abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34961776
quote:
Ajax- en ADO supporters op de vuist

Uitgegeven: 10 februari 2006 23:50
Laatst gewijzigd: 11 februari 2006 09:15

DEN HAAG - Een groep van zeker zeventig Ajax-supporters is vrijdagavond rond 23.00 uur het ADO-honk binnengevallen. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd. Volgens hem waren ADO-supporters op dat moment in het supportershome aan het kaarten.

Rond het stadion van ADO-Den Haag in het Zuiderpark is het zaterdagmorgen inmiddels weer rustig zo berichtte een woordvoerder van de politie. Zeker vijf mensen raakten gewond, waarvan een met steekwonden. Over hun toestand kon de woordvoerder niets zeggen.

Fuiken

Op onder andere de snelwegen A4 en A44 zette de politie een aantal fuiken op. Daarbij werden tien mensen gearresteerd. De woordvoerder sluit niet uit dat meer personen worden aangehouden.

De supporters waren onder meer gewapend met honkbalknuppels. De Mobiele Eenheid (ME) wordt ingezet om de rust terug te laten keren.

Onstabiel

Rond kwart voor een waren zo'n honderdvijftig ADO-aanhangers het supportershome ingedreven. De woordvoerder van de politie spreekt echter nog steeds van een "onstabiele situatie". Uit voorzorg nemen politie en ME strategische plaatsen in.

De sfeer was rond middernacht broeierig. De ME stond paraat terwijl de politie probeerde de gemoederen te sussen. Een woordvoerder van de Haagse voetbalclub zei dat op het moment van de confrontatie acht ADO-fans aanwezig waren in het honk.

Saamhorigheid

Volgens hem gaat het niet om rellen, maar om een "overval". Pas na de confrontatie kwam een grote groep Haagse supporters op de been. "Ze zoeken steun bij elkaar. De saamhorigheid is groot. Ik kan ben hen een zekere kalmte bespeuren", aldus de zegsman.

Zondagmiddag staat de competitiewedstrijd ADO tegen Ajax in het Zuiderpark op het programma. Een woordvoerder van de Haagse voetbalclub wilde niet ingaan op de mogelijke gevolgen van de rellen voor het duel.
http://www.nu.nl/news/671(...)ers_op_de_vuist.html
Schandalig hoe men hier wordt omgegaan met voetbal
en zonder enige aanleiding vallen ze 5 mensen aan met knuppels
De Nederlandse hooligans moeten keihard aangepakt worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:08:53 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34961993
Belooft veel goes voor zondag
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:14:09 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_34962048
Dat zijn geen supporters!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_34962266
Gvd tief op met al dat geweld rondom voetbal. Als er mensen zonodig willen vechten ga ergens in een polder van de Westland afspreken waar wij geen last van jullie hebben.
pi_34962298
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef IkWilbert het volgende:
Dat zijn geen supporters!
Inderdaad, die lui mogen geen supporters genoemd worden. Wat een trieste lui die hooligans.
pi_34962320
Kleurloos wordt de wedstrijd in ieder geval niet.
pi_34962487
* -_Tommy_- blijft maar eventjes uit de buurt van het stadion zondag...
pi_34962668
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 09:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij meet wel erg graag met 2 maten hè, is 't niet?
pi_34962706
Stelletje josti's
Are you nuts??
pi_34962716
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:40 schreef Urquhart het volgende:
Inderdaad, die lui mogen geen supporters genoemd worden. Wat een trieste lui die hooligans.
Dat valt toch nog maar te bezien. Het is niet goed te keuren wat ze doen, daar is geen twijfel over mogelijk maar enige tijd geleden heb ik een boek gelezen waarbij de schrijver mee loopt met verschillende hooligans. Die mensen verzetten alles in hun leven op het moment dat hun club speelt, ze verzetten hun huwelijk op het moment dat de club zelfs maar een vriendschappelijke wedstrijd speelt en ze vliegen de club overal achterna.

Natuurlijk kan je er dan over twijfelen of ze supporter zijn in in letterlijke zin; door hun gedrag supporten ze de club niet maar benadelen ze de club. Maar punt is dat deze mensen zich zo ontzettend gekrenkt voelen op het moment dat hun club beledigd wordt dat ze door het lint gaan. De club is hun leven, eigenlijk hun identiteit.

Dat kan je ziek noemen, het geweld kan je veroordelen maar deze mensen hebben meer liefde voor de club dan 99% van de supporters waarmee een willekeurig stadion op zondagmiddag gevuld zit.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:13:59 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34962733
pi_34962805
gewoon in een wei zetten met wat honkbalknuppels, probleem lost zich dan vanzelf op
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:41:23 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34963329
Wat een kneusje die van Ajax.

Zondag mogen er geen supporters van Ajax mee naar Ado heeft deetman net gezegd. De gewone supporter word weer de dupe
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:46:34 #14
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34963462
Ajax komt ook altijd als er maar een paar lui zijn en zonder waarschuwing. Triest hoor.
pi_34963574
Van Teletekst:
quote:
Geen Ajax-fans bij duel tegen ADO

DEN HAAG Bij de voetbalwedstrijd tussen ADO en Ajax zullen morgen geen fans van Ajax aanwezig zijn.Burgemeester Deetman van Den Haag heeft dat besloten naar aanleiding van de aanval, gisteravond, op het supportershonk van ADO.

Zo'n 70 Ajax-fans drongen gisteravond het ADO-clubhuis binnen,en gingen de aanwezige ADO-aanhangers te lijf. Onder de Haagse supporters vielen 8 gewonden: twee liepen steekwonden op en één werd met een honkbalknuppel bewerkt.

Ook werd geprobeerd brand te stichten in het clubhuis,maar dat mislukte. Rond het ADO-stadion is een noodverordening van twee keer 24 uur afgekondigd.
En weer een kleine groep die het voor de hele groep verpest...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:54:45 #16
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_34963693
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:46 schreef Tiemie het volgende:
Ajax komt ook altijd als er maar een paar lui zijn en zonder waarschuwing. Triest hoor.
Yep standaard ajax !
Wat een tyfus losers!!!

Hoe is het eigenlijk met picornie?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:58:52 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34963789
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:54 schreef Henk-B het volgende:
idioot.
pi_34963797
quote:

[..]

Jij bent echt triest , toen die Marokaanse fans hier huishielden tijdens het WK -21 probeerde je het goed te praten en nu zijn het Nederlanders en meneer komt met dit

Het is idd niet goed, maar zodra er maar één Nederlander is die iets fout doet open jij er een topic over
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:05:59 #19
80382 manny
30 is best veel
pi_34963955
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:54 schreef Henk-B het volgende:

[..]
aap
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_34964404
quote:

[..]

Waren zeker weten niet alleen 'Nederlanders' Meki, zitten ook jongens tussen met een 'allochtone' achtergrond.

Bovendien is het supportershonk in Den Haag toch echt het domein van de harde kern, dus onschuldig is hier een groot woord.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:46 schreef Tiemie het volgende:
Hoor hem dan... niet lullen over zaken waar je niks van weet. Hou het lekker bij de Graafschap

Het kan beter, maar ja... tegenwoordig kun je ook meer spreken van een ordinaire bende-oorlog dan van hooliganisme.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_34964486
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

Hoor hem dan... niet lullen over zaken waar je niks van weet. Hou het lekker bij de Graafschap
AFCA Youth heeft hetzelfde geflikt bij de Graafschap alleen toen niet gestoken, lijkt me dat hij er wel iets van weet dan.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_34964547
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:29 schreef Superheld het volgende:

[..]

AFCA Youth heeft hetzelfde geflikt bij de Graafschap alleen toen niet gestoken, lijkt me dat hij er wel iets van weet dan.
Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar als ik me niet vergis was dat ook in een reactie op een knokpartij een seizoen eerder. En tsja... op voorhand waarschuwen? Doetinchem is niet zo groot... moet je maar zorgen dat je d'r staat.

Maar goed, verder niet zo'n zin in zo'n discussie. Geen enkele club blinkt uit in correctheid.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_34964579
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik loop al een tijdje niet meer mee, maar als ik me niet vergis was dat ook in een reactie op een knokpartij een seizoen eerder. En tsja... op voorhand waarschuwen? Doetinchem is niet zo groot... moet je maar zorgen dat je d'r staat.

Maar goed, verder niet zo'n zin in zo'n discussie. Geen enkele club blinkt uit in correctheid.
Waren "te laat", was in de eerste helft ofzo..
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:34:15 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_34964587
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

moet je maar zorgen dat je d'r staat.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_34964805
De rest van het seizoen zonder publiek spelen, totdat de 70 daders gepakt zijn en netjes achter slot en grendel zijn verdwenen. Punten afpakken lijkt mij ook een goed idee trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')