FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Pagani Zonda Roadster F
Inorbitzaterdag 11 februari 2006 @ 11:20
HUBBA HUBBA







de ultieme droom van de carbon fiber liefhebbers



Vorig jaar presenteerde Pagani de Zonda F, voor degenen die de normale Zonda toch wat te tam vinden. Nu is van die snelle Zonda F ook een Roadster-uitvoering. Het publieksdebuut is op de Autosalon van Genève.

De 7,2-liter V12 van de normale Pagani C12S levert 555 pk. Vorig jaar is het programma van Pagani aangevuld met de Zonda F. Die heeft dezelfde 7,2-liter motor maar levert als Clubsport-versie 650 pk. Het maximale koppel is 780 Nm. De cabriolet kan er in 3,6 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is 345 km/u. De sprint van 0 naar 200 km/u gaat in 9,8 seconden. Pagani claimt dat de Zonda F Roadster de snelste Roadster van de wereld is. En overigens ook de meest exclusieve, krachtigste én de allerduurste. Er is ook nog een ´Standard Version van de Zonda F Roadster die het met 602 pk moet doen.
De Pagani Zonda F Roadster legt 1.230 kilo op de schaal; exact evenveel als de dichte variant van de Zonda F. Wie een Comfort-Pack of keramische remschijven bestelt, torst wat meer gewicht mee. De Zonda F Roadster staat aan de voorzijde op 19 inch wielen; achteraan zijn de 20 inch. De banden hebben vooraan de maat 255/35 en achteraan 335/30.
Pagani heeft voor de Zonda Roadster F Clubsport een kale prijs op van 560.000 euro. Inclusief BTW en BPM komt dat op een kleine 920.000 euro.

Bron: Autoweek
Tekst Nic de Boer
M5zaterdag 11 februari 2006 @ 12:43
920.000 euro Koop ik wel 'n Murcielago Roadster voor en houd ik nog 560.000 euro over om andere auto's van te kopen.

Wel een mooie bak
Steve-Ozaterdag 11 februari 2006 @ 12:45
De dichte versie is al geweldig , Dit is dus de meeste bruute cabrio die je kan kopen !
Drumpiezaterdag 11 februari 2006 @ 12:45
Vet
Diemietuhriejzaterdag 11 februari 2006 @ 12:51
Waarom geen plaatje van de befaamde uitlaat?
Hugsterzaterdag 11 februari 2006 @ 13:13
oi oi oi

kan je die -bijna F1 sound- nog beter horen
Roverzaterdag 11 februari 2006 @ 14:10
Vet, alleen die autoweek logo's zijn wel érg slecht geplaatst...
Impryzaterdag 11 februari 2006 @ 14:13
Dat dashboard!! Gewoon 400km/h op de teller Geweldig toch!
En dan nog die ledjes voor toerteneller en versnelling erbij Echt mooi!
Jimmiezaterdag 11 februari 2006 @ 14:27
Hebben hebben hebben

Pagani heeft toch geen dealer in NL? Prijzen van auto's zonder BPM liggen hier altijd ietsje lager maar zijn na de BPM toch weer knijterhoog.
Fugiezaterdag 11 februari 2006 @ 14:42


doe mij er maar 1
Repeatzaterdag 11 februari 2006 @ 14:47
afaik waren keramische remmen niet zwaarder dan de normale, juist lichter toch
Steve-Ozaterdag 11 februari 2006 @ 14:56
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:47 schreef Repeat het volgende:
afaik waren keramische remmen niet zwaarder dan de normale, juist lichter toch
Idd vind ik ook vreemd
Mischien alleen in combinatie met het comfortpack waarbij je een hoop elektrische meuk extra krijgt ..
Jimmiezaterdag 11 februari 2006 @ 17:57
AutoWeek maakt wel vaker domme foutjes, schrijver dacht vast van grotere schijven dus zwaarder....
RIQYzaterdag 11 februari 2006 @ 17:58
doeh mai dieh mahr
HenkieVdVzaterdag 11 februari 2006 @ 17:59
Ik vind hem te duur.
Maaaaaaar, hij blijft mooi.
JosvGzaterdag 11 februari 2006 @ 19:10
Hij is eigenlijk helemaal niet zo mooi

En veel te duur, ik koop wel een SLR McLaren, én een mooie S8, en een DB7 ofzo, voor dat geld...

(Dan houd ik denk ik nog wel geld over voor brandstof )
HenkieVdVzaterdag 11 februari 2006 @ 19:13
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:10 schreef JosvG het volgende:
Hij is eigenlijk helemaal niet zo mooi

En veel te duur, ik koop wel een SLR McLaren, én een mooie S8, en een DB7 ofzo, voor dat geld...

(Dan houd ik denk ik nog wel geld over voor brandstof )
Haha inderdaad.
Ik zou ook Aston Martin Vanquish S kopen en een tweede huis ofzo.
dubidubzaterdag 11 februari 2006 @ 20:17
Wat een bak Dat 7,3 liter blok is echt te bruut

Er komt ook nog een clubsport stond in de GTO. Ben benieuwd.
M5zaterdag 11 februari 2006 @ 20:18
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:17 schreef dubidub het volgende:

Er komt ook nog een clubsport stond in de GTO. Ben benieuwd.
Die is er al.
dubidubzaterdag 11 februari 2006 @ 20:36
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef M5 het volgende:

[..]

Die is er al.
Oh, ok, zal wel ff zoeken
M5zaterdag 11 februari 2006 @ 21:06
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:36 schreef dubidub het volgende:

[..]

Oh, ok, zal wel ff zoeken
Die ziet er gewoon het zelfde uit als een 'normale' Zonda F. Maar dan met wat kleine veranderingen en meer pk's.
Scalle--zaterdag 11 februari 2006 @ 23:00
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:06 schreef M5 het volgende:

[..]

Die ziet er gewoon het zelfde uit als een 'normale' Zonda F. Maar dan met wat kleine veranderingen en meer pk's.
Andere koplampen noem ik een kleine verandering, een dak er afzagen vind ik toch al een iets grotere verandering
Steve-Ozaterdag 11 februari 2006 @ 23:09
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:00 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Andere koplampen noem ik een kleine verandering, een dak er afzagen vind ik toch al een iets grotere verandering
Hij doelt volgens mij op de Zonda F en de Zonda F clubsport en daar zie je volgens mij niet veel verschil in nee ..
Geqxonzaterdag 11 februari 2006 @ 23:59
Veel slechter dan de versie met dak.
Inorbitzondag 12 februari 2006 @ 00:47
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:51 schreef Diemietuhriej het volgende:
Waarom geen plaatje van de befaamde uitlaat?
die hebben we intussen toch al wel gezien?
PsychoDude_666zondag 12 februari 2006 @ 01:31
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:27 schreef Jimmeh het volgende:
Prijzen van auto's zonder BPM liggen hier altijd ietsje lager maar zijn na de BPM toch weer knijterhoog.
wow, een kenner.
Hugsterzondag 12 februari 2006 @ 06:00
pure carbon porno dit !!
ninja-modzondag 12 februari 2006 @ 13:12
Damn... en volgens mij zit er nog heel wat meer power in dat enorme blok...
Benieuwd hoeveel er in de volgende versie zit

Voor wie de versie met dak nog eens willen zien ( maar vooral horen! )
Klik hier
Jimmiezondag 12 februari 2006 @ 13:33
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:12 schreef ninja-mod het volgende:
Damn... en volgens mij zit er nog heel wat meer power in dat enorme blok...
Benieuwd hoeveel er in de volgende versie zit

Voor wie de versie met dak nog eens willen zien ( maar vooral horen! )
Klik hier
Niet voor niks dat ie bovenaan staat in de laptimes (de Clubsport met 50pk meer kan er dus nog wat van af halen )
Steve-Ozondag 12 februari 2006 @ 14:35
Hier hoor je dat geluid dus nog beter
http://video.google.com/videoplay?docid=1546524719885647699&q=pagani
Diemietuhriejzondag 12 februari 2006 @ 14:40
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:35 schreef Steve-O het volgende:
Hier hoor je dat geluid dus nog beter
http://video.google.com/videoplay?docid=1546524719885647699&q=pagani
Whoa! Zeker wel mooi geluidje!

Zeker op het einde, als hij hem nog even in het rode gedeelte jaagt..
wh00tzondag 12 februari 2006 @ 14:52

Sweet!!! Wat een ontzettend mooi ding!
StefanPzondag 12 februari 2006 @ 20:11
Is er iets mis met me als ik hem spuuglelijk vind, puur op aesthetisch vlak? Hij ziet er niet uit...
ChRoNiCzondag 12 februari 2006 @ 22:47
Lache, zo'n roadster versie ervan.

Ik vind het model alleen niet super mooi.. De prestaties en dergelijke natuurlijk wel
Strettomaandag 13 februari 2006 @ 01:06
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:11 schreef StefanP het volgende:
Is er iets mis met me als ik hem spuuglelijk vind, puur op aesthetisch vlak? Hij ziet er niet uit...
Dat krijg je als je te lang in Amerika zit, je gevoel voor auto's verdwijnt
PNGmaandag 13 februari 2006 @ 01:51
Maar met dak is wel beter, je mist de vierkante box van doosconstructie, bij cabrio om dat te ondervangen krijg je dikke dorpels en kruisframes eronder, daarom zwaarder en minder stijf.

Lukt dat dan wel, bv carrera GT is frame zo keihard dat je ongeluk ermee niet overleeft. Let op is klap met 165 mph, kooi is gewoon intact, maar zo stijf allemaal, hart e.d. klapt gewoon van aorta, organen idem. Dak was beter geweest. Wassie net zo stijf geweest zonder zo'n kei en keiharde auto.

2 dood, airbags uit. "Kooi" intact, nou is elke andere auto met 250 km/u op betonnen muur meteen einde daar niet van:


Neem ik die gewone wel mee:


Cabrio's zijn niet ideaal, zegt wat dat dit soort auto's er ook als cabrio zijn over intentie bestuurder (als je dan toch geld hebt, boulevard cruisen die 2000 km per jaar). Leuk verhaal over de Gallardo gelezen vorige week: de Audi, eh, Lambo dealer moest wennen aan de rijder die er 20.000 km per jaar mee reed.

[ Bericht 2% gewijzigd door PNG op 13-02-2006 01:57:20 ]
PNGmaandag 13 februari 2006 @ 01:56
Ik ben dus nooit zo gecharmeerd van cabrio varianten van wagens, meer marketing en altijd verlies frame/prestaties/veiligheid. etc.
Richie_Richmaandag 13 februari 2006 @ 02:34
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:51 schreef PNG het volgende:
Maar met dak is wel beter, je mist de vierkante box van doosconstructie, bij cabrio om dat te ondervangen krijg je dikke dorpels en kruisframes eronder, daarom zwaarder en minder stijf.

Lukt dat dan wel, bv carrera GT is frame zo keihard dat je ongeluk ermee niet overleeft. Let op is klap met 165 mph, kooi is gewoon intact, maar zo stijf allemaal, hart e.d. klapt gewoon van aorta, organen idem. Dak was beter geweest. Wassie net zo stijf geweest zonder zo'n kei en keiharde auto.

2 dood, airbags uit. "Kooi" intact, nou is elke andere auto met 250 km/u op betonnen muur meteen einde daar niet van:
[afbeelding]

Neem ik die gewone wel mee:
[afbeelding]

Cabrio's zijn niet ideaal, zegt wat dat dit soort auto's er ook als cabrio zijn over intentie bestuurder (als je dan toch geld hebt, boulevard cruisen die 2000 km per jaar). Leuk verhaal over de Gallardo gelezen vorige week: de Audi, eh, Lambo dealer moest wennen aan de rijder die er 20.000 km per jaar mee reed.
Die carrera is dus echt niet met 250 ergens opgeknald, niet frontaal althans (beste overlevingskans)

Hoe weet je trouwens dat het twee doden tot gevolg heeft gehad?
RIQYmaandag 13 februari 2006 @ 10:14
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:34 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Die carrera is dus echt niet met 250 ergens opgeknald, niet frontaal althans (beste overlevingskans)

Hoe weet je trouwens dat het twee doden tot gevolg heeft gehad?
volgens mij waren er 2 kinderen mee aant spele in de tuin en hebben ze em tegen de muur geparkeerd
jaccodinsdag 28 februari 2006 @ 22:22
The Most Exclusive Roadster in the World Unveiled





Pagani unveiled the 2007 Zonda Roadster F, which offers fast open top motoring at its best.

Hand built at the Pagani Atelier in a limited run of 25, the Zonda Roadster F offers the outstanding driveability and performance of the F Coupe, enhanced by the pleasure of driving with a gentle breeze in your hair.

Thanks to an original roof made out of carbon fiber and cloth (removable in a few seconds) and due to the use of carbon fabrics for the construction of the central chassis, bodywork and interior, it was possible to maintain the dry weight of 2711 lbs, which translates in a weight/power ratio of 4.17 lbs/bhp.

A light and rigid body of the Pagani Zonda Roadster F is pushed by the mighty 7.3-liter Mercedes-AMG V12, with a power of 650 bhp and 576 lb-ft of torque.

The 0 – 124 mph time takes just 9.8 seconds and a few instants later you exceed the 186 mph (300 km/h) mark, all topless.



The Roadster F travels along the boundary where beauty and power merge together forming something special; it’s sinuous and aerodynamically shaped bodywork gets its prominence from sharp edges and elegant lines, which show at first glance its extraordinary potential.

From the cockpit you enjoy a magnificent view, usual for a supercar. With your hands on the steering wheel you enjoy an environment that exceeds most expectations, with a mixture of carbon fiber, soft leather and polished aluminum lighting up your senses.

The precious instrument cluster looks like the handiwork of a watchmaker. It reveals the pure-breed of an Italian GT car: thanks to its personality, mixing sensuality, aggressiveness and magnetic beauty, you can easily imagine it driving along the sea front in Monte Carlo or screaming down a straight at Le Mans.

All this, supported by handling that is unbelievably efficient and sincere and that monitors constantly what is happening to every single wheel; creating the feeling of the power behind you and the precise response in front.

The Pagani Roadster F is not a racecar; it is rather a jewel handcrafted in Italy, a whirl of emotions, a masterpiece for the connoisseur who cares to drive fast. Pagani claims it made the fastest, most exclusive, most powerful and most expensive roadster in the world.

Borkydudedinsdag 28 februari 2006 @ 22:39
Ik vind hem niet mooi, vooral door de koplampen.
robnettiedinsdag 28 februari 2006 @ 23:07
wel mooi
Rool.and.the.Gangwoensdag 1 maart 2006 @ 00:07
Testosteron op wielen!!! Héél geil, het zulke perfect extravagante wagens die Pagani's. En niets klinkt zoals een Zonda (heb achter een Engelse 'S' gereden richting Le Mans, door de heuvels, kippenvel zeg ik je). Gekker dan een Koenigsegg, ook die CCX.
M5woensdag 1 maart 2006 @ 08:52
Pagani Zonda Roadster F

en in deze TT had dan toch minstens Roadster mogen staan, de gewone Zonda F is er al veel langer en heeft ook een eigen topic.
Alexxxxxwoensdag 1 maart 2006 @ 09:31
Wat M5 zegt dus

edit: hij is gemerged

[ Bericht 40% gewijzigd door Alexxxxx op 02-03-2006 10:50:36 ]
B_BOYdonderdag 2 maart 2006 @ 10:45
die wagen is wel geil maar dicht wil ik hem ook.
weetjewat ik ga voor allebei sparen.