Ja, ik ookquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:21 schreef FoXje het volgende:
Vieze honden. Ik ga, om je te steunen, nooit meer naar de AH!
Welke van de 15354quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:32 schreef Zwaffel het volgende:
ik stel voor een protest te beginnen, ah vlaggen daar bij te verbranden en het gebouw van de Ah in de fik te steken
Nou hier mocht ik dus geen 20 euro opnemen, want dat vroeg ik namelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef x_smilegirl_x het volgende:
je mag, als het goed is, nog 20 euro opnemen. Tenminste, in onze ah wel.
Maar ik vind het ook onhandig hoor. Nu hebben we één postbankautomaat staan, terwijl klanten voorheen, in feite, 10 pinautomaten hadden (10 kassa's). Maargoed, ivm met veiligheid is het wel beter denk ik.
welke veiligheid?? het is toch veiliger om minder geld in kas te hebben, dus is het extra laten pinnen juist beterquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef x_smilegirl_x het volgende:
je mag, als het goed is, nog 20 euro opnemen. Tenminste, in onze ah wel.
Maar ik vind het ook onhandig hoor. Nu hebben we één postbankautomaat staan, terwijl klanten voorheen, in feite, 10 pinautomaten hadden (10 kassa's). Maargoed, ivm met veiligheid is het wel beter denk ik.
Lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:01 schreef Ingrate het volgende:
[..]
welke veiligheid?? het is toch veiliger om minder geld in kas te hebben, dus is het extra laten pinnen juist beter
mensen kunnen dan binnen pinnen. vooral bejaarden ervaren dit als veiliger.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:01 schreef Ingrate het volgende:
[..]
welke veiligheid?? het is toch veiliger om minder geld in kas te hebben, dus is het extra laten pinnen juist beter
Ik doe met je mee! Ow wacht, ik kwam al nooit bij de AH, want er ligt een C1000 en Lidl veel dichterbijquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:21 schreef FoXje het volgende:
Vieze honden. Ik ga, om je te steunen, nooit meer naar de AH!
Zij wel. Ingrate niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:09 schreef JaJoah het volgende:
Zegt ze toch ook ...
Maar dat begint met knakies in je kassala te moeten houden om uit te geven wanneer iemand bijpint.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:13 schreef piere het volgende:
Ik vind ook dat die winkels blij mogen zijn dat we extra bijpinnen (hoe minder knakies in kas hoe veiliger)
Die hoeren mogen blij zijn dat we uberhaupt nog in die kutwinkel die kutprodukten kopen! Stelletje kutten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:13 schreef piere het volgende:
Ik vind ook dat die winkels blij mogen zijn dat we extra bijpinnen (hoe minder knakies in kas hoe veiliger)
Ligt er aan hoeveel geld ze in kas hebben denk ik, ik werk bij een tankstation en daar moet ik ook altijd zorgen dat ik niet teveel geld weggeef aan "bijpinnen"quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:01 schreef Phoenixjuh het volgende:
Ik kwam laatst 's avonds bij een tankstation van Shell. Vroeg ik of ik kon bijpinnen. Nee, dat mocht niet want dat doen ze niet. Week later zelfde tankstation, kon dat opeens weer wel, maar dan maximaal 20 euro.
een videorecorder van 1400 guldenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja,
Vroeger moest je altijd naar het postkantoor om geld op te nemen.... die je dan moest opnemen met overschrijvingskaarten!!!!
Kep ooit een videorecorder gekocht in het pre-pin tijdperk en daarvoor moest ik dan 7 overschrijvingskaarten uitschrijven (want max 200 gulden per stuk). Echt een gedoe, wat dat betreft is het hardstikke makkelijk, ook al kun je niet meer bij de kassa bijpinnen.....
Voor jou mss niet, maar er zijn mensen die zich veiliger voelen dat het binnen is. Overigens ben ik het wel helemaal met je eens hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:19 schreef Wombcat het volgende:
Wilde ik bijpinnen bij de AH, kan dat niet meer "omdat we nu een geldautomaat in de hal hebben staan". Ja, boeie zeg. Het handige is juist dat als ik bijpin, me dat geen extra moeite kost. Ik sta nl. toch al voor de kassa, haal m'n pinpas er toch al doorheen.
Dat er nu een geldautomaat in de hal staat vind ik niet zo boeiend. Net naast de deur (aan de buitenkant) hing er ook al eentje. Dus die in de hal heeft niet echt een meerwaarde.
Jawel. Inderdaad niet veel per transactie, maar er zijn veel filialen, per filiaal meerdere kassa's en per kassa een hoop mensen die willen bijpinnen dus uiteindelijk tikt het wel aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:53 schreef Wombcat het volgende:
Het levert toch ook geen verlies op?
Het is dan wel binnen, maar er lopen (bijna) net zoveel mensen langs als die buiten, en als ik zie hoe die binnen is opgesteld, kan ik me niet voorstellen dat je je daar veiliger voelt (maar daar kunnen mensen misschien anders tegenaan kijken).quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:54 schreef Nawien het volgende:
[..]
Voor jou mss niet, maar er zijn mensen die zich veiliger voelen dat het binnen is. Overigens ben ik het wel helemaal met je eens hoor![]()
En jij denkt dus dat men meer bijpint dan dat een supermarkt aan omzet draait?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:23 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Maar dat begint met knakies in je kassala te moeten houden om uit te geven wanneer iemand bijpint.![]()
Of je ziet het als een stukje service aan de klant, natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef 700MB het volgende:
[..]
Jawel. Inderdaad niet veel per transactie, maar er zijn veel filialen, per filiaal meerdere kassa's en per kassa een hoop mensen die willen bijpinnen dus uiteindelijk tikt het wel aan.
Buiten kan de overvaller je bejaarde oma een mep geven en er snel vandoor rennen met het geld, gevoelsmatig is dat binnen lastiger omdat de overvaller dan maar 1 kant op kan; naar de uitgang.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:57 schreef Wombcat het volgende:
Het is dan wel binnen, maar er lopen (bijna) net zoveel mensen langs als die buiten, en als ik zie hoe die binnen is opgesteld, kan ik me niet voorstellen dat je je daar veiliger voelt (maar daar kunnen mensen misschien anders tegenaan kijken).
En hij is alleen maar bereikbaar tijdens openingstijden, die buiten ook daarbuiten.
Zo mag je het best zien, maar uiteindelijk is service hetgeen waar bedrijven verlies op maken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je ziet het als een stukje service aan de klant, natuurlijk.
Ja die conclusie mag je van mij trekken, maar feit blijft dat het de reden is waarom deze binnen zijn geplaatstquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is dan wel binnen, maar er lopen (bijna) net zoveel mensen langs als die buiten, en als ik zie hoe die binnen is opgesteld, kan ik me niet voorstellen dat je je daar veiliger voelt (maar daar kunnen mensen misschien anders tegenaan kijken).
En hij is alleen maar bereikbaar tijdens openingstijden, die buiten ook daarbuiten.
Cheque...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja,
Vroeger moest je altijd naar het postkantoor om geld op te nemen.... die je dan moest opnemen met overschrijvingskaarten!!!!
Kep ooit een videorecorder gekocht in het pre-pin tijdperk en daarvoor moest ik dan 7 overschrijvingskaarten uitschrijven (want max 200 gulden per stuk). Echt een gedoe, wat dat betreft is het hardstikke makkelijk, ook al kun je niet meer bij de kassa bijpinnen.....
Fijn dat ik dat mag.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:00 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ja die conclusie mag je van mij trekken, maar feit blijft dat het de reden is waarom deze binnen zijn geplaatst![]()
Dat was ik er vergeten bij te zetten en hier op FOK! kan ik mijn posts niet editten![]()
Gewoon een kwestie van de lijn doortrekken. Of het nu de bank of de supermarkt is, tgaat om de rooie draad.quote:maar dan heb je het wel over pinautomaten die bij banken binnen zijn geplaatst.
Dat was voor jouw tijd, knul.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
een videorecorder van 1400 gulden
Ach guuuusssquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:25 schreef zoalshetis het volgende:
in afrika kunnen ze niet eens pinnen.
jaquote:
Nee... tuurlijk nietquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:57 schreef piere het volgende:
[..]
En jij denkt dus dat men meer bijpint dan dat een supermarkt aan omzet draait?
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:46 schreef FoXje het volgende:
Ik ben net de AH straal voorbijgelopen!
Als je, als je dan toch gaat pinnen, nu gewoon meteen minimaal 50 euro zou gaan pinnen, dan zou dat gezeur over dat steeds bijpinnen aan de kassa sowieso niet eens aan de orde zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:20 schreef marsterretje het volgende:
Ander nadeel: aan de kassa kon je 10 euro bijpinnen.
Die mobiele automaten zijn minimaal 20 Euro.
Beetje jammer. Then again, het kost je dan weer geen 2.50 per transactie.....
Die fase ben ik voorbijquote:
Dat is onzin. Mensen willen toch al pinnen, dus of ze extra pinnen of niet maakt geen reet uit. Het bedrag dat een bedrijf voor een PIN-transactie betaald blijft toch gelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef 700MB het volgende:
[..]
Jawel. Inderdaad niet veel per transactie, maar er zijn veel filialen, per filiaal meerdere kassa's en per kassa een hoop mensen die willen bijpinnen dus uiteindelijk tikt het wel aan.
