Ik weet het, ik wou dat ik het kon. Ik doe zo mijn best maar het lukt niet zo snel.quote:[b]Op vrijdag 10 februari 2006 20:44
...
Leren vertrouwen kan inderdaad geen kwaad in jouw geval als ik dat zo lees.
We hebben het er heel vaak over gehad, ze heeft veel meegemaakt en ze vertrouwt denk ik gewoon niet snel. Ze stelt zich niet snel open om haar emoties te uiten, en ze kropt alles op. En dan ploft dat, en in de tussentijd kan ze dan weken raar gaan doen. Tja en dan komt de onzekerheid bij mij, want ze doet namelijk raar, ik ben bezeikt en daar is de link voor mij, ze doet raar omdat er een ander is en zo escaleert het dan verder. Totdat ik inzie dat er iets anders was. Het is dom, maar ik kreeg haar maar niet zover dat ze zich deed uiten bij mij. Ik wou dat zo graag, haar beter leren kennen, haar gevoelens delen alles. Dat had mijn wantrouwen een stuk minder gemaakt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:50 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Kom even tot jezelf .... want je zit nu ff in een k*tsituatie.
Als je meerdere keren op je hart bent getrapt, is het moeilijk om een volgende vriendin te vertrouwen. Ikzelf was erg jaloers en dat gaf veel problemen met vriendinnen. Ik heb toen voor mezelf gezegd dat ik het om zou draaien. Dus iemand vertrouw ik voor de 100% in plaats van dat die ander zich moet bewijzen dat die trouw is.
Dat herken ik ook in jouw verhaal. In plaats van haar gewoon te vertrouwen, heb je jezelf gek gemaakt dat ook zij je zou kwetsen.
Heb je nooit gezegd tegen haar dat je ook behoefte hebt aan lieve woorden en dat je graag wil horen dat ze van je houdt. Waarom sluit ze zichzelf af. Is er dan wat bij haar het verleden gebeurd waardoor ze dichtklapt op het gebied van emoties?
Ik weet niet of je het vaak genoeg met haar erover gepraat hebt (ik neem aan van wel) maar dan heb je kunnen zeggen dat ze wat opener voor jou mocht zijn en dat jij haar daardoor meer gaat vertrouwen. Anyway het is nu een rotsituatie en het helpt om het er met anderen over te hebben. Sterkte.
Ik wil haar heel graag terug, zij wil een pauze maar ik ben ontzettend bang dat ze na die pauze alsnog zegt dat het uit is en dan duurt de pijn maar voort. Ik heb al zovaak gezegd tegen haar dat ze me meer moet vertrouwen, bij mijn wantrouwen ligt de schuld voor 75% bij mij ik moet daar aan werken, haar afsluiten voor mij zodat ik onzeker word maakt de andere 25% van mijn vertrouwen, als ik niet weet wat in haar omgaat hoe kan ik haar dan vertrouwen, ik wil het zo graag als ik goed nadenk dan weet ik dat ze niet vreemd gaat, maar op het moment als er iets "raars" aan de hand is denk ik niet altijd logisch na en dat haat ik. Mijn reactie is sneller dan dat ik nadenk en dan is de fout al gemaakt. Als ik wist dat zij van mij hield, dat hoeft ze me niet iedere dag te vertellen, maar gewoon dat ze het laat merken dan hoefde ik me geen zorgen te maken, dan wist ik dat ze bij mij wou zijn wat er ook gebeurd. We zijn het samen schuld en als we verder willen met elkaar moeten we beiden onze problemen aanpakken, ik ben bereid voor haar om hulp te zoeken voor mijn wantrouwen, ze is me meer waard dan wat dan ook op deze wereld, en een leven zonder wantrouwen het is wat ik zo graag wil. Maar zij heeft er geen vertrouwen meer in, en dat vind ik jammer.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:32 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Dat is inderdaad erg moeilijk ja. Eerst alles opkroppen om vervolgens een keer de bom te laten barsten. Jammer dat ze niet eerder aangeeft wat er in haar omgaat en waar ze mee zit, dit had een hoop problemen op kunnen lossen. Wat je zelf al zegt is dat ze vreemd ging doen en dat jij dat zag als "ze gaat vreemd"
Mocht je haar terug willen, zou ik in dat gesprek zeker naar voren brengen dat ze gewoon sneller haar problemen/irritaties bespreekbaar moet houden. Alleen daarom al zou je haar meer kunnen vertrouwen.
Dat heb ik gezegd, dat zij mij het meeste waard is op deze wereld. Alles wat hier staat heb ik al tegen haar gezegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:58 schreef Susie het volgende:
Iemand weer vertrouwen omdat je in het verleden bedrogen bent is moeilijk, maar probeer in je achterhoofd te houden dat niet zij dat is geweest, maar je ex. Mijn ex is ook vreemd gegaan en mijn huidige vriend gaat ook vaak genoeg alleen op stap en vaak denk ik dan wel eens...het zal toch niet? Dat is eigenlijk puur jezelf gek maken. Hij is mijn ex niet. En zo is het met je vriendin nu ook, zij is je ex niet.
Jullie hebben het al gehad over samen wonen en dergelijke. Dat doet ze niet zomaar, hieruit kan je toch opmaken dat ze gek op je is. Ik ben zelf ook een gesloten persoon, maar uit de kleine dingen kon je voor jezelf eigenlijk wel opmaken dat ze gek op je is/was.
Waar heeft zij nu precies geen vertrouwen meer in? In dat jij kan veranderen? Of in de hele relatie, is er teveel gebeurt dat zij er geen vertrouwen meer in heeft? Jij kent haar het beste, jij hebt gesprekken met haar gevoerd hierover en jullie zijn tot het besluit gekomen om een pauze in te lassen of er een punt achter te zetten.... das mij op dit moment even niet duidelijk. Hebben jullie een tijd eraan gebonden, of zien jullie wel? Dat is namelijk het verontrustende, dan gaat de een toch zijn eigen weg, terwijl de ander maar blijft tobben (en die laatste ben jij!)
Zorg dat je duidelijkheid van haar krijgt, zeg haar wat je hierboven hebt gezegd, dat ze je meer waard is dan wat dan op de wereld en praat!!
Succes en sterkte!![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:27 schreef static het volgende:
Lijkt me een goed moment voor een centraal [Het is uit] topic.
Weet je, het klinkt misschien hard, maar laat haar los. Je bent 5,5 maand(!) met haar geweest, leuke tijden, minder leuke tijden, maar ik vind echt, dat als jullie nu al zoveel problemen hebben, dan kan het toch niet beter worden?!quote:
Idd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:45 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ze zegt dat ze graag een pauze wilt, om eens uit te zoeken waar het mis is gegaan en wat er aan te doen is. En dat ik haar over een tijdje maar eens moet bellen. Maar ik ben bang dat ze na een tijdje me vergeten is. Dat ze die pauze gebruikt om me te verwerken, en niet om na te denken.
En dan was het wel stuk gelopen op haar wantrouwen. Ze vertrouwt mij ook niet, wel op het gebied met meiden, maar niet op het gebied met vertrouwen dat ik haar niet kwets.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:15 schreef S1nn3rz het volgende:
Sorry hoor maar je bent wel een zeikerd.![]()
Nieuwe relatie is opnieuw beginnen, en jij blijft in de oude situatie hangen, geen wonder dus dat een relatie stuk gaat als je alleen wantrouwig bent.
Ik geef haar groot gelijk dat ze het heeft uitgemaakt, hier zou ik ook niet tegen kunnen.
Zet eerst alles voor jezelf maar eens op een rijtje. En vergeet hetgeen in het verleden, of geef het een plaatsje. Begin pas daarna met wat anders.
Ze zal je pas zijn gaan wantrouwen toen je haar veelvuldig gekwetst had.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:42 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
En dan was het wel stuk gelopen op haar wantrouwen. Ze vertrouwt mij ook niet, wel op het gebied met meiden, maar niet op het gebied met vertrouwen dat ik haar niet kwets.
Nee ze deed zich niet uiten vanaf het moment dat ik haar kon, ik heb vaak met haar gepraat hierover ze heeft er veel moeite mee. Als haar iets dwars zat, over mij, over iemand anders, familie of zo dan vertelde ze dat niemand, maar kropte het gewoon op, ze heeft een probleem met zich te uiten tegen iedereen. Dat komt door haar geschiedenis. We weten beiden dat we fout zaten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ze zal je pas zijn gaan wantrouwen toen je haar veelvuldig gekwetst had.
Of ze het direct vertelde of niet is niet belangrijk, feit is en blijft dat je haar kwetste.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:56 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Nee ze deed zich niet uiten vanaf het moment dat ik haar kon, ik heb vaak met haar gepraat hierover ze heeft er veel moeite mee. Als haar iets dwars zat, over mij, over iemand anders, familie of zo dan vertelde ze dat niemand, maar kropte het gewoon op, ze heeft een probleem met zich te uiten tegen iedereen. Dat komt door haar geschiedenis. We weten beiden dat we fout zaten.
Zij mij ook, als haar iets dwars zat ging dat gepaard met dom gedrag naar mij toe, pijnlijke steekopmerkingen, en daar hoefde ik niks voor te doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:59 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Of ze het direct vertelde of niet is niet belangrijk, feit is en blijft dat je haar kwetste.
Dan had je haar kunnen vragen wat haar dwars zat, en als ze zei "niets" dan had je kunnen aangeven dat haar afwijkende gedrag niet zomaar ergens vandaan zou komen. anders gezegd, er moest dus wel iets zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:07 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Zij mij ook, als haar iets dwars zat ging dat gepaard met dom gedrag naar mij toe, pijnlijke steekopmerkingen, en daar hoefde ik niks voor te doen.
Dat heb ik ook gedaan, ik vroeg haar wat haar dwars zat, zij zei niks, werd kwaad, wou naar huis, ik was aant zeuren en moest haar met rust laten. Gewoon omdat ik haar wou helpen, ik bleef normaal doen naar haar, zat half te smeken om te zorgen dat het goed kwam, maar ze is ontzettend koppig, dus dat werkte niet. En ik wist dat er iets was, maar ze vertelde niet wat, als dat gedrag langer aanhield kwam bij mij de twijfel dat er iets was met een andere jongen, dan kwam mijn wantrouwen tevoorschijn. En dan was ik kwaad na verloop van tijd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dan had je haar kunnen vragen wat haar dwars zat, en als ze zei "niets" dan had je kunnen aangeven dat haar afwijkende gedrag niet zomaar ergens vandaan zou komen. anders gezegd, er moest dus wel iets zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |