abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:37:45 #1
138392 Nutella
- Met echte noten -
pi_34959896
NU was ik het topic over geloof en dinosaurusen aan het lezen en het doet me altijd zo'n pijn om dit te zien. Voor persoonlijke gevoels en hoop en 'het niet kunnen verdragen van doelloos zijn'worden empirische feiten aan de kant gezet. Daarom begin ik nu een topic over hoe oud de wereld werkelijk is, om iedereen die hier verbaast over is EENS EN VOOR ALTIJD uit deze verbazing te helpen. De wereld is namelijk 157 jaar oud en wordt nooit ouder. Denk nu eens na! Dinosaurusen en God zijn leugens die mensen geloven omdat ze zwak zijn. Zo zijn er ook zij die geloven geboren te zijn. Was je daar bij? Heb je ooit in overweging genomen dat sperma misschien een leugen is? Kan iemand mij vertellen waarom iedereen zo verslingerd is aan flauwekul? Het is trouwens ook slecht voor de gezondhied; mensen die die geloven leven gemiddeld langer.
Mooi is niet lelijk, laten we elkaar daar niet over bedotten !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:40:08 #2
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34959932
TVP, interresante kwestie.
Ik ben benieuwd wat de rest erover denkt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:41:31 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34959951
Dat is niet waar, dan had mijn opoe wel verteld over de schepping.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34959954
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:37 schreef Nutella het volgende:
De wereld is namelijk 157 jaar oud en wordt nooit ouder.
Nou, welke briljante argumentatie ging er aan jouw conclusie vooraf?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_34959993
Wordt dit verhaal nog ergens empirisch onderbouwd?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34960006
Of loop je met ons te dollen, TS?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34960020
De meest ineressante kwesties vinden hun weg op Fok! na 2 uur 's-nachts.
pi_34960025
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:44 schreef teknomist het volgende:
Wordt dit verhaal nog ergens empirisch onderbouwd?
Een verhaal dat duizenden jaren wetenschap weggooit bedoel je ?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:47:45 #9
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34960043
tvp, al vind ik de OP tamelijk onderbouwd.

120 jaar terug konden auto's vliegen!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:47:53 #10
38396 mazaru
pi_34960046
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:46 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Een verhaal dat duizenden jaren wetenschap weggooit bedoel je ?
4,57 miljard jaar
pi_34960058
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:47 schreef mazaru het volgende:

[..]

4,57 miljard jaar
Toen werd er al wetenschap bedreven?
pi_34960081
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:48 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Bewijs jij het tegendeel eens.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:50:09 #13
38396 mazaru
pi_34960087
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:48 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Ah op die schoen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:50:10 #14
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34960089
Waarom zou de wetenschap hierover liegen?
Waarom zouden onze grootouders ons hier niet over verteld hebben?
Hoe komt het dan dat er stambomen bestaan die meer dan 160 jaar teruggaan?
Waarom kunnen we dan wetenschappelijk aantonen dat de aarde 4. zoveel miljard jaar oud is?

OP is dus complete bullshit, of ik wil een verklarend antwoord op elk van de bovenstaande vragen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:50:59 #15
38396 mazaru
pi_34960102
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:49 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Bewijs jij het tegendeel eens.
Tja, wie weet wat die organismes allemaal deden, ik was er niet bij
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:52:11 #16
138392 Nutella
- Met echte noten -
pi_34960126
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:41 schreef mazaru het volgende:
Dat is niet waar, dan had mijn opoe wel verteld over de schepping.
Beste Mazaru, ik ben blij dat je dit probleem tersprake brengt. Zo zijn er misschien een hoop van jullie die geloven dat de wereld ouder is, omdat er toch allemaal dingen aanwijsbaar zijn die ouder zouden zijn, denk hier naast je 'opoe' eens aan bijvoorbeeld 'Rome' of de piramiden. Het vervelende is alleen dat je nooit kan zien hoe oud iets is, behalve als je de tijd neemt om er naast te gaan zitten vanaf de schepping van het object tot aan het moment nu. Het enige wat je kan zien is dat de samenstelling van een desbetreffend object op mogelijke 'ouderdom' zou duiden. Alleen dit veronderstelt een voorspelbaarheid in de wijzeging van samenstelling van een desbetreffend object. Helaas is voorspelbaarheid geen betrouwbare factor. Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn". Verder heeft dit ook nog met specifieke problemen van inductie te maken, maar dat zou mijn antwoord erg ingewikkeld maken. Ik verzeker je in iedergeval, Mazaru, dat de wereld 157 jaar oud is en geen dag ouder wordt. Jij bent dus net zo oud als je zogenaamde Opa en jij was er ook toen wij allemaal geschapen werden. Het is eerder de questie hoe ik jou er toe krijg dit te herrineren, want de leugens omtrend de wereld beginnen monsterlijke formen aan te nemen. Het zou weleens een hele pijnlijke ervaring voor jou kunnen zijn dat jou Opoe niet de rol in jou leven heeft die je hoopt dat hij zou hebben.
Mooi is niet lelijk, laten we elkaar daar niet over bedotten !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:53:13 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34960145
Het heelal is minimaal 15 miljard jaar oud. En de aarde minimaal zes miljard jaar oud. Dat is te bewijzen en waar te nemen. God en dergelijke flauwekul echter niet. Leven ogen en leven de Hubble space telescoop.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:53:55 #18
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34960161
Bullshit
Bewijzen? anders --> TRU
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:55:14 #19
38396 mazaru
pi_34960176
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:52 schreef Nutella het volgende:

[..]

Beste Mazaru, ik ben blij dat je dit probleem tersprake brengt. Zo zijn er misschien een hoop van jullie die geloven dat de wereld ouder is, omdat er toch allemaal dingen aanwijsbaar zijn die ouder zouden zijn, denk hier naast je 'opoe' eens aan bijvoorbeeld 'Rome' of de piramiden. Het vervelende is alleen dat je nooit kan zien hoe oud iets is, behalve als je de tijd neemt om er naast te gaan zitten vanaf de schepping van het object tot aan het moment nu. Het enige wat je kan zien is dat de samenstelling van een desbetreffend object op mogelijke 'ouderdom' zou duiden. Alleen dit veronderstelt een voorspelbaarheid in de wijzeging van samenstelling van een desbetreffend object. Helaas is voorspelbaarheid geen betrouwbare factor. Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn". Verder heeft dit ook nog met specifieke problemen van inductie te maken, maar dat zou mijn antwoord erg ingewikkeld maken. Ik verzeker je in iedergeval, Mazaru, dat de wereld 157 jaar oud is en geen dag ouder wordt. Jij bent dus net zo oud als je zogenaamde Opa en jij was er ook toen wij allemaal geschapen werden. Het is eerder de questie hoe ik jou er toe krijg dit te herrineren, want de leugens omtrend de wereld beginnen monsterlijke formen aan te nemen. Het zou weleens een hele pijnlijke ervaring voor jou kunnen zijn dat jou Opoe niet de rol in jou leven heeft die je hoopt dat hij zou hebben.
LOL
Je fantasie is echt op hol geslagen, slaap er nog maar een nachtje over.
En let niet op die extra rimpel die je morgen hebt, dat is allemaal verbeelding
pi_34960196
quote:

[..]

Nogmaals kom maar eens met bewijzen!

Ik was in een vorig leven een arme boer in het Middelleeuwse Frankrijk. Ik kan je dus garanderen dat de wereld ouder is dan 157 jaar. Ja hey, spreek dat maar eens tegen he!
pi_34960214
Ik was in een vorig leven de sexslaaf van Katarina de Grote. Dat is ook al langer geleden.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:58:08 #22
38396 mazaru
pi_34960218
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nogmaals kom maar eens met bewijzen!

Ik was in een vorig leven een arme boer in het Middelleeuwse Frankrijk. Ik kan je dus garanderen dat de wereld ouder is dan 157 jaar. Ja hey, spreek dat maar eens tegen he!
Wat zou die daar nou tegen in kunnen brengen!
pi_34960237
quote:
Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn".
Wanneer leefde Hume dan volgens jou?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 03:00:16 #24
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34960238
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:57 schreef -Wolf- het volgende:
Ik was in een vorig leven de sexslaaf van Katarina de Grote. Dat is ook al langer geleden.
ex-Collega
  zaterdag 11 februari 2006 @ 03:00:54 #25
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34960249
Tijd is relatief.

TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')