De kosten die worden gemaakt kan je niet altijd uitdrukken in de directe kosten die ervoor gemaakt worden. Bijpinnen kost extra tijd en levert niets aan winst op, dus kunnen er in dezelfde tijd minder klanten geholpen worden, en dus wordt er verlies geleden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:30 schreef Mikkie het volgende:
Dat is onzin. Mensen willen toch al pinnen, dus of ze extra pinnen of niet maakt geen reet uit. Het bedrag dat een bedrijf voor een PIN-transactie betaald blijft toch gelijk.
ja, echt zonde is dat!quote:Op zondag 12 februari 2006 00:37 schreef pindaatje81 het volgende:
Das dezelfde kutstreek als dat ze het blueband brood niet meer in de winkel zelf bakken dus nu word het kant en klaar geleverd, niet meer te vreten dat brood :S
Ja joh, die oudjes weten al die jaren niet meer uit elkaar te houden.... het guldentijdperk, dat is nog heel dichtbij; ze weten het nog als de dag van gisteren, maar bijpinnen doen we al eeuwenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:08 schreef Renesite het volgende:
![]()
Wat nou zo erg is aan bijpinnen?
Mensen die het niet durfen zoals oudjes kan ik soms écht geen geld geven! Ik heb dan niets meer!
Elke gek betaald met 50 euro, dat kan je niet weigeren, vooral niet wanneer het TWEE EURO 10 kostik kan wel 47.90 terug geven, maar niet al te vaak hoor, dan heb je niets meer in kas. Wil de persoon erna 50 euro bij pinnen en diegene erna ook ben je zga. blut, en hoe vaak dát wel niet gebeurd. AH is geen bank! Het is gewoon een leuk extratje, maar zeggen we nee kan je je toch ook wel indenken dat je voor geld bij de muur of bij de bank moet zijn? Die pinautomaten in de gang staat bij ons naast de balie, voor oma's enzo een hele verlichting.
Weet je wat van dat bijpinnen gebeurd?
Oude vrouw onlangs
"Oh! Dan moet ik wel weer leren pinnen! Ik heb het in geen 25 jaar meer gedaan!"
Dat is toch ongelovelijk?
"Ik pin al 25 jaar elke week 50 euro bij!"
ik werk in een c1000 in zeeland waar de bank aan de andere kant van de weg is en je kan gewoon bij pinnen als je wilquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:11 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Ow wacht, ik kwam al nooit bij de AH, want er ligt een C1000 en Lidl veel dichterbij![]()
in de winkel (ah) waar ik werk heb je twee pinautomaten tegenover de winkel, één er direct naast, en één schuintegenover de winkel, en nóg hebben we er nu één IN de winkelquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:55 schreef dekkered het volgende:
[..]
ik werk in een c1000 in zeeland waar de bank aan de andere kant van de weg is en je kan gewoon bij pinnen als je wil
Het is gewoon nieuw beleid van de appie om er in élke winkel 1 te hebben.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:58 schreef x_smilegirl_x het volgende:
[..]
in de winkel (ah) waar ik werk heb je twee pinautomaten tegenover de winkel, één er direct naast, en één schuintegenover de winkel, en nóg hebben we er nu één IN de winkel![]()
![]()
zover ik weet is een franchise winkel het niet verplichtquote:Op maandag 20 februari 2006 23:00 schreef Roellio het volgende:
[..]
Het is gewoon nieuw beleid van de appie om er in élke winkel 1 te hebben.
Snap je dat nou ècht niet?
Dom kind.
toch levert zo'n "mobiele" pinautomaat meer verlies op, namelijk onderhoudskosten (die torenhoog zijn) en dan moeten ze hun eigen geld erin stoppen (ja ja wordt niet door de bank gedaan) dus volgens mij zijn ze echt wel goedkoper af met pinnen bij de kassa.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef 700MB het volgende:
[..]
ik wil niet veel zeggen maar wij stoppen zelf écht geen geld in dat ding. wij hebben geen sleutel/kaart en kunnen er dus niet eens bij! bij 'ingeslikte' pasjes moeten mensen contact opnemen met de bank (wij kunnen daar niks aan doen). wij hebben op geen enkele manier toegang tot de pinautomaat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
toch levert zo'n "mobiele" pinautomaat meer verlies op, namelijk onderhoudskosten (die torenhoog zijn) en dan moeten ze hun eigen geld erin stoppen (ja ja wordt niet door de bank gedaan) dus volgens mij zijn ze echt wel goedkoper af met pinnen bij de kassa.
deze info had ik trouwens gekregen van de plaatselijke boekhandel, die graag zo'n ding wou hebben omdat pinautomaten ver weg zitten, en toen ze erachter kwam hoeveel het ging kosten heeft ze gezegt: nou dan betalen de klanten maar 25 cent per transactie (bij een mobiele automaat is het 2,50)
wat heeft die geldautomaast daarmee te maken? als je al een gasttransactie hebt moeten maken, kan je die niet eens meer gebruiken..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:19 schreef Wombcat het volgende:
Wilde ik bijpinnen bij de AH, kan dat niet meer "omdat we nu een geldautomaat in de hal hebben staan". Ja, boeie zeg. Het handige is juist dat als ik bijpin, me dat geen extra moeite kost. Ik sta nl. toch al voor de kassa, haal m'n pinpas er toch al doorheen.
Dat er nu een geldautomaat in de hal staat vind ik niet zo boeiend. Net naast de deur (aan de buitenkant) hing er ook al eentje. Dus die in de hal heeft niet echt een meerwaarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |