Nou, welke briljante argumentatie ging er aan jouw conclusie vooraf?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:37 schreef Nutella het volgende:
De wereld is namelijk 157 jaar oud en wordt nooit ouder.
Een verhaal dat duizenden jaren wetenschap weggooit bedoel jequote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:44 schreef teknomist het volgende:
Wordt dit verhaal nog ergens empirisch onderbouwd?
4,57 miljard jaarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:46 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Een verhaal dat duizenden jaren wetenschap weggooit bedoel je?
Bewijs jij het tegendeel eens.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:48 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Toen werd er al wetenschap bedreven?
Ah op die schoen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:48 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Toen werd er al wetenschap bedreven?
Tja, wie weet wat die organismes allemaal deden, ik was er niet bijquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:49 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Bewijs jij het tegendeel eens.
Beste Mazaru, ik ben blij dat je dit probleem tersprake brengt. Zo zijn er misschien een hoop van jullie die geloven dat de wereld ouder is, omdat er toch allemaal dingen aanwijsbaar zijn die ouder zouden zijn, denk hier naast je 'opoe' eens aan bijvoorbeeld 'Rome' of de piramiden. Het vervelende is alleen dat je nooit kan zien hoe oud iets is, behalve als je de tijd neemt om er naast te gaan zitten vanaf de schepping van het object tot aan het moment nu. Het enige wat je kan zien is dat de samenstelling van een desbetreffend object op mogelijke 'ouderdom' zou duiden. Alleen dit veronderstelt een voorspelbaarheid in de wijzeging van samenstelling van een desbetreffend object. Helaas is voorspelbaarheid geen betrouwbare factor. Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn". Verder heeft dit ook nog met specifieke problemen van inductie te maken, maar dat zou mijn antwoord erg ingewikkeld maken. Ik verzeker je in iedergeval, Mazaru, dat de wereld 157 jaar oud is en geen dag ouder wordt. Jij bent dus net zo oud als je zogenaamde Opa en jij was er ook toen wij allemaal geschapen werden. Het is eerder de questie hoe ik jou er toe krijg dit te herrineren, want de leugens omtrend de wereld beginnen monsterlijke formen aan te nemen. Het zou weleens een hele pijnlijke ervaring voor jou kunnen zijn dat jou Opoe niet de rol in jou leven heeft die je hoopt dat hij zou hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:41 schreef mazaru het volgende:
Dat is niet waar, dan had mijn opoe wel verteld over de schepping.
LOLquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:52 schreef Nutella het volgende:
[..]
Beste Mazaru, ik ben blij dat je dit probleem tersprake brengt. Zo zijn er misschien een hoop van jullie die geloven dat de wereld ouder is, omdat er toch allemaal dingen aanwijsbaar zijn die ouder zouden zijn, denk hier naast je 'opoe' eens aan bijvoorbeeld 'Rome' of de piramiden. Het vervelende is alleen dat je nooit kan zien hoe oud iets is, behalve als je de tijd neemt om er naast te gaan zitten vanaf de schepping van het object tot aan het moment nu. Het enige wat je kan zien is dat de samenstelling van een desbetreffend object op mogelijke 'ouderdom' zou duiden. Alleen dit veronderstelt een voorspelbaarheid in de wijzeging van samenstelling van een desbetreffend object. Helaas is voorspelbaarheid geen betrouwbare factor. Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn". Verder heeft dit ook nog met specifieke problemen van inductie te maken, maar dat zou mijn antwoord erg ingewikkeld maken. Ik verzeker je in iedergeval, Mazaru, dat de wereld 157 jaar oud is en geen dag ouder wordt. Jij bent dus net zo oud als je zogenaamde Opa en jij was er ook toen wij allemaal geschapen werden. Het is eerder de questie hoe ik jou er toe krijg dit te herrineren, want de leugens omtrend de wereld beginnen monsterlijke formen aan te nemen. Het zou weleens een hele pijnlijke ervaring voor jou kunnen zijn dat jou Opoe niet de rol in jou leven heeft die je hoopt dat hij zou hebben.
Nogmaals kom maar eens met bewijzen!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:52 schreef Nutella het volgende:
[..]
Beste Mazaru, ik ben blij dat je dit probleem tersprake brengt. Zo zijn er misschien een hoop van jullie die geloven dat de wereld ouder is, omdat er toch allemaal dingen aanwijsbaar zijn die ouder zouden zijn, denk hier naast je 'opoe' eens aan bijvoorbeeld 'Rome' of de piramiden. Het vervelende is alleen dat je nooit kan zien hoe oud iets is, behalve als je de tijd neemt om er naast te gaan zitten vanaf de schepping van het object tot aan het moment nu. Het enige wat je kan zien is dat de samenstelling van een desbetreffend object op mogelijke 'ouderdom' zou duiden. Alleen dit veronderstelt een voorspelbaarheid in de wijzeging van samenstelling van een desbetreffend object. Helaas is voorspelbaarheid geen betrouwbare factor. Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn". Verder heeft dit ook nog met specifieke problemen van inductie te maken, maar dat zou mijn antwoord erg ingewikkeld maken. Ik verzeker je in iedergeval, Mazaru, dat de wereld 157 jaar oud is en geen dag ouder wordt. Jij bent dus net zo oud als je zogenaamde Opa en jij was er ook toen wij allemaal geschapen werden. Het is eerder de questie hoe ik jou er toe krijg dit te herrineren, want de leugens omtrend de wereld beginnen monsterlijke formen aan te nemen. Het zou weleens een hele pijnlijke ervaring voor jou kunnen zijn dat jou Opoe niet de rol in jou leven heeft die je hoopt dat hij zou hebben.
Wat zou die daar nou tegen in kunnen brengen!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nogmaals kom maar eens met bewijzen!
Ik was in een vorig leven een arme boer in het Middelleeuwse Frankrijk. Ik kan je dus garanderen dat de wereld ouder is dan 157 jaar. Ja hey, spreek dat maar eens tegen he!
Wanneer leefde Hume dan volgens jou?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:52 schreef Nutella het volgende:
Zoals David Hume wel eens zei: "alle causaliteit is slechts gewoonte, we verwachten de zon morgen op te komen, omdat we daar gewend aan zijn".
ex-Collegaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:57 schreef -Wolf- het volgende:
Ik was in een vorig leven de sexslaaf van Katarina de Grote. Dat is ook al langer geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |