Naam? Ik ken hem/haar zeer waarschijnlijk wel (bij naam)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:58 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik ken iemand in Tilligte!Morgen ff navragen dit!
wehehe 800 inwonersquote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:52 schreef Gronnaephos het volgende:
Kleine dorpjes zuigenOm met m'n eigen te beginnen, Tilligte. Iets van 800 inwoners, zeer kleine groei over de afgelopen decennia en dat komt met name door de verpauperde ligging.
Boodschappen doen kan vanaf 4 km afstand, zoek je wat meer winkeltjes (nog steeds erg beperkt) dan moet je naar een ander dorp, 6 km verwijderd. Wil je naar de middelbare school voor brugklassers, dan ben je in dat 6 km ver weg liggende dorp aan het goede adres. Wordt je wat ouder dan mag je een heerlijke 14 kilometer door de stinkende boerderijenrimboe van Twente fietsen. We komen dan wel langs enkele 'fraaie' locaties van de TV Oost-serie Van Jonge Leu en Oale Grond maar die vallen ook wel flink tegen als de zon er een keer níet op schijnt, er gewoon geen reet te doen is (het cafeetje) en je niet snel verder wil fietsen vanwege de culinaire stankproducties & paardenkeutels die langs de gehele route te vinden zijn.
Het dorp zelf, tja.. Echt zo'n CDA-dorp, allemaal lamme boeren die al tientallen jaren op 'hun' partij stemmen. Een kerk in het midden waar alle oudjes (zo'n 70% van de totale bevolking schat ik) hun zondagochtendgebed kunnen doen, met daarnaast 2 cafés waarvan er één alleen voor feesten en zondagavond-patatavond is, de ander voor enkele 40-jarige vrijgezelle boeren en het honk voor zendpiraten en bierdrinkwedstrijden tot vroeg in de zondagochtend, met het nodige geschreeuw over de straat heen (ik merk er niks van gelukkig). Het straatje waar ik in woon ligt parallel aan de bijzonder korte 'hoofdstraat' en is zowaar nog meer vergrijsd dan een bejaardenhuis dat al 20 jaar niet meer geverfd is. De hoofdstraat wordt ingeperkt door 2 rotondes die het begin en einde van het lachwekkende dorpje aankondigen.
Wat is er te doen qua boodschappen? Niks dus.
Overige voorzieningen in die trant? Een kledingzaak, 3 cafés aan de hoofdweg (waarvan er één gaat sluiten) en een restaurant/terras iets buiten het dorp. Ook is er een bakkersfiliaal die goederen krijgt aangeleverd uit een naburig dorpje en elke zaterdag ofzo wel geopend is. Tenslotte nog een garage, basisschool met gymzaal en 2 voetbalvelden van de lokale voetbalvereniging. En dat was het dan. Qua uitgaansgelegenheden dus helemaal niks, tenzij je opgescheept wil zitten met een paar gezellige boerenjongens van een jaar of 16 die gezellig tientallen glazen bier (Grolsh) achteroverslaan aan een ouderwets ongezellige bar.
Genoeg geluld, meer dan 75% van de viewers heeft deze openingspost niet eens helemaal gelezen (schat ik), maar de echte leesbikkels uit even schijterige dorpjes (iets minder mag ook) kunnen hier hun ei kwijt.
(Stedelingen openen maar een eigen topic over hun stad waar dan wel allerlei voorzieningen zijn, maar het krioelt van ehm.. nou ja, vul dat zelf maar in)
Per km2?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:54 schreef Nawien het volgende:
[..]
wehehe 800 inwoners![]()
In Den Haag hebben we al sowieso iets van 800 marokkanen![]()
Mee lacht.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 03:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Per km2?.
Ik woon lekker in Amsterdam en lach dus TS hard uit.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:54 schreef Nawien het volgende:
[..]
wehehe 800 inwoners![]()
In Den Haag hebben we al sowieso iets van 800 marokkanen![]()
Nee hoor. Ik kom zelf uit een niet al te groot dorp, 10.000 inwoner, maar ik woonde nog dik 3 km buiten het dorp zelf. Er was op zich nog redelijk wat, fatsoenlijke scholen en zelfs uitgaansgelegenheden. Maar ik woon tegenwoordig in Utrecht, mij krijg je echt niet meer terug naar zo'n stinkdorp waar je als 20+er raar wordt aangekeken als je niet achter een kinderwagen loopt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:56 schreef Xebber het volgende:
Ga in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Den Haag wonen, en voor je het weet verlang je terug naar je dorpje!![]()
Tering, als je toch in Eenrum al van de basisschool gestuurd wordt, wat kan er dan nog van je worden...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:02 schreef PatjeDoN het volgende:
Mijn dorp zuigt ook behoorlijk...
Eenrum city shitty!
en een ontiegelijke KUT basisschool (ik moest weg)
heeeequote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tering, als je toch in Eenrum al van de basisschool gestuurd wordt, wat kan er dan nog van je worden...
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:11 schreef PatjeDoN het volgende:
[..]
heeee![]()
doe nu trots de HAVO
(was ook van VWO weg..ge..haald)
maar het gaat nu goed hoorword wel wat voor me in de toekomst
![]()
Ik ken weinig mensen die zo vlakbij een krankzinnigengesticht wonen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 03:19 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Ik heb in Elsendorp gewoont: 800 inwoners, ken je verhaal dus. Voordeel was wel dat de Time-out (Gemert) op 20 minuten fietsen lag...
Welke dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:50 schreef Steve-O het volgende:
Ik woon in een dorp wat in een stad ligt en 15 minuten reizen ligt van amsterdam centraal
Dit zuigt dus helemaal niet![]()
Koog aan de Zaanquote:
Koog aan de Zaanquote:
Nog meer Aaltenaren hier?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:58 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Aalten, 12000 inwoners, perfect![]()
Gezellige kroeg, genoeg winkels voor boodschappen en uitgaansgelegenheden zijn niet te ver fietsen![]()
Ik ken jouquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:58 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Nog meer Aaltenaren hier?![]()
Lekker dorp iig, Aalten dagen![]()
Koog aan de Zaan stinkt naar cacaoquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:57 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Koog aan de Zaan
wtf topic was even verdwenen
Ik ken jouquote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:12 schreef Koenholio het volgende:
Woon jij in Tilligte, TS? Daar kom ik best vaak.
Ik ga juist in Terneuzen worden en zit er ieder weekend (nu dus ook, loop es ff langs Gekkoquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:45 schreef Erick1985 het volgende:
Ik woon in het "pittoreske" Terneuzen in Zeeland. ERGER dan hier kan niet! Uitgaansgelegenheden zijn allemaal gesloten voor vreemde redenen, en er is hier echt geen reet aan. Ik ga me binnenkort inschrijven voor een apartement in Amsterdam![]()
Dat ruikt lekkerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Koog aan de Zaan stinkt naar cacao.
Haha je bent NU in Terneuzen? Waar zit Gekko ergens?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:17 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ik ga juist in Terneuzen worden en zit er ieder weekend (nu dus ook, loop es ff langs Gekko)
Ik heb in Tilburg gewoond, en heb zo'n 2 jaar in Eindhoven rondgehangen en moet zeggen dat ik nu ik weer thuis ben het eigenlijk best goed heb!
Yup.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:43 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Haha je bent NU in Terneuzen? Waar zit Gekko ergens?Kom ik ff langs, praatje maken
![]()
Nabij mijn mooie Apeldoornquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:51 schreef sandermans het volgende:
Het pittoreske Voorthuizen!
Om en rond 10.000 inwoners en een nutteloos dorpstraatje.
Opzich is het niet zo erg als bij jou:
2 kroegen.
2 pizzaria's.
5 snackbars ofzo.
AH/super/spar
2 bakkers
Paar kledingwinkels.
Stomerij!
Campings genoeg waar het nodige tuig bij komt.
En het is er erg christelijk, niet dat ik daar mee zit maar.. (er is altijd een maar)..
Als je ergens gaat werken buiten Voorthuizen en ze vragen waar je vandaag komt, dan antwoord je natuurlijk Voorthuizen met opgeheven hoofd.
Met als 2e vraag: waar is je bijbeltje..![]()
Nee, alleen op zaterdagquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef Erick1985 het volgende:
OK, ben je daar elke werkdag?Kom ik van de week ff langs
![]()
Jij bent toch de Rick van Roeland?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:42 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ken jou
pssst, de Fok! Stok ligt ook in Aalten![]()
http://forum.fok.nl/topic/811640/3/50#34884030
Ja maar dan ben jij er weer nietquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:14 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Nee, alleen op zaterdagMaar je mag natuurlijk wel langskomen van de week hoor
[oftopic]quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:58 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Jij bent toch de Rick van Roeland?![]()
Sjiek, komt voor elkaar.. Alleen fiets ik niet verder dan Arnhem voor dat dingquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:00 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
[oftopic]
ja, alleen Roeland zie ik nooit meer
En jij moet eigenlijk de Fok! Stok even verplaatsen omdat ie anders blijft liggen![]()
Het grote FOK! stok door nederland spel deel 23! B.I.B.!
[/oftopic]
Ken jij Paul Koot misschien? Die kerel is gestoordquote:
Mijn oma woont daarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:51 schreef sandermans het volgende:
2 kroegen.
2 pizzaria's.
5 snackbars ofzo.
AH/super/spar
2 bakkers
Paar kledingwinkels.
Stomerij!
En het is er erg christelijk, niet dat ik daar mee zit maar.. (er is altijd een maar)..
Als je ergens gaat werken buiten Voorthuizen en ze vragen waar je vandaag komt, dan antwoord je natuurlijk Voorthuizen met opgeheven hoofd.
reeuwijkse plassenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:47 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik woon in Reeuwijk,
1. alleen maar kakkers (ik natuurlijk niet)
2. alleen een c1000 en nog iets
3. te weinig inwoners
4. stad in de buurt is gouda, en ook dat is kut
Je gaat je binnenkort inschrijven? Dus je wilt nog een jaar of 10 in Terneuzen blijven wonen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:45 schreef Erick1985 het volgende:
Ik woon in het "pittoreske" Terneuzen in Zeeland. ERGER dan hier kan niet! Uitgaansgelegenheden zijn allemaal gesloten voor vreemde redenen, en er is hier echt geen reet aan. Ik ga me binnenkort inschrijven voor een apartement in Amsterdam![]()
Ik doelde eigenlijk op de tsquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ja hier kun je bijna alles krijgen qua internet![]()
Ach ja, zo'n lange tijd wachten zal sowieso moeten. Als ik het een paar jaar geleden al had gedaan had ik vanaf die dag ook zolang moeten wachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:32 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Je gaat je binnenkort inschrijven? Dus je wilt nog een jaar of 10 in Terneuzen blijven wonen?
Ja, maar dan had je er nu al een paar jaar van opzittenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:38 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Ach ja, zo'n lange tijd wachten zal sowieso moeten. Als ik het een paar jaar geleden al had gedaan had ik vanaf die dag ook zolang moeten wachten.
En welke plaats / dorp ag dat dan wel niet wezen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:33 schreef Klonk het volgende:
Mijn dorp is top:
3 snackbars
3 kroegen
1 chinees restaurant
2 bakkers
1 supermarkt (super de boer)
1 novy (soort van blokker)
2 banken (rabo en cvb)
2 shoarma/pizza tenten
slagerij
drogisterij/apotheek
1 manege
1 schoenenzaak (en nog een hele goeie ook)
1 computerzaak (iets minder)
2 kledingzaken
1 bloemenwinkel
1 fietsenwinkel (ook een goeie)
1 boekenwinkel
bibliotheek
en nog veel meer, en dat allemaal in een dorpje met ongeveer 5000 inwoners![]()
de stad???Enskedeeeh?quote:Op zondag 12 februari 2006 00:52 schreef Cheesecake het volgende:
Goddank hebben mijn ouders besloten (al voor ik geboren werd) niet in mijn vaders oude vertrouwde dorp te gaan wonen maar in de stad zo'n 25 kilometer verderop. Daar ben ik ze nog altijd dankbaar voor. Moet er echt niet aan denken om de gehele dag tussen de paardestront te zitten. Ik woon nog wel in Twente maar in de stad is het allemaal wat minder ernstig gesteld met 'de leu' dan op het platteland.
Ja, of niet natuurlijk!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:56 schreef Xebber het volgende:
Ga in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Den Haag wonen, en voor je het weet verlang je terug naar je dorpje!![]()
lierop .. ligt daar in de buurt. Ook een dorp, maar da's wel erg gezellig. Ken daar zo;n beetje het halve dorpquote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:07 schreef TommyGun het volgende:
Geldrop![]()
Reden: geen mac, geen bioscoop, geen fatsoenlijke computer winkel![]()
belfeld, een klein dorpje tussen venlo en roermondquote:Op zondag 12 februari 2006 00:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En welke plaats / dorp ag dat dan wel niet wezen?
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:04 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Naam? Ik ken hem/haar zeer waarschijnlijk wel (bij naam)'t is 'ons kent ons' hier.
Ik heb vast ook wel een naam in het dorp, aantal jaar geleden werd er nog wel eens naar mij gerefereerd als 'landloper', hoorde ik via-viaIk ben inmiddels geen landloper meer, even voor de goede orde, alhoewel.. ben al maanden niet meer naar de kapper geweest
![]()
![]()
Jezus man, rond de tijd dat je dit postte lag ik allang te slapenquote:
Cafe lindeboom schijnt wel gezelig te wezen... BTW ik woon zelf ook in een klein kutdorp maar liever in een klein kutdorp dan in een grote stad met alleen maar ***marokanenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:51 schreef sandermans het volgende:
2 kroegen.
2 pizzaria's.
5 snackbars ofzo.
AH/super/spar
2 bakkers
Paar kledingwinkels.
Stomerij!
haha en zelfs de zwarte corss komt dir jaar bij ons in de schansquote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:43 schreef ikJur het volgende:
na 15 jaar in gouda te hebben gewoond woun ik sinds 3 jaar in een dorp en dat is echt kut man.
Hier in Halle (zwarte cross anyone?) is 1 straat met een paar winkeltjes 1 kroeg en een patatzaak![]()
Ik woon echt veel liever in de stad dan neem ik al die mocro's wel op de koop toe![]()
ook nietquote:Op zondag 12 februari 2006 20:23 schreef luciferist het volgende:
[..]
de kans was 99%
ben je aangetrouwd dan?
Neem je ontwerp meequote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:04 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Ja maar dan ben jij er weer nietIk kom wel een keer op zaterdag
![]()
Nee hoor, ik heb mijn naam al sinds 4-5-1988quote:
lichtenvoorde daarentegen heeft 14 café's!quote:Op zondag 12 februari 2006 20:21 schreef luciferist het volgende:
trouwens ik vind lichtenvoorde wel flexhiervoor in een duits kut dorpje gewoond.
ik woonde in de nederlandse kolonie (() was ook kut, 1 grote stel nsbers bij de grens, altijd mij aanhouden, maar het voordeel vppr 3 euro heb je een hamburger waar je u tegen zegt
Haha wat ontwerp bedoel je?quote:
Oh ja, hehe. Nou ik ben niet de tattoo kind of guy, dus een ontwerpje laat ik thuisquote:
ja viel mij ook al opquote:Op zondag 12 februari 2006 20:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
lichtenvoorde daarentegen heeft 14 café's!
de kruup
walk inn
het doktertje
de kletskop
de schatberg
markant
de koppelpaarden
hogenkamp
de brul
de zaak
van ooijen
en nog 3 waarop ik de naam niet kan komen
dat dus met 19.000 inwoners
Dat filmen ze hier in 1 van de 4 dorpskroegen (bij +/- 2000 inwoners)...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:52 schreef Gronnaephos het volgende:
We komen dan wel langs enkele 'fraaie' locaties van de TV Oost-serie Van Jonge Leu en Oale Grond
quote:Op maandag 13 februari 2006 08:35 schreef kastanova het volgende:
Leuk voorbeeldje uit ons wekelijkse 'parochieblaadje':
[afbeelding]
*Live op het hoofdkantoor van het parochieblad*= typmiep
= De melder
: Zei'd is
: M'oi, wie heb't ne fiets vund'n
: Wat vor'n fiets da?
: Volg'ns mie ist ne Gazelle?
: So da! Woar steet e dan?
: Bie de beek
: Woar bie de beek da?
: Bie Leo [afbeelding]
: Ooooh, Leo van Smellink
: Doar joah
: Ok, ik zal ter wa emm'n insetten da
En het erge is; een dag later is de fiets ook daadwerkelijk opgehaald.
Het zou zomaar kunnen, die woont namelijk in het dorp hiernaastquote:Op maandag 13 februari 2006 08:39 schreef buzzer het volgende:dit doet me op een of andere manier aan Herman Finkers denken
quote:Op maandag 13 februari 2006 08:35 schreef kastanova het volgende:
Leuk voorbeeldje uit ons wekelijkse 'parochieblaadje':
[afbeelding]
Kom nou, jij *hebt* tenminste een centrumquote:Op maandag 13 februari 2006 10:00 schreef c0nd0r het volgende:
Ach Ommen is nog wel redelijk! Alleen al die k*ttoeristen in de zomer altijd! Je kan dan beter naar Hardenberg rijden om je boodschappen te doen als in de stad proberen te komen
Ik loop nu overigens stage in Olst, das helemaal een gat zeg.. 6000 inwoners en ik kan geloof ik alle winkels in het centrum op 1 hand tellen:
1 Blokker
1 drogisterij met postagentschap
1 restaurant tevens snackbar
1 bloemenzaak
2 supermarkten
1 kapper
1 pinautomaat/bank
1 kledingzaak
en
1 meubelzaak
Oorspronkelijk om ik uit Delft das dan toch wel even wennen![]()
*checkt profiel*quote:Op maandag 13 februari 2006 11:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Kom nou, jij *hebt* tenminste een centrum
die heb je overalquote:Op maandag 13 februari 2006 11:48 schreef Vlindertje87 het volgende:
Daarnaast wonen er ook veel van die lompe boerachtige mensen.
Als je terug kijkt in dit topic zie je dat ik ook niet zeur over Utrecht maar over het dorp dat ik gelukkig verlaten heb voor dezequote:Op maandag 13 februari 2006 11:34 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
*checkt profiel*
Ja Utrecht heeft geen centrum
Sorry ik moet inderdaad bekennen niet dit hele topic te hebben gelezenquote:Op maandag 13 februari 2006 12:41 schreef innepin het volgende:
[..]
Als je terug kijkt in dit topic zie je dat ik ook niet zeur over Utrecht maar over het dorp dat ik gelukkig verlaten heb voor dezestad
quote:Op maandag 13 februari 2006 18:06 schreef dontcare het volgende:
Nachtwacht 1 ??? hadden dat er dan 2 kunnen zijn ?
Ik zou het opvallender hebben gevonden als er twee burgemeesters zouden zijn geweestquote:burgemeester 1
Staat toch duidelijk dat wij er maar 1 hebben , waar is die 2e dan ?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:17 schreef maartena het volgende:
[..]
In het Rijksmuseum hangen twee nachtwachten, een grote (de echter, het orgineel) en een kleine reproductie die OOK door Rembrandt is gemaakt naderhand. (Of een van zijn leerlingen ofzo, ik weet het niet meer.)
[..]
Ik zou het opvallender hebben gevonden als er twee burgemeesters zouden zijn geweest
hahahaquote:
OMG , wat boeiend knul .....quote:Op maandag 13 februari 2006 19:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
hahaha
Je hebt in het verkeerde topic gepost, knul.
En je bent ook niet origineel
Grappig, in mijn dorpje (zoals omschreven in de OP) zijn dus zeg maar 4 kroegen over 800 inwoners. Dat houdt dus in 1 kroeg per 200 inwoners (= uitzonderlijke verhouding)quote:Op maandag 13 februari 2006 20:42 schreef maartena het volgende:
Het valt me wel op dat er veel mensen zijn die de leefbaarheid van een dorp meten met de hoeveelheid KROEGEN die er te vinden zijn....
Op de crematie van m`n opa draaiden ze het nummer "Het Dorp", maar wij met de neven kenden het bovenstaande nummer ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:55 schreef IHVK het volgende:
Thuis heb ik nog ansichtkaart
Waarop mijn vrouw staat met een baard
In shoarmatent van Mohammed
Mijn zoontje op gestolen fiets
Die was gratis en voor niets
Goedkope slotje op gezet.
![]()
Sommigen zien enkel wat ze willen zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:51 schreef vintrax het volgende:
Ik dacht dat er stond "waarom zuigt jouw drop"![]()
mijn Nederlands wordt ook steeds slechter....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:51 schreef vintrax het volgende:
Ik dacht dat er stond "waarom zuigt jouw drop"![]()
Tja, het kan te maken hebben met het feit dat ik net een dropje aangeboden kreeg van mijn vriend.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Sommigen zien enkel wat ze willen zien.
Neuh. Ik verhuis hopelijk zo snel mogelijk naar Tilburg.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef cherryhills het volgende:
Vooral lekker in de dorpjes blijven !
je kan in reeuwijk iig uit..als je jonger dan 16 bent is City Life nog best leukquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:47 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik woon in Reeuwijk,
2. alleen een c1000 en nog iets
3. te weinig inwoners
Bakker Ko van Daalen??quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:47 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik woon in Reeuwijk,
2. alleen een c1000 en -->nog iets<--
3. te weinig inwoners
Lelystad heeft 71.000 inwoners volgens Wikipedia.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:57 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik woon in de wereldstad genaamd Lelystad met een aantal inwoners rond de 150.000, mij zul je dus ook niet horen klagen.![]()
Sssttt.. dat zijn de toekomstplannen.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lelystad heeft 71.000 inwoners volgens Wikipedia.
In mijn dorp lange tijd ook niet, maar inmiddels zitten we toch al wel een jaar of 2 misschien zelfs, vast aan adsl en kabel. Geen versatel ofzo met 20 mbit, lijkt me toch een beetje overbodigquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:46 schreef YoopY het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat hier geen 20 Mbit internet is...
quote:
Welk dorp is het dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:38 schreef El_Rolando het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat het geen treinstation heeft. Het is trouwens het grootste dorp in Nederland zonder spoor.
Hebben wij ook nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:38 schreef El_Rolando het volgende:
Mijn dorp zuigt omdat het geen treinstation heeft.
Wij hebben hier in het Heitelân ook een Berlikum, een gehucht van dezelfde omvang, zoniet kleiner.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:33 schreef Pumatje het volgende:
Berlicum... verschikkenlijk paupervolk waar elke dorpsgeneratie elkaar wel kent omdat ze met elkaar op de basisschool hebben gezeten en gemmy en Kimberley natuurlijk na 20 jaar weer enorme vriendinnen zijn als ze naast mekaar op de markt vis verkopen 8P
Er 2 kroegen zijn, en het ligt eraan of de kroeg 4 maanden kan overleven zonder binnekomst omdat om de 4 maanden de bierprijs in t dorp wisselt![]()
4 maanden...![]()
iedereen voor "het uitgaan" afspreekt bij 1 debiele kut friettent en iedereen zo enorm liev schattig van Berlicum houdt, zo leuk,
En iedereen elkaar zo lekker snel ziet en ontmoet en het heel intressant is wie de maandbladen van die bezorgdienst die blaadjes uitleent in bezit heeft want dirk's zoon wil graag de donald duck lezen.
zo'n dorp is Berlicum![]()
Hier ook, soms verlang je wel naar de stad jaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* knuf * voor de TS.![]()
Heb zelfs tot voor 'n half jaar geleden altijd in 'n gehucht in Drenthe gewoond, 4.000 inwoners, ook typisch 'ons is ons' dorpje.Wel iets meer voorzieningen, en 's zomers veel toerisme, maar voornamelijk uitgestorven, saai en te hoog roddelgehalte..
![]()
Ik studeer en woon nu tot mijn grote genoegen in Leeuwarden, wat 'n verademing.
![]()
Een echte ui dusquote:Op maandag 13 februari 2006 20:38 schreef Gizmore het volgende:
Ik vind het hier eigenlijk best goed te doen
Rijnsburg: 15.000 inwoners
Basisscholen: 6 of 7
Snackbars: 5
Openbaar vervoer: goed, richting Katwijk, Leiden en Noordwijk.
Supermarkten: 3
Kroegen: uhmm 3 of 4, kom ik nooit.
Kledingwinkels: stuk of 5 ofzo
Camping: 1
Autodealers: 6
Het is wel allemaal niet zo groot, maar voor alles wat je nodig hebt hoef je eigenlijk nergens heenGelukkig is Leiden lekker dichtbij en dus fietsbaar, net als Katwijk en Noordwijk.
Maar het beste is nog wel dat het toch wel vrij dicht bij zee is, maar ik zie amper toeristen in de zomer
voor zover ik weet heeft drachten al heel lang stadsrechtenquote:
Hier ook? Je woont in hetzelfde gehucht als ik altijd gewoond heb!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:53 schreef Otto215 het volgende:
[..]
Hier ook, soms verlang je wel naar de stad ja.
Dat valt allemaal best mee hoor. Dat ik in het afgelopen half jaar getuige ben geweest van een inbraak op klaarlichte dag en een bijna- steekpartij is alleen maar spannendquote:Op maandag 27 februari 2006 18:58 schreef Ixnay het volgende:
Waarom mijn dorp zuigt:
Nou tussen ongeveer 1910 en 1975 lag hier de grootste steenkool/bruinkool mijn van Nederland.
Hierdoor werden er veel arbeiderswijken (zeg maar gerust pauperwijken) gebouwd.
Ineens moest die mijn sluiten en ontstond er een grote werkloosheid hier, je kunt je wel voorstellen hoe het ging verpauperen daardoor.
De voormalige mijnwerkers trokken dus weg uit Hoensbroek om elders werk te zoeken. En de arbeiderswijken werden bewoond door... paupers.
Inmiddels is Hoensbroek 1 grote ghetto, de pauperflatjes staan er nog, evenals de gestapelde rijtjeshuizen. Tekort aan werkgelegenheid is er nog steeds, wat resulteert in veel loslopende criminelen. Er liggen hier ook 4 coffeeshops naast elkaar, waardoor veel Duitsers te vinden zijn in deze betreffende straat die wel even de grens over willen komen hiervoor.
Niet heel Hoensbroek is tuig btw, maar de ruime meerderheid wel.
Eigenlijk is het een stad (25.000 inwoners) maar door de flatjes en de dicht op elkaar bebouwde woningen is het toch te klein om een stad te noemen en wordt het vaak als een wijk van Heerlen gezien wat ook een groot ghetto gehalte heeft btw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |