in verhouding tot hoeveel users?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:38 schreef Jelleee het volgende:
Even iets nuttigs zeggen..
De modjes vonden deze Slowchat al snel gaan.
Over slowchat gesproken, heb je dat bij Idols al gezien?
3 topics per Idols aflevering!
da's een kwestie van prioriteiten stellenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:38 schreef Xilantof het volgende:
ik heb zin om mijn camera vast te pakken en weer eens een shoot te doen.
jammer dat er voorlopig geen tijd voor is
Je moet af en toe ff dingen laten liggen en wat leuks gaan doenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:38 schreef Xilantof het volgende:
Je zegt het zelf al: per aflevering. Die slowchats zullen dus relevante posts bevatten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:38 schreef Jelleee het volgende:
Even iets nuttigs zeggen..
De modjes vonden deze Slowchat al snel gaan.
Over slowchat gesproken, heb je dat bij Idols al gezien?
3 topics per Idols aflevering!
Wat let je?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:38 schreef Xilantof het volgende:
Lees ook vooral het feedback-topicquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Met inhoud, hmmz dat ga ik niet redden hooranyway
het is klote weer.
Hm, das wel waar..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:40 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: per aflevering. Die slowchats zullen dus relevante posts bevatten.
Lees dit stukje eens door, dan begrijp je wat we bedoelen: FOT feedback topic
Of tijdens die fantastische actie in Den Haag met die arrestatie in september 2004quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Xilantof het volgende:
Er waren tijden dat men tijdens FOK!radio per uitzending vele topics vol praatte....
dat was pas erg
Een lamp blijft continue branden en een flitser flitstquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Mag ik door blijven vragen?
Wat is het verschil tussen studiolampen en studioflitsers???
De woorden zeggen het alquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Het was een ophoping van een flinke periode en niet alleen van gisteravond denk ik zoquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Hm, das wel waar..
Maar dat van eergisteren met die slowchat is ook wel waar, dat sloeg ook inderdaad nergens op.![]()
Allemaal geblaat met onnut (?) dingennee, ik ben geen engel want ik was daar toen ook.
Maar wel ontopicquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De woorden zeggen het alhoezo blond
Zullen we ff normaal doenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat ik blijf vragen. Dat ik wil proberen om alles te begrijpen...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je stelt normaal scherp. De belichtingselectronica in de camera houdt rekening met de flitser en stuurt deze ook aanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:45 schreef Kleintje het volgende:
Oke, een flitser flitst, dat snap ik ook wel, maar hoe gaat dat dan qua scherpstellen en lichtmeting te werk? Flitser wordt vooraf ingesteld ofzo?
Just curious
Ik zal ook eens zo reageren als jij een vraag hebt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
de ene staat altijd aan op het vermogen wat nodig is om de foto goed te belichten (erg warm)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Geneer je niet!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:45 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat ik blijf vragen. Dat ik wil proberen om alles te begrijpen...
Spannend Qquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:46 schreef Quinazoline het volgende:
Zodra er nieuwe ontwikkelingen waren zou hij me op de hoogte brengen.
Lampen branden continue, wat wil zeggen dat je de belichtingseffecten kunt zien voor de opname. Bij eenflitsinstallatie werkt dat wat lastiger, vandaar dat die (in semi- of professionele uitgave in ieder geval) een leidlamp hebben naast de flitsers om het effekt te kunnen beoordelen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
scherpstellen blijft hetzelfde, dat is niet afhankelijk van de hoeveelheid licht (tenzij je te weinig licht hebt om wat te kunnen zienquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:45 schreef Kleintje het volgende:
Oke, een flitser flitst, dat snap ik ook wel, maar hoe gaat dat dan qua scherpstellen en lichtmeting te werk? Flitser wordt vooraf ingesteld ofzo?
Just curious
Have funquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:54 schreef Kleintje het volgende:
Toppie.
Tnx voor de antwoorden!
*weer verder gaat lezen en zich nog meer in alles gaat verdiepen...*
Gossen is ook een bekende. Daarnaast heb je nog merken als Polaris en Novatron, maar die zijn in europa minder bekend.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:53 schreef Subhuman het volgende:
Lijkt haast alsof Minolta de enige is die dergelijke moderne lichtmeters maakt. Ik heb in elk geval nog nooit een van een ander merk gezien. Iemand die mij uit de droom kan helpen of is Minolta echt zo ongeveer de enige fabrikant?
Sekonic is al jaren bezig met lichtmeters. Ik wist niet dat minolta ze nog maaktequote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:53 schreef Subhuman het volgende:
Lijkt haast alsof Minolta de enige is die dergelijke moderne lichtmeters maakt. Ik heb in elk geval nog nooit een van een ander merk gezien. Iemand die mij uit de droom kan helpen of is Minolta echt zo ongeveer de enige fabrikant?
Van alledrie heb ik nooit gehoord, ik ga eens zoeken op internet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:55 schreef diedrick het volgende:
[..]
Gossen is ook een bekende. Daarnaast heb je nog merken als Polaris en Novatron, maar die zijn in europa minder bekend.
minolta is wel een van de uitgebreidere, meerdere metingen bij elkaar op laten tellen enzoquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:53 schreef Subhuman het volgende:
De Gossen Lunasix is samen met minolta jarenlang dominant aanwezig geweest bij de nederlandse fotografen. Ik gebruikte destijds de Gossen zelf ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:57 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Van alledrie heb ik nooit gehoord, ik ga eens zoeken op internet.
[edit] En ook Sekonic kende ik niet. Ik wist juist alleen van Minolta dat die ze nog maakt!
Dat zullen dan waarschijnlijk "gewone" belichtingsmeters zijn, geen flitsmeters...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:00 schreef Subhuman het volgende:
Die mooie moderne lichtmeters kosten echt klauwen met geld, erg jammer. En dat terwijl je echt oude, met zo'n wieltje, op beurzen vaak voor 5-10 euro in grote bakken ziet liggen.
Ja dat denk ik wel. Is het het flitsgedeelte wat ze zo duur maakt?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:02 schreef diedrick het volgende:
[..]
Dat zullen dan waarschijnlijk "gewone" belichtingsmeters zijn, geen flitsmeters...
In combinatie met zoals LM al zei het combineren van verschillende metingen ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:02 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel. Is het het flitsgedeelte wat ze zo duur maakt?
bewogen bedoel je...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:05 schreef sararaats het volgende:
[afbeelding]
er is iets mis met deze foto, volgens mij is die heel hard gebibberd
Ja....en je bent niet eens blondquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:06 schreef Kleintje het volgende:
Kan er nooit dommer van worden, ook al werd ik eerder voor blond uitgemaakt...
Een dergelijke vraag kan beter in Help me mijn foto verbeteren - deel 2quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:05 schreef sararaats het volgende:
[afbeelding]
en ff offtopic, lig je daar met je benen gestrekt? dan ben je inderdaad heel erg klein, ik zou met m'n tenen over de rand van het bed stekenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:05 schreef sararaats het volgende:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |