abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 02:37:23 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34988659
Geinspireerd door Het derde geheim van Fatima: Keerde Jezus reeds terug? ben ik me weer eens gaan verdiepen in de verschijningen in Fatima en de daarbij behorende geheimen
quote:
Onze Lieve Vrouw toonde ons een grote vuurzee, die zich diep in de aarde leek te bevinden. Ondergedompeld in dat vuur zagen wij de duivels en de zielen als waren het doorzichtige zwarte of bruine kolen in menselijke gestalte. Zij dreven rond in het vuur, nu eens omhoog gejaagd door de vlammen die uit hen zelf uitsloegen samen met rookwolken, dan weer vielen zij naar alle richtingen, zoals vonken bij geweldige branden neervallen, zonder gewicht of evenwicht, onder gekerm en gehuil van smart en wanhoop, dat ons deed beven en verstijven van schrik. De duivels waren te kennen door hun weerzinwekkende en gruwelijke gedaantes van afschuwelijke onbekende dieren, maar zij waren ook doorschijnend en zwart. Dankzij onze hemelse Moeder die eerder beloofd had ons naar de hemel te brengen (in de eerste verschijning), duurde dit visioen slechts een ogenblik, anders zouden wij van schrik en ontzetting gestorven zijn."
Leuke binnenkomer van Maria voor de kinderen in Fatima.. de beschrijving van hel klinkt niet echt uitnodigend...
quote:
Als men doen wat ik u zeg, zullen vele zielen gered worden en zal er vrede komen, de oorlog zal eindigen. Maar wanneer de mensen niet ophouden God te beledigen, zal onder het pontificaat van Pius XII een andere, erger dan deze, beginnen. Als jullie een nacht verlicht zullen zien door een onbekend licht, weet dan, dat dit het grote teken is dat God u geeft en dat Hij de wereld gaat straffen voor haar misdaden door oorlog, hongersnood en vervolgingen van de Kerk en de heilige vader. Omdat te verhinderen zal ik de toewijding van de wereld aan mijn Onbevlekt Hart vragen alsook de communie van eerherstel op de eerste zaterdagen van de maand. Als ze naar mijn verlangen en wens zullen luisteren, zal Rusland zich bekeren en er zal vrede zijn. Zo niet, dan zullen grote dwaalleren over de wereld verspreid worden en oorlogen en kerkvervolgingen veroorzaken; de goeden zullen gemarteld worden; de heilige vader zal veel te lijden hebben; verschillende naties zullen vernietigd worden; tenslotte zal mijn Onbevlekt Hart triomferen. De heilige vader zal Rusland aan mij toewijden, dat zich zal bekeren en de wereld zal een tijd van vrede worden geschonken"..
De op dit moment nog interessantste van de 3....

De verschijningen vonden plaats in 1917.. dus nog tijdens de eerste wereldoorlog.
Paus Pius X was al overleden in 1914, Paus Benedictus XV stond aan het hoofd van de kerk. Geen enkele reden voor kinderen van een jaar of 6 om aan te nemen dat er een PiusXII zou komen...Die werd dan ook pas in 1939 gekozen.

Pius XII is een omstreden Paus geworden, omdat hij nooit openlijk afstand heeft genomen van de jodenvervolging en andere gruwelen van de nazi's. Er vanuit gaande dat de Heilige Vader op de hoogte was van deze profetiën is het dan aannemelijk dat hij de oorlog zag als een boetedoening
quote:
Dit is het derde deel van het geheim dat op 13 juli 1917 in de Cova da Iria van Fatima werd geopenbaard. Ik schrijf dit op uit gehoorzaamheid tegenover U, mijn God, die mij dit opdraagt door de bisschop van Leiria en uit gehoorzaamheid tegenover uw en mijn allerheiligste Moeder. Na de twee delen die ik reeds heb opgeschreven, hebben wij links van Onze Lieve Vrouw iets hoger een engel gezien die een vurig zwaard in de linker hand hield; vonken vlogen eraf en vlammen sloegen eruit als zouden die de wereld in brand moeten steken; doch de vlammen doofden uit, als zij met de bundels licht in aanraking kwamen, die Onze Lieve Vrouw van uit haar rechter hand op de vlammen liet uitstralen: de engel, die met de rechter hand op de aarde wees, riep met luide stem: Boete, boete, boete! En wij zagen in een buitengewoon licht, dat God is: - zoiets als een personen in een spiegel, wanneer zij erlangs lopen - een in het wit geklede bisschop - wij dachten dat het de Heilige Vader was - verschillende andere bisschoppen, priesters, broeders en zusters een steile berg opklimmen, waar zich op de top een groot kruis bevond uit ruwe stammen als van kurkeiken met schors. Alvorens daar aan te komen, ging de Heilige Vader door een grote stad, die voor de helft verwoest was en half bevend met wankele tred, door smart en zorg neergeslagen, bad hij voor de zielen van de lijken, die hij op zijn weg ontmoette. Boven op de berg aangekomen, knielde hij neer aan de voet van het grote kruis. Daar werd hij door een groep soldaten, die met vuurwapens en met pijlen op hem schoten, gedood. Precies zo stierven een voor een de bisschoppen, priesters, broeders en zusters en verschillende leken, mannen en vrouwen, van verschillende klassen en posities. Onder de beide armen van het kruis stonden twee engelen, ieder met een kristallen schenkkan in de hand. Daarin verzamelden zij het bloed van de martelaren en besprenkelden daarmee de zielen die op weg waren naar God
Het derde geheim is ook niet echt iets om vrolijk van te worden... Waardoor de stad (rome ) half vernietigd is, wordt er niet bij vermeld, maar gezien het voorspelde einde van de Heilige Vader, bisschoppen, priesters en gelovigen, lijkt het meer te zijn dan een natuurverschijnsel...

Ik heb zelf altijd wat moeite gehad met de voorspellingen bij de verschillende Maria-verschijningen. Zeker als je kijkt naar het derde geheim: waarom is Maria dan niet verschenen aan de Paus zelf

kortom: hoe zien jullie een dergelijke voorspelling? En heeft iemand enig idee of de verschillende maria-verschijningen (lourdes, fatima, medjugorje, parijs, banneux etc) elkaar ondersteunen of juist tegenspreken in hun voorspellingen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34992513
Ik vond dat verhaal van die verschijningen van Fatima ook altijd erg interessant. Ik wist echter niet dat het derde geheim al bekend is gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')