich boven alles en iedereen verhevelen die een lagere opleiding heeft"

Want zeg nou zelf, omdat jij HBO doet voel jij je automatisch beter. Ik bevestig hier overigens helemaal geen vooroordelen, ik probeer voor mezelf hier op te komen maar dat gaat een beetje lastig met een stel paupers die kennis associëren met het niveau van je opleiding. En trouwens, je kent mij niet dus waar haal je vandaan dat ik dom zou zijn? Door dit topic? Hahaha, da's pas dom.
HBO?

Damn, als ik niet verder kon komen dan HBO dan had ik mezelf opgehangen. Duszzz..
pi_35005005
quote:

[..]

die denken dat ze te goed zijn voor deze wereld en zich boven alles en iedereen verhevelen die een lagere opleiding heeft"
nee hoor. er zijn mensen nodig voor alle soorten werk.
pi_35005022
quote:

[..]

staan we nu weer quitte?
ga·lore Audio pronunciation of "galore" ( P ) Pronunciation Key (g-lôr, -lr)
adj.

In great numbers; in abundance: “with balloons and hot dogs... and fireworks galore”

Oeps.
pi_35005040
quote:

Want zeg nou zelf, omdat jij HBO doet voel jij je automatisch beter.
nee. wel slimmer dan een groot aantal mbo-ers.
pi_35005054
quote:
verhevelen
pi_35005074
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:11 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nee. wel slimmer dan een groot aantal mbo-ers.
Stoer van je hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')