Als modern goed was, speelden we allemaal wel Ibanezquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mee eens
zien ze d'r net wat moderner uit
Doen we toch ook!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als modern goed was, speelden we allemaal wel Ibanez.
Dát is iemand met goede smaak.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:27 schreef Tobbes het volgende:
Rosé!
in de op ??quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:15 schreef Tobbes het volgende:
Ik wil ertussen!
En waar denk je dat de krassen nog meer hadden gezeten als je geen slagplaat had gehad?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:25 schreef guitarist.nl het volgende:
nah de krassen op mijn tele zitten toch echt boven de slagplaat
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:08 schreef TeleluvR het volgende:
***Zwijmel***
[afbeelding]
* TeleluvR checkt bankrekening en er staan binnenkort een hoop gitaren van mij te koop!
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
Hoe zwarter, hoe beter!
mijn gitaarleraar is blues / jazz gastje is erg leukquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:33 schreef Fentoozler het volgende:
nieuwe gitaarleraar= jimi hendrix fan
= volgende keer Little Wing spelen.. (zal gelijk dan ook wat opnemen
![]()
Ojee, was er drank in het spel?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:45 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren mijn ouwe schoolband gesproken. Er is sprake van een reünie
Das een hoop geld, maar dan krijg je er wel een supergitaar voor terug. Gretschquote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:16 schreef TeleluvR het volgende:
Teveel: 2300 euro nieuw, wellicht kan ik em tweedehands vinden voor wat minder...
Dat vond ik eerst ook, maar je went er aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:10 schreef TeleluvR het volgende:
Eng kleurtje...
Ja dat kan, maar het moet wel goed gebeuren anders springt ie er zo weer af. Gaat het om een Spaanse gitaar?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:50 schreef DjDev het volgende:
Mijn gitaar is kapot gegaan (De kam is eraf) en ik vroeg me af of dit te maken is...
Ik hoop het wel want dan ik weer lekker verder leren spelen
Erm..Het enige wat ik weet is dat het een acoutische (oude) gitaar is en dat er in de gitaar Fant Asia staatquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar het moet wel goed gebeuren anders springt ie er zo weer af. Gaat het om een Spaanse gitaar?
Ah zo een bedoel ik. Ik heb al zeker drie keer een gesprongen kam meegemaakt en dat was altijd bij zo'n gitaar. Ik zal er even mee langs een gitaarbouwer of reperateur.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:54 schreef DjDev het volgende:
[..]
Erm..Het enige wat ik weet is dat het een acoutische (oude) gitaar is en dat er in de gitaar Fant Asia staat
-edit-
Het is er volgens mij eentje die deze man in zijn hand heeft
[afbeelding]
Weet je hoeveel dat ongeveer gaat kosten?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:00 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ah zo een bedoel ik. Ik heb al zeker drie keer een gesprongen kam meegemaakt en dat was altijd bij zo'n gitaar. Ik zal er even mee langs een gitaarbouwer of reperateur.
Yup. We hebben het hele repertoire a capella gezongen in een stampvolle kroegquote:
Jajaja dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yup. We hebben het hele repertoire a capella gezongen in een stampvolle kroeg![]()
![]()
Geen idee eigenlijk. Dat zou je even moeten gaan vragen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:00 schreef DjDev het volgende:
[..]
Weet je hoeveel dat ongeveer gaat kosten?
Ik heb niet zo veel geld momenteel
Tip van je broertje:quote:Op zondag 12 februari 2006 08:45 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee allemaal!
Na een erg lange afwezigheid (studie/vakantie) post ik maar weer eens een vraagje:
Weet iemand hoe duur zo'n kleine Marshall versterker is die je aan je riem kan hangen? Ik wil er misschien een kopen, want ik ga binnenkort weer op stage naar het buitenland en zoveel weken zonder elektrische gitaar is de afgelopen maanden een kwelling gebleken!
Alvast bedankt!
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Leuk weetje: grote delen van de gitaarpartijen van Korn's freak on a leash zijn opgenomen met zo'n marshall microamp. Deze werd dan in een barbeque gezet met wat microfoons eromheen!
maar geen handige oplossing. Als je hard wilt spelen dan moet je dat gewoon blijven doen.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:55 schreef Jorikjet het volgende:
goedkope oplossing: minder hard spelen en niet zo overdreven benden!
in al mijn enthousiasme rag ik er gewoon op los soms, vind dat dat ook moet kunnen.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:55 schreef Jorikjet het volgende:
goedkope oplossing: minder hard spelen en niet zo overdreven benden!
Nooit last van gehad met mijn pro tone tele. Maar goed, ik zou voor andere stemmechanieken gaan, wellicht zelf locking tuners, als je geld over hebt!quote:Op zondag 12 februari 2006 15:27 schreef googoodoll het volgende:
[..]
ik heb ook een vraagje.. zodra ik hard speel of erg overdreven bend ontstemt mijn gitaar (squier tele. pro tone) toch al vrij makkelijk. snaren zijn verder nog prima (niet te nieuw, niet te oud). zijn nieuwe stemmachanieken de oplossing? zoja, hoeveel kost dat ongeveer?
was ook niet een serieuse oplossingquote:Op zondag 12 februari 2006 17:05 schreef super-muffin het volgende:
[..]
maar geen handige oplossing. Als je hard wilt spelen dan moet je dat gewoon blijven doen.
dat betekend dat er iets mis is met je manier van spelen denk ik...quote:Op zondag 12 februari 2006 20:11 schreef DuranK het volgende:
Ik had vandaag een partij kramp. Ik kon geen akkoorden meer spelen. En ik was net iets aan het opnemenZo ontzettend rot is da geworden
Morgen maar es opnieuw inspelen, als ik geen kramp heb
OMG die moet ik ook nog zienquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Net even Walk The Line gekeken in de bioscoop, mooie film.
Oeh, blauw lampjequote:Op zondag 12 februari 2006 22:20 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb een e-bow te leen waarmee ik daarnet een beetje heb zitten klooien. Daar kun je grappige dingen mee doen!
[afbeelding]
Er zit ook nog een cool blauw lampje in!
Oneindige sustain, net als de sustainiac van Fernandez...quote:Op zondag 12 februari 2006 22:24 schreef super-muffin het volgende:
wat kun je met zo e-bow?
Ik speel altijd zo. Dus dat lijkt me sterk. Ik had eerst wel es ooit als ik heel erg men vingers moest spreiden bij akkoorden en dat ik dan een half uur lang zulke akkoorden speelde maar dis was echt erg. Ik kreeg soms gwoon stroomschokjes, leek het opquote:Op zondag 12 februari 2006 20:37 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
dat betekend dat er iets mis is met je manier van spelen denk ik...
Zeker! ¤ 89 bij Feedback zag ik, misschien maar eens doen..quote:Op zondag 12 februari 2006 22:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oeh, blauw lampje![]()
Maar zonder gekheid: Best een geinige gadget.
En dat betekend in het nederland dat als je een snaar aanslaat dat ie oneindig blijft doorklinken?quote:Op zondag 12 februari 2006 22:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oneindige sustain, net als de sustainiac van Fernandez...
Beter zelfs. Je kan met een e-bow een snaar aan het trillen brengen zonder hem aan te rakenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:43 schreef -Beer- het volgende:
[..]
En dat betekend in het nederland dat als je een snaar aanslaat dat ie oneindig blijft doorklinken?![]()
oh handig man, dus je hoeft zelf niks meer te doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Beter zelfs. Je kan met een e-bow een snaar aan het trillen brengen zonder hem aan te raken.
Precies. Ideaal.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:39 schreef -Beer- het volgende:
[..]
oh handig man, dus je hoeft zelf niks meer te doen?![]()
Hoe werkt dat dan? Waar en hoe zet je em op je gitaar?quote:Op maandag 13 februari 2006 11:07 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Precies. Ideaal.
Nee je kunt een hoop doen. Sowieso heb je nog steeds je linkerhand om je vingers op de juiste vakjes te zetten. En door de e-bow verder of juist dichter bij een pickup te zetten kun je het volume beinvloeden.
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:17 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Waar en hoe zet je em op je gitaar?
Foto/plaatje![]()
Wat heb je daar nou weer aanquote:Op maandag 13 februari 2006 12:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer info op www.ebow.com
Er zijn aardig wat mensen die het gebruiken hoor. U2 bijvoorbeeld in "With or Without You".. en R.E.M. natuurlijk in "E-bow the letter".quote:Op maandag 13 februari 2006 12:40 schreef Even het volgende:
[..]
Wat heb je daar nou weer aanOneindige sustain... Das leuk de rest van je leven het zelfde powerchord horen
![]()
Ja maar wat doen ze er dan mee? Alleen voor de sustain?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:42 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Er zijn aardig wat mensen die het gebruiken hoor. U2 bijvoorbeeld in "With or Without You".. en R.E.M. natuurlijk in "E-bow the letter".
Luister maar eens naar With or Without You. Je hoort de hele tijd zo'n gitaar zingen op de achtergrond, dat is een e-bow. Je gebruikt het dus niet bij powerchords (het ding werkt sowieso maar op een snaar tegelijk), maar bij losse noten.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:44 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar wat doen ze er dan mee? Alleen voor de sustain?
Je krijgt er door de andere aanslag en langere sustain effecten uit die je anders niet uit een gitaar zou krijgen. Nou lijkt me dat op een powerchord niet bijzonder boeiend, maar op lead kan je er bijvoorbeeld tonen uitkrijgen die qua envelope meer lijken op een blaasinstrument dan een aangeslagen snaarinstrument.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:44 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar wat doen ze er dan mee? Alleen voor de sustain?
Aaha..quote:Op maandag 13 februari 2006 12:45 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Luister maar eens naar With or Without You. Je hoort de hele tijd zo'n gitaar zingen op de achtergrond, dat is een e-bow. Je gebruikt het dus niet bij powerchords (het ding werkt sowieso maar op een snaar tegelijk), maar bij losse noten.
ik heb het ook wel gehad..quote:Op zondag 12 februari 2006 20:11 schreef DuranK het volgende:
Ik had vandaag een partij kramp. Ik kon geen akkoorden meer spelen. En ik was net iets aan het opnemenZo ontzettend rot is da geworden
Morgen maar es opnieuw inspelen, als ik geen kramp heb
Fender kopenquote:Op zondag 12 februari 2006 15:27 schreef googoodoll het volgende:
[..]
ik heb ook een vraagje.. zodra ik hard speel of erg overdreven bend ontstemt mijn gitaar (squier tele. pro tone) toch al vrij makkelijk. snaren zijn verder nog prima (niet te nieuw, niet te oud). zijn nieuwe stemmachanieken de oplossing? zoja, hoeveel kost dat ongeveer?
Pro Tone = Fenderquote:
Ik ook, mijn pro tone is veel beter. Dus of jouw mex is erg goed of zijn pro tone prut (of een combi van beide!)quote:Op maandag 13 februari 2006 14:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik merk nog wel veel verschil tussen zijn protone en mijn mex tele !!
Sunburst Martin D-45.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:35 schreef no1uknow het volgende:
IK WIL EEN NIEUWE GITAAR
Noem is een leuk modelletje.
Tsja, welke richting wil je op?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:35 schreef no1uknow het volgende:
IK WIL EEN NIEUWE GITAAR
Noem is een leuk modelletje.
Ga dan niet voor de Fenders. Die worden op den duur wel goed, maar de goedkope semi-akoestische Fenders zijn wat mij betreft nauwelijks de naam waard, daar kan je voor hetzelfde geld een veel betere gitaar met een minder duur merkje van krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:48 schreef no1uknow het volgende:
Een leuke semi-akoestische
Ik heb mooie semi's van Ibanez gezienquote:Op maandag 13 februari 2006 16:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ga dan niet voor de Fenders. Die worden op den duur wel goed, maar de goedkope semi-akoestische Fenders zijn wat mij betreft nauwelijks de naam waard, daar kan je voor hetzelfde geld een veel betere gitaar met een minder duur merkje van krijgen.
Dit komt in elk topic terug geloof ikquote:Op maandag 13 februari 2006 17:01 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik heb mooie semi's van Ibanez gezien
?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:08 schreef no1uknow het volgende:
Wat voor kwaliteit is Dean eigenlijk?
Waarmee is het te vergelijken?
Squier? Fender? Ibanez?
Ja precies de verschillende onderdelen waaronder de brug kunnen hier niet op gebouwd zijn.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:10 schreef TheEnemy het volgende:
Vraagje:
Kan ik op een akoestische gitaar met nylon snaren ook stalen snaren zetten?
Een wat?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:16 schreef five2one het volgende:
Ik heb geen enkel idee hoe ik een goede attack kan maken. Iemand hier die me iets meer kan vertellen over attacks?
Een attack. Goeie vraag trouwens. Hoe moet ik in vredesnaam uitleggen wat een attack is....quote:
Ik heb even gegoogled en toch schijnt een attack wel een bekende truck te zijn. Er moet hier toch zeker wel iemand zijn die weet wat ik bedoel?quote:Op maandag 13 februari 2006 22:26 schreef five2one het volgende:
[..]
Een attack. Goeie vraag trouwens. Hoe moet ik in vredesnaam uitleggen wat een attack is.....
Een bepaald truckje met je rechterhand waardoor je een soort multi-aanslag maakt en je een "klakalak" geluid krijgt..
Volgens mij is dit ook niet de officiele benaming voor hetgeen ik bedoel.
Geen idee wat je bedoeltquote:Op maandag 13 februari 2006 22:26 schreef five2one het volgende:
[..]
Een attack. Goeie vraag trouwens. Hoe moet ik in vredesnaam uitleggen wat een attack is.....
Een bepaald truckje met je rechterhand waardoor je een soort multi-aanslag maakt en je een "klakalak" geluid krijgt..
Geen flauw idee, sorryquote:Op maandag 13 februari 2006 22:26 schreef five2one het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik dus nergens vinden. Ik zie alleen dat Clapton het regelmatig doet en ik weet van JJ Cale en Knopfler dat ze het ook doen. Gilmour heb ik het ook al eens horen doen. Op het moment dat de eerste solo in Comfortably Numb begint. Dan zet hij een bepaalde hoge noot in, die wordt voorafgegaan met wat ik bedoel met een attack.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:35 schreef Tobbes het volgende:
Zoek dan meteen op google hoe het moet
Het enige waar ik op kan komen is een pinch harmonicquote:Op maandag 13 februari 2006 22:34 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled en toch schijnt een attack wel een bekende truck te zijn. Er moet hier toch zeker wel iemand zijn die weet wat ik bedoel?
Nee, dat kan ik en dat is iets anders. Ik zal morgen een soundbitje posten.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het enige waar ik op kan komen is een pinch harmonic.
1 2 3 4 5 6 | b x g x d x a e |
Dat zit ook in Bed of Roses van Bon Jovi en er was een naampje voor (en nee, dat was niet het veel te algemene "attack"quote:Op maandag 13 februari 2006 22:49 schreef Even het volgende:
Ooow wacht je dempt de 3 snaren boven de noot die je wilt hebben en dan zo aanslaan?
e 13
b x
g x
d x
a
e
Klopt, maar de truuk is (uiteraard weer net niet in Bed of Roses wat gedempte snaren bevatquote:Op maandag 13 februari 2006 22:53 schreef DuranK het volgende:
Dan pak die heel snel een apreggio dacht ik, in bed of roses iig.
Ja oke dat klopt. Of je doet dit gwoon met je rechterhand afdempen. Maar wel blij dat ik het nou snap maar ik heb dit nooit als een 'attack' gekend.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Klopt, maar de truuk is (uiteraard weer net niet in Bed of Roses wat gedempte snaren bevat) om vrijwel direct nadat je een snaar hebt aangeslagen deze weer te dempen door de bijbehorende vinger van de frethand ietsje op te tillen zodat je wel losse nootjes krijgt ipv. een samenklinkend accoord.
Oh, wat mooi!quote:Op maandag 13 februari 2006 22:22 schreef Tobbes het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zo een gekocht; eigen pics komen zsm.
Nee, wat jullie bedoelen heet volgens mij 'rake'... Hier http://www.cyberfret.com/techniques/rakes/index.php kan je vinden hoe het moet.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:03 schreef five2one het volgende:
Ik ben blij dat jullie het snappen. Heet het nu een attack of niet? Het lijkt me lastig om goed te kunnen.
Jajajajaja!!! Dank!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:10 schreef vaagteken het volgende:
[..]
Nee, wat jullie bedoelen heet volgens mij 'rake'... Hier http://www.cyberfret.com/techniques/rakes/index.php kan je vinden hoe het moet.
Dat woord zocht ik inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:10 schreef vaagteken het volgende:
[..]
Nee, wat jullie bedoelen heet volgens mij 'rake'...
Is inderdaad een rake ja maar in mn haast ben ik gisteravond vergeten Rake erbij te zettenquote:Op maandag 13 februari 2006 22:49 schreef Even het volgende:
Ooow wacht je dempt de 3 snaren boven de noot die je wilt hebben en dan zo aanslaan?
[ code verwijderd ]
Precies, dean heeft ook een coole custom impressie!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:04 schreef Jorikjet het volgende:
Ze hebben toch verschillende prijsklasse? Dus al die merken die je opnoemt zullen ze wel mee te vergelijken zijn...
Ik vind em dus ook mooi van lelijkheid!quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
he bah wat lelijk. idee is wel gaaf om een les paul met zo'n dimebag model te mixxen
Geen idee, sorry.quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:57 schreef no1uknow het volgende:
Voor de 4e keer dan maar weer:
Wat voor kwaliteit is Dean eigenlijk?
Waarmee is het te vergelijken?
Squier? Fender? Ibanez?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies, dean heeft ook een coole custom impressie!
Fantastisch!!!
[afbeelding]
Lijkt me toch wel vrij pijnlijk...quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:18 schreef Jorikjet het volgende:
zo'n gibson flying V gaat er bij mij wel in hoor
quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:24 schreef Jorikjet het volgende:
daar valt over te twisten
Dat is wel de natuurlijke houding die ik verwacht van iemand met een ingebrachte Flying V.quote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wel de natuurlijke houding die ik verwacht van iemand met een ingebrachte Flying V.
dies is echt oerlelijk, dan heb ik liever deze:quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies, dean heeft ook een coole custom impressie!
Fantastisch!!!
[afbeelding]
Hij bevalt goed; wel wennen het is wel een wereld van verschil met een C-merk Fender modelquote:Op dinsdag 14 februari 2006 07:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oh, wat mooi!
Hoe bevalt ie? Ik wil binnenkort ook aan de Gretsch!![]()
Dat hoort natuurlijk ook allemaal bijelkaarquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:13 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind sommige metal zeer tof, ik hou alleen niet zo erg van die zwarte puntgitaren, omgekeerde kruisen, het drinken van vleermuisbloed, en wat dies meer zij.![]()
welkom bij de WD elitequote:Op woensdag 15 februari 2006 20:11 schreef Litpho het volgende:
Vandaag is mijn Weeping Demon binnengekomen. Prima geluidje en veel beter dan de wah die ik had.
My Preciousquote:
Welke had je?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:11 schreef Litpho het volgende:
Vandaag is mijn Weeping Demon binnengekomen. Prima geluidje en veel beter dan de wah die ik had.
nee maar wel meer detail van dit oerlelijke maar supergave wahpedaalquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:58 schreef Dragman het volgende:
Hoe groter het plaatje, hoe meer elite?
Ingebouwde wah in Vox amp/floorboard. Niet slecht, functioneel zelfs, maar het mist karakter. Bovendien gebruik ik dat pedaal liever als volumepedaalquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:31 schreef Even het volgende:
Welke had je?
ah die ingebouwde vox wah's zijn idd niet super, volume pedaal rulzz,quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ingebouwde wah in Vox amp/floorboard. Niet slecht, functioneel zelfs, maar het mist karakter. Bovendien gebruik ik dat pedaal liever als volumepedaal.
Precies. Dan kan ik Ritchie's solo in Fools tenminste spelenquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:23 schreef guitarist.nl het volgende:
volume pedaal rulzz,
heb je je volume pedaal in je loop of tussen je gitaar en amp ,ja ik weet dat het ingebouwd is maar als het goed is kun je kiezen wat het doet, totaal volume, of gitaar volume (met overdrive dus gain)quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Precies. Dan kan ik Ritchie's solo in Fools tenminste spelen. Nu nog een Ian Paice erbij
.
Tussen gitaar en amp.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
heb je je volume pedaal in je loop of tussen je gitaar en amp ,ja ik weet dat het ingebouwd is maar als het goed is kun je kiezen wat het doet, totaal volume, of gitaar volume (met overdrive dus gain)
ah das wel cuwl ja, ik heb het zelf ook niet zo met aan die knopjes draaien op mun gitaarquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ah das wel cuwl ja, ik heb het zelf ook niet zo met aan die knopjes draaien op mun gitaar
hmmz ik weet alleen dat 'ie op dean speelde (toch?)quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga morgen/overmorgen die dimebag wah proberen.. hier nog mensen die ervaring met dat ding hebben? Ik kan de vent niet uitstaan, maar de wah schijnt het nogal goed te doen.
Grotendeels wel, ja. Hij had er aan het begin van zijn carrière eentje gewonnen en heeft daar zijn sound omheen gebouwd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hmmz ik weet alleen dat 'ie op dean speelde (toch?)
De flexibiliteit van de Weeping Demon was voor mij het belangrijkste verkoopargument. De gemiddelde gitarist die met alle geweld een metal wah wil spelen komt toch over als een derderangs Kirk Hammet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het ding ziet er niet uit, maar het schijnt 'de beste' metal distortion te zijn. De weeping demon leek me dus ook leuk, maarja, die hebben ze nergens. En bij deze laat toch een iets betere indruk achter (gezien de posts op metaltabs.com, en andere sites).
Hij heeft een hele tijd Washburns gespeeld, eigenlijk pas op het laatst een Dean-endorsement gekregen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hmmz ik weet alleen dat 'ie op dean speelde (toch?)
quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nog mensen hier die van plan zijn naar Metallica gaan?
Crybaby dacht ik.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:15 schreef Even het volgende:
Wie weet welke Wah Kirk gebruikt?
Zo deed Queensrÿche het ook altijd, dus blijkbaar werkt het.quote:Lijkt me niet handig als iemand anders je effecten voor je beheerd toch?![]()
Ja, dat dacht ik ook toen ik Bruce Dickinsons laatste tour met Iron Maiden in 1994 ging zienquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:44 schreef Svyatagor het volgende:
Maar goed, dat betekent dat dit het afscheidsconcert is, en tsja, dat moeten we dan wel zien... >:O
aangezien ik nog steeds ziek thuis zit kan ik vandaag misschien wel ff wat opnemenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar die Weeping Demon, sounclips, anyone?![]()
Iron Maiden heerst,quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook toen ik Bruce Dickinsons laatste tour met Iron Maiden in 1994 ging zien.
Hoop dat ik 't kan betalenquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
=knip=
Nog mensen hier die van plan zijn naar Metallica gaan?
Inderdaad, Kirk en james hebben volgens mij gewoon een paar slaven die hun werk doen. Natuurlijk maakt het niet veel uit, want de intro's van Blackened, Battery en Fight fire with fire worden volgens mij gewoon als cd/band gedraaid.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:15 schreef Even het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wie weet welke Wah Kirk gebruikt? En hoe doen ze dat van Clean naar Distortion? Ze hebben geen effectenpedalen op het podium staan behalve Wah en Volume Swell![]()
Lijkt me niet handig als iemand anders je effecten voor je beheerd toch?![]()
Dat geldt voor de meeste bands op dat niveau. Jammen in de oefenruimte, een goede versie van de hits spelen voor de fans op het podium.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:39 schreef Jorikjet het volgende:
beetje jammer zoiets, dat ze er iemand voor hebben. alles wat ze doen is dus afgesproken en niks is spontaan!
Hier heen gaanquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar die Weeping Demon, sounclips, anyone?![]()
toch jammer!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste bands op dat niveau. Jammen in de oefenruimte, een goede versie van de hits spelen voor de fans op het podium.
Je mist op die manier de uitzonderlijke avonden waarop de band absoluut top is en beter spelen dan ze ooit gedaan hebben. Doordat ze daarentegen op routine kunnen spelen zitten er ook geen avonden tussen waarop ze echt slecht zijn en krijgt elke fan dus het product te zien wat ze naar aanleiding van de albums hebben verwacht.quote:
Phish en aanverwante bands lijken me de voornaamste verdachten. Nu zijn ze weliswaar uit elkaar, maar ik meen me te herinneren dat Phish best wel behoorlijk publiek trok in de States de laatste jaren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:52 schreef Zanderrr het volgende:
Met die megaconcerten kan het ook bijna niet anders, aangezien de lichtshow, vuurwerk-effecten, het videoscherm etc. vrijwel helemaal afgestemd zijn op de muziek. Als er dan gejamd wordt, dan breekt gelijk paniek uit bij de crew. Welke band die op zo'n grote schaal speelt, doet dat nog wel eigenlijk?
Wanneer ga jij naar Tool?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:00 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ga al naar tool
van tool zijn bijna geen live optredens te verkrijgen op dvd etc.
van metallica zat dus
pinkpopquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wanneer ga jij naar Tool?
er zijn toch nog geen zaalconcerten aangekondigd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |