Schandalig hoe men hier wordt omgegaan met voetbalquote:Ajax- en ADO supporters op de vuist
Uitgegeven: 10 februari 2006 23:50
Laatst gewijzigd: 11 februari 2006 09:15
DEN HAAG - Een groep van zeker zeventig Ajax-supporters is vrijdagavond rond 23.00 uur het ADO-honk binnengevallen. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd. Volgens hem waren ADO-supporters op dat moment in het supportershome aan het kaarten.
Rond het stadion van ADO-Den Haag in het Zuiderpark is het zaterdagmorgen inmiddels weer rustig zo berichtte een woordvoerder van de politie. Zeker vijf mensen raakten gewond, waarvan een met steekwonden. Over hun toestand kon de woordvoerder niets zeggen.
Fuiken
Op onder andere de snelwegen A4 en A44 zette de politie een aantal fuiken op. Daarbij werden tien mensen gearresteerd. De woordvoerder sluit niet uit dat meer personen worden aangehouden.
De supporters waren onder meer gewapend met honkbalknuppels. De Mobiele Eenheid (ME) wordt ingezet om de rust terug te laten keren.
Onstabiel
Rond kwart voor een waren zo'n honderdvijftig ADO-aanhangers het supportershome ingedreven. De woordvoerder van de politie spreekt echter nog steeds van een "onstabiele situatie". Uit voorzorg nemen politie en ME strategische plaatsen in.
De sfeer was rond middernacht broeierig. De ME stond paraat terwijl de politie probeerde de gemoederen te sussen. Een woordvoerder van de Haagse voetbalclub zei dat op het moment van de confrontatie acht ADO-fans aanwezig waren in het honk.
Saamhorigheid
Volgens hem gaat het niet om rellen, maar om een "overval". Pas na de confrontatie kwam een grote groep Haagse supporters op de been. "Ze zoeken steun bij elkaar. De saamhorigheid is groot. Ik kan ben hen een zekere kalmte bespeuren", aldus de zegsman.
Zondagmiddag staat de competitiewedstrijd ADO tegen Ajax in het Zuiderpark op het programma. Een woordvoerder van de Haagse voetbalclub wilde niet ingaan op de mogelijke gevolgen van de rellen voor het duel.
http://www.nu.nl/news/671(...)ers_op_de_vuist.html
Inderdaad, die lui mogen geen supporters genoemd worden. Wat een trieste lui die hooligans.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef IkWilbert het volgende:
Dat zijn geen supporters!
Jij meet wel erg graag met 2 maten hè, is 't niet?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Schandalig hoe men hier wordt omgegaan met voetbal
en zonder enige aanleiding vallen ze 5 mensen aan met knuppels
De Nederlandse hooligans moeten keihard aangepakt worden.
Dat valt toch nog maar te bezien. Het is niet goed te keuren wat ze doen, daar is geen twijfel over mogelijk maar enige tijd geleden heb ik een boek gelezen waarbij de schrijver mee loopt met verschillende hooligans. Die mensen verzetten alles in hun leven op het moment dat hun club speelt, ze verzetten hun huwelijk op het moment dat de club zelfs maar een vriendschappelijke wedstrijd speelt en ze vliegen de club overal achterna.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:40 schreef Urquhart het volgende:
Inderdaad, die lui mogen geen supporters genoemd worden. Wat een trieste lui die hooligans.
En weer een kleine groep die het voor de hele groep verpest...quote:Geen Ajax-fans bij duel tegen ADO
DEN HAAG Bij de voetbalwedstrijd tussen ADO en Ajax zullen morgen geen fans van Ajax aanwezig zijn.Burgemeester Deetman van Den Haag heeft dat besloten naar aanleiding van de aanval, gisteravond, op het supportershonk van ADO.
Zo'n 70 Ajax-fans drongen gisteravond het ADO-clubhuis binnen,en gingen de aanwezige ADO-aanhangers te lijf. Onder de Haagse supporters vielen 8 gewonden: twee liepen steekwonden op en één werd met een honkbalknuppel bewerkt.
Ook werd geprobeerd brand te stichten in het clubhuis,maar dat mislukte. Rond het ADO-stadion is een noodverordening van twee keer 24 uur afgekondigd.
Yep standaard ajax !quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:46 schreef Tiemie het volgende:
Ajax komt ook altijd als er maar een paar lui zijn en zonder waarschuwing. Triest hoor.![]()
Jij bent echt triestquote:Op zaterdag 11 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Waren zeker weten niet alleen 'Nederlanders' Meki, zitten ook jongens tussen met een 'allochtone' achtergrond.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoor hem dan... niet lullen over zaken waar je niks van weet. Hou het lekker bij de Graafschapquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:46 schreef Tiemie het volgende:
Ajax komt ook altijd als er maar een paar lui zijn en zonder waarschuwing. Triest hoor.![]()
AFCA Youth heeft hetzelfde geflikt bij de Graafschap alleen toen niet gestoken, lijkt me dat hij er wel iets van weet dan.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hoor hem dan... niet lullen over zaken waar je niks van weet. Hou het lekker bij de Graafschap![]()
Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar als ik me niet vergis was dat ook in een reactie op een knokpartij een seizoen eerder. En tsja... op voorhand waarschuwen? Doetinchem is niet zo groot... moet je maar zorgen dat je d'r staat.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:29 schreef Superheld het volgende:
[..]
AFCA Youth heeft hetzelfde geflikt bij de Graafschap alleen toen niet gestoken, lijkt me dat hij er wel iets van weet dan.
Waren "te laat", was in de eerste helft ofzo..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar als ik me niet vergis was dat ook in een reactie op een knokpartij een seizoen eerder. En tsja... op voorhand waarschuwen? Doetinchem is niet zo groot... moet je maar zorgen dat je d'r staat.
Maar goed, verder niet zo'n zin in zo'n discussie. Geen enkele club blinkt uit in correctheid.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
moet je maar zorgen dat je d'r staat.
Dat lijkt mij geen goed idee. Als je dat gaat invoeren lijkt mij het einde zoek. Supporters kunnen zich dan voor gaan doen als supporters van een andere club, om zo de andere club een vermindering in de punten toe te brengen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:43 schreef Zemi77 het volgende:
Punten afpakken lijkt mij ook een goed idee trouwens.
ja maar jaar daarvoor was prima dus niet zo piepen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:33 schreef Superheld het volgende:
[..]
Waren "te laat", was in de eerste helft ofzo..
dit punt lijkt mij idd geen goed idee! die stond er volgens mij net nog niet, anders heb ik eroverheen gelezen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:43 schreef Zemi77 het volgende:
Punten afpakken lijkt mij ook een goed idee trouwens.
Ik zeg er toch verder niks over, zeg alleen dat de graafschap er wel iets van af weet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ja maar jaar daarvoor was prima dus niet zo piepen.
wat een trieste reactie! hoe laag is jouw IQ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:55 schreef Hathor het volgende:
Een typische neuzenactie, onaangekondigd komen en dan vervolgens met 70 man 8 Hagenezen te lijf gaan. Ja, daar vrdien je het verloren respect van Beverwijk wel mee terug hoor jongens, vooral doorgaan zo, jullie zijn op de weg terug.
Ik kan me ook levendig voorstellen wat er leeft onder de Hagenezen nu, en ze zullen druk plannen aan het maken zijn om wraak te nemen. Maak er wat van jongens, mijn zegen heb je. Maar probeer maar niet om telefonisch een afspraak te maken met de neuzen, want ze komen of niet opdagen, of ze lopen hard weg.![]()
Heeel laach.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:58 schreef chrdek het volgende:
[..]
wat een trieste reactie! hoe laag is jouw IQ?
Lachen toch? Verschil is wel dat er in A'dam geen 5 man en een halve paardenkop in het honk zitten op de vrijdagavond.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:10 schreef Hathor het volgende:
Loop niet zo te zeiken zeg, sommige dingen moeten gewoon gezegd worden, en als dat bij sommige Fokkers niet goed valt, nou jammer dan. Maar wat ik hier zeg is niks vergeleken bij wat er binnenkort zal gebeuren in Amsterdam, daar kun je vergif op innemen.
Ja en Feyenoord viel vorig jaar een stilstaande trein met Ajacieden erin aan. Lees: Feyenoorders gooide stenen naar Ajacieden die nog niks hadden gedaan, vast stonden door een fout van machinist en uit de trein wouden door de idiote regen van stenen (die ook door de ramen gingen)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:55 schreef Hathor het volgende:
Een typische neuzenactie, onaangekondigd komen en dan vervolgens met 70 man 8 Hagenezen te lijf gaan. Ja, daar vrdien je het verloren respect van Beverwijk wel mee terug hoor jongens, vooral doorgaan zo, jullie zijn op de weg terug.
Ik kan me ook levendig voorstellen wat er leeft onder de Hagenezen nu, en ze zullen druk plannen aan het maken zijn om wraak te nemen. Maak er wat van jongens, mijn zegen heb je. Maar probeer maar niet om telefonisch een afspraak te maken met de neuzen, want ze komen of niet opdagen, of ze lopen hard weg.![]()
Ach, wat is indrukwekkend? Met ferencvaros een biertje gaan drinken omdat het zulke jodenhaters (nazi's) zijn terwijl je halve harde kern Ali of Jerrel heet. Nee dan ben je een held. Slim is het wel, scheelt je weer een pak slaag.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:15 schreef Hathor het volgende:
Tsja, in Beverwijk waren ze ook voorbereid zou je zo toch denken. Ik was er nou niet bepaald van onder de indruk.
Ik denk dat de harde kern van Ado niet echt onderdoet voor die van Feyenoord eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:36 schreef Jeweettoch het volgende:
In R'dam durven ze dat weer niet he, de mietjes.![]()
Ik ken zegge en schrijven precies 1 Jerrel, maar geen enkele Ali, en voor zover ik weet zijn Ali's ook niet echt welkom, maar ja, jij klinkt alsof je er elke week tussenstaat, dus ik zal jouw kennis van zaken maar niet tegenspreken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach, wat is indrukwekkend? Met ferencvaros een biertje gaan drinken omdat het zulke jodenhaters (nazi's) zijn terwijl je halve harde kern Ali of Jerrel heet. Nee dan ben je een held. Slim is het wel, scheelt je weer een pak slaag.
Dit soort discussie zijn altijd van dat pot - ketel werk.
Eh...nee, ik ben bang dat dat niet echt gaat werken.quote:Tevens sluit ik een alliantie tussen Ado en Feyenoord hooligans mbt Ajax niet uit overigens.
Jezus zeg,wat 'n slap argument.Heeft toch helemaal niks met B'wijk te maken.Héél NL heeft toen kenne zien wat voor helden 020 zijn.Feit=feit!!!Denk je echt dat DH naar A'dam gaat?Nogmaals:nog minimaal 4 uitwedstrijden....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach, wat is indrukwekkend? Met ferencvaros een biertje gaan drinken omdat het zulke jodenhaters (nazi's) zijn terwijl je halve harde kern Ali of Jerrel heet. Nee dan ben je een held. Slim is het wel, scheelt je weer een pak slaag.
Dit soort discussie zijn altijd van dat pot - ketel werk.
Die jongens op Awakenings waren zeker 50% allochtoon, daar ging het effe om. Dus als mocro's niet welkom zijn zou ik nog maar eens goed rondkijken bij mn eigen kluppie als ik jou was.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ken zegge en schrijven precies 1 Jerrel, maar geen enkele Ali, en voor zover ik weet zijn Ali's ook niet echt welkom, maar ja, jij klinkt alsof je er elke week tussenstaat, dus ik zal jouw kennis van zaken maar niet tegenspreken.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